Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Een goede zin van mijn yogadocente waar ik veel aan heb is "Voel wat je voelt in je lichaam, laat het er zijn en veroordeel het niet".
quote:lief_29 schreef op 13 februari 2011 @ 20:34:

Bob, wat gebruik je nu, "alleen" oxazepam? Probeer niet je beter te gaan voelen van medicatie hoor, het zijn hulpmiddelen maar het moet toch echt van jezelf komen, hoe onaardig dat ook klinkt. Je hebt rust nodig, dat is het beste medicijn als je nog zo moe bent als jij bent. Slaap je goed?

Ik gebruik sinds 4 weken oxazepam, 2 x 10 mg per dag. Mede door het onzekere gedoe met mijn kies heb ik die rust nu nodig. Maar ik wil er wel vanaf, vandaar morgen gesprek met huisarts.

Ik ben heel moe, maar heb al vier (!) weken niet kunnen slapen. Ja, een keer van 11 tot half 5. Ik word elke nacht met hartkloppingen en een heel naar gevoel wakker. Dan moet ik uit bed en mijn mp3 speler luisteren om rustig te worden. Vervolgens lig ik wakker tot ik eruit moet. Heel naar, ik vraag huisarts morgen of ik daar iets homeopatisch voor de nacht mag gaan gebruiken.
quote:5x5 schreef op 13 februari 2011 @ 20:31:

De Sint Janskruid ben ik gaan gebruiken als alternatief voor AD waar m'n huisarts me niet aan wilde hebben. Voelde me zo onrustig, verdrietig, gespannen en dat werd voor deze week steeds erger. In combinatie met 2 behandelingen acupunctuur (moet nog vaker) heeft dat wel geholpen.

Hoe lang duurde het bij jou voordat de sint janskruid begon te werken?
MOrgen weer naar de psych. Heb een drukke week achter de rug. Wil het liefste weer onder mn dekbedje huilen. Ben moe,bekaf. Zo stom, zit tegen hele simpele dingen aan te hikken. Telefoontjes om eenvoudige dngen te regelen. Ik kan er echt dagen tegen aan hikken en dan heb ik het nog niet gedaan! Wanneer houdt dat eens een keer op.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:BobDeBouwer schreef op 13 februari 2011 @ 21:40:

[...]

Hoe lang duurde het bij jou voordat de sint janskruid begon te werken?Ik weet niet of het de sintjans kruid is die al werkt, slik het pas ruim een week. Denk dat de acupunctuur me het eerste zetje heeft gegeven. Feit is iig dat ik me wel beter voel in m'n hoofd (meer rust, geen gepieker). Lichamelijk voel ik me regelmatig een wrak.
De werking van st.janskruid begint na ongeveer 4-6 weken. Heb je mijn bericht gelezen Bob? De anticonceptiepil is dan niet meer betrouwbaar!

Wil je dan stoppen met oxazepam? St.janskruid is absoluut geen waardige vervanger van oxazepam, maar 2 pammen per dag lijkt me ook niet erg gezond... (nou ja, als de huisarts het heeft voorgeschreven zal het wel oke zijn, maar van oxazepam word je sneller 'afhankelijk'!)
Fame, ik lees dat je nog heel erg aan het vechten bent tegen jezelf. Pas als je stopt met vechten en accepteerd dat het eigenlijk niet meer gaat zo, gaat het beter worden. Je moet echt meer rust voor jezelf inbouwen, hoe moeilijk ook.
Overigens heb ik niet doorgezet met st.janskruid omdat het me te lang ging duren voordat het zou werken, valeriaan en oxazepam werken direct en dat vind ik prettiger.

Bovendien vond ik wat teveel (mogelijke) bijwerkingen op internet... en daar had ik geen zin in. Maar goed, dat was in mn allereerste weken, toen voelde ik me echt zwaaaar ellendig. Had toen geloof ik hele goeie argumenten om ermee te stoppen, die ik nu niet zo goed meer kan bedenken
Fame, ik weet niet of je een partner hebt, maar laat hem anders even die telefoontjes doen! Het kost je blijkbaar nog even teveel energie. Wat 5x5 ook zegt, accepteer dat, het komt wel weer... je MOET nu even niets. Ja, uitrusten!
quote:BobDeBouwer schreef op 13 februari 2011 @ 21:36:

Ik gebruik sinds 4 weken oxazepam, 2 x 10 mg per dag. Mede door het onzekere gedoe met mijn kies heb ik die rust nu nodig. Maar ik wil er wel vanaf, vandaar morgen gesprek met huisarts.

Ik ben heel moe, maar heb al vier (!) weken niet kunnen slapen. Ja, een keer van 11 tot half 5. Ik word elke nacht met hartkloppingen en een heel naar gevoel wakker. Dan moet ik uit bed en mijn mp3 speler luisteren om rustig te worden. Vervolgens lig ik wakker tot ik eruit moet. Heel naar, ik vraag huisarts morgen of ik daar iets homeopatisch voor de nacht mag gaan gebruiken.Mijn ervaring (maar iedereen is anders) is dat die nachtrust beter wordt naarmate je langer rust hebt. Maar daar heb je nu niks aan. Maris gebruikt ook wel oxazepam volgens mij voor nachtrust. Bij mij hielp de reguliere melatonine en valeriaan niet en ik kreeg geen slaapmedicatie. Ik heb nu dus ad die is gebaseerd op agomelatine en dat werkt volgens mij wel bter, maar dat kan ook placebo zijn omdat het toch al wat beter met me gaat.
Maris, de partner van Fame heeft het al druk genoeg met zichzelf.....

Fame, het is heel herkenbaar dat je simpele telefoontjes niet voor elkaar krijgt. Ik lees dat je nog niet wilt accepteren dat je ziek bent. Er is hier al eens eerder de vraag gesteld: Als je een been breekt, ga je dan ook proberen hard te lopen?
Oke, dat had ik gemist. Maar nu je het zegt, volgens mij heb ik iets gelezen over haar partner en dat was inderdaad erg heftig, maar stond ik even niet bij stil.... Sorry!

Ik heb oxazepam gekregen voor mn spanningsklachten, niet voor slapeloosheid. Ik kan nog heel gespannen worden van 'moetjes', en dan lig ik weer huilend, trillend en kotsmisselijk in bed met hartkloppingen. Daarvoor heb ik ze gekregen. Ik gebruik het dus ook alleen voor/tijdens 'moetjes'. (feestdagen, op vakantie, belangrijke afspraken, maar ook leuke dingen zoals een etentje met vrienden)
Goedenavond dames,

helaas nog steeds geen puf gehad om bij te lezen, zag wel dat onze maris er weer is, welkom terug maris. ik hoop dat de vakantie je goed gedaan heeft.

even een up date van hier.

Ik voel me op zich goed, ben alleen redelijk kortademig.

Medicijnen helpen best goed, als ik die genomen heb dan gaat het ademen redelijk, alleen vandaag had ik wel een extra puf nodig.

Verder is het hier in huis een ramp. de griep heeft zich hier voor een 2e ronde aangediend. man man wat een ellende.

ik longontsteking en zou eigenlijk in bed moeten liggen,maar 2 kids en man zijn allemaal doodziek van die griep. nu zo tegen de avond is iedereen een beetje opgeknapt en ik hoop dat de nachtrust ze goed doet.

ik zit heel erg in dubio of ik zal gaan werken of niet, ik zet het wel ff op hyves zo.

meiden fijne avond
Maris, wil je even op hyves kijken? Ik vraag me af of het goed is gegaan met je foto's, daar hebben mensen op gereageerd die niet in onze hyve zitten.

Fame, als jij nu niet voor jezelf kiest, dan stort je binnenkort letterlijk in en daar heeft helemaal niemand iets aan, jij nog het allerminst. Wat gebeurt er als jij morgen tegen een boom rijdt en een paar weken in een ziekenhuis ligt (of erger)?
Toffe, werken? Denk niet dat ik dat zou doen in jouw plaats, maar ik lees je wel even op hyves. Sterkte!
oh abc, dat kan, heb dat ook op een andere hyves meegemaakt, mensen zien de foto's (die staan denk ik ook op Mariss d'r hyves?) maar ze kunnen absoluut niks nada noppes van onze hyves zien als het goed is!
Toffe, NIET gaan werken. Zorg nou eens echt goed voor jezelf en neem je rust. Het klinkt misschien hard, maar ik weet wat longklachten met je kunnen doen, daar word je doodmoe van en als je er gewoon mee door gaat dan duurt het alleen maar langer.

Wat voor pufjes heb je gekregen?
Klopt wel Abc, de foto's staan ook op mn eigen hyves, en die reacties komen bij elkaar te staan, maar zij zien niets van onze hyve.
Overigens heb ik dat gecheckt dmv de hyves van mn vriend.

Toffe, ik sluit me aan bij Abc, NIET gaan werken en aan JEZELF en je GEZONDHEID denken! *kijkt streng*
Ok, dan is het goed. Heb je verder ook op onze hyve gelezen?
Oh dames,

Ik weet het ook allemaal wel en ik zou tegen jullie precies hetzelfde zeggen, maar ik vind het zo moeilijk.

ik heb euhh seretide accuhaler 50/500 microgrammos gehad van de dokter
Seritide ken ik niet. Ik heb veel verschillende pufjes gehad, maar deze zegt me niks.

Waarom is het zo moeilijk? Heb je mijn reactie op hyves gezien, misschien kun je daar iets mee.

Ik ga verstandig doen en niet de 5 km uitkijken. Het duurt tot 0.00u en dat is me te laat. Daar krijg ik last van en dat heb ik er niet voor over.

Welterusten allemaal.
Wat knap van je, abc, dat je gaat slapen. Mij lukt het (nog) niet.
Verstandig, moet zelf ook leren wat vroeger naar bed te gaan. Moet morgen op tijd op voor het bloed prikken en zal ook wel eerder wakker worden door de kinderen (die zijn nooit zo rustig 's ochtends).

Ga dus zo ook maar afsluiten.
Kost me ook wel veel moeite, maar ik moet van mezelf nu verder denken dan nu. Als ik morgen nou 'vrij' was of een minder drukke week had dan bleef ik kijken.

Denk je dat Wust het gaat redden straks?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven