Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Wow Smart! Ja ik had je al gemist, je zou na je vakantie beginnen volgens mij. Wat een nieuws! Leuk hoor, veel geluk! En laat je het weten als die liefdesbaby er is?

Ik heb vandaag weer een afspraak gemaakt en ga na een maandje overslaan weer met frisse tegenzin naar de kliniek.

Heb nu al weer zin in de meet Chilles, kom maar op met dat verhaal! :-)

Tot 6 maart!
Helaas, weer een negatieve test dit weekend...
Potverdorie Malaika2!!!!! Ik leef met je mee... X
@Malaika: Hè sh**! We worden getraind in geduld... :(

@Innova: Yup, kan zo je boek in! (<--mag dit blijven staan? Anders zeg je het maar.) Succes deze maand!
Jammer Malaika! Nu ging het qua meten niet helemaal goed rond de ovulatie begreep ik, dus nieuwe ronde en betere kansen!

Geld natuurlijk zeker ook voor jou Innova, deze ronde betere kansen.

Chilles, ik word er helemaal nieuwsgierig van!

Zoeter, volgens mij heb ik je hier al eens eerder voorbij zien schuiven toch? In ieder geval, jij nu ook in de molen! Volgend gesprek met de psych daar?

Voor mij zijn ze nu druk (hoop ik dan maar) op zoek naar een goeie match qua donor.

Moest temperaturen en deze cyclus is dan de basale of nul meting ofzoiets. Dus ik fijn aan het meten iedere ochtend, en zo zondag/maandag zou dan de ovulatie zijn, word ik ineens ziek! Dus ja, temperatuur ging zeker omhoog, maar dan weer zo hoog dat het niet meer in het grafiekje past. Dus dan wordt de volgende cyclus maar de nulmeting. Aangezien er verder nog niet zoveel gebeurd, kan dit me wel even bezig houden!
Oh god, nu verwachten jullie iets spectaculairs zeker, haha? Tipje dan maar: een wollig pratende arts, die iets privé's wilde vragen... Dus het valt allemaal wel mee, maar in het kader van 'er wordt al zoveel aan je lijf gezeuld' wel weer wenkbrauwverhogend... zeg maar...

Beterschap, Jive!
jeetje, een paar dagen op stedentrip en er zijn weer pagina's volgepend. goed bezig dus! Maandag heb ik mijn HSG gehad. Vond het best een arelaxte bedoening. Al was het omdat we braaf en ruim op tijd in ziekenhuis Veldhoven stonden en we toen hoorden dat we op lokatie Eindhoven moesten zijn. Accute stress natuurlijk ... want ja.. deze afspraak is behoorlijk belangrijk.

Gelukkig hebben ze daar in Brabant begrepen hoe je met mensen om moet gaan dus belden ze van de ene naar de andere kant en ik was maar 10 min te laat.

Na een kort gesprekje met de gyn mocht in in de stijgbeugels. Ik zou nadat hij de contrastvloeistof had in ingebracht direct zien of mijn eileiders doen wat ze moeten doen... Ik was nerveus. Direct IVF of toch eerst met donor aan de slag is wel een verschil. Gelukkig zag ik twee blauwe wolkjes. Goed nieuws dus! Wel liet de restfoto zien dat na een half uur niet alle vloeistof aan de rechterkant mooi wegliep, maar er waren geen 'fertiliteitsbeperkende factoren' gevonden. Mooi scrabble woord!

In Geertgen (die afspraak had ik maar direct achteraan gepland nu we toch in het zuiden waren) heb ik een superfijn gesprek gehad met dr. Cuypers (degene met de roodblonde krulletjes). Ik heb werkelijk alle bragen gesteld die ik kon bedenken. Alle fabels zijn de wereld uit geholpen en ik heb nu een zooi spuitjes en slangetjes mee gekregen. Let the fun begin....

Ergo...retespannend dus! nu is het voor het echie. Volgende week donderdag een gesprek met mijn donor. Dan spreken we af hoe en wat en vaak en zo. Wat mij betreft is eind feb de eerste ronde. Dat is nog zo onwerkelijk. Maar tegelijkertijd heel gaaf.

Aan de andere kant....betekent dat ook opmaken voor zeer waarschijnlijk een x aantal teleurstellingen. Ik voel met jullie mee.
Hallo allemaal,

Wat een ontwikkelingen allemaal, leuk om te lezen!

Ik lees dat sommigen ook even een maandje "pauze" nemen, helemaal niet onverstandig, lijkt mij. Helaas heb ik een verplichte pauze van 2-3 maanden, omdat ik een galblaasontsteking heb. Na de teleurstelling van de mislukte vierde IUI kwam dit er nog even achteraan... In maart onder het mes en daarna weer verder bij Geertgen. Ik zal het nog missen deze maanden, die dagjes Brabant!

Succes iedereen!
Oh... en ik ben inmiddels ook een jaartje ouder voor het schema en ik loop dus bij Geertgen!
Bedankt voor het lieve medeleven allemaal

En zooo... wat een verhalen weer:-) Heerlijk om te lezen allemaal. Wat een verschil met een jaar geleden. Toen waren nog niet veel van ons bezig en nu bijna iedereen. Zin om begin maart weer uitgebreid bij te praten!

Hier een afspraak met de gynaecoloog gemaakt. Ik heb vanaf de curettage al dat ik mijn linker eierstok bijna continu voel. Soms een lichte zeurderige pijn, soms echt steken. Dat gecombineerd met dat de inseminaties niet echt opschieten (inmiddels vijf keer mis), wil ik wel graag een controle. De tijd begint bij mij te dringen, dus als er iets is dan wil ik dat graag weten. En anders volgend weekend mijn dubbele inseminatie weekend :-)
@ Malaika2 Oh wat jammer! Wel slim om een afspraak te maken. Als je het gevoel hebt dat het niet goed, kun je het maar beter laten controleren.

@ emmetjebee Wat naar zeg galblaasontsteking. Moet die eruit in maart? Hopelijk kun je dan snel weer verder. Waar in het traject bij Geertgen zit jij nu?

@ Amphere Wat is een HSG? In februari al starten? Nu dus? Spannend!

@ Jive Wat balen zeg dat je precies koorts had. Schuift alles gelijk weer een maand op. Maar je gaat nu snel starten iig? Nu ook via Geertgen of een andere manier?

Het klopt trouwens dat je me hier eerder voorbij hebt zien schuiven. Na, voor mijn gevoel eeuwen, te hebben gedacht dat ik alleen een kindje wilde, ben ik een paar maandjes aan een relatie begonnen. Precies toen ik de workshop volgde haha. Tja nu heb ik gek genoeg helemaal zoiets van ik ga er voor. Alle haken en ogen die ik nog zag, vind ik nu ook minder. Dus ik ga ervoor!

Mag ik erbij op het lijstje? leeftijd 32, intake bij Geertgen gehad, nog geen kids maar hopelijk snel mama....
Heb een megadip.

Ben elke dag naar de brievenbus aan 't rennen in de hoop op een brief van AMC met daarin de datum van onze afspraak waarin we horen of het zaad van mij donor TE traag of net snel genoeg zwemt voor IUI...

De spanning wordt me blijkbaar teveel. Baal van alles. Van het lot, van het universum, van de hindernissen...

Als ik mezelf aan kijk in de spiegel denk ik: godver, ik ben de moeite waard, ik wil graag moeder worden, waarom wil niemand dat MET mij?

Rare wereld...

Hebben jullie dat soms ook?
Hey Superwoman! Je heet niet voor niks zo he! Ik weet precies wat je bedoelt hoor, zeker als de tijd voorbij gaat. Heb je ook mensen om je heen die toen je voor het eerst ging nadenken over een kind eeuwig vrijgezel leken en inmiddels getrouwd zijn en zwanger van de tweede? Ik denk dan 'huh? zij? hij? hoe werkt dat dan, en waarom ik niet?'

Maar komop, stap voor stap ... Je hebt een donor met wie je dit dolgraag wilt doen en die dit dolgraag me jou wilt. Wie weet lukt dat met IUI, maar zijn er anders niet andere mogelijkheden, als IVF of ICSI?

Ik duim voor je dat de brief snel komt en met goed nieuws voor je!
Een digitaal voor onder je riem, SW! Denk dat we allemaal wel (mega)dipmomenten hebben, ik had 'm 3 weken geleden. Probeer te bedenken dat die gevoelens ook weer over gaan, het is logisch dat je je af toe onzeker over de afloop en ongeduldig voelt. Maar moed houden, hoor!!!
Dank lieve dames!

Had ik echt even nodig!

XXX
Jee wat hebben jullie weer veel geschreven zeg!

Knuffel voor wie het nodig hebben. Herkenbaar hoor, het 'waarom'.

Eerst 'waarom geen vent' en dan misschien 'waarom wil het niet'.

Blijf geloven hoor!
Jee wat hebben jullie weer veel geschreven zeg!

Knuffel voor wie het nodig hebben. Herkenbaar hoor, het 'waarom'.

Eerst 'waarom geen vent' en dan misschien 'waarom wil het niet'.

Blijf geloven hoor!
*mopper* Forum doet gek.

Ik zal de tabel bijwerken als het forum ook laat zien wat ik doe
@zoeter: Ik kwam voor het eerst bij Geertgen in maart vorig jaar en in september heb ik mijn eerste IUI-poging gehad en begin januari de vierde poging. Nu moet eerst mijn galblaas eruit, de chirurg weet van mijn situatie en probeert zo snel mogelijk de operatie in te plannen als die galblaas maar weer een beetje normaal is!

@allemaal: door al die toestanden zit ik ook in een ongelooflijke dip. Opvallend dat ik daarin zeker niet de enige ben! Hoopten we allemaal op zo'n vruchtbaar nieuwjaar en het begint vrij k**.

Dus dames.... kop op! Onze tijd komt nog!!!!!
@ emmetjebee: stomme dips, super vervelend, maar we komen er wel! Ik blijf de naieve optimist, ook al word ik elke keer weer teleurgesteld...
@emmetjebree en superwoman: oh zo herkenbaar Maar we gaan dapper door.

Controle bij gynaecoloog ging goed. Alles in orde en 'de hormoonhuishouding van een jonge meid'. Dat is dan weer fijn te horen. Maar omdat ik nu al een tijd zonder resultaat bezig ben, gaat hij mijn volgende eisprong met echo's volgen. Follikelmeting, bepalen wanneer ik precies de eisprong heb (en dus bepalen of ik wel op het juiste moment insemineer) en of het baarmoederweefsel dichter wordt. Dat soort zaken. Altijd goed lijkt me....
Spannend Malaika!!

Hier eerste echo gehad, Geertgen werkt de eerste keer met echobegeleiding. Daarna op tests, in principe.

Ik denk dat ik vrijdag langs kan komen voor de eerste keer. Spannend!!!
Spannend Vinyl!
Nou he? Pfft....
Super spannend Vinyl! Ik ga voor je duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven