Gezondheid alle pijlers

Au!!! Net helemaal door m'n enkel gegaan :-(

17-02-2011 00:07 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Au, ik ben net met sporten (volley) bij iemand anders op haar voet gesprongen en ging er helemaal doorheen

Meteen gekoeld en er zat al snel een flink ei op aan de buitenkant. Nu lig ik in bed met een coolpack, zou ik dat de hele nacht nog moeten doen?

En moet ik hiermee naar de huisarts om te kijken wat het precies is of gewoon een paar dagen afwachten..?

Oh zo onhandig met twee kleine kinderen (ruim 3 en 1) hoe ga ik dat allemaal doen?
Oh addtje, wat enorm erg! Haha, ze zullen wel gelachen hebben op de EHBO!

Ik last net in de link van JanneJip (waarvoor dank!) dat de aard van de pijn inderdaad niet zoveel zegt en dat het toch echt beter is om naar de arts te gaan dus ik voel me ook geen aansteller meer
quote:choca schreef op 17 februari 2011 @ 11:25:

[...]

Dat was Brecht Roodenburg en die brak beide benen net boven z'n hardplastic enkelbrace af - au tot de macht 100. Kan het me ook zo goed herinneren, krijg nog kippenvel als ik eraan denk.

Blijkbaar mag het nu niet meer uitgezonden worden op zijn verzoek..snap ik wel!Nee, dat was niet Brecht...... Dit ging echt om 1 enkel en geen gebroken benen. Maar dit klinkt ook echt verschrikkelijk
Wat vervelend dat je zo laat naar de HA kan trouwens!
quote:Lucifer1983 schreef op 17 februari 2011 @ 09:37:

@Choca:

Ben je de nacht doorgekomen? Toch voor de zekerheid wel even naar de dokter hoor!.

En neem als troost een stukje Bon bon blocCheck, had er nog een in m'n nachtkastje liggen - dat is echt heel erg he? Maar wel lekker!
Ik ben vorige week van de trap gelazerd

Ei op mn enkel, toch maar naar bed gestompeld,dag er na was lopen onmogelijk en maar even naar de eerste hulp

Zit nu in het gips tot as maandag, daarna zal waarschijnlijk weken tape volgen, mijn enkelbanden zijn gescheurd.

Dus ga even naar de dokter!!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:JanneJip schreef op 17 februari 2011 @ 09:51:

Dag Choca,

ik hoop dat je de nacht goed door bent gekomen.

Heb dit ook gehad (actieve volleyballer, heerlijke sport ). Aantal dingen moet je in de gaten houden: Eerste dagen absoluut niet belasten. Het is kapot daarbinnen en dat moet tijd hebben om te helen (zoals SG, dag SG!) zegt, een dag of drie.

Dan langzaam gaan belasten, op de juiste manier. Dat betekent met voet afwikkelen enzo, en helaas pindakaas, dat gaat een stuk makkelijker met krukken. Dan kan je je voet namelijk correct bewegen zonder hem te belasten. Deze beweging is belangrijk, omdat je lichaam bezig is zich te repareren en je spiervezels (of pezen, weet ik het, dit is geen artsuitleg) een richting ontwikkelen door deze beweging, dus ze worden geordender aangelegd zeg maar.

Toch zal je voet waarschijnlijk erg stijf zijn en moeilijk weer dat gaan doen wat jij wilt. En daarom ga je vandaag even langs de dokter . Die stuurt jou namelijk (hopelijk) door naar een fysio die leert hoe je je enkel weer sterk maakt, en bovendien kan hij je voet losmasseren als hij erg stijf is. Heeft mij enorm geholpen destijds.

Zodra je weer kan gaan spelen liever niet te lang blijven tapen. Ik ben na 2 weken tape weer vrij gaan spelen. Dat doet een beetje pijn en voelt vrij onzeker in het begin, maar dat is normaal. Je gaat weer iets doen wat je lang niet bij hebt gehouden. Ga alsjeblieft niet met van die plastic knoertharde braces spelen. Een meisje in mijn team speelde daar altijd mee, op een goeie dag sprong ze op mijn voet , maar omdat haar enkel niet meer om kon klappen door die k*tbrace, sprong haar knie uit zijn sponningen. Dat is minder leuk dan een enkel. Niet doen dus.

Succes, want het is vreselijk irritant (en ik had niet eens kinderen)! Laat je even weten hoe het verder gaat? Beterschap!

Oef, dat klinkt helemaal niet lekker inderdaad!

Bedankt voor je reactie, ook een actieve volleybalster dus?! Ik was vroeger heeeel actief en nu speel ik lekker met een aantal vriendinnen in een 1e klasse team.

Die fysiotip ga ik zeker ter harte nemen want ik wil zo snel mogelijk weer beginnen, eigenlijk had ik deze week weer willen beginnen met hardlopen maar daar moet ik maar een maandje ofzo mee wachten..
SG, 4 hoog dat is dus nog erger dan 3 hoog - baas boven baas. Jij had dus geen drukverband oid?

Arnica zit al in m'n handtas, wist niet dat ze daar ook tabletjes van hadden....zo leer je nog eens wat!
Jep, hier ook een actieve volleyballer .

In NL altijd rond derde divisie gespreeld, nu in Duitsland Verbandsliga, dat is vast vergelijkbaar.

Reken met minstens 4 weken "rust", geen sport in ieder geval, en eerder 6 weken. Een week te vroeg beginnen en het kan zo een maand langer duren voor je er weer lekker inzit. Succes ermee, laat je nog even horen wat de dokter zei? Tot dan!

ps Wat speelde jij vroeger?!
Derde divisie is het hoogste als ik een jaar reserve spelverdeler bij het 1 team in de tweede divisie niet meetel - daar heb ik toen maar 2 sets gespeeld dus dat is niet echt dan...toch?

Die derde divisie was voor ons team wat te hoog dus daarna promotieklasse en toen een aantal jaren gestopt en ongeveer een jaar of 8 geleden weer begonnen met 1e klasse spelen. Ik was verhuisd en dan is een sport altijd leuk om mensen te leren kennen!

Jij speelt dus in Duitsland, welke positie speel je? Ik spelverdeler en soms buitenaanval als onze tweede sv te weinig aan spelen toekomt.

En jij Zwup, nog actief momenteel?

Ik laat het straks nog weten, fingers crossed dat het niet zo heeeel erg is. Volgende wedstrijd is over 4 weken
quote:diaantje1971 schreef op 17 februari 2011 @ 11:42:

Ik ben vorige week van de trap gelazerd

Ei op mn enkel, toch maar naar bed gestompeld,dag er na was lopen onmogelijk en maar even naar de eerste hulp

Zit nu in het gips tot as maandag, daarna zal waarschijnlijk weken tape volgen, mijn enkelbanden zijn gescheurd.

Dus ga even naar de dokter!!!Oh wat rot Diaantje: beterschap!!
Ha die choca,

leuk zeg, een sc die ook buiten speelt! Da's een handige vaardigheid, als een bal een keer een beetje scherp komt! Ik zou trouwens altijd vertellen dat ik ook op 2e dev niveau gespeeld heb. Tuurlijk, je was er toch bij .

Ik ben midaanvaller. Leuke plek. Goed ook dat we een libero hebben .

Ik ga over een half jaar ofzo weer naar NL, zie volleybal ook als De Manier om dan weer een beetje onder de mensen te komen. Daarbij is het de enige sport die ik vrijwillig vaker dan eens per maand doe .
quote:choca schreef op 17 februari 2011 @ 11:52:

SG, 4 hoog dat is dus nog erger dan 3 hoog - baas boven baas. Jij had dus geen drukverband oid?

Arnica zit al in m'n handtas, wist niet dat ze daar ook tabletjes van hadden....zo leer je nog eens wat!

Mag ik ook nog even toevoegen dat het op zolder was? Heul erg warm dus. En al mijn vrienden waren op vakantie (hoogzomer hè).

Arnica tabletjes zijn echt een aanrader!

Ik kan je echt aanraden je enkel gewoon helemaal vrij te laten, geen drukverbanden of zwachtels of wat dan ook. Maar wel echt 3 dagen omhoog met je pootje, niet belasten, en flink Arnica smeren... en na die 3 dagen mag je voorzichtig gaan lopen. Je spier heeft nu zo'n opdonder gehad, daar mag ie van bijkomen (zonder strakke drukverbanden die het 'ei' wat er nu op zit 'wegduwen'), en daarna moet ie weer aan het werk! Succes meid, hè, ik beleef het weer helemaal, toen ik het ook had....
Nee, ik speel momenteel niet. Heb het 14 jaar gedaan en was even zat van alle verplichtingen. Heb ook jaren jeugd getraind en dan stond je ook elke zaterdag nog om 8 uur 's ochtends op het veld. Bovendien werd het niet echt gewaardeerd door de club, dus toen konden ze de boom in Ik denk trouwens wel dat ik later weer een poging ga wagen.

Hoe was het bij de dokter?
Net terug!

M'n huisarts is ook sportarts en volgens hem had ik de boel flink opgerekt en wellicht een beetje ingescheurd maar zeker niets afgescheurd of gebroken. Hij is nu ingetapet en ik moet het er een week om laten zitten. Eerste drie dagen nog wat hooghouden en niet teveel belasten - met krukken lopen - en dan weer actief worden en voet afwikkelen. Hij was geen fan van Arnica en zei dat tapen beter was omdat de banden zo even helemaal ontlast werden. Mocht ik volgende week zonder tape er weer doorheen zakken dan moet ik terugkomen.

Het onderzoek deed wel flink pijn maar ben zo blij dat er niets gebroken of afgescheurd is! Hij zou me nog oefeningen mailen en hij raadde aan daar al over 1,5 week mee te beginnen...

Nu met de tape eromheen loopt het al een beetje beter, het zit wat strak maar zolang ik m'n tenen kon bewegen was het goed. Nog even werken vanuit huis en dan de kids ophalen - kijken of ze gek opkijken vd krukken :-)
Goed dat je geweest bent, klinkt als verstandig advies (zegt de nitwit over de arts- hahaha). Maar goed. Als de arts zegt dat je je kalm moet houden, dan doe je dat ook wel, toch? Succes ermee!
Choca, fijn dat je niks gebroken hebt, maar verrekte of ingescheurde banden zijn ook heeel niet fijn!!

Kan je echt maanden last van hebben..

Heel veel sterkte!

Ja, het was wat met mij op de ehbo!

Schaamde me wel een beetje hoor, kwam van een kinky feest... Met leren kleding en een beetje smokey eyes!

Week later op de poli werd ik nog vriendelijk toegelachen door de arts die me had behandeld hahaha!
quote:choca schreef op 17 februari 2011 @ 16:19:

Net terug!

M'n huisarts is ook sportarts en volgens hem had ik de boel flink opgerekt en wellicht een beetje ingescheurd maar zeker niets afgescheurd of gebroken. Hij is nu ingetapet en ik moet het er een week om laten zitten. Eerste drie dagen nog wat hooghouden en niet teveel belasten - met krukken lopen - en dan weer actief worden en voet afwikkelen. Hij was geen fan van Arnica en zei dat tapen beter was omdat de banden zo even helemaal ontlast werden. Mocht ik volgende week zonder tape er weer doorheen zakken dan moet ik terugkomen.

Het onderzoek deed wel flink pijn maar ben zo blij dat er niets gebroken of afgescheurd is! Hij zou me nog oefeningen mailen en hij raadde aan daar al over 1,5 week mee te beginnen...

Nu met de tape eromheen loopt het al een beetje beter, het zit wat strak maar zolang ik m'n tenen kon bewegen was het goed. Nog even werken vanuit huis en dan de kids ophalen - kijken of ze gek opkijken vd krukken :-)Oh wat heftig! Echt helemaal het tegenovergestelde van wat ik bij mezelf heb toegepast, toentertijd. Ik ben toen toch binnen een week genezen, dan heb jij wel mazzel, het kan dus gewoon sneller! Hoezo geen fan van Arnica, wat is dat nou voor iets geks? Is ie ook geen fan van paracetamol, of wat?
Choca, gelukkig dat alles nog heel is! Fijn zo'n sporthuisarts Bespaart weer een tripje naar het ziekenhuis.

Sterkte de komende dagen!
@Choca

Hoe gaat het nu?

(Je bent trouwens de eerste van wie ik hoor dat ze chocolade in haar nachtkastje heeft! hahaha )
Haha, echt? Altijd handig om bij de hand te hebben

Wij wonen in een hoog huis dus ik heb in m'n nachtkastje ook nog een zakje chips (nu leeg) en soms een blikje cola-l voor noodgevallen - als ik dus geen zin heb om helemaal naar beneden te lopen

Man is vaak laat thuis dus soms ga ik vroeg naar bed en kijk daar wat tv... (is dat een goed excuus? haha!)

Het gaat een stuk beter weer maar als ik erop sta dan doet het toch wel pijn en begint het ook wat te kloppen. Gisteren me lekker laten verwennen thuis - man kindjes naar bed laten brengen en zelf rustig met m'n been omhoog gezet: ideaal

Was jij dat nu ook met die mogelijke koortslip?
quote:Zwuppeliennn schreef op 17 februari 2011 @ 19:43:

Choca, gelukkig dat alles nog heel is! Fijn zo'n sporthuisarts Bespaart weer een tripje naar het ziekenhuis.

Sterkte de komende dagen!

Bedankt!!

De rest ook allemaal bedankt voor de lieve woorden en tips trouwens
quote:choca schreef op 18 februari 2011 @ 11:54:

Was jij dat nu ook met die mogelijke koortslip?Yep the one and only

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven