Werk & Studie alle pijlers

Het VIVA netwerk

17-02-2011 10:04 79 berichten
Je "kent" elkaar al jaren via dit forum, je krijgt een beeld van elkaar zonder elkaar gezien te hebben. Daar zijn al vriendschappen uit voortgekomen. Maar werkt het ook zakelijk?

Mijn idee van dit topic: met behoud van privacy, vertel hier met welke forummer je zaken hebt gedaan of doet, en hoe dat bevalt. Voorwaarde: geen gezeik. Als je niks positiefs te melden hebt, zeg dan niks.

Via vivaforum ben ik nu zakelijk in contact met drie forummers, waarbij in één geval al feitelijk zaken worden gedaan, dus mijn aftrap: sinds gisteravond is Tia Dalma onze HR adviseur. Dat ze een wandelende HR-regels-pocket is weet iedereen die haar hier een beetje volgt allang. Ik heb gisteren gemerkt dat ze vooral een tactisch denkende adviseur is die erg goed luistert en aanvoelt wat niet wordt uitgesproken, niet van nutteloos geleuter houdt, en die heel resultaatgericht adviseert over de verbinding tussen strategie en HR.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 17 februari 2011 @ 11:07:

Ik kan me er zelf weinig bij voorstellen... Schrijven jullie ook mee op de sekspijlert?

Vast wel, maar het zakelijk verband is ver voordien al opgehouden hoor!

Rider, bedankt voor je omplimenten in deze OP! Zie omgekeerd ook zeker uit naar verdere samenwerking met jullie.

En je lijkt in het echt overigens echt totáál niet op een bij!
quote:calvijn1 schreef op 17 februari 2011 @ 11:13:

Is dit weer zo'n veren-in-de-kont-steek-topic?En je punt is.........?
quote:calvijn1 wrote on 17 February 2011 @ 11:13:

Is dit weer zo'n veren-in-de-kont-steek-topic?

Je ziet echt geen verschil tussen dat soort topics en deze? Of heb je net een slechte zakelijke ervaring gehad met een forummer?

Anyway, Rider en Tia Dalma, gefeliciteerd! Leuk topic!...
quote:Tia Dalma schreef op 17 februari 2011 @ 11:30:

[...]

En je lijkt in het echt overigens echt totáál niet op een bij! niet? dat valt tegen!

Is dit weer zo'n veren-in-de-kont-steek-topic?Ja wel een beetje denk ik...
quote:Tia Dalma schreef op 17 februari 2011 @ 11:30:

[...]

Vast wel, maar het zakelijk verband is ver voordien al opgehouden hoor!

Rider, bedankt voor je omplimenten in deze OP! Zie omgekeerd ook zeker uit naar verdere samenwerking met jullie.

En je lijkt in het echt overigens echt totáál niet op een bij!
ik doe helemaal geen zaken met forummers..
Hierbij een voor Calvijn, omdat ze heus wel genoemd wordt, want ze is een hele leuke forummer.
Zelf heb ik al regelmatig via de mail kattenadvies gegeven aan mijn mede-forummers. Een leuke manier om elkaar te helpen!
quote:iris1969 schreef op 17 februari 2011 @ 11:51:

Zelf heb ik al regelmatig via de mail kattenadvies gegeven aan mijn mede-forummers. Een leuke manier om elkaar te helpen!Wat schuift dat?
Heb jij een zakelijke overeenkomst met Calvijn dan Iris? Zo nee, dan slaat je posting nergens op. Die van Calvijn ook niet overigens.
Zo, heb kind net heel tactisch na een stevig potje spelen met de blokken en het eten van een boterham op bed gelegd .

In het algemeen is het leuk om eens te bekijken hoeveel ook dit forum kan opleveren aan bijzondere contacten, en dan in dit topic de zakelijke in het bijzonder.

Net als Nummerzoveel had ik niet gedacht ooit dat het forum ook dit zou kunnen opleveren, naast een hoop plezier. Niet alleen heb ik toch echt wel mede dankzij de Slimme Meiden (het topic dat ik in een grijs verleden opende om me geestelijk wat voor te bereiden op 'help, ik wil een kind maar wat nu?') een heleboel steun en wijsheid op mogen doen voor wat betreft het (willen) krijgen van een kind, maar ook heb ik in tijden van werkloosheid mijn vak-ei hier altijd kwijt gekund en daarmee het gevoel gehad aangesloten te blijven.

En nu leveren al die contacten me zelfs een opdracht én een pracht van een recensie/referent op.

Zelfs Dalman, sceptisch als hij is over het nut van sociale media, is onder de indruk. Ik zeg 'wég met het idee "het is maar internet"!'.
ik heb alleen maar vriendschappen opgebouwd via Viva, hele dierbare

Maar ik vind het geweldig om te lezen dat er hier ook zakelijke overeenkomsten gesloten worden. Fijn dat men elkaar zo kan helpen.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:fashionvictim schreef op 17 februari 2011 @ 11:10:

Hee, Rider, jou moest ik net hebben. Kan ik jou mailen met een zakelijk vraagje?Ja hoor, laat maar komen
quote:Very Cherry schreef op 17 februari 2011 @ 10:54:

[...]

Hoezo, je wil toch ervaringen? Deze kunnen toch net zo goed negatief zijn? Wat hebben we nou aan heppie de peppie verhalen die een mogelijk scheef beeld schetsen?Heb je gelijk in. Een kritische noot, niks mis mee, maar geen gezeik.

Is dit weer zo'n veren-in-de-kont-steek-topic?Nee.
quote:Tante_Til schreef op 17 februari 2011 @ 12:01:

Heb jij een zakelijke overeenkomst met Calvijn dan Iris? Zo nee, dan slaat je posting nergens op. Die van Calvijn ook niet overigens.Precies. Wie het topic niet snapt, prima, dan is dit topic niet voor jou. Mogen mensen die er wel nut in zien er gewoon gebruik van maken? Als het niks is verdwijnt het vanzelf weer.
quote:rider schreef op 17 februari 2011 @ 16:29:

[...]

Precies. Wie het topic niet snapt, prima, dan is dit topic niet voor jou. Mogen mensen die er wel nut in zien er gewoon gebruik van maken? Als het niks is verdwijnt het vanzelf weer.

Ik snap het topic prima en ik zie er het nut ook van in, want een breed netwerk is ontzettend handig in deze tijd.

Mijn adviezen via de mail aan forummers zie ik dan ook als net zo professioneel als degene die ik geef voor geld aan particulieren, want je kweekt hiermee goodwill en krijgt een goede reputatie op je werkterrein. Je weet maar nooit waar dat later goed voor is, ook dat is een netwerk opbouwen.
Ik heb ook iets 'te bieden' aan forumsters, zakelijk. Maar ik wil niet open en bloot neerzetten wat dat is, ivm herkenbaarheid.

En met een nieuwe nick verdwijnt het idee van dit topic weer een beetje...

Ik ben nog in dubio.

Maar vind het best een leuk topic en kan me voorstellen dat er nog meer zakelijke relaties uit voort komen.
Wat geweldig dat dit forum, naast plezier, ook een zakelijk nut kan hebben. Daar ben ik helemaal voor. Ik heb geen zakelijke contacten opgedaan hier, maar je weet maar nooit hoe zich dat in de toekomst ontwikkelt.
Hee Ridertje, dan moet ik natuurlijk wel een e-mail adres hebben, slimpie. Daarom vraag ik het hier, anders had ik wel gewoon gemaild. Heb je een viva email adres?
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 17 februari 2011 @ 21:19:

Hee Ridertje, dan moet ik natuurlijk wel een e-mail adres hebben, slimpie. Daarom vraag ik het hier, anders had ik wel gewoon gemaild. Heb je een viva email adres?Eh, nee. Heb je het adres van Eleonora toevallig? Zij heeft het mijne
Ik heb een aantal medeforummers geadviseerd over hun website en Google, Erg fijn om een medeforummer op deze manier van advies te voorzien.
Hier een marketeer 'in da house' ! :-) Kan meedenken en regelen m.b.t. merken en producten en wat dies meer zij...
Ik heb vorig jaar 2 maanden iemand van hier ingehuurd. Dat ging hartstikke goed! Die heeft allemaal teksten opgeleverd en klanten te woord gestaan terwijl ik druk was met een andere klant. Goede ervaring dus. Goede en slechte ervaringen kan je met iedereen hebben, dus waarom niet met een "bekende". Ik ben er zelf niet huiverig voor.

Nu heb ik weer iemand via een ander netwerk, ook blij mee.

Heb ook sukkels gehad via de reguliere paden, dat heeft me klauwen met geld gekost. Eerlijk gezegd ook eentje die heel goed was. Zo goed, dat ze nu een super baan heeft, dat kon ik niet bieden.

Leuk TD en Rider, veel succes gewenst zakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven