Cadeau voor getuige/cm

10-02-2011 14:07 33 berichten
Ik zit met een probleempje. Wij gaan trouwen en hebben beide 2 getuigen. Voor mij mijn beste vriendin en mijn broer, voor hem zijn beste vriend en zijn broertje. Verder heb ik de vriendin van mijn broer als CM. Nu wil ik hen allemaal een leuk kado geven, maar ik kom er niet helemaal uit. Voor de CM wil ik een armband van Thomas Sabo geven met een bedel met Thank you erop. Nu wil ik dat ook graag aan mijn getuige geven, omdat ze erg veel heeft gedaan qua meegaan overal heen, kapster bezoeken, jurk uitzoeken etc. Ze heeft me overal heen gereden afgelopen weken. Ik vind dan die armband ook wel passend voor haar. Maar nu komt het volgende probleem...wat geef ik de overige getuigen? Ze hoeven alleen maar te tekenen en that's it. Verder hebben ze eigenlijk niet meegeholpen met de voorbereidingen. Is het dan raar om hen een goedkoper kado te geven en mijn beste vriendin dus die wat duurdere armband? Of kan ik dat niet maken tegenover de andere getuigen? Ik wil het aan het eind van het feest geven en een soort speech erbij houden ze zo allemaal bedanken. Daarbij kan ik dus aangeven dat die beste vriendin vanalles gedaan heeft enzo, maar ik vraag me af of het netjes is om de andere getuigen dan een ander kado te geven. En wat kan ik die 3 mannen dan geven? Ik kom niet echt verder dan een pen, maar dat is en beetje achterhaald want ze krijgen het pas aan het eind van de dag :D Wat zouden jullie doen?

Owja, ik wil een blijven kado geven. Dus een dagje weg of een etentje vind ik niet zo leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf zou die pennen voor de getuigen juist van te vóren geven.

Ik zelf zou blijer worden van een kado wat ik één op één kreeg , dan dat ik op een dag waarin ik niet in de belangstelling sta ( want; ceremoniemeester(es) ) toch zo " gedwongen " wel ineens in de schijnwerpers sta, door het krijgen van een kado waar ik dan ook weer ter plekke een gepast bedankje voor dien te geven.

Maak je het jezelf - en anderen - niet veels te moeilijk door het op die dag en op die tijd en op die manier te doen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind eigenlijk dat dat cadeautje voor je vriendin, als die armband duur is tenminste, een beetje overdreven. Tuurlijk is het heel lief van haar, maar ik vind niet dat je dat met een cadeautje hoeft te bedanken. In een vriendschap doe je dat soort dingen gewoon voor elkaar.

En als je haar daar wel een cadeautje voor wilt geven, geef je dat een keertje gewoon, los van de bruiloft. Dan stoot je ook de andere getuigen niet voor het hoofd.

Cadeau voor cm mag wel duurder, aangezien daar veel tijd in zit. Denk ik, maar weet ik niet, want ik ben nooit een cm. geweest.

Op de bruiloft zou ik aan al je getuigen een leuke foto in een mooi lijstje geven en een etentje. Een herinnering is toch ook blijvend?
Ik vind dat als je iedereen een cadeau wilt geven, daar geen onderscheid in moet maken.

Getuige zijn is geen regelwerk, maar wel een speciale taak.

Ik zou het krenterig vinden de getuigen een kleiner cadeautje te geven.
Wij hebben alle betrokkenen een fotolijstje gegeven met een huwelijksfoto erin. Als ze ons zat waren, konden ze er een andere foto indoen. Gewoon een aardigheidje dus. Armbanden, pennen etc. deden we niet aan, vond ik zo overdreven. Ik neem aan dat ze het allemaal met liefde voor jullie doen? En dat jullie het graag eens terug doen. Ik vind niet dat je alles maar met dure cadeaus moet belonen, waardering kun je ook uitspreken.
Die armband is ongeveer 50 euro. Dus voor de CM vind ik dat wel kunnen (hoewel die eigenlijk voor mij zelf nog minder heeft gedaan dan mijn beste vriendin. De CM heeft vooral veel gedaan, wat ze zelf bedacht heeft en ik dus niet "opgedragen" heb). Maar denk dat ik dan de getuigen gewoon hetzelfde geef. Zag al ergens leuke tegeltjes voor op de WC, vond dat wel erg grappig eigenijk. Een foto wordt lastig...ik heb die dag nog geen foto's van ons zeg maar. De fotograaf is de hele dag aanwezig en ik kan dus geen foto's regelen tussendoor. Heb ik ook geen zin in trouwens. De ouders krijgen achteraf van ons een foto-album.

Een etentje wil ik gewoon niet. Ik vind dat zo afgezaagd en ik wil echt iets geven wat ze aan deze dag herinnerd. Een etentje is op en klaar. Vind dat toch gewoon niet zo leuk.
quote:_Carrera_ schreef op 10 februari 2011 @ 14:17:

Wij hebben alle betrokkenen een fotolijstje gegeven met een huwelijksfoto erin. Als ze ons zat waren, konden ze er een andere foto indoen. Gewoon een aardigheidje dus. Armbanden, pennen etc. deden we niet aan, vond ik zo overdreven. Ik neem aan dat ze het allemaal met liefde voor jullie doen? En dat jullie het graag eens terug doen. Ik vind niet dat je alles maar met dure cadeaus moet belonen, waardering kun je ook uitspreken.Het gaat ook niet om het geld of hoeveel het kost. Maar meer of ik onderscheid kan maken tussen de 4 getuigen.
Waarom geef je je beste vriendin niet NU alvast ( of op een ander één op één moment ) die armband en dan bijv. op de dag zelf alle getuigen ( dus ook je vriendin ) hetzelfde kado?
quote:Ivetje schreef op 10 februari 2011 @ 14:18:

Die armband is ongeveer 50 euro. Dus voor de CM vind ik dat wel kunnen (hoewel die eigenlijk voor mij zelf nog minder heeft gedaan dan mijn beste vriendin. De CM heeft vooral veel gedaan, wat ze zelf bedacht heeft en ik dus niet "opgedragen" heb).

Dat vind ik niet zo aardig klinken, zeg. Ze heeft veel gedaan, maar andere dingen dan jij met haar besproken heeft.

Maar denk dat ik dan de getuigen gewoon hetzelfde geef. Zag al ergens leuke tegeltjes voor op de WC, vond dat wel erg grappig eigenijk. Een foto wordt lastig...ik heb die dag nog geen foto's van ons zeg maar.

Je kunt toch gewoon nu een leuke foto van jou en je man maken?

De fotograaf is de hele dag aanwezig en ik kan dus geen foto's regelen tussendoor. Heb ik ook geen zin in trouwens. De ouders krijgen achteraf van ons een foto-album.

Een etentje wil ik gewoon niet. Ik vind dat zo afgezaagd en ik wil echt iets geven wat ze aan deze dag herinnerd. Een etentje is op en klaar. Vind dat toch gewoon niet zo leuk.Dat kan. Je kunt ze ook van te voren een mooie pen geven om hun handtekening op het huwelijk te laten zetten.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 februari 2011 @ 14:12:

Ik zelf zou die pennen voor de getuigen juist van te vóren geven.

Ik zelf zou blijer worden van een kado wat ik één op één kreeg , dan dat ik op een dag waarin ik niet in de belangstelling sta ( want; ceremoniemeester(es) ) toch zo " gedwongen " wel ineens in de schijnwerpers sta, door het krijgen van een kado waar ik dan ook weer ter plekke een gepast bedankje voor dien te geven.

Maak je het jezelf - en anderen - niet veels te moeilijk door het op die dag en op die tijd en op die manier te doen?Ik zou ervoor ook geen tijd zien waarin ik het kan geven. En om zomaar even langs te komen bij hen allemaal en dan een kadootje te geven vind ik vrij raar eigenlijk. Achteraf iets zeggen is toch normaal of niet? Zowiezo even alle aanwezigen bedanken voor hun komst en bedanken voor de leuke dag enzo. En het leek me dan logisch om die bedankjes te geven. Achteraf wordt weer zo lang erna, want we gaan meteen op huwelijksreis voor een maand ongeveer. Dat vind ik eigenlijk te lang duren om dan nog met een bedankje aan te komen.
quote:Ivetje schreef op 10 februari 2011 @ 14:19:

[...]

Het gaat ook niet om het geld of hoeveel het kost. Maar meer of ik onderscheid kan maken tussen de 4 getuigen.Niet als ze allemaal tegelijk aanwezig zijn.
quote:Ivetje schreef op 10 februari 2011 @ 14:21:

[...]

Ik zou ervoor ook geen tijd zien waarin ik het kan geven.

verzamelen jullie nergens voordat jullie naar het stadhuis gaan, dan?

Dan neem ik aan dat die getuigen daar ook heen komen.

Ik zelf zou het op dát moment doen. Dan heeft die pen ook meteen een " doel " .
Ik vind trouwens dat je de vier getuigen allemaal hetzelfde moet behandelen. Een cadeautje vind ik eigenlijk wel overbodig, nu ik erover nadenk. Hartelijk bedanken tijdens je speech vind ik wel heel mooi.

Geef een fles champagne aan alle vier, en maak een afspraak om die over 5 jaar bij jullie thuis soldaat te maken.
Ik vind een etentje juist leuker dan een cadeautje. Bij een etentje kun je napraten over de dag.

Zo'n cadeau moet wel je smaak zijn. Een bedelarmband, tegeltje of foto zou ik niet geweldig vinden.

Ik heb ooit een schilderij gekregen als bedankje. Ik vond het lief, maar het ding monsterlijk. Ik heb het uit beleefdheid opgehangen. Maar gezellig met elkaar eten heeft voor mij meer waarde. En de taak vond ik een eer en deed ik graag. Daar had ik geen cadeau voor hoeven hebben.
Ik zou alle getuigen hetzelfde geven; een (kleine) herinnering aan de dag en de vriendin die heeft geholpen met het uitzoeken van de jurk etc (wat zij neem ik aan ook een leuke bezigheid vond) nog een keer trakteren op een gezellig dagje uit oid.
quote:Katherina schreef op 10 februari 2011 @ 14:21:

[...]

Dat kan. Je kunt ze ook van te voren een mooie pen geven om hun handtekening op het huwelijk te laten zetten.

Komt misschien wat onaardig over, maar ik bedoel meer dat ik mijn CM niet heb overladen met opdrachten en dingen die ze moest doen. Het enige wat ze moet doen is de dag een beetje in goede banen lijden en zorgen dat iedereen er is enzo en weet waar ze heen moeten. En verder krijgt ze alle afmeldingen voor die dag. That's all. Het is dus niet zo dat ze vanalles heeft moeten doen en in dat opzicht heeft mijn beste vriendin eigenlijk wel meer gedaan in mijn ogen. De CM heeft zelf vanalles bedacht enzo en daardoor heeft ze het er wel druk mee gehad, maar dat heeft ze zelf gedaan en had ze niet hoeven doen. Niet dat ik het niet leuk vind hoor!! Ik vind het erg lief van haar, maar ik bedoel meer dat ik qua tijd die erin is gestoken niet zoveel verschil zi tussen de CM en mijn beste vriendin. Vandaar dus die gedachte om ze beide die armband te geven. Maar ik denk dat ik dat maar niet doe en gewoon lle getuigen hetzelfde geef en de CM dan die armband. Neem mijn beste vriendin dan wel een keer mee uit eten ofzo achteraf.

Een foto van mijn vriend en mij?? Uhm...ik heb zowiezo heel weinig foto's van ons samen en ik zie het ook niet voor me dat mijn broer die in de woonkamer zet bijvoorbeeld. Een foto van ons als bruidspaar ook niet trouwens.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 februari 2011 @ 14:23:

[...]

verzamelen jullie nergens voordat jullie naar het stadhuis gaan, dan?

Dan neem ik aan dat die getuigen daar ook heen komen.

Ik zelf zou het op dát moment doen. Dan heeft die pen ook meteen een " doel " .Jawel, maar daar zijn alle andere daggasten ook weer bij. En ik vind een pen een suf kado trouwens. Die verdwijnt in een la en niemand doet er mer iets mee.
quote:borderwalk schreef op 10 februari 2011 @ 14:24:

Ik zou alle getuigen hetzelfde geven; een (kleine) herinnering aan de dag en de vriendin die heeft geholpen met het uitzoeken van de jurk etc (wat zij neem ik aan ook een leuke bezigheid vond) nog een keer trakteren op een gezellig dagje uit oid.Denk dat ik dat ook ga doen idd. En wat ik als bedankje ga geven moet ik dan nog maar even uitzoeken. Ik wil alleen niemand tegen het hoofd stoten en dat is best lastig.
-dubbel-
quote:Ivetje schreef op 10 februari 2011 @ 14:28:

[...]

Jawel, maar daar zijn alle andere daggasten ook weer bij.

Laat je hen 10 minuten eerder komen. Je maakt het jezelf wel heel moeilijk, hoor. Of je wil alleen van ons horen dat wat jij al bedacht hebt helemaal prima is. In dát geval kun je eigenlijk beter geen topic openen.

En ik vind een pen een suf kado trouwens. Die verdwijnt in een la en niemand doet er mer iets mee.

Nou, ik vind een pen oid juist iets wat je nou wél gebruikt.

Al heb je hem maar standaard in je tas zitten, of in een potje op je bureau staan. Kom je toch elke keer weer tegen, zo'n voorwerp.
Ik denk toch dat je de taak van de cm onderschat. Als ik zlef een feestje heb, heb ik het daar echt druk mee en maak ik dat anders mee dan wanneer ik op een feestje ben. Jouw cm zorgt ervoor dat jij niets merkt van strubbelingen op de dag, onderschat dat niet.

Ik heb zelf echt moeite met blijvende cadeaus. Je zadelt iemand vooral op met de plicht om dat ding in het zicht te bewaren en diegeen mag het nooit wegdoen, want het was zo'n mooi symbolisch cadeau.
quote:Katherina schreef op 10 februari 2011 @ 14:33:

Ik denk toch dat je de taak van de cm onderschat. Als ik zlef een feestje heb, heb ik het daar echt druk mee en maak ik dat anders mee dan wanneer ik op een feestje ben. Jouw cm zorgt ervoor dat jij niets merkt van strubbelingen op de dag, onderschat dat niet.

Ik heb zelf alles geregeld enzo. En wat betreft strubbelingen op mijn dag...komen die er? Ik heb alles gepland en geregeld, dus de dag zelf hoeft er niets meer gedaan te worden. Het enige wat er moet gebeuren is dat iedereen van punt a naar b moet en dan naar c. Maar daar helpt mijn schoonmoeder voornamelijk mee. De CM is de halve dag met ons bij het foto's maken en gaat ook met de trouwauto mee naar het stadhuis. De mensen daar zijn dus ook niet haar zorg, want dat doet mijn schoonmoeder. Op zich hoeft ze niets anders te doen dan nu afzeggingen aan te nemen en zorgen dat ze er op 1 april is op tijd. En ze moet mijn tas meenemen de hele dag :P Als er iets is met het eten bv die dag, dan regel ik dat zelf want ik heb graag de touwtjes in handen. De CM is er eigenlijk alleen maar omdat iedereen riep dat je die zo nodig hebt. Ik had er in eerste instantie helemaal niet aan gedacht, want ik ben een echte regelaar en vind het veel te leuk om dat te doen. Serieus, ik heb dingen moeten verzinnen die ik aan haar over zou laten hhihi. Dat ze dus de hele dag in de wer is, lijkt me niet echt. En dat wil ik ook helemaal niet, want zij moet ook gewoon genieten en lekker samen met mijn broer onze dag mee beleven. Ik wil gewoon niemand tot last zijn en daarom wilde ik ook geen CM. Ze moet er zijn en genieten en als er iets mis gaat merk ik het vanzelf wel en zorg ik wel dat het goed komt. Maar dat zal allemaal wel meevallen, want alles is al doorgesproken en geregeld overal
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 februari 2011 @ 14:31:

[...]

Al heb je hem maar standaard in je tas zitten, of in een potje op je bureau staan. Kom je toch elke keer weer tegen, zo'n voorwerp.Vind ik ook, en het is niet zo dwingend als een sieraad of interieuriets dat in het zicht hoort (vind zo'n armband 10x niks).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 februari 2011 @ 14:31:

[...]

Al heb je hem maar standaard in je tas zitten, of in een potje op je bureau staan. Kom je toch elke keer weer tegen, zo'n voorwerp.

Ik kan hen geen 10 minuten eerder laten komen, want mijn broer rijdt met mijn oma, opa en vader mee. En de andere getuigen hebben allemaal hun partner bij dus die zijn er dan ook meteen allemaal. En dat zijn zo ongeveer alle daggasten al haha!

Ik zoek nog wel even verder voor andere ideetjes. Een pen achteraf geven is zo raar, dus dat wordt hem gewoon niet.
quote:borderwalk schreef op 10 februari 2011 @ 14:39:

[...]

Vind ik ook, en het is niet zo dwingend als een sieraad of interieuriets dat in het zicht hoort (vind zo'n armband 10x niks).Ik weet van mijn cm dat ze die wel leuk vind, dus dat is het probleem niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven