Geld & Recht alle pijlers

wat te doen tegen laster op internet

13-02-2011 22:10 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je doen tegen mensen die iets of iemand zwart maken via het internet? In hoeverre mogen namen plaatsen en bedrijven worden genoemd in een zeer belastend stuk verhaal?

Helaas is dit ons overkomen op jullie site.
Ik zou beginnen met contact opnemen met de moderator en eventuele vervolgstappen af laten hangen van de acties die de moderator wel of niet onderneemt.
Er is pas zake van laster en zwartmaken als het beweerde onjuist is. Is dat het geval, dan kun je aangifte doen bij de politie.
We hebben contact opgenomen maar helaas geen gehoor gekregen.We proberen nu metviva te mailen dat zij het verwijderen.
Wanneer heb je contact opgenomen? Ze zijn hier meestal niet van het per ommegaande reageren.
Maar nogmaals, is de info inhoudelijk onjuist?
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd waar het om gaat.
oke ...bedankt voor je tip nummerzoveel wist niet dat je aangift kon doen.Dat is dan zeker de moeite waard.
@Nootje

TO mag hier niet de eigen bedrijfsnaam noemen, want dat is reclame.
Heb ik jullie (Niet dat ik een Dilara of een Simone ken) belasterd op mijn site???

Of bedoel je dat je je onheus behandeld voelt op het Viva-forum?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gaat dit om een pittenkussen?
Van laster kun je aangifte doen en de politie doet daar zéker wel wat mee.
Ik zou wel regelmatig en herhalend mailen met naar de moderator van de pijler waarop deze in jouw ogen laster staat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het is zeker niet de waarheid .Wij zijn zelf ook benieuwd wie en waarom iemand zoiets doet. Kan jullie helaas niet vertellen wat het is ben bang voor nog meer problemen. sorry
fame nee hoor niet dat ik weet of je moet mevr boer zijn als dat de echte naam is van de persoon.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 februari 2011 @ 22:19:

Gaat dit om een pittenkussen?Dat vond ik toen veel te ver gaan.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Het is waarschijnlijk een ontevreden klant geweest, want jij/jullie zijn nieuw hier.
Ah ik weet het weer! Vrouw de boer , yep!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat je ALTIJD moet doen: Een uitgebreid dossier aanleggen. Zorg dat alles wat maar enigszins te maken heeft met dit probleem, op papier staat. Vergeet geen enkel ding, dus ook screenshots horen daarbij. Als er een aanklacht kan worden ingediend, dien je je dossier te kunnen overhandigen. Dus altijd alle communicatie tussen beide partijen overhandigen. Je advocaat kan niets zonder materiaal.
quote:nummerzoveel schreef op 13 februari 2011 @ 22:19:

@Nootje

TO mag hier niet de eigen bedrijfsnaam noemen, want dat is reclame.Ohja, dat is ook zo.
Ik weet het al, ja dat was een ontevreden klant. Maar trek je daar toch niets van aan, we wonen niet allemaal bij jullie zaak in de straat. En dat soort dingen zijn zo weer vergeten.

En volgens mij is dat al lang topic verwijderd?
Was het trouwens in reactie op een reclametopic? Reclame is verboden op dit forum en daar wordt altijd negatief op gereageerd.
Niet als je het bedrijf googeld Fame....
quote:dilarasimone schreef op 13 februari 2011 @ 22:15:

We hebben contact opgenomen maar helaas geen gehoor gekregen.We proberen nu metviva te mailen dat zij het verwijderen.Ik hoop dat je morgen antwoord krijgt, de service van de viva is erg achteruit gegaan sinds Mod 1 weg is. Zet je vraag anders ook bij het mod topic voor de zekerheid. Met de emails zijn ze niet snel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
http://www.iusmentis.com/ ... /smaad-laster-belediging/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven