Gezondheid alle pijlers

Au!!! Net helemaal door m'n enkel gegaan :-(

17-02-2011 00:07 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Au, ik ben net met sporten (volley) bij iemand anders op haar voet gesprongen en ging er helemaal doorheen

Meteen gekoeld en er zat al snel een flink ei op aan de buitenkant. Nu lig ik in bed met een coolpack, zou ik dat de hele nacht nog moeten doen?

En moet ik hiermee naar de huisarts om te kijken wat het precies is of gewoon een paar dagen afwachten..?

Oh zo onhandig met twee kleine kinderen (ruim 3 en 1) hoe ga ik dat allemaal doen?
Wat lief!

M'n man is nog niet thuis - zit helemaal te balen en te malen
Auauauaua

Ik weet hoeveel pijn dit doet. Heb dit geintje ook uitgehaald. Ik lag toen op het veld van de tegenstander en ben linea recta naar het ziekenhuis gegaan. Kon er niet meer op staan. Heb 10 dagen met drukverband en krukken gezeten. Daarna nog 6 weken tape......
oh dat klinkt bekend heb ik recent ook gehad en ik had gescheurde enkel banden dat zou bij jou ook zomaar kunnen. Koelen en hoog houden en morgen naar huisarts hoor om zeker te zijn kan ook breukje zijn. Heel veel sterkte!
Ook met volley?

Ik viel bijna flauw maar toen ging het wel even weer en ik kon er een beetje op staan - deed wel zeer maar ben niet te flauw en heb een (te) hoge pijndrempel. Nu lukt erop staan niet meer en is het helemaal stijf...
Nee, niet de hele nacht koelen. 15 tot 20 minuten is geloof ik de max. voor een coldpack. Verder hooghouden en hopen dat het gewoon verstuikt is (dat kan ook gemeen zeer doen).
Dus gewoon huisarts bellen dus. Vriendin wilde al naar de eh rijden maar die doen vlgs alleen wat bij open botbreuken
Zolang je je enkel kunt belasten en je er toch ondanks pijn op kunt staan, is het vaak niet gebroken. Het kan gekneusd zijn of er is een spier gescheurd maar qua behandeling blijft het hetzelfde; veel rust, pootje omhoog en evt. laten intapen ter ondersteuning. Helaas kun je er wel een paar weken last van blijven houden.

Liefs
Yup, ook met volleybal.

Hmmmm....ik zou toch even een bezoekje aan de HAP/huisarts/EHBO brengen.
Bedankt borderwalk, haal ik het snel eraf want iriteert me mateloos die koude voet!

Hoop ook dat het meevalt. Ik speel al jaren en heb het nog nooit meegemaakt....
En wij wonen in een groot huis met onze kamer op de zolder = 39 treden: haha!

Bedankt meiden voor jullie hulp en reacties!!
Gelukkig maar! Ik heb het in 14 jaar 2x meegemaakt. 1x erg (wat ik net zei) en 1x iets milder, maar toen had ik wel mijn pols in puin liggen
quote:pantykous schreef op 17 februari 2011 @ 00:13:

Zolang je je enkel kunt belasten en je er toch ondanks pijn op kunt staan, is het vaak niet gebroken. Het kan gekneusd zijn of er is een spier gescheurd maar qua behandeling blijft het hetzelfde; veel rust, pootje omhoog en evt. laten intapen ter ondersteuning. Helaas kun je er wel een paar weken last van blijven houden.

LiefsIs mij ook geleerd bij ehbo. Als de patient nog van het veld kan lopen, dan is de kans dat het is gebroken niet zo groot. Verder kan je nu toch niet zo veel doen, behalve koelen, hooghouden en rustgeven, dus ik zou als je het niet vertrouwt 'gewoon' morgen langsgaan.
Ik hoorde trouwens niks scheuren ofzo...of hoor je dat ook niet?

Viel wel bijna flauw.
Ai, dat wordt de trap op hinkelen of op de bank slapen....

Sterkte!
Leuke sport is het

Ik ga zometeen nog 1x koelen en heb bedbodem al omhoog bij m'n voeten. Ook maar effe een paracetamol gepakt en nu maar hopen dat kids lief slapen en niet gaan spoken vannacht - of in ieder geval niet voor manlief thuis is..
Ik weet niet of je dat kan horen...... Volgens mij gaat het zo snel dat je dat niet eens meer weet.
dat wordt hinkelen! Je niet te veel zorgen maken hoor t is een ongemak waar je wel even last van houdt maar met een paar dagen moet je je wel weer kunnen redden hoor t zal morgen nog stijver voelen en dan zul je t misschien niet kunnen belasten niet van schrikken dat trekt met paar dagen weer weg.
Sterkte.!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En goed hoog houden, !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik was gaan hinkelen / hupsen - erg lastig want ronde wenteltrap en het moest ook nog stil

Man smste net dat ie eerder naar huis komt
Dankjewel voor jullie reacties meiden: doet me erg goed!!
quote:Eindeloos schreef op 17 februari 2011 @ 00:21:

En goed hoog houden, !

Heb je Ibuprofen in huis?

Kun je naast de paracetamol nemen.

Ontspant goed!
fijn dat je man naar huis komt! Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven