Nine als meisjesnaam

16-02-2011 21:08 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

De titel zegt het al, wat vinden jullie van de meisjesnaam Nine?

We hebben al een dochter Jill, dit spreek je op zn engels uit.

Nine spreek je op zn NL uit.

Denk je dat er mensen zijn die het op zn engels lezen? Dus als 9... Mischien ver gezocht, maar vorige zwangerschap opperde ik de naam Zoe, kreeg ik de reactie (en niet eenmalig) 'Uhh van Eddy Zoey?' .... Tja.

Verder graag ideetjes voor leuke jongens en meidennamen bij Jill.

Ik was voor Noa (meid) ok Noah (jongen) maar manlief is tegen!

We zijn van de korte namen, die leuk matchen met onze Jill. Die niet, nauwelijks of lastig zijn af te korten.

Owja dacht zelf aan de jongensnaam Jesse (NL uitgesproken)
Meisjesnamentopic!
En als je de schrijfwijze nu verandert naar Niene? Dan heb je dat uitspraakprobleem in ieder geval niet meer lijkt me.
hele leuke naam en nee ik zou hem niet zo uitspreken als 9, mijn jesse is al 12 en ik vind het nog steeds een super naam!
In combinatie met naam van zus die op zijn engels uitgesproken wordt vind ik Nine wel een risico. Nine op zich wel een leuke naam.
Ik zou je kind geen Nine noemen als ze als een zusje heeft wat Jill heet. De kans dat ze dan 9 genoemd gaat worden lijkt me zeker aanwezig.
Ik vind hem leuk! Lees het als niene dus op zijn nederlands. Zoe kan je toch alleen uitspreken als sowie?
ik wel, ik denk meteen aan startrek, 7 of 9

(resistance is futile)
Nine wat een leuke naam!!! en ik las hem meteen goed. Dus niet als 9 niet eens aan gedacht eigenlijk..
Ik lees het ook als Nine zoals je bedoelt, en niet zoals 9. Leuke naam hoor.

De Trekkies zou ik maar een beetje links laten liggen, dat wel
Jill en Tess
De dochter van een vriendin van mij heet zo, leuke naam. In combinatie met de naam van je andere dochter heb je wel een kans dat dit Engels wordt uitgesproken.

Andere korte naam die misschien past bij Jill: Lynn.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik vind Nine trouwens ook leuk hoor! En zou het ook gewoon op zijn Nederlands uitspreken. Jesse daarentegen niet.
Niene past niet bij engelse Jill

Nine wordt misschien uitgesproken als 9

Is Nyne een idee of lijkt dat weer te veel op Nijntje??

Hele andere leuke naam: Faye, uitgesproken als Fee, en past goed bij Jill . . . .

Ben niet zo goed thuis in de moderne namen, ben een mams uit de vorige eeuw :-)
Ik vind Ninthe ook erg leuk, leuker dan Nine. Kreeg ik er niet doorheen thuis.....

Jill en Tess is ook leuk!
Faye vind ik ook leuk maar ik ken 2 meiden die zo heten (geschreven als Fay)

Nyne is een idee, maar toch minder leuk dan Nine, Hihi Nyne lijkt idd op nijntje! Of ze denken dat we de K zijn vergeten en dat het Nynke moest zijn!
Een combi van uitspraken zou ik sowieso niet doen.
And what about Lynn???
Mn vriendin en hond in de familie heten Tessa... Dus Tess zal het voor ons niet worden.

Manlief wil graag een Julia, Sofie of Mees. Maar ik heb liever niet dat mn kind met 5 anderen met dezelfde naam in de klas zit....
Ik vind Nine een leuke naam. Kende ook al iemand die zo heet, dus ik had al voorkennis dat je het niet als 9 uitspreekt
Ik denk eerlijk gezegd direct aan Seven of Nine van Star Trek door de combinatie met het Engelse Jill.
Demi.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier ook de associatie met Seven of Nine!
Leuke optie Lynn, hij staat op mn lijstje ;)
Britt vind ik ook bij jill passen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven