vriendinnenleed

11-02-2011 17:10 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

hopelijk kunnen jullie mij helpen mijn gedachten te ordenen, want ik heb een probleem met mijn beste vriendin.

helaas wonen we een heel eind uit elkaar en dat maakt dingen niet makkelijk.

het probleem is als volgt; ik had een afspraak met haar en nog een vriendin om naar een museum te gaan maar een paar dagen ervoor kreeg mijn zoon een uitnodiging voor een kinderfeestje buiten de stad dus ik wist niet zeker of ik nog naar het museum kon, want zoon kon evt. ook mee rijden met de moeder van het kindje.

Ik heb geprobeerd tijdig de moeder te bereiken om dat na te vragen, maar nog voor ik een antwoord had heeft mijn beste vriendin mij gebeld om te vragen of de museum uitstap nog door ging. en ik vertelde eerlijk dat ik misschien niet meer kon vanwege dat feestje, maar het kon goed zijn dat als zoon mee kon rijden dat alles gewoon als geplant door ging.

nu komt het, heeft zei meteen die andere vriendin gebeld en gevraagt of zei naar haar toe wilde komen mocht ik afzeggen.

Op zich niets verkeert aan haar vraag maar ik hoorde deze vraag in een hele andere context namelijk; ik zou waarschijnlijk afzeggen kom jij maar naar mij, en dat maakte mij boos.

waarop ik haar gebeld heb en heel rot tegen haar heb gedaan want ik was niet alleen boos omdat ze die vraag heeft gesteld maar ook omdat ik vond dat het haar plaats niet was om die andere vriendin in te lichten dat ik misschien wel af ga zeggen, ik vond dat ze op ze minst kon wachten tot ik het zeker wist of ik kon of niet.

Welnu om een lang verhaal kort te maken het meningverschil is hoog op gelopen en ze heeft de hoorn op de haak gegooid want ik deed heel boos en ze had niet het gevoel iets te bereiken (de reden waarom heb ik gehoord via via)

Omdat ik toch wel wil dat het goed komt heb ik haar een mail gestuurd (telefoon nam ze niet op ) met mijn excuses dat ik zo boos deed, de mail terug was als volgt zij had niets fout gedaan en wilde mij alleen daar persoonlijk over spreken.

maar ik ben toch niet alleen fout?? wat denken jullie kan ik van haar ook een excuus verwachten??

bedankt dat ik mijn hart mocht luchten.
quote:elninjoo schreef op 11 februari 2011 @ 17:34:

Je kunt toch gewoon iets/iemand voor je kind regelen .iets als in; een kennel, een retourtje met de trein, een infuus met eten voor een week?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
..
quote:Pompadoer schreef op 11 februari 2011 @ 17:42:

[...]

Langs de snelweg even stoppen, deur open en kind naar buiten pleuren. Heel effectief.Nog effectiever om niet eens te stoppen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
..
Nou ja ik neem aan dat zoonlief ook een vader heeft die hem misschien naar dat feestje kon brengen?
Dus jij vindt dat je vriendin had moeten wachten op groen licht van jou voordat ze jullie andere vriendin belde? Vind je dat zelf ook niet een beetje gek?

Het is toch niet raar dat ze haar middag vast wil plannen, voordat er niets meer doorgaat?
Ik denk dat je een beetje voorbarig uit je slof bent geschoten. En dat je boos doet aan de telefoon is echt niet ok. Mijn vriendinnen moeten het wel heeeel bont maken wil ik nare dingen tegen ze zeggen!

Bied je excuses aan in een persoonlijk gesprek, rij erheen met een bloemetje oid.
Ik lees nergens dat, omdat er bij je vriendin iets tussen gekomen was (geldnood) ze daarom die museumafspraak wilde afzeggen. Ook niet misschien. Ze heeft een alternatief geopperd maar dat werd afgewezen (om welke reden ook). Zij bleef dus van plan de oorspronkelijke afspraak na te komen.

Jij bleek het echter ineens niet te weten (om welke reden ook) tot nader order. Zij heeft inderdaad alvast een plan B geregeld (en nee, die was niet het museum omdat het kennelijk van jou afhing dat het 't museum zou worden; voor haar kwam het toch al niet zo goed uit). Nog steeds lees ik echter nergens dat zij van plan was haar oorspronkelijke afspraak met jou niet na te komen. Het hing helemaal van jou af (ongeacht hoe dat kwam).

Ik zie haar twee keer consideratie tonen met jou (museum door laten gaan ondanks geldgebrek én jou de tijd geven om te laten weten of het nog doorgaat), en jou niet een keer met haar. Integendeel, je wordt boos.
In mijn ogen heeft jouw vriendin echt helemaal niets verkeerd gedaan, dus hoe kom je er bij dat ze haar excuses moet aanbieden?

Valt de wereld stil totdat jij zeker weet of je mee kunt gaan of gun je haar gewoon haar afspraakje, desnoods met een ander?
Ik geloof dat ik jou niet zo'n aardige en redelijke vriendin vindt...

eerst wil je ze misschien afzeggen om iets anders, in mijn ogen niets heel belangrijks, dat wil je ze niet eens laten weten totdat jij zeker weet of je ze gaat ditchen en als ze dan hun eigen plan trekken dan word je woest en misdraag je je en vervolgens ben je teleurgesteld in hun tamme reactie...

Gaat het een beetje met je of word het tijd voor zelfreflectie?
Een excuus waarop je direct een excuus terug verwacht is een waardeloos excuus.

Voor de rest snap ik helemaal niks van het verhaal, maar zie op verschillende manieren niet wat je vriendin nu eigenlijk verkeerd heeft gedaan.
Hoi, ik denk de voor geschiedenis maakt het misschien wel duidelijker, de afspraak met vriendin B en mij stond al 2 maanden voordat beste vriendin mee kon, zij had namelijk op de dag als iets anders.

Maar dat viel uit en wilde ze wel met ons mee naar het museum.

Dat was 2 weken voor de datum dat we naar het museum zouden gaan.

Toen zij mij haar situatie uit legde heb ik haar aangeboden om het entree geld te betalen van het museum (ik heb een abo en meer armslag) dat wilde ze niet, toen heb ik gezegd kom dan naar mij want ik kon zoon dan droppen en dan hadden we nog de hele middag.

Dat wilde ze toen ook niet want dan werd het reizen met de trein te veel stress voor haar en de kinderen want ze had al zoveel geplant die week.

Voordat jullie nu allemaal gaan roepen treinen kost ook geld waarschijnlijk wilde ze daarom niet naar mij; zei heeft een trein abo en kost het haar geen cent en om het nog duidelijker te maken wonen wij in zwitserland dus is het ov hier spotgoedkoop.

Waar het mij om ging was idd dat ik mij gedumpt voelde ik had geprobeerd op alle mogelijke manieren dingen zo goed mogelijk te regelen ; maar ik vind gewoon de manier waarop niet zo fair tijdens ons gesprek was ze het met mij eens om geen slapende honden wakker te maken naar vriendin b toe maar dan wel zodra wij ophangen haar gaan bellen en zeggen dat ik misschien ga cancellen.

Is dat zo gek om van mij om zo te voelen???

Maar goed het is gebeurt ik had niet boos moeten worden dat was fout.

om antwoord te geven het hele uitje is niet meer door gegaan vriendin B was ziek.
Als jullie afgesproken hebben tijdens het telefoongesprek dat zij vriendin B niet inlicht, en vervolgens belt ze gelijk vriendin B, dan vind ik dat inderdaad wel wat vreemd. Al vraag ik me ook af waarom je die afspraak zou maken. Zo'n drama is het toch niet als vriendin B weet dat het jou misschien niet gaat lukken? Ik denk dat je vriendin niet gezien heeft dat het belangrijk voor je was. Ik vraag me ook af: waarom was dat zo belangrijk voor je?

Voor de rest zou ik geen onnodige drama maken. Het komt een beetje kinderachtig op mij over: ik bied mijn excuses aan, maar zij moet het ook doen. Je wil toch graag dat het weer gezellig wordt samen? Waarom zou je er dan op staan dat zij haar excuses aanbiedt? Komt op mij een beetje kinderachtig over.
Begrijp ik nu goed dat jij liever had gehad dat als het museum niet doorging, dat vriendin B dan in plaats daarvan bij jou zou komen?

Wat is de reden dat vriendin B niet op de hoogte mocht zijn dat jij misschien niet naar het museum kon?
Maar waarom voel je je dan gedumpt? Je kunt zelf niet mee en dus zoekt ze iemand anders, dat is niet hetzelfde als dat ze jou afzegt en dan met een ander gaat. Dat is dumpen.
Ik vind het een hoop ingewikkeld gedoe over een afspraak naar het museum en ik snap werkelijk niet waarom je je hier zo druk om maakt.

Speelt er iets anders? Heb je het gevoel dat je je vriendinnen niet vaak genoeg ziet? Heb je het idee dat jullie vriendschap verandert? Wat is er eigenlijk aan de hand.

Als er verder niks is, zou ik als ik jou was heel snel excuses aanbieden aan allebei de vriendinnen voor je kinderachtige gedrag en snel een leuke afspraak plannen waar jullie alledrie, budget of niet, veel zin in hebben.
Wat eten we vanavond?
Ik vind echt dat je je druk maakt om helemaal niks. Je vriendin heeft nisk verkeerds gedaan in mijn ogen. Jij belt om te zeggen dat je misschien niet kan. Zij belt met iemand anders, zegt dat je eventueel niet meegaat, en mocht dat het geval zijn of die vriendin dan naar haar toe wil komen?

Nou en? Als je toch wel bleek te kunnen dan was het gewoon gegaan zoals eerst afgesproken, en zo niet dan hadden je vriendinnen plan B uitgevoerd.

Ze heeft niet gelogen, ze heeft niert vervelend gedaan, ze heeft niet meteen gedaan alsof je toch niet mee zou gaan. Werkelijk, ik snap niet waarom je boos bent geworden. Ik zie geen enkele reden.

Dus nee, ik denk dus niet dat je excuses mag verwachten. Ik denk ook niet dat je ze krijgt. Simpelweg omdat daar geen enkele reden voor is.
Oke, dat is nu duidelijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven