Tweeduizend Elfjes - 3

16-02-2011 12:32 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Yeloelala, Mefsie, Aanmaak, Daffie, MV en Lys redden in 2012 de wereld! En dat doen wij uiteraard niet alleen. Nee, wij hebben de ondankbare taak op ons genomen om de wereld na 2012 te gaan herbevolken. We krijgen gelukkig hulp van enkele sidekicks.

Nieuwe wereldredders uiteraard van harte welkom, wel graag mét foto
quote:Daffodil schreef op 17 februari 2011 @ 19:21:

[...]

Ah, ik kon hem al niet plaatsen en wist niet wie het was. Maar dat wilde ik niet toegeven voor het geval hij super bekend is. (Of is dit een test en is-ie dat ook?)Ik heb ook geen idee. Wíst ik het maar. Dan kon ik mijn tentje voor zijn voordeur opslaan om hem eens "per ongeluk" tegen het lijf te lopen
quote:Daffodil schreef op 17 februari 2011 @ 19:22:

Niemand behalve degene die die feedback gegeven heeft. En die lijkt me te ontlopen de laatste paar dagen (en mijn mails alleen selectief te beantwoorden).Oh God, dáár heb ik wel zo'n gruwelijke rot hekel aan! (Zoals ongetwijfeld de laatste weken naar voren is gekomen )
Zo, benne we weer, na een paar Chai thees (theeen, thee´s?) bij Starbucks ziet de wereld er alweer beter uit.

Hooi Daf, wat irritant dat je nou weer nog meeer werk moet doen dan (volgens mij heb je het al heel druk, toch?).

Thanks voor de knuffels.

terug allemaal
Heb je al wat meer gehoord over je oma Siroop? Kan je er nog 'op tijd' heen? Naar he, om zo in een ander land te zitten? Ik weet nog, dat toen mijn opa uit het buitenland overleed, dat wij net te laat waren. Mijn vader reed al met 250 ongeveer die kant op, maar toen hij de grens passeerde werd hij gebeld dat hij al te laat was. Mijn broers en zussen zouden die ochtend vliegen, en wij waren dus ook te laat. Echt kut is dat. Ik hoop dat je nog de kans krijgt om afscheid van je oma te nemen. Hoe cru dat ook klinkt.
Ik ben er weer. Kinderen lekker in bed en mefsman aan de koffie. Tijd voor mezelf.

Siroop, ik sluit me aan bij Hanneke. Veel sterkte en laat ons weten.

Daf, volgens mij weet ik precies wat je probleem is. Je geeft les, toch? Heel vervelend, vooral dat selectief beantwoorden.

Met mefszoon komt zeker goed. Het is alleen het gedoe van heen en weer naar het ziekenhuis. Als hij weer in therapie moet, wil ik dat hij naar het UMC in Utrecht gaat. Ik heb wat over ADD gelezen en ik moet zeggen dat ik zie veel van hem, maar ook van mijzelf. Als ik ADD ook zou hebben, zou een heleboel van mijn verleden kunnen verklaren. Ik denk dat ik ga vragen of ik ook onderzochgt kan worden.
Is mijn nederlands aan het vergaan? Ik begrijp dit niet:

Gebruik pizzazz (zelfs Kramers woordenboek laat het hier afweten, een snickers voor degene die het weet :-)

Rekening houdend met tip #15, probeer je omgeving zo stimulerend mogelijk in te richten, zonder dat je overloopt.

Wat is een pizzazz? Ik kan het op Google niet vinden
Is het geschreven door een 15 jarige die honger heeft? Een soort MSN taal voor Pizza? nee he? Dat is zeker te makkelijk? Ja he?

Mefsie; altijd slim, om jezelf mee te nemen in een dergelijk onderzoek. Ik weet inmiddels e.e.a. af van ADD/ASS en het enige wat ik je als moeder mee kan geven; blijf op je strepen staan. Zit er bovenop en houd het in de gaten. Ik hoor zo veel verhalen dat er "iets" misgaat dat zo NIET gewenst is voor het (of JOUW in dit geval) kind.... Dat wens ik je absoluut niet toe!
pizzazz, pizazz [pəˈzæz]

n

Informal an attractive combination of energy and style; sparkle, vitality, glamour Also called pazzazz pazazz pzazz
Definition of PIZZAZZ

: the quality of being exciting or attractive: as a : glamour b : vitality

— piz·zazzy or pi·zazzy \-ˈza-zē\ adjective

See pizzazz defined for English-language learners »

Variants of PIZZAZZ

piz·zazz or pi·zazz \pə-ˈzaz\

Examples of PIZZAZZ

1. The young actress has a lot of pizzazz.

2. The song has plenty of pizzazz.

Origin of PIZZAZZ

origin unknown

First Known Use: 1937

http://www.merriam-webster.com/dictionary/pizzazz
Pizzazz was a tijdschrift langs gepubliceerd Wonder Comics van 1977 aan 1979

Heb ik nu al een snicker? Ik ben dol op Snicker!!
Ik begrijp nog steeds er niets van.
Wat is de context waarin het wordt gebruikt?
mefszoon is altijd een zorgkind geweest. Hij sliep als baby nauwelijks en had koemelk allergie. Daarna begon hij wat afwijkende gedraag te vertonen, todat hij als vierjarige de diagnose kreeg van selectief mutisme. Hij was toen twee jaar in therapie, totdat hij normaal op school kon functioneren, maar helemaal over gaat niet. We wisten dat hij tegen deze tijd een weerbaarheids training zou moeten volgenof aan zijn sociale vaardigheden zou moeten werken. Dat hij teruggetrokken is en langzaam werkt, was tot nu toe aan selectief mutisme toegeschreven. Sinds een paar maanden is echter zijn gebrek aan concentratie een probleem op school geworden. Na een gesprek met de leerkracht en de leerlingoverleg, is het advies om hem opnieuw te laten onderzoeken. Als dat het probleem is, ben ik eigenlijk opgelucht. Ik weet nu hoe ik hem kan helpen.
quote:hanneke000 schreef op 17 februari 2011 @ 22:09:

Wat is de context waarin het wordt gebruikt?Het is een lijst met tips om met add om te gaan. Veel van die tips gebruik ik zel, al jaaaaaren lang
quote:MEFS schreef op 17 februari 2011 @ 22:14:

[...]

Het is een lijst met tips om met add om te gaan. Veel van die tips gebruik ik zel, al jaaaaaren lang

Ze willen dat hij extra veel pizza's eet?!

Echt, al sla je me dood. Het klinkt een beetje als een soort 'puntenlijst' die voor structuur zou kunnen bieden, maar dat is echt een pure gok.

Heftig verhaal Mefsie!! 't is niet niks wat je voor je kiezen krijgt!
Ik denk mefsie, dat ze bedoelen dat de omgeving voor MefsZoon energiek/uitdagend mogelijk moet inrichten, rekening houdend met het feit dat het niet TE veel moet zijn, omdat hij anders overloopt. Maarja. Dat is dan weer niet echt een tip. Dat is gewoon.... logica.
ik dacht eerst aan die geeltjes, maar op verschillende kleuren. Daar zou ik gek va worden. Ik haat geeltjes
volgens mij is dat het
Geeltjes? Plak gewoon Jeloela aan de muur. Die praat tenminste nog terug.
quote:hanneke000 schreef op 17 februari 2011 @ 21:57:

pizzazz, pizazz [pəˈzæz]

n

Informal an attractive combination of energy and style; sparkle, vitality, glamour Also called pazzazz pazazz pzazzDit klinkt als de definitie van 'radiant' voor mij.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ik zal haar vragen of ze bij mij op de muur wil
Geeltjes = post-its?
WHOEHAHAHAHA een vriendin probeert mij op te vrolijken:

KLIK

.... Lukt aardig
quote:Daffodil schreef op 17 februari 2011 @ 22:28:

Geeltjes = post-its?Ja En Jeloew!
Ja, ik geef ook les, maar dat is maar een héél klein gedeelte van wat ik doe. En dit ging over iets totaal anders. Een soort van test die ik moet doorstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven