Werk & Studie alle pijlers

Duits.. HELP?!

13-02-2011 10:14 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort heb ik een examen mondeling duits. En ik ga zooo hard zakken! (ben net half jaar op stage geweest dus half jaar geen les gehad en daarvoor 2 jaar heel slecht)

Is hier een lerares Duits aanwezig of iemand die duitse les heeft op dit moment? Wie heeft er mondelingen oegeningen voor mij? Dialogen of iets in die richting? Andere tips/ websites zijn ook welkom!

Helaas geen geld voor een bijles of een scholing vandaar dit toppic:) Druk opzoek naar een baan maar afstuderen doe ik pas in maart (of zelfs later?) dus vandaar dat ik nu (hopelijk tijdelijk) geen baan heb. (kom net uit een stage van 7 maanden:) en een bijbaantje voor een maand heeft weing zin? )
quote:juf_deetje schreef op 13 februari 2011 @ 11:07:

Hier een Duitse juf.

Het ligt eraan hoe lang het nog duurt voordat je mondeling is.

Tips: 1. ga naar het Goethe-instituut in Amsterdam of Rotterdam en volg een stoomcursus. 2. Ga naar Duitsland voor een week in je eentje (anders blijf je Nederlands praten) en praat!

3. Kijk op de site van het ERK: http://www.erk.nl/leerling/Voorbeelden/Duits/ dan weet je wat je moet kunnen (ik weet niet welk niveau je moet halen?)

4. privé bijles kan, kost inderdaad zo'n 25 tot 30 euro per uur. Maar hoeveel heb je nodig? 4 uurtjes 1 op 1 praten is genoeg om er weer een beetje in te komen. Als je echt heel slecht bent en de hele basis nog op moet bouwen ben je met 10 uur nog niet klaar.Even heel erg off topic: privé bijles kost 25 tot 30 euro per uur? Serieus? Ik geef nu een paar weken een neefje bijles Engels, 2x 1 1/2 uur per week. Mijn moeder was een beetje verontwaardigd dat er niet was aangeboden mij te betalen, maar dat heb ik weggewuifd. Ik realiseer me nu pas hoeveel mijn oom en tante besparen door neefje naar mij sturen! (niet dat ik geld hoef, maar ze hebben geen enkele vergoeding aangeboden, nog niet eens een bloemetje. Nou vind ik neefje aardig en heb ik er wel lol in, maar mijn ouders vinden dat ik wordt gebruikt door oom en tante. Heb hier dus even bevestigd gekregen dat het ook echt zo is.)
@TO: zou je eventueel bijles Duits kunnen 'ruilen' tegen bijles in iets anders (bijvoorbeeld Nederlands?) Zoek een Duitse student (lopen er vooral bij de sociale faculteiten van de uni héél veel van rond, bij ons dan) en biedt aan om 1 uur Duits te ruilen tegen 1 uur Nederlands (of iets anders). Briefje op het bord op de uni hangen of in de studentensupermarkt bijvoorbeeld.
quote:Madieken schreef op 13 februari 2011 @ 13:57:

[...]

Even heel erg off topic: privé bijles kost 25 tot 30 euro per uur? Serieus? Ik geef nu een paar weken een neefje bijles Engels, 2x 1 1/2 uur per week. Mijn moeder was een beetje verontwaardigd dat er niet was aangeboden mij te betalen, maar dat heb ik weggewuifd. Ik realiseer me nu pas hoeveel mijn oom en tante besparen door neefje naar mij sturen! (niet dat ik geld hoef, maar ze hebben geen enkele vergoeding aangeboden, nog niet eens een bloemetje. Nou vind ik neefje aardig en heb ik er wel lol in, maar mijn ouders vinden dat ik wordt gebruikt door oom en tante. Heb hier dus even bevestigd gekregen dat het ook echt zo is.)Bijles van een bevoegd docent kost zo'n 25 euro per uur. Dat is wat ik er ook voor vraag. Bij een bijlesinstituut betaal je ook zoveel. Bijles van een student of iets dergelijks (ik neem aan dat je dat bent) is toch gauw zo'n 15 euro per uur. Huiswerkbegeleiding bij ons op school kost 6 euro voor een middag (anderhalf uur) Maar daar zijn zo'n 15 leerlingen en 5 oudere jaars leerlingen. (ik geloof dat de oudere jaars 15 euro voor ene middag krijgen) Dus ja, je wordt een beetje gebruikt door oom en tante. Maar als het voor een korte tijd is en je hebt er lol in....neemt niet weg: een cadeaubon of een bosje bloemen zou wel zo aardig zijn.
quote:juf_deetje schreef op 13 februari 2011 @ 14:33:

[...]

Bijles van een bevoegd docent kost zo'n 25 euro per uur. Dat is wat ik er ook voor vraag. Bij een bijlesinstituut betaal je ook zoveel. Bijles van een student of iets dergelijks (ik neem aan dat je dat bent) is toch gauw zo'n 15 euro per uur. Huiswerkbegeleiding bij ons op school kost 6 euro voor een middag (anderhalf uur) Maar daar zijn zo'n 15 leerlingen en 5 oudere jaars leerlingen. (ik geloof dat de oudere jaars 15 euro voor ene middag krijgen) Dus ja, je wordt een beetje gebruikt door oom en tante. Maar als het voor een korte tijd is en je hebt er lol in....neemt niet weg: een cadeaubon of een bosje bloemen zou wel zo aardig zijn.

Ben geen student meer, maar jurist-met-zwangerschapsverlof (en dus wat vrije tijd stuk te slaan). Ik ben geen docent, maar ik heb aan een Amerikaanse universiteit gestudeerd en spreek/schrijf dus Engels op c2 niveau. Ik heb mijn 'lesplan' doorgesproken met een vriendin die wel lerares Engels is, en ik heb haar boeken en telefoonnummer bij de hand voor vragen. De bijles die neef krijgt is dus van een behoorlijk goed niveau. Het is wel heel leuk om weer eens zo bewust met de taal bezig te zijn, dat heb ik al jaren niet meer gehoeven :-) Daarbij houdt het me bezig terwijl ik op de baby wacht, is ook wat waard.

Ik vind het dus niet erg hoor, maar het is voor oom en tante wel lekker makkelijk zo. Niet geheel onverwachts trouwens, deze oom en tante betaalden vroeger ook vaak veel te laat of helemaal niet voor mijn oppas-diensten. Het is dat het zulke leuke kinderen zijn, maar met oom en tante heb ik heel weinig...
quote:Pien252 schreef op 13 februari 2011 @ 13:07:

[...]

Dan zoek je toch een bijbaantje zodat je die bijles wel kunt betalen? Lekker makkelijke instelling heb je ('het is allemaal de schuld van school en van mijn ouders').wat zijn we weer aardig... ik ben al tijden opzoek naar een baan.. dat komt je ook niet aanwaaien.. Ben zelf opzoek naar een fulltime baan maar aangezien ik pas in maart afstudeer kan ik daar dan pas aan beginnen he.. En om nu voor een maand een bijbaantje te zoeken? Zullen ze blij mee zijn bij dat bedrijf!
quote:Madieken schreef op 13 februari 2011 @ 14:00:

@TO: zou je eventueel bijles Duits kunnen 'ruilen' tegen bijles in iets anders (bijvoorbeeld Nederlands?) Zoek een Duitse student (lopen er vooral bij de sociale faculteiten van de uni héél veel van rond, bij ons dan) en biedt aan om 1 uur Duits te ruilen tegen 1 uur Nederlands (of iets anders). Briefje op het bord op de uni hangen of in de studentensupermarkt bijvoorbeeld.Dat kan ik zeker doen! Al ben ik ook niet heel goed in nederlands dus kan ik misschien een andere bijles aanbieden.. Even over nadenken..
quote:gelukkigmeisje schreef op 13 februari 2011 @ 13:44:

tsja, je wilt inderdaad wel dat de oplossing aangedragen wordt...alles genoemde oplossingen had je toch ook wel zelf kunnen bedenken?

skypen/msnnsen/webcammen kun je ook met vreemden doen...ga eens zoeken op duits forum, jongeren met zelfde interesse oid.

Vandaar dat ik dit toppic ook open, wellicht is er indd een duits studente die dit wel ziet zitten. Het is niet dat ik even zo een duitser van de straat af pluk ofzo.. Geen idee waar ik duitse mensen moet ontmoeten niet in nederland..

En ja, deze keer mag alles me wel een keer op een dienblaadje gepresenteerd worden door andere. Ik ben het zat om achter de feiten aan te lopen op school, van kastje naar de muur gesturud te worden. omdat NIEMAND maar dan ook NIEMAND mij op school kan helpen.. Ben er gewoon klaar mee.. ik weet het even niet meer. De opties die ik allemaal geprobeerd heb werkte niet dus ben ik opzoek naar andere opties. Die jullie me misschien wel kunnen geven.
Rot dat je opleiding zo tegenvalt. Maar dan nog moet je zelf zoeken. Het Goethe-instituut is al meerdere malen genoemd, daar ontmoet je ook Duitsers in Nederland. Bel gewoon eens en vraag om hulp: ze zijn echt supernett!
quote:juf_deetje schreef op 13 februari 2011 @ 17:51:

Rot dat je opleiding zo tegenvalt. Maar dan nog moet je zelf zoeken. Het Goethe-instituut is al meerdere malen genoemd, daar ontmoet je ook Duitsers in Nederland. Bel gewoon eens en vraag om hulp: ze zijn echt supernett!Dat begrijp ik natuurlijk. Maar zo op zondag bellen lijkt me zinloos.. Ben ook erg blij met de tips en tricks!
Sainttropez, ik wil je wel helpen.

Ik ben geen docente maar heb vroeger in Duitsland gewoond.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:sainttropez schreef op 13 februari 2011 @ 17:37:

[...]

wat zijn we weer aardig... ik ben al tijden opzoek naar een baan.. dat komt je ook niet aanwaaien.. Ben zelf opzoek naar een fulltime baan maar aangezien ik pas in maart afstudeer kan ik daar dan pas aan beginnen he.. En om nu voor een maand een bijbaantje te zoeken? Zullen ze blij mee zijn bij dat bedrijf!Wat zijn we weer verwend en veeleisend. Om bijlessen te betalen heb je echt geen fulltime baan nodig hoor. Ga naar een supermarkt/restaurant/kledingwinkel bij jou in e buurt en vraag of je daar op koopavond en op zaterdag kunt komen werken. Gegarandeerd dat je snel een bijbaantje hebt. En wie garandeert jou dat je in maart wel een fulltime baan vindt? Heb je in de tussentijd in elk geval werk en geld (en staat een stuk beter op je CV).
quote:sainttropez schreef op 13 februari 2011 @ 17:43:

[...]

En ja, deze keer mag alles me wel een keer op een dienblaadje gepresenteerd worden door andere. Ik ben het zat om achter de feiten aan te lopen op school, van kastje naar de muur gesturud te worden. omdat NIEMAND maar dan ook NIEMAND mij op school kan helpen.. Ben er gewoon klaar mee.. ik weet het even niet meer. De opties die ik allemaal geprobeerd heb werkte niet dus ben ik opzoek naar andere opties. Die jullie me misschien wel kunnen geven.

welkom in het leven van een volwassene! niks in deze wereld komt gratis of gemakkelijk dus wees blij dat je deze les nu al leert.

terug naar je probleem: zit er in een wijkcentrum o.i.d bij jou in de buurt geen conversatiecursus o.i.d. ?

die zijn vaak niet duur en in kleine groepen.
en als je in de buurt van 076 woont dan kan een van mijn vriendinnen je wellicht bijles geven tegen een kleine betaling. Zij spreekt ongelooflijk goed duits, heeft ook in dsl gewoont en gewerkt enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven