Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
@ Zonnebloem een beetje spanning voor een echo is denk ik normaal hoor! Je weet toch maar nooit...maar we gaan er gewoon vanuit dat het goed zit natuurlijk! Veel plezier maandag!
Allemaal gefeliciteerd met de goede echo's! Hier ook een goede echo! Ik zit ws niet op 9 weken, maar op 8. Nieuwe uitgerekende datum is dan 22 september. Op 24 februari heb ik een nieuwe termijnecho.

Verders moe moe moe moe en misselijk, maar wel erg blij met het kloppende hartje.
Wat een goed nieuws allemaal. Zo heb ik alleen maar meer zin in onze echo. Maar ook extra spannend met al dat goede nieuws... Ik ben al zo'n verschrikkelijke pessimist! Mijn man word er gek van... Haha.
Zat vanochtend te dagdromen over 7 maand wanneer ik de beebs in mijn handen heb en langs de oma's ga met de uk (tenzij ze hier komen)...

Mijn oma's roken nogal...wat zouden jullie doen; wel/niet met de baby langs de oma's?
Gefeliciteerd navimo!

Voor de dames die maandag aan de beurt zijn: superspannend! Wat duren de dagen lang als je wacht, he.

Zijn er mensen die zo'n zwangerschapsdagboek bijhouden? Lijkt mij wel leuk. Wat is een leuke?

@meisjegron: in de buurt van mijn baby gaat niet gerookt worden. Misschien kun je met de oma's afspreken dat ze niet roken in het bijzijn van het kindje en dat ze goed luchten voor je komt? Als je het probleem bespreekt en je wensen duidelijk maakt, zullen ze daar vast niet moeilijk over doen...
Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest, alles was goed, toch altijd weer bijzonder!!! De datum klopt waarschijnlijk wel, misschien iets korter zwanger maar dat kijken we de volgende keer.

Hier ook geen gerook bij de kids, ik ben zelf een ex roker trouwens, maar gestopt voor ik zwanger van de 1e wilde worden.

Er wordt toch steeds meer bekend hoe slecht dat meeroken is voor baby's...

k ga weer even, tot later.
Hallo, ook nog even een berichtje van mij, moet eerlijk zeggen dat ik regelmatig meelees maar dat het me ontbreekt aan energie of tijd om dan wat te schrijven.

Werd gisteren nog even met de neus op de feiten gedrukt, een moeder die zo'n beetje tegelijk met mij zwanger is (paar dagen later dan mij uitgerekend), had een goede echo met 6 weken en nog wat dagen en woensdag had ze weer een echo en klopte het hartje al niet meer... waarschijnlijk gestopt met 7 weken en nog wat dagen.... Erg verdrietig natuurlijk, vooral omdat ze mij straks elke dag bij school ziet met een steeds dikker wordende buik als het goed blijft gaan bij mij...

En bij mij is de angst nu natuurlijk dat ik straks met de 12 weken echo ook geen hartactiviteit meer zie... pfff. nog even afwachten, slopend hoor, die onzekerheid....

Nou, ga nog even relaxen, heb hoofdpijn en slecht geslapen vannacht door veel hoesten, maar kan er weinig aan doen nu.

Jongste (3 jr) ligt in bed, maar zal zo wel wakker worden en oudste (5 jr) is even op de v-smile een spelletje aan het doen.

groetjes!
Goed nieuws c77!!! Altijd fijn als het goed gaat.

Crazydesi, dat is wel minder inderdaad. We weten allemaal dat die kans er is maar hopen dat deze aan ons voorbij trekt. Helaas komt het wel weer heel dichtbij zo. Ik ben ook heel bang dat er iets mis gaat hoewel ik geen enkele reden heb daartoe.

En roken gaat inderdaad ook hier niet gebeuren. Nu hebben wij geen rokers om ons heen in de directe omgeving maar wij gaan dat niet goed vinden.
@ Crazydesi dat zijn heftige verhalen he! Helaas ken ik ze ook uit mijn omgeving...als mijn echo as vrijdag goed is, ben dan 11w2d zwanger, dan kan ik er denk ik pas 'vanuit' gaan dat het goed zal gaan...volgens de VK (waar ik afgelopen woensdag was) heb ik 95% kans dat het goed gaat...maar die kans zal gedurende de hele zwangerschap nooit 100% worden...dus positief blijven!
@Juffie:

Je bedoelt dat je niemand ooit meer dan 95% kan halen of jij in het bijzonder?

Het blijft altijd afwachten inderdaad. Mijn neef en zijn vrouw hebben 9 maanden hun kindje gedragen goed en wel en zonder complicaties en op de uitgerekende dag bleek het kindje niet meer te leven, oorzaak onbekend.

Ze zijn nu weer 12 week zwanger.
Hoi allemaal!

Iedereen gefeliciteerd met goede echo's!

Ik ben weer bijgelezen, doordeweeks kom ik er vaak niet aan toe, doordat vriendlief voor zijn werk vaak tot een uurtje of acht nog op de computer werkt, daarna heb ik vaak niet meer de fut om achter de computer te kruipen!

Wij hadden afgelopen woensdag de intake bij de verloskundige, een hele koffer informatie mee!hihi erg leuk en een hoop leesvoer.

Ze waren heel duidelijk en vriendelijk. Ze vroeg of we wilden proberen om het hartje te horen, maar waarschuwde wel dat dat bij 9 weken nog weleens lastig kan zijn en ons dus geen zorgen hoefden te maken als we dat niet konden horen...

Helaas lukte het niet...dus voor 8 maart een afspraak voor de 1e echo gemaakt.

Vind het in vergelijking met jullie verhalen allemaal wel lang duren en maak me dan weer zorgen of het allemaal wel goed is, velen van jullie die later zijn uitgerekend dan ik hebben al echo's en/of kloppende hartjes gehad, word er dan erg onzeker van...en 8 maart duurt dan wel weer erg lang! ;-(

Maar goed ben nog steeds misselijk, dus daar klamp ik me dan maar aan vast, dat er dus nog steeds iets gaande is !!!

Fijn weekend allemaal!
pfff... wat is er een hoop geschreven. Ook ik had de puf niet om de laatste dagen nog achter de computer te gaan zitten lezen/schrijven. Wel ontzettend leuk dat er zo actief geschreven wordt :-)

Iedereen met goede echo’s van harte gefeliciteerd!

Afgelopen woensdag zijn wij naar de verloskundige geweest. Een vlotte meid en we hebben een leuk gesprek gehad. De Zwitsaltas heb ik ook meegekregen

Als ik telde vanuit de eerste dag van de laatste ongesteldheid zou ik afgelopen woensdag 7 weken en 2 dagen zwanger zijn. Ik heb alleen een cyclus van 33 dagen dus moet ik er 5 dagen vanaf tellen. Woensdag was ik dus 6 weken en 5 dagen zwanger en dan komt de uitgerekende datum op 1 oktober. Mag ik nog meeschrijven

De echo maakt ze echt pas met de 12 weken. 15 maart heb ik de echo en de volgende afspraak bij de verloskundige is 23 maart. C77 zou je de tabel hiermee willen aanpassen, dank je wel.

Leindeslee hoe is je verdediging gegaan? En, hoe reageerde de familie op het goede nieuws?

Aan de verloskundige heb ik gevraagd of ik naar de sauna mag. Voor donderdag heb ik namelijk (al maanden geleden gemaakt) een afspraak staan om met twee vriendinnen naar de sauna te gaan. De eerste 14 weken zou het niet goed zijn voor de baby. In de sauna ga je een soort koorts nabootsen en dat kan schadelijk zijn voor de baby. Na de 14 weken kun je gaan als je al vaker bent geweest en weet hoe je lichaam reageert. Dat wordt dus geen saunadagen voor mij. Nu moet ik alleen nog een goede smoes verzinnen voor donderdag…. en ik kan echt niet liegen (ik voel me er nu al rot bij).

Een zwangerschapsdagboek probeer ik bij te houden. Ik heb een schriftje waar ik nu alles wat ik voel en vragen die ik heb inschrijf, voor zover ik de puf heb om te schrijven :-)

Fijn weekend allemaal!
Een goed begin van het weekend, even bijlezen op het forum ;-)!

Ik heb as maandag afspraak bij vk maar krijg ook alleen intake en nog geen echo. Ik kan dan pas een afspraak maken.... Is idd wel erg verschillend per praktijk blijkbaar.

Ik slik nu ook van die joekels van vitamine mama pillen van Davitamon! Ik maak dit doosje op en ga dan ook op zoek naar kleinere....

Ik heb het gisteren aan 2 collega's en vrienden verteld die kwamen eten. Vooral omdat ik zo klaar ben met het verzinnen van smoesjes en ik het ook met hun wil delen mocht het nog mis gaan. Ze waren allemaal super enthousiast en niemand had nog wat doorgehad.

Ik ben toevallig geblesseerd aan mijn rug dus dat is voorlopig voldoende reden om niet te hockeyen! Binnenkort maar wel eens mijn coach inlichten aangezien hij op zoek zal moeten naar vervanging voor de rest vh seizoen.

Ik las dat buikspieroefeningen nu niet goed zijn. Ik doe 1x per week pilates en dat is nu extra belangrijk met mijn rug. Ik smokkel een beetje bij de specifieke buikspieroefeningen. Bij veel oefeningen train je naast andere spieren ook je buikspieren. Is dat ook echt slecht?

Fijn weekend allemaal!
Navimo: Van harte gefeliciteerd met je goede echo!

Meisjegroningen: Ik denk dat je best met de oma's kunt bespreken dat er niet gerookt mag worden bij je baby. Dat lijkt me normaal.

C77: fijn dat alles goed was!

Crazydesi: Dat is schrikken! Het blijft spannend tot we de eerste 12 weken voorbij zijn.

Lizi: het is heel normaal om je eerste echo bij 10-12 weken te krijgen. Alleen als er iets bijzonders met je aan de hand is doen ze eerder een echo, bijvoorbeeld als je een bloeding hebt gehad, eerder een miskraam hebt gekregen of als je bij de gyn loopt. Nog even afwachten dus.

xxx-jes: Is het nodig om een smoes te verzinnen? Waarom vertel je je vriendin niet gewoon dat je pril zwanger bent en daarom niet naar de sauna mag?

Vandaag vieren we de verjaardag van mijn man. Veel familie en vrienden over de vloer. Ik ben nog niet van plan het grote nieuws te vertellen omdat ik nog geen echo heb gehad, maar heb al wel een beginnend buikje. Ik ben benieuwd of er opmerkingen komen.
Hee dames!

Wow wat is er weer veel te lezen! Ik lees regelmatig mee via mn telefoon maar laatste tijd zo 'ziek' dat ik alleen maar kon werken slapen en kotsen.

Hebben jullie ook zo'n moeite met genoeg drinken? Ik moet ( mede door de misselijkheid) echt mezelf dwingen een glas leeg te drinken! Het ruikt en smaakt allemaal zoo vies ( wat k ook drink)

Ik voel me dus echt slecht! Veel misselijk en spuug heel veel, op me werk valt het ook op maar ik hou het er op dat me maag van streek is ( al 4 weken :p ) en er komen geen vreemde reacties omdat ik elke dag met iemand anders werk, en ik het probeer verborgen te houden, mja keihard rennen naar de wc is niet te ontkennen.

Mijn vriend maakt zich ontzettende zorgen om me, hij vind dat ik echt heeel ziek ben en als ik uitleg dat het erbij hoort is hij nog niet gerustgesteld, hij zegt telkens: dat kan niet goed zijn zo weinig eten en zoveel overgeven.

Ik had vorige week een fotoshoot en zat continu aan mijn buik ( onbewust) mn fotograaf zei: ben je zwanger ofzo :p ik zei maar dat ik buikpijn had.

Mn baas kwam naar me toe ( omdat ik er gewoon uitzie als een natte vaatdoek) wanneer de dokter mn bloeduitslag heb ( smoes verzonnen dat hij bloedgeprikt heeft omdat ik zo lang ziek blijf)

Lange update dus!

Fijn al die hartjes! En die 95% zekerheid door je zwangerschap is omdat het nooit 100% goed kan gaan, hartjes kunnen stoppen. Kindjes kunnen dus zonder dat je het doorhebt in de buik overlijden.

Ik ben ook zo bang dat het mis gaat :( denk als k a.s. Woensdag mn echo heb gehad het een stuk beter voelt
Wat een hoop nieuws weer.

Ik zit in mijn reeks nachtdiensten en die trek ik gewoon echt bijna niet. Steeds rond 5 uur voel ik me echt beroerd. Gelukkig mag ik de reeks nu afbreken en alleen vannacht nog werken. Ben toch wel blij dat mijn directe chef op de hoogte is. Hij is de enige en zo weet hij gelukkig wel waarom ook ik af en toe solliciteer naar de functie van natte krant.

Ook hier nog steeds zenuwen en stress of alles wel goed blijft gaan. Op veel dingen kan je wel invloed uitoefenen maar op je zwangerschap heb je 0% grip. Als je zwangerschap om wat voor reden dan ook stopt kan je er niets aan doen. Je kan niets doen om het te voorkomen.

Ik blijf ook erg moe en heel misselijk. Overgeven lukt me slecht maar zo dichtbij als nu is t nooit geweest.

Het halve team van mijn man is inmiddels zwanger. Zijn werkgever snapt er nu al niets van en dan heeft mijn man nog niet eens iets verteld. Haha. Dat zal tzt lachen worden...

En allemaal op verschillende momenten uitgerekend!

Prettig weekend allemaal. Ik ga kijken of ik nog even kan slapen. Ik werd nl wakker omdat ik zo misselijk was....

Fijn weekend!
Nientje82, volgens mijn verloskundige mag je geen rechte buikspieren trainen, maar ze wel gebruiken. Als je iets tilt of bewegingen uitvoert dan gebruik je ze ook, dat mag.

Om twee redenen wil ik het mijn vriendinnen niet vertellen. We willen graag wachten tot na de echo en mijn vriendinnen zien over een paar weken mijn ouders. Ik vind het vervelend als mijn ouders het via hun te horen ze krijgen... en ik ken ze... ze zijn echt van die flapuits die zeer enthousiast mijn pappa en mamma gaan feliciteren, terwijl die het dan nog niet weten.
Wat fijn al die goede echo berichtjes! Ik moet nog 1,5 week wachten, maar dan hoop ik ook een heel mooi levend wezentje te zien! Ben soms wel jaloers op degene die bovenaan in de tabel staan. Jullie zijn al zo'n 2/3 weken verder en dat scheelt toch best veel bij zo'n beginnende zwangerschap.

Ik vond het trouwens ook wel schokkend om te lezen dat Deernie zo onzeker is als ze even niet misselijk of buikpijn heeft. Ik ben zelf alleen maar moe en denk als ik dat lees: o help, ik heb helemaal geen buikpijn of misselijkheid, dan is het met mij misschien wel helemaal mis. Maar ja, elke zwangerschap is anders ik ben blij dat het bij mij alleen bij moeheid blijft, al was ik vrijdag voor het eerst ook een beetje misselijk.

Afgelopen week ook nog even wezen lunchen met mijn moeder. Ze had twee cadeautjes meegenomen: een lief rompertje en van die lieve kleine sokjes. Heel erg lief en ook zo leuk om te zien dat mijn moeder er ook veel mee bezig is.

Mijn vriendin ligt trouwens nog steeds in het ziekenhuis, maar verder is nog alles rustig, dus dat is goed.
Wat heeft iedereen verschillende klachten..(of juist niet) en dan ga je je idd afvragen of dat goed is. Ikzelf ben gelukkig niet misselijk (heel af en toe even), na een dag werken ben ik wel helemaal kapot... Hebben jullie trouwens ook last van een slaaphand?? Ik heb dat de laatste 1,5 week, als ik lig te slapen wordt ik wakker van een prikkelend gevoel in mijn hand (de ene keer links, de andere keer rechts). Echt raar, ff wrijven en dan is het wel weer over. Ik heb dit even gegoogled en het komt idd vaker voor bij zwangere vrouwen. Het Carpaal tunnel syndroom of zoiets... oorzaak is vocht vasthouden.. WATTT dacht ik... ik houd nu toch nog geen vocht vast?? Mijn vriend zei: nou ik kan het al zien in je gezicht... Hahaha hij nam me in de maling..

Maar wie heeft dit ook? Van die slaaphanden??

Verder ben ik soms ook wel onzeker.. is het wel goed want net zoals M2b twijfel je wel even als je niet misselijk bent... Maar dan voel ik even aan mijn borsten en ja hoor... die doen nog zeer denk ik dan. Dan zal het wel goed zijn.

Ik heb trouwens ook last van mijn rug. De ene dag meer dan de andere. Een volle wasmand kan ik met moeite tillen vanaf de grond, dan krijg ik een pijnscheut. Ook af en toe steken in mijn bil, voelt als een zenuw die klem zit... Is dit normaal?? Pffff nou dit is wel weer een lang verhaal geworden met allerlei kwaaltjes...Hahaha. Niks om onzeker over te zijn dus...

Ik ben wel benieuwd of jullie nog rare kwaaltjes hebben??

Fijn weekend nog!
Hoi allemaal,

Ook ik heb het niet echt bij kunnen houden deze week. Ben zo ontzettend druk met werk en studie. Inmiddels ben ik 11 weken zwanger. Nou las ik ergens dat de zwangerschapskwalen beginnen rond week 6 en rond week 12 minder worden. Tot nu toe weinig last gehad, wel wat last van de darmen, maar niet echt misselijk ed. Maar afgelopen week!!!! Jemig, alsof ik alle vermoeidheid van week 6 t/m 10 moet inhalen!! Zo ontzettend moe! Om 21:00 lig ik al te slapen. Ben benieuwd of dat volgende week minder zal zijn. Heb nu wel echt medelijden met de meiden die dit al een paar weken mee maken en dan ook nog misselijk zijn. Pff, ik heb echt geluk!

Rare kwaaltjes: Nou ja, raar is het niet, maar ik hoor het niet vaak van andere mensen: ik kan niet veel meer eten, twee happen zit ik vol en dan twee uur later heb ik weer honger. Oplossing is gewoon minder eten, maar wel vaker eten. Niet echt een probleem dus.

Inmiddels wel al een aantal zwangerschapsbroeken gekocht. Door mijn darmen is mijn buik behoorlijk opgezet en mijn eigen broeken zaten echt strak. Het voelt zo lekker om een zwangerschapsbroek aan te hebben!! Wat een opluchting!! Echt aan te raden. Voelde wel raar om nu al naar de winkel te stappen, maar ik heb er geen moment spijt van.

Ik moet helaas weer verder met de studie. Moet mijn artikel vandaag af hebben!!!! Pff, nog even doorbijten.

Tot gauw maar weer!!!
Nog even voor het overzicht:

3-9 uitgerekend

28-2 2de xVK

8-4 20 wkn echo
Zonnebloem, ik heb ook last van een slaaphand. Bij mij is het altijd de rechterhand. Ik heb er idd ook 's nachts last van. Dan word ik wakker en dan slaapt mijn hand.

Overmorgen heb ik de intake en de echo. Ik vind het wel spannend dit keer. Hopelijk is alles goed.

Ik ben nog steeds erg moe en ook regelmatig misselijk, soms moet ik overgeven, meestal kan ik het wel tegenhouden (met moeite, dat wel). Echt gezellig ben ik niet de laatste weken, moe, misselijk en (dus) niet in de stemming om te vrijen.

Ik lig 's avonds vaak op de bank te slapen, kan beter vroeg naar bed want als ik dan wakker word ben ik toch misselijk.

Nou ja, meestal verdwijnen de kwaaltjes bij mij rond de 14 weken, dus nog "maar" 5 weken te gaan.

Zo, ik ga even douchen en aankleden, we doen vandaag rustig aan dus. Er ligt nog wel een berg wasgoed op me te wachten, daar zal ik zo maar eens aan beginnen...
@ m2b. Ik vind het echt heel spannend. Ik heb er echt geen reden voor maar ik ben bang dat het ergens mis gaat. Ik heb altijd hele vreemde lichamelijke kwaaltjes/pijntjes/blessures enzo waardoor ik misschien bang ben dat m'n lichaam dit niet aan kan ofzo. Verder ben ik normaliter niet zo onzeker hoor.

Die pijn in mijn rug ken ik wel. Na een uurtje staan/lopen wil ik heel graag zitten en voel ik steken in mijn onder rug.

Nog steeds 24/7 misselijk. Zo erg dat ik gisteren bijna mijn nachtdienst niet ik kon. Ik was zo beroerd. Maar ik ben toch gegaan en ik heb het gered! Pfff...

Ook ik heb al een zwangerschapsbroek in huis die ik eigenlijk nog niet draag hoor. Soms thuis ipv de hele dag ik ruime broeken rond te paraderen! Niet echt charming...

Inmiddels is mijn omgeving gevuld met zwangeren! Valt het nu gewoon op of is het echt zo? Zo grappig!!!

Ook hier roept de was....
Man ik heb het gevoel dat ik me enorm aanstel of dat ik gewoon 10x meer misselijk ben dan jullie.

Ik durf niet te eten en te drinken of te bewegen zo misselijk ben ik de hele dag. Ik braak 's ochtends 's middags en/of 's avonds.

Wasjes draaien, koken, vaatwasser inruimen of wat dan ook doet manlief nu allemaal. Ik lig voor pampus op de bank al de hele tijd. Woensdag moet ik weer werken, meestal ben ik daar iets beter...

Vorige zwangerschap hield de misselijkheid op bij 9 week.

Wie weet dit?

Stijgt het HCG hormoon ook gewoon wanneer je een levensloze vrucht in je hebt? Vorige zwangerschap hield de misselijkheid op bij 9 week. Bij 11 week kwamen erachter dat het rond 8 week gestopt was en heb ik bij week 11 een curretage ondergaan.

Als het hcg blijft stijgen als er een vruchtje in je zit(levend of niet) dan heb ik hoop dat het eerdaags voorbij is:)
Ik weet het niet zeker ober dat hcg hormoon maar het lijkt mij logisch dat dat stopt. Ik heb ook ergens gelezen dat ze bij sommige vrouwen wekelijks bloed prikken naar hcg waarden.

En ik had gisteren zo'n mega misselijke dag. Jij heb die kennelijk altyd. Dan valt het hier nog wel mee!

Sterkte meisje Groningen en ook meneer Groningen met alle huishoudelijke klusjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven