Werk & Studie alle pijlers

Duits.. HELP?!

13-02-2011 10:14 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een examen mondeling duits. En ik ga zooo hard zakken! (ben net half jaar op stage geweest dus half jaar geen les gehad en daarvoor 2 jaar heel slecht)

Is hier een lerares Duits aanwezig of iemand die duitse les heeft op dit moment? Wie heeft er mondelingen oegeningen voor mij? Dialogen of iets in die richting? Andere tips/ websites zijn ook welkom!

Helaas geen geld voor een bijles of een scholing vandaar dit toppic:) Druk opzoek naar een baan maar afstuderen doe ik pas in maart (of zelfs later?) dus vandaar dat ik nu (hopelijk tijdelijk) geen baan heb. (kom net uit een stage van 7 maanden:) en een bijbaantje voor een maand heeft weing zin? )
Google is your friend
kun je niet iemand vinden die bijles geeft en samen met je kan oefenen? Ik weet niet of je op middelbare school/mbo/hbo/wo zit, maar bij mij o het HBO wemelt het van de duitsers...ken je helemaal geen duitsers in je omgeving die je willen helpen?
quote:gelukkigmeisje schreef op 13 februari 2011 @ 10:25:

kun je niet iemand vinden die bijles geeft en samen met je kan oefenen? Ik weet niet of je op middelbare school/mbo/hbo/wo zit, maar bij mij o het HBO wemelt het van de duitsers...ken je helemaal geen duitsers in je omgeving die je willen helpen?

Helaas niet. mijn leraar die mij les gaf op het mbo die is er mee gestopt. En heb een e-mail adres gekregen van iemand die de lessen overneemt maar die zegt me niet te kunnen helpen.. Ben al tijden opzoek naar duitse bijles. Ik kan het zelf niet betalen en mijn ouders weigeren te betalen. Is toch al snel 30 euro p.u

Met wat GOEDE oefeningen op internet en standaard dialogen die ik kan oefenen kom ik al een heel eind denk ik:)
quote:Watchamacallit schreef op 13 februari 2011 @ 10:24:

Google is your friendDatsnap ik, maar hoe weet ik nu welke oefening goed is? Welke klopt? enz.. Ik heb liever dan iemand mij iets aanraad dan dat ik zelf ga zitten kloten! Maar thanks voor de optie:)
goethe instituut?
Er zijn ook torrent downloads met van die cd's, als je zoekt op 'learn german' - wel vanuit het engels dus ws.
Vanaf nu uitsluitend Duitse televisiezenders kijken. Dan krijg je veel meer feeling met de taal en het is tevens een instant taalles.

Brisant is de Duitse RTL Boulevard...
zet dan wel de ondertitels aan (Duitse welteverstaan), dan weet je ook wat je hoort. Leer je meer van dan alleen de Duitse tv aanzetten.
quote:Watchamacallit schreef op 13 februari 2011 @ 10:36:

Er zijn ook torrent downloads met van die cd's, als je zoekt op 'learn german' - wel vanuit het engels dus ws.Dat is fijn, ik ga meteen even kijken:)
of ga skypen/msnnen/webben met duitsers! ik zou wel iets interactiefs doen...beter dan alleen luisteren...en fijn als iemand jouw fouten kan verbeteren
quote:Mevrouw75 schreef op 13 februari 2011 @ 10:35:

goethe instituut?Ik had mij aangemeld bij de Volksuniversiteit, maar helaas was de eerste les al zo da wij de duitse lerares nederlandse woorden moesten uitleggen. Een dikke fail dus! Dacht ik iets goeds te hebben gevonden, niet dus:(
idd gelukkig meisje, spreken is een hele andere vaardigheid dan luisteren.

Maar via het Goethe instituut hebben ze vast conversatielessen / groepen oid.
quote:gelukkigmeisje schreef op 13 februari 2011 @ 10:39:

of ga skypen/msnnen/webben met duitsers! ik zou wel iets interactiefs doen...beter dan alleen luisteren...en fijn als iemand jouw fouten kan verbeterenWie kent er duitsers;)? Ik niet namelijk haha
quote:sainttropez schreef op 13 februari 2011 @ 10:40:

[...]

Ik had mij aangemeld bij de Volksuniversiteit, maar helaas was de eerste les al zo da wij de duitse lerares nederlandse woorden moesten uitleggen. Een dikke fail dus! Dacht ik iets goeds te hebben gevonden, niet dus:(

maar het goethe instituut is niet de volksuniversiteit.

ps. ik lees hem nu pas goed eigenlijk. Maar die Duitse lerares hoeft helemaal geen Nederlandse woorden te kennen hoor. Dus dat moeten jullie dan ook helemaal niet doen.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 13-02-2011 10:45
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Duits praten met jezelf, doet het ook altijd goed.

Jetzt gehe ich bugeln.... (ik ga nu strijken )
en je moet je wel op het juiste niveau inschrijven. Ze hebben cursussen tot C2 niveau, lijkt mij hoog genoeg
Heeft iemand wellicht een versie van 'Duits voor onderweg' op de computer staan?
Heb je hier al gezocht? http://www.talendomein.nl ... training/6/duitse-les.php
Op marktplaats bij Diensten en vakmensen en dan op Duits zoeken. En dan vragen of het ook via skype of msn met headset kan.

Er zijn er ook die het voor minder doen dan 30 euro per uur.

Succes ermee
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Hier een Duitse juf.

Het ligt eraan hoe lang het nog duurt voordat je mondeling is.

Tips: 1. ga naar het Goethe-instituut in Amsterdam of Rotterdam en volg een stoomcursus. 2. Ga naar Duitsland voor een week in je eentje (anders blijf je Nederlands praten) en praat!

3. Kijk op de site van het ERK: http://www.erk.nl/leerling/Voorbeelden/Duits/ dan weet je wat je moet kunnen (ik weet niet welk niveau je moet halen?)

4. privé bijles kan, kost inderdaad zo'n 25 tot 30 euro per uur. Maar hoeveel heb je nodig? 4 uurtjes 1 op 1 praten is genoeg om er weer een beetje in te komen. Als je echt heel slecht bent en de hele basis nog op moet bouwen ben je met 10 uur nog niet klaar.
Ik heb geen idee.. ze gaan het inplannen maar op dit moment is er geen leraar beschikbaar. Dus het kan over een maand zijn maar ook over 3 maanden. Heerlijk een rotzooi op het mbo maar dat ter zijde.

Ik moet B2 halen. De basis beheer ik al ok.

Ik zou graag een week alleen naar duitsland gaan maar dat geen optie met school die zo affentoe andere tentamens heeft gepland.. Heel handig.. Ik kan ook geen baan zoeken dus maar dat ter zijde:) (ben beetje gefrustreerd als het op school aankomt, sorry;) )

Gelukkig heb ik toch een Duits leraar kunnen vinden die TOA spreek oefeningen beschikbaar voor me heeft. Hij geeft wel les o peedere mbo school, maar wat maakt het uit? Zijn de TOA oefeningen (TOA is het examen zeg maar)

Dat is al 1 stap in de goede richting:)

Zoals ik hierboven al zei: ik heb geen job dus kan geen bijles betalen. En mijn ouders weigere het te betalen voor me:(
quote:sainttropez schreef op 13 februari 2011 @ 11:39:

Ik heb geen idee.. ze gaan het inplannen maar op dit moment is er geen leraar beschikbaar. Dus het kan over een maand zijn maar ook over 3 maanden. Heerlijk een rotzooi op het mbo maar dat ter zijde.

Ik moet B2 halen. De basis beheer ik al ok.

Ik zou graag een week alleen naar duitsland gaan maar dat geen optie met school die zo affentoe andere tentamens heeft gepland.. Heel handig.. Ik kan ook geen baan zoeken dus maar dat ter zijde:) (ben beetje gefrustreerd als het op school aankomt, sorry;) )

Gelukkig heb ik toch een Duits leraar kunnen vinden die TOA spreek oefeningen beschikbaar voor me heeft. Hij geeft wel les o peedere mbo school, maar wat maakt het uit? Zijn de TOA oefeningen (TOA is het examen zeg maar)

Dat is al 1 stap in de goede richting:)

Zoals ik hierboven al zei: ik heb geen job dus kan geen bijles betalen. En mijn ouders weigere het te betalen voor me:(Dan zoek je toch een bijbaantje zodat je die bijles wel kunt betalen? Lekker makkelijke instelling heb je ('het is allemaal de schuld van school en van mijn ouders').
tsja, je wilt inderdaad wel dat de oplossing aangedragen wordt...alles genoemde oplossingen had je toch ook wel zelf kunnen bedenken?

skypen/msnnsen/webcammen kun je ook met vreemden doen...ga eens zoeken op duits forum, jongeren met zelfde interesse oid.
Ik woon in Duitsland en spreek een aardig mondje Duits al zeg ik het zelf. Heb het zelfs gestudeerd in een grijs verleden. Maar je moet wel willen he. En door de computer kan ik niet spreken. Op google kun je genoeg vinden lijkt me. En anders, tv aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven