Afrika
zaterdag 5 februari 2011 om 12:31
Hoi! Ik zou deze zomer graag weer naar Afrika willen. Hebben jullie tips voor een land waar je makkelijk zelf rond kan reizen? Zoals in Ghana en Mali (maar daar ben ik dan dus al geweest). Het liefst ook niet al te duur. Tanzania lijkt me erg gaaf, maar is volgens mij een erg duur land. Meer naar het zuiden heb je vaak volgens mij een auto nodig, en dat vind ik dan wel weer eng om zelf mee rond te reizen. Stel dat je met pech ergens in de middle of nowhere staat....
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
woensdag 9 februari 2011 om 20:34
Ik ben afgelopen september naar Mozambique, Malawi en Zambia geweest. Was super! We hebben door alle landen met het openbaar vervoer gereisd, maar hebben in Zambia een auto gehuurd en zijn we een Nationaal park in gegaan. Dit is ook te regelen met een tourtje. De andere landen waren prima te doen met het openbaar vervoer.
donderdag 10 februari 2011 om 17:48
Heyy,
Ik ben afgelopen zomer met 3 vriendinnen naar Tanzania geweest. Vond het echt super!! Ideale combi, eerst safari en het land verkennen en daarna heerlijk relaxen aan de stranden van Zanzibar!!
Er zijn heel veel backpackers, dus altijd genoeg mensen te vinden om mee rond te reizen, voor een veiliger gevoel.
Het is wel een iets duurder land. Maar wat betreft de wildlife is het dat zeker wel waard!!
Als je een safari wilt doen en vooruit wilt boeken zou ik www.karibuafricasafari.nl aanraden. Nederlandse maatschappij, niet duur en super service! Alleen is dat in je eentje minder goed te realiseren. Je kunt ze ook vanuit Tanzania contacteren als je een groepje hebt gevonden om mee op safari te goed. In alle backpackhostels zitten mensen die op zoek zijn naar medereizigers voor een safari (www.Arushabackpackers.com)
Succes ermee en geniet ervan!!
Ik ben afgelopen zomer met 3 vriendinnen naar Tanzania geweest. Vond het echt super!! Ideale combi, eerst safari en het land verkennen en daarna heerlijk relaxen aan de stranden van Zanzibar!!
Er zijn heel veel backpackers, dus altijd genoeg mensen te vinden om mee rond te reizen, voor een veiliger gevoel.
Het is wel een iets duurder land. Maar wat betreft de wildlife is het dat zeker wel waard!!
Als je een safari wilt doen en vooruit wilt boeken zou ik www.karibuafricasafari.nl aanraden. Nederlandse maatschappij, niet duur en super service! Alleen is dat in je eentje minder goed te realiseren. Je kunt ze ook vanuit Tanzania contacteren als je een groepje hebt gevonden om mee op safari te goed. In alle backpackhostels zitten mensen die op zoek zijn naar medereizigers voor een safari (www.Arushabackpackers.com)
Succes ermee en geniet ervan!!