Werk & Studie alle pijlers

Het VIVA netwerk

17-02-2011 10:04 79 berichten
Je "kent" elkaar al jaren via dit forum, je krijgt een beeld van elkaar zonder elkaar gezien te hebben. Daar zijn al vriendschappen uit voortgekomen. Maar werkt het ook zakelijk?

Mijn idee van dit topic: met behoud van privacy, vertel hier met welke forummer je zaken hebt gedaan of doet, en hoe dat bevalt. Voorwaarde: geen gezeik. Als je niks positiefs te melden hebt, zeg dan niks.

Via vivaforum ben ik nu zakelijk in contact met drie forummers, waarbij in één geval al feitelijk zaken worden gedaan, dus mijn aftrap: sinds gisteravond is Tia Dalma onze HR adviseur. Dat ze een wandelende HR-regels-pocket is weet iedereen die haar hier een beetje volgt allang. Ik heb gisteren gemerkt dat ze vooral een tactisch denkende adviseur is die erg goed luistert en aanvoelt wat niet wordt uitgesproken, niet van nutteloos geleuter houdt, en die heel resultaatgericht adviseert over de verbinding tussen strategie en HR.
Alle reacties Link kopieren
Met behoud van privacy en je geeft zelf een naam weg?

Kweenie...
Haha, ik neem niet aan dat TD in het echte leven ook TD heet hoor

Leuk dat jullie een fijne samenwerking hebben Rider!
Dat had jenooit verwacht Rider, dat je ooit nog aan een werknemer (freelancer?) zou komen via dit forum!
quote:Dotjemol schreef op 17 februari 2011 @ 10:08:

Met behoud van privacy en je geeft zelf een naam weg?

Kweenie...Tia Dalma heet geen Tia Dalma Einstein
quote:zusenzoo schreef op 17 februari 2011 @ 10:12:

Dat had jenooit verwacht Rider, dat je ooit nog aan een werknemer (freelancer?) zou komen via dit forum!

Geen werknemer, maar adviseur

Maar idd ik vind dit een onverwacht leuk resultaat van jaren forummen.
(daarom had ik al tussenhaakjes freelancer achter gezet )
@rider: door die bugs hier probeer ik al wat minuutjes deze reactie te plaatsen;

Ik ben een beetje dom!

En goed dat het je in een maandje gelukt is om haar te vinden!
Ik hoop binnenkort zaken te doen met de zeer gewaardeerde forummer Rider. Ik vind het best spannend

En ook ik vind dit een verrassende wending in mijn forumcarriere. Ben hier niet gaan schrijven met als doel zaken te gaan doen, maar zou het wel erg leuk vinden als dat eruit voortvloeit.
Gefeliciteerd met de samenwerking Tia Dalma en Rider!

Zelf zit ik niet in de positie om zaken te doen met andere forummers, aangezien ik zelf in loondienst ben en niet wordt geacht handeltjes daarnaast te onderhouden.
Ja leuk he? Ik realiseerde me dat pas recent, mensen met wie je hier zken doet kunnen het aftasten overslaan. Je kent elkaar al opmerkelijk goed.
Gefeliciteerd! En wat leuk dat het plan 'gelukt' is...

Verder heb ik niet echt een bijdrage; ik werk als secretaresse in loondienst...
Ach, je weet maar nooit Lantaarnpaal. Misschien heeft Rider nog wel een nieuwe secretaresse nodig

Of een sociaal psycholoog *gooit zichzelf in de aanbieding*
Hee wat leuk!! En wat een goede bijkomstigheid van het forum Ik heb nog met niemand zaken gedaan, maar je weet het nooit (*als iemand een ontwerper zoekt *)
quote:rider schreef op 17 februari 2011 @ 10:04:

Je "kent" elkaar al jaren via dit forum, je krijgt een beeld van elkaar zonder elkaar gezien te hebben. Daar zijn al vriendschappen uit voortgekomen. Maar werkt het ook zakelijk?

Voorwaarde: geen gezeik. Als je niks positiefs te melden hebt, zeg dan niks.Hoezo, je wil toch ervaringen? Deze kunnen toch net zo goed negatief zijn? Wat hebben we nou aan heppie de peppie verhalen die een mogelijk scheef beeld schetsen?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
"Biedt zich aan als PA voor Paulus".

Met vriendelijke groet,

Eucalypta.
Nou Zwuppeliennn, dan maken we toch en combi van ons? Jij lekker psycholoog spelen, maak ik er wel notulen van
quote:Lantaarnpaal schreef op 17 februari 2011 @ 10:55:

Nou Zwuppeliennn, dan maken we toch en combi van ons? Jij lekker psycholoog spelen, maak ik er wel notulen van Goed plan
Goh, dit topic is nu al een succes!

Nu iemand zoeken die ons wil inhuren....Iemand?
anoniem_95034 wijzigde dit bericht op 17-02-2011 11:00
Reden: Voutje
% gewijzigd
Ik kan me er zelf weinig bij voorstellen... Schrijven jullie ook mee op de sekspijlert?
Hee, Rider, jou moest ik net hebben. Kan ik jou mailen met een zakelijk vraagje?
Am Yisrael Chai!
Is dit weer zo'n veren-in-de-kont-steek-topic?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Lantaarnpaal schreef op 17 februari 2011 @ 10:59:

Goh, dit topic is nu al een succes!

Nu iemand zoeken die ons wil inhuren....Iemand? Ik bied me ook aan! Secretarieel/administratief
In de grafische ontwerp- en vormgeversbranche leiden forumcontacten volgens mij ook geregeld tot zaken.
quote:calvijn1 schreef op 17 februari 2011 @ 11:13:

Is dit weer zo'n veren-in-de-kont-steek-topic?En dan ben jij hoogstwaarschijnlijk zo iemand die nooit genoemd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven