Is het logisch dat ik dat vervelend vind?

13-02-2011 18:46 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft een erg vervelende scheiding achter de rug en bepaalde zaken zijn nog steeds niet afgerond. We zitten nu een beetje in de fase dat hij voor het eerst mijn vrienden en familie ontmoet. De eerste keer dat we bij mijn beste vriendin op bezoek waren begon hij openhartig te vertellen over zijn scheiding en alle ellende die daarmee gepaard ging.

Ik vond dat toen eigenlijk best vervelend en heb dat na afloop ook gezegd, maar hij begreep het niet helemaal. Hij is erg openhartig en bespreekt gewoon alles met iedereen, wat ik natuurlijk ook erg leuk vind, maar om het nou bij zo'n 1e ontmoeting over scheiden en exen te gaan hebben... kweetniet.

Wat zouden jullie daarvan vinden? Ben gewoon benieuwd hoor, beleef het natuurlijk heel erg vanuit mijn eigen perspectief allemaal.
Euh ja dat zou ik ook niet erg gezellig vinden.

Ik zou me zelfs afvragen of vriendlief niet beter alleen had kunnen blijven tot zijn scheiding echt afgerond en verwerkt was.
Nou dan weet je dus ook meteen dat hij zijn dingetjes in verband met jou met iedereen bespreekt als jij er niet bij bent.
M.i. is er niets mis met openhartigheid maar ik kan me zo voorstellen dat je het bij een eerste kennismaking over andere onderwerpen hebt. Werd het trouwens door je vriendin aangemoedigd? Vind ik ook nog wel een verschil namelijk.
Ik zou het ook niet zo kunnen waarderen. Bij een eerste kennismaking mag het best een beetje luchtig blijven maar vooral gezellig. Alle ellende op tafel gooien vind ik een beetje ongepast.

Bovendien, bij een 1e kennismaking moet je ook een beetje laten zien wie je bent, en je bent nu eenmaal niet je scheiding.
Oh, ik weet het niet hoor. Hangt helemaal van de situatie en het verloop van het gesprek af. Als de sfeer meteen goed was tussen hen en zij vroeg ernaar, bijvoorbeeld, dan kan ik me voorstellen dat het helemaal niet zo gek is. 't Is wel een onderdeel van wie hij nu is, natuurlijk.
nouja, het ging natuurlijk niet alleen maar over zijn scheiding die avond, dat zou het wel erg mistroostig hebben gemaakt

Het gesprek kwam blijkbaar op zijn scheiding, weet ook niet hoe want ik zat op dat moment met mijn vriendin te praten.

Kweetniet, had er geen goed gevoel over. Maarja, wie ben ik om te bepalen wat hij wel en niet vertelt.
Moosey,

klopt, dat zei hij dus na afloop tegen mij. En hij zit er nou eenmaal nog mee omdat het nog redelijk vers is allemaal. Dus in die zin moet hij natuurlijk zeggen wat hij op zijn hart heeft. Maar om dat nou te doen bij zo'n gelegenheid.

Vriend mist soms een beetje voelsprietjes geloof ik
Ik zou het ook niet zo op prijs stellen denk ik. Zeker niet als hij voor het eerst mijn vrienden en familie ontmoet. Ik kan me voorstellen dat hij nog met zijn verleden bezig is, helemaal als zaken nog niet helemaal zijn afgerond. Maar om dat nou tegen jouw vriendin te vertellen, nee dat zou ik niet op prijs stellen. Hij kan er natuurlijk wel over vertellen als hem gevraagd wordt naar zijn verleden, dan vind ik het anders maar zo uit zichzelf. Ik zou er dus ook wat van zeggen denk ik.
Of het gepast is weet ik niet. Maar wat ik wel wil weten is dit een karaktereigenschap waar je op gevallen bent?
Nee zou ik ook niet leuk vinden, maar hij heeft het waarschijnlijk allemaal nog niet verwerkt in zijn koppie.
Poeh, ik vind het nogal wat om 'er wat van te zeggen' waar je lief al dan niet over praat in gezelschap hoor. Tuurlijk mag je het aangeven als je je er niet prettig onder voelt, maar er wat van zeggen?

't Is toch juist heel prettig dat je vriend zich blijkbaar op z'n gemak voelt bij je vrienden?
Oh, ik vat 'er wat van zeggen' trouwens op als zeggen dat-ie dat niet mag doen, maar dat bedoelt Jann waarschijnlijk helemaal niet, bij teruglezing.
Anna,

ik kan openhartigheid wel erg waarderen ja, ik zou het misschien zelf wat vaker mogen zijn. Hij zegt gewoon wat hij op zijn hart heeft en daar is niets mis mee. Maar soms, in dit geval dus bijvoorbeeld, vind ik die openhartig een beetje te ver gaan, vooral wanneer het zijn scheiding betreft dus. Ik vind zelf dat je bepaalde zaken beter niet met anderen kunt bespreken, zeker omdat het er in die scheiding nou niet bepaald sjiek aan toe gegaan is. Lees: ze konden elkaar tot voor kort niet luchten of zien.
moosey,

daar zit ik ook mee hoor. Heb wel aangegeven dat ik het vervelend vond en zo te lezen is dat dus ook niet heel gek.
Dat zijn privezaken, waar onbekenden niks mee te maken hebben als je het mij vraagt.
De bedoeling is dat hij nu een nieuw leven begint met jou, waarin zijn oude leven met Ex een ondergeschikte rol speelt. Dat hij zich bij jouw familie direct presenteert met de problemen uit zijn oude leven, getuigt van weinig begrip hiervoor.

Misschien kun je hem uitleggen dat het niet de bedoeling is dat hij 2 levens door elkaar gooit? Dat het de bedoeling is met een schone lei verder te gaan?

(Ja, natuurlijk lopen zaken/relaties/dingen door elkaar in dit soort situaties, maar om een nieuwe relatie een goede kans te geven, moet je de oude relatie daar zo veel mogelijk buiten laten.)
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Ik vind ook dat dit soort dingen niemand aangaan, maar hij denkt daar anders over.

Zucht, het was makkelijker geweest als hij dat zelf zou aanvoelen. Hoe moet ik dat dan uitleggen? Volgende week is er een familie-uitje en ik ben nu gewoon bang dat hij het er weer over gaat hebben. En dat wil ik helemaal niet zijn.
Als hij van nature openhartig is en geen voelsprieten heeft kun je maar beter duidelijk zijn over wat je wel of niet prettig vindt.
quote:boebele schreef op 13 februari 2011 @ 19:14:

Anna,

ik kan openhartigheid wel erg waarderen ja, ik zou het misschien zelf wat vaker mogen zijn. Hij zegt gewoon wat hij op zijn hart heeft en daar is niets mis mee. Maar soms, in dit geval dus bijvoorbeeld, vind ik die openhartig een beetje te ver gaan, vooral wanneer het zijn scheiding betreft dus. Ik vind zelf dat je bepaalde zaken beter niet met anderen kunt bespreken, zeker omdat het er in die scheiding nou niet bepaald sjiek aan toe gegaan is. Lees: ze konden elkaar tot voor kort niet luchten of zien.Kan het misschien zijn dat je het niet leuk vond dat hij het over zijn ex had, dat dat op een bepaalde manier bedreigend voor je is/was? Had je ook zo gereageerd als het over een ander onderwerp was gegaan en met iemand anders dan met je vriendin?
Nee, die ex daar is hij klaar mee en dat weet ik ook. Ik vond het gewoon vervelend omdat ik hem voorstel als mijn nieuwe vriend en we samen een nieuwe start maken, en dat hij het dus, waar ik bij zit, uitgebreid over zijn ex gaat hebben.

Toen we elkaar voor het eerst onmoetten (in een andere setting natuurlijk ) ging het ook over zijn scheiding. Ik kende hem toen nog niet en dacht toen ook al: moet je dat nou echt zo op tafel gooien? Gelukkig is een en ander nou afgerond en zal het waarschijnlijk steeds minder een item zijn.
Dan zou ik het (nogmaals) kenbaar maken bij je vriend en hem laten weten wat het met jou doet. Hopelijk houdt hij er dan een beetje rekening mee. Sterkte, en ik hoop dat het familie uitje gezellig wordt.
Wat vond je vriendin er van?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ok, zal ik doen. Het is een gouden vent hoor, maar ik hoop echt dat hij hier rekening mee kan houden. Als iemand dat zelf niet zo goed begrijpt wordt het wel wat moeilijk. Zo goed ken ik hem nou ook weer niet.
vriendin heeft er helemaal niets over gezegd, hij was ook niet echt met haar in gesprek maar met haar vriend. Wat hij ervan vond weet ik niet zo goed want ik spreek hem minder. Weet wel dat vriendin hem ontzettend leuk vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven