Help ik snap het even niet meer!

27-12-2007 22:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex heeft het 6 weken geleden uitgemaakt omdat hij niet meer van me hield. Hij hield meer van me als zus dan als vriendin, ok dat kan gebeuren. We hebben de 2 weken daarna nog behoorlijk stomende sex gehad, ok break up sex. Dat snap ik dan ook nog wel. Vervolgens zegt hij dat hij nog wel gek op me is en we praten en bellen heel veel. Ineens is dat dus voorbij en word ik afgedankt en aan de kant gezet als oud vuil? Hij komt niet meer thuis belt of smst niet, antwoord nergens op, laat zijn gezicht dus niet meer zien. Uiteindelijk krijg ik hem aan de telefoon en krijg ik een verhaal dat hij het even niet meer aankan en dat hij extra ritten gaat rijden (hij is chauffeur). Ik denk dan hij kan het niet aan?? en ik dan. Het is toch zijn eigen keus. Vorige week hoorde ik toevallig van de buurman dat mijn ex een vrouw mee naar huis had genomen en toen ik hem smste gaf hij toe dat hij 2 weken een ander heeft. Hoe kun je nu eerst met mij in bed liggen en zeggen dat hij nog gek op me is en de volgende dag al een ander hebben. Ik voel me nu zo aan de kant gezet en ingeruild voor een jonger een mooier model? Ik snap het even niet meer. Wie kan dit uitleggen?

Sorry maar dit moest ik even kwijt. Het zit me nogal hoog.
hoi draakje,

wat een rotsituatie en zeker ook zo in deze periode van het jaar. ik voel met je mee.

Ik denk dat je vriend ook wel in de war is, als je al een tijdje met elkaar omgaat is het natuurlijk niet meer zo spannend als in het begin en dat voelde hij bij die ander natuurlijk wel, maar blijkbaar weet hij ook niet zeker nu wat hij wil, toch met jou verder of met die ander.
Sja kennelijk heeft ie nu een nieuwe liefde.

Het is uit tussen jullie dus het is zijn goed recht om te doen met wie hij wil wat hij wil. Lullig van de break-up sex, maar iemand in een keer loslaten is voor veel mensen moeilijk. Zou er niet op hopen dat hij nog twijfel. denkt dat ie nieuwe liefde alleen verzwijgt omdat ie bang is dat jij gaat flippen.
Ga er maar vanuit dat als hij het uitmaakte, hij het echt meende. Voor veel mannen is sex als de relatie al uit is een soort 'in between'. Ze hebben geen verplichtingen meer naar de ex toe, want ze hebben het duidelijk uitgemaakt. En dat jij dan (toch) instemt met sex, is een keuze van jouzelf. Jij doet het omdat je denkt dat hij nog van je houdt, hij doet het omdat er geen strings attached zijn en ze ondertussen vrolijk naar een ander uit kunnen kijken. Been there, done that, helaas. Pijnlijke ervaring als je dacht dat zijn intenties anders waren. Nu hij een nieuwe liefde heeft, is het voor hem makkelijker zijn verleden met jou als voltooid te beschouwen, en zit jij op de blaren. Zo snel mogelijk vergeten. Sterkte!
quote:Draakje33 schreef op 27 december 2007 @ 22:04:

We hebben de 2 weken daarna nog behoorlijk stomende sex gehad, ok break up sex. Dat snap ik dan ook nog wel. Vervolgens zegt hij dat hij nog wel gek op me is en we praten en bellen heel veel. Ineens is dat dus voorbij en word ik afgedankt en aan de kant gezet als oud vuil?

Uitzonderingen daar gelaten: je lenen voor sex zonder relatie, maakt je beschikbaar om als oud vuil behandeld te worden.

Anders gezegd: als jij als vrouw kiest voor sex zonder relatie (en break-up sex klinkt leuk, maar is dus sex zonder relatie) dan moet je niet heel gek opkijken als je vervolgens vooral als "beschikbaar voor sex" wordt gezien en behandeld.

Heeft je moeder je nooit geleerd: don't do a thing if you aint got that ring?

Wauw, wat voel ik me soms ouderwets.
he draakje,

een typische situatie. nou wil ik niet zeggen dat alle mannen zo zijn, maar de meeste zijn toch van het motto: mannen hebben een plaats nodige vrouwen een reden ( om te sexen)

oftewel. hij wil best met jou sexen. het is toch lekekr? en inderdaad wat iemand hier al zei. no strings attached. voor voruwen is het, als de relatie over is, vaak nog sex met gevoelens en een houden van. tjouw (ex)vent was gewoon opgelucht dat ie het had uitgemaakt en kon daarom best nog een paar keer ( lekker) sexen. het hoge woord was eruit, hij was eerlijk geweest dus kon hij best met je naar bed.

of hij je heeft gebrukt? mm...moeilijk het was immers al uit. maar ja, hij had naar mijn mening beter niet met jou kunnen sexen als hij toch niet met je verder had gewild helemaal omdat jij hem nog wel zag zitten toch? anyway, deze man heeft niet het beste met je voor helaas.....

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

p.s. misschien ben ik wat generaliserend over mannen en vrouwen. hierbij mijn excuus enne....helaas maken veel vrouwen zoiets mee. de eerstvolgende keer snap je het denk ik beter en leer je het herkennen zodat je niet ( weer) je neus stoot

veel succes meid!

liefs
hij zziet je als een zus, en wil sex met je?

valt dat onder incest?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Krengiserweer schreef op 27 december 2007 @ 22:36:

Het is uit tussen jullie dus het is zijn goed recht om te doen met wie hij wil wat hij wil. Vind je dat nou? Kan er nou niet éven gewacht worden, uit respect voor degene waar je lang je leven mee hebt gedeeld? Om diegene even de tijd te gunnen om van de situatie te bekomen, om zich aan te passen aan de nieuwe situatie, om de boel weer even op orde te krijgen?
soleil,

ik geef je enigzins gelijk! dat zou wel zo netjes zijn, maar ja het is niet voor niets uit en hoe lang wacht je dan?

hij heeft het haar niet verteld om even lekker in te wrijven. TO hoorde het van een ander, dus hij had misschien liever niet gehad dat zij het wist...
Tja, daar vraag je me wat, hoe lang wacht je dan...

Daar heb ik dan geen antwoord op eigenlijk.

Maar ik lees in het bericht van TO dat zij zegt dat "hij niet meer thuis komt" bijvoorbeeld. Daar krijg ik het idee bij, dat nog niet alles afgehandeld is. En dan vind ik het te snel.
To is er kennelijk nog niet klaar mee. Haar vriend is degene die het heeft uitgemaakt, dus die zat al een flink stuk verder in het verwerkingsproces. kennelijk al zo ver dat ie open stond voor een ander, waar TO nog hoopte dat jet zou goedkomen.

Hij heeft het idd voor haar verzwegen omdat ie wel aanvoelde dat zij nog niet aan dit nieuws toe was. Maar je leven on hol;d zetten omdat je ex er nog niet aan toe is dat jij een nieuwe liefde hebt? Zou jij dat echt doen. Als je smoorverliefd was, en zelf al wel toe aan iets nieuws, zou je dan echt tegen je nieuwe liefde zeggen. Sorry we moeten nog even wachten want mijn ex is nog niet over onze break heen.

Hoe zou je zelf reagereg als een nieuwe liefde dat tegen jou zou zeggen?
Ik weet het niet, krengiserweer. Waarschijnlijk zou ik dat niet zeggen nee.

Maar ik begrijp (al die) mensen niet, die al zó snel weer een nieuwe liefde hebben. Of je nu de partij bent die aan de kant gezet bent, of die aan de kant gezet heeft.

Als je degene bent, die een eind aan de relatie heeft gemaakt en je bent zo snel weer op de been en into een nieuwe relatie, ben je dan niet heel lang oneerlijk geweest in de vorige relatie? Ben je daar dan niet te lang mee doorgegaan, als het voor jou al zo'n gesloten boek is? Want ook het einde maken aan een relatie is toch een verdrietige gebeurtenis, ook al heb je voor jezelf uitgemaakt dat het beter is. Daar hoort toch ook een tijd van verwerken bij? Ik kan me niet voorstellen dat je dan alles ineens vergeten bent en zo weer door kunt met een ander. Ik vraag me dan gewoon af, hoe lang geleden iemand de beslissing dat de relatie eigenlijk over is, al gemaakt heeft. En hoe lang die er dan toch nog mee doorgegaan is. Of het dan misschien gewoon wachten was, totdat de volgende zich aandiende...Lekker makkelijk.
@ Soleil, dat zou zomaar kunnen. Dat die ander al heel lang besloten heeft dat het r niet meer was, mar dat die persoon de partner niet wilde kwetsen en dus op allerlei mogelijke manieren de beslissing heeft uitgesteld, heeft geprobert om er nog iets van te maken. Want "zomaar" een relatie opbreken, dat doe je niet, zeker niet als je al jaren samen bent en als je samenwoont. dan moet je wel heel zeker weten dat de koek echt op is, voor je de stekker er uittrekt. Mss oneerlijk, maar zo werkt dat vaak wel.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze dame slechts de rebound is. Dat ex zich zo snel in iets nieuws stortt om de pijn niet te voelen. To heeft daar echter niets aan, want hij komt niet meer terug. dat is het enige dat voor haar de realiteit is.
Ik vind gewoon zolang we nog onder 1 dak wonen, hij wel even had kunnen wachten met een ander. Als ze echt zo gek op hem is zal ze dat toch wel begrijpen. Hij had gewoon het respect kunnen opbrengen om eerst alles af te handelen met mij (verhuizen enz). Hij pretendeerde altijd dat hij eerlijk was, daar trap ik dus niet meer in. Blijkbaar heeft hij in onze relatie toneelgespeeld anders ben je niet binnen 2 weken met een ander. Wat hebben zijn woorden dan betekend, niet veel dus. Hij heeft me gewoon keihard laten vallen nu hij een ander heeft. Wat ben ik teleurgesteld in hem. Ik ben nu echt blij dat het voorbij is. 31 december trek ik voor de laatste keer de deur achter me dicht.
quote:Draakje33 schreef op 27 december 2007 @ 22:04:

Vorige week hoorde ik toevallig van de buurman dat mijn ex een vrouw mee naar huis had genomen en toen ik hem smste gaf hij toe dat hij 2 weken een ander heeft.

En jullie wonen nog wel samen? Hoe krijgt ie dat voor elkaar dan?!?

Wel respectloos dan, vind ik. Dan regelt ie maar een nieuw huis voor hem en zijn nieuwe snoes. Of gaat tenminste naar haar toe.
Draakje, dat is wat ik bedoelde. Ik vind het te snel, zeker als jullie nog samen in een huis zitten. Respectloos. Ik wens je heel veel sterkte met je verdriet, ik weet hoe zwaar het is. En ik vind het knap dat je nu al kunt zeggen dat je blij bent dat het voorbij is. Trek je aan die gedachte op, als het even wat minder gaat.

Dank je Soleil,

Ik zal het zeker nog wel moeilijk krijgen, zeker met oud en nieuw. Ik vind mezelf toch wel meer waard dan dit. Het zal nog wel even duren voordat ik het het gevoel kwijt ben als oud vuil aan de kant gezet te zijn. Dat heeft mijn zelfvertrouwen geen goed gedaan.Zelfs zijn familie vind dit ongehoord. Het past ook niet bij hem, maar blijkbaar heb ik me vreselijk in hem vergist. Gelukkig ben ik er dan nog op tijd onderuit gekomen. Ik ga me in het nieuwe jaar richten op mijn nieuwe baan en ga me weer eens in het uitgaansleven storten.
quote:_Soleil_ schreef op 28 december 2007 @ 00:50:

[...]

Vind je dat nou? Kan er nou niet éven gewacht worden, uit respect voor degene waar je lang je leven mee hebt gedeeld? Om diegene even de tijd te gunnen om van de situatie te bekomen, om zich aan te passen aan de nieuwe situatie, om de boel weer even op orde te krijgen?

Nee.

Weet jij veel hoe lang hij al klaar met haar was.
Hey Draakje33,

Eerst en vooral .

Ja, er zijn mannen die nog gemakkelijk sex kunnen hebben met ex, ook al hebben ze de relatie voor henzelf afgesloten. Is meer uit lust, de vertrouwdheid met de ex, ... Zie het zo, hier heb je ook weer een les uit geleerd, dat je dat een volgende keer beter niet meer doet (als er bij jou nog gevoelens zijn), hoe verleidelijk het ook is.

Dat hij zo vlug verder gaat, doet pijn, kan ik me heel goed voorstellen. Wat zijn intenties hierachter zijn (vluchtgedrag, rebound, ...) weet je niet, maar hoef je je ook niet meer druk om te maken. Je zegt dat jullie niet bij elkaar pasten, dus hou dat in je hoofd en probeer het voor jou op die manier ook een plekje te geven. Je verdient beter dan dit, heel cliché, maar is wel zo.

Wel goed dat je heel binnenkort niet meer moet samenwonen, want dat maakt het er niet makkelijker op.

Zie het zo, een nieuw jaar, een nieuw begin en wie weet wat er nog allemaal op je pad komt!

Sterkte!
Oei, sorry, je zei dat past niet bij hem i.p.v. passen niet bij elkaar, verkeerd gelezen.

Maar zoals je zelf zegt beter dat je er nu achter gekomen bent dan bvb. biinnen 1 jaar ofzo.
quote:Nee.

Weet jij veel hoe lang hij al klaar met haar was.Natuurlijk weet ik dat niet. Maar dan had ie iets moeten aangeven.
Hey Mellie,

Dank je voor de knuffel. Ik weet dat ik beter verdien, maar ja verstand en gevoel is toch lastig op op 1 lijn te krijgen. Vandaag hoorde ik van zijn zus dat de volgende al staat te trappelen om met hem te gaan samenwonen. Ik ga de 31 ste weg en op 2 januari trekt zij bij hem in. Altijd leuk om te horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven