Zwangerschapsafbreking

09-02-2011 16:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie heeft te maken gehad met zwangerschapsafbreking na een slechte 20 weken echo?

Ikzelf heb in nov 2010 helaas de keus moeten maken om te stoppen,nadat er een ernstige hartafwijking was geconstateerd bij ons dochtertje na vele onderzoeken. Ik zou het fijn vinden om in contact te komen met ouders die in hetzelfde schuitje zitten.

Liefs mama van een engeltje
Wat versta je onder slecht? En nee, ik niet.
geen ervaring, wel sterkte gewenst
quote:snoetepoet schreef op 09 februari 2011 @ 16:42:

Wat versta je onder slecht? Wat een bezopen vraag
To, ik las toevallig gisteren of eergisteren berichten van een forummer die helaas in het zelfde schuitje zit. Misschien meld ze zich en kan je met haar ervaringen uitwisselen en elkaar steunen.

Heel veel sterkte.
dubbel.
Niekje, misschien dat het verstandig is een heel klein beetje informatie te geven over waarom je de vraag stelt, in 1 zinnetje zoals in je oproep op het prikbord. Je openingspost is nu zo kort dat je het ook nog zou kunnen vragen omdat je bezig bent met een onderzoekje, of omdat je gewoon nieuwsgierig bent, en dat beinvloedt de reacties toch wel.

Sterkte!
lees eens in het: uitgerekend juni 2011 pijler. Ik geloof dat twee dames daar met hetzelfde te maken hebben.

Sterkte.
Niekje, als dit over jezelf gaat, zou ik Miffy's advies ook opvolgen, dan krijg je denk ik eerder reacties waar je wat aan hebt.

Ik weet ook dat er een forummer is die dit een paar weken geleden heeft gehad, als ik haar zie zal ik vragen of ze zin heeft hierheen te komen.
Eens hoor Miffy, maar ik had al even onder de loep gekeken...
Heb bericht veranderd,thnx voor tip.
quote:Wat een bezopen vraag

Waarom? Ik kan niet loepen omdat ik op de telefoon zit. Wist niet dat het over haarzelf ging. Heb mensen ook wel eens horen roepen dat ze een zwangerschap af zouden breken als bleek dat 't kindje een hazenlip ofzo had. Dus ik vroeg 't me gewoon af. Bedoel 't verder absoluut niet lullig hoor.

@niekje, sorry als mijn reactie raar over kwam. Veel sterkte,
Mijn schoonzus en zwager hebben dit gehad. Heel zwaar en heel heftig! Wat verschrikkelijk dat jou dit overkomen is.

Toen was er net een topic gestart door iemand die dit ook had meegemaakt. Ik ga eens zoeken.

Heel vele sterkte!
Snoetepoet, omdat de reden er niet toe doet. Dat is namelijk een persoonlijke keuze.
Wel alvast een tip voor een boek: 'Geen Blote Voetjes in het Gras', en 'Geen Blote Voetjes in het Zand'. Dit zijn ervaringsverhalen van mensen die hetzelfde hebben moeten doorstaan als jij.
@suze, dat ben ik met je eens. Ik begreep alleen in eerste instantie haar vraag verkeerd. Ik vatte het meer hypothetisch op.
quote:Noerie schreef op 09 februari 2011 @ 17:11:

Wel alvast een tip voor een boek: 'Geen Blote Voetjes in het Gras', en 'Geen Blote Voetjes in het Zand'. Dit zijn ervaringsverhalen van mensen die hetzelfde hebben moeten doorstaan als jij.

Dank! Ik zal eens kijken...

Zit nu niet zo lang op t forum,dus heb ook niet gekeken of er eerder topics over zijn geweest..
Niekje wat vreselijk dat je dit hebt mee moeten maken. Ik zit er op dit moment middenin. Onze dochter heeft een flinke hersenaandoening en heeft geen levensverwachting. Ik ga komende Maandag bevallen en ben dan 22 weken.

Hoe gaat het nu met je?

Je kan me ook mailen op dolfijntje01@hotmail.nl als je dat fijner vindt. Sterkte!
quote:dolfijntje01 schreef op 09 februari 2011 @ 17:22:

Niekje wat vreselijk dat je dit hebt mee moeten maken. Ik zit er op dit moment middenin. Onze dochter heeft een flinke hersenaandoening en heeft geen levensverwachting. Ik ga komende Maandag bevallen en ben dan 22 weken.

Hoe gaat het nu met je?

Je kan me ook mailen op dolfijntje01@hotmail.nl als je dat fijner vindt. Sterkte!

He bah wat rot voor jullie!! Heel veel sterkte meid met de bevalling en de dagen erna.. Nemen jullie je dochter mee naar huis na de bevalling? En weten jullie al of je gaat begraven of cremeren?

Met mij gaat het best goed.. Tuurlijk is er verdriet en gemis,maar dat heeft een mooi en goed plekje gekregen. We hebben ook veek zelf gedaan in de voorbereiding (kaartje maken,wiegje klaar zetten,crematie regelen,urn uitzoeken ,etc) en dat heeft ons erg geholpen.

Ik zal je mailen...
wat vreselijk voor jullie. Dan besef ik weer dat het krijgen van gezonde kindjes absoluut niet vanzelfsprekend is. Sterkte voor jullie.
Dolfijntje en niekje

GATVER, dat nog meer moeders dit moeten meemaken.

Ook ik heb zelf de keuze moeten maken in juni 2010. De zwaarste beslissing ooit, die ik uit liefde voor mijn zoon heb gemaakt. Kaan had geen overlevingskans omdat mijn vliezen zeer voortijdig gebroken waren en hij zou bij welke termijn ook geen longfunctie krijgen. Bovendien zou het heel ongemakkelijk voor hem worden in mijn buik. Voor mijn hele topic kun je onder mijn loopje kijken, gebroken vliezen 19 weken zwanger is de titel geloof ik, uiteindelijk ben ik met 22 weken bevallen.

Ik heb hier met een 7tal dames een geweldige band opgedaan. Wij praten nu via een besloten hyvessite. Je zou ook naar ons gezamelijke topic kunnen kijken.

titel: je kind verliezen tijdens de zwangerschap. Daar komen we geregeld kijken of iemand onze hulp nodig heeft.

heel veel sterkte het valt niet mee

liefs fener
quote:Konela schreef op 09 februari 2011 @ 19:26:

wat vreselijk voor jullie. Dan besef ik weer dat het krijgen van gezonde kindjes absoluut niet vanzelfsprekend is. Sterkte voor jullie.Dat besef ik me nu ook heel erg..! Het is eigenlijk een wonder als het allemaal goed gaat...
quote:fener schreef op 09 februari 2011 @ 19:31:

Dolfijntje en niekje

GATVER, dat nog meer moeders dit moeten meemaken.

Ook ik heb zelf de keuze moeten maken in juni 2010. De zwaarste beslissing ooit, die ik uit liefde voor mijn zoon heb gemaakt. Kaan had geen overlevingskans omdat mijn vliezen zeer voortijdig gebroken waren en hij zou bij welke termijn ook geen longfunctie krijgen. Bovendien zou het heel ongemakkelijk voor hem worden in mijn buik. Voor mijn hele topic kun je onder mijn loopje kijken, gebroken vliezen 19 weken zwanger is de titel geloof ik, uiteindelijk ben ik met 22 weken bevallen.

Wat fijn dat je hier goede contacten hebt opgedaan. Via lieve engeltjes heb ik nu ook contact met lotgenoten..

Wat vreselijk dat jou hetzelfde is overkomem. Het komt meer voor dan je zou denken.

Dank voor je bericht, ik zal eens kijken naar jullie gezamenlijke topic.

Ik heb hier met een 7tal dames een geweldige band opgedaan. Wij praten nu via een besloten hyvessite. Je zou ook naar ons gezamelijke topic kunnen kijken.

titel: je kind verliezen tijdens de zwangerschap. Daar komen we geregeld kijken of iemand onze hulp nodig heeft.

heel veel sterkte het valt niet mee

liefs fener
@fener Oh dat ging fout zie ik nu. Mijn bericht staat tussen jouw bericht.... Oepsie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven