Loopse teef en los laten lopen
vrijdag 18 februari 2011 om 11:19
Mijn hond is voor de 2de x loops geworden. De vorige keer heb ik haar vanaf dag 1 niet meer los laten lopen. Een medecursist en een hond van een kennis zeggen dat dit niet hoeft, omdat ze in het begin nog niet vruchtbaar zijn. Hoe doen jullie dat?
Weet overigens niet exact wat dag 1 is, ik denk vandaag, maar kan ook een paar dagen eerder zijn.
Weet overigens niet exact wat dag 1 is, ik denk vandaag, maar kan ook een paar dagen eerder zijn.
vrijdag 18 februari 2011 om 12:20
vrijdag 18 februari 2011 om 12:28
Bij ons werd het angst gedrag na de castratie van onze jongste hond (teefje), dus juist erger.
Voor de castratie was ze ook wel bang, maar dan liep ze er met een boog om heen, of verstopte zich achter mijn benen.
Nu na de castratie vertoont ze uitval gedrag. Is angst, maar ze doet dus echt heel lelijk.
Voornamelijk tegen brommers, fietsers, hardlopers en (drukke) kinderen.
Bij mijn oudste hond heb ik nooit enige gedragsverandering gemerkt.
Maar dat is van zichzelf ook een veel stabielere hond.
Voor de castratie was ze ook wel bang, maar dan liep ze er met een boog om heen, of verstopte zich achter mijn benen.
Nu na de castratie vertoont ze uitval gedrag. Is angst, maar ze doet dus echt heel lelijk.
Voornamelijk tegen brommers, fietsers, hardlopers en (drukke) kinderen.
Bij mijn oudste hond heb ik nooit enige gedragsverandering gemerkt.
Maar dat is van zichzelf ook een veel stabielere hond.
vrijdag 18 februari 2011 om 12:33
Onze hond mag ook als ze loops in niet los. Normaal luistert ze altijd prima, maar als ze loops is sowieso al minder en is ze wat minder aardig tegen andere honden.. Maar ze wordt ook achterna gezeten door mannetjes honden en dat wil ze dan niet... Zo hebben we een keer het halve strand over gerend, omdat ze elke keer weg rende voor die hond. Erg leuk
vrijdag 18 februari 2011 om 12:46
@Gwendolyn, de dierenarts durfde er niets over te zeggen. We zien zelf dat het gedrag wel gerelateerd is aan de loopsheid. Dat dachten we vorige keer al, maar nu weten we het zeker.
Onze hond is vooral bang voor 'vreemde objecten'.
@liezzle, dat klopt dat ze snauwerig tegen andere honden zijn, maar niet als ze in hun vruchtbare periode zitten. Dan willen ze juist naar mannetjes toe.
Onze hond is vooral bang voor 'vreemde objecten'.
@liezzle, dat klopt dat ze snauwerig tegen andere honden zijn, maar niet als ze in hun vruchtbare periode zitten. Dan willen ze juist naar mannetjes toe.
vrijdag 18 februari 2011 om 12:47
quote:mariesophie schreef op 18 februari 2011 @ 11:19:
Mijn hond is voor de 2de x loops geworden. De vorige keer heb ik haar vanaf dag 1 niet meer los laten lopen. Een medecursist en een hond van een kennis zeggen dat dit niet hoeft, omdat ze in het begin nog niet vruchtbaar zijn. Hoe doen jullie dat?
Weet overigens niet exact wat dag 1 is, ik denk vandaag, maar kan ook een paar dagen eerder zijn. Ben jij een dog whisperer?!
Weet overigens niet exact wat dag 1 is, ik denk vandaag, maar kan ook een paar dagen eerder zijn. Ben jij een dog whisperer?!
vrijdag 18 februari 2011 om 14:26
ik zou zeggen; als je graag heel onverantwoord puppy`s wilt zou ik je hond zeker los laten lopen tijdens de loopsheid.
Mijn hond is nu ook loops en ik fiets nu gewoon wat meer.
Ze heeft zowiezo al heel veel beweging nodig en 15km per dag fietsen is meer regel als uitzondering deze weken.
Ben blij dat t niet glad is of bloedheet. Vorig jaar was t 30 graden en liep ik me een ongeluk met die hitte.
Mijn hond is nu ook loops en ik fiets nu gewoon wat meer.
Ze heeft zowiezo al heel veel beweging nodig en 15km per dag fietsen is meer regel als uitzondering deze weken.
Ben blij dat t niet glad is of bloedheet. Vorig jaar was t 30 graden en liep ik me een ongeluk met die hitte.
vrijdag 18 februari 2011 om 14:30
vrijdag 18 februari 2011 om 14:43
Ze was vorig jaar ook wel sloom maar op gegeven moment wint de actie het van de sloomheid en moet ik iets met dr doen en lukt t ook niet haar af te leiden met geestelijke spelletjes. Mevrouw wil en moet rennen.
Fietsen is met 30 graden geen optie en savonds koelde het toen ook al niet echt genoeg af. Plus dat ik savonds uit geteld ben en sochtends niet vooruit te branden.
Ik kan namelijk Echt Niet tegen de hitte.
Soort allergie ofzo. Het is echt erg. Ik raak soort aan de kook.
Fietsen is met 30 graden geen optie en savonds koelde het toen ook al niet echt genoeg af. Plus dat ik savonds uit geteld ben en sochtends niet vooruit te branden.
Ik kan namelijk Echt Niet tegen de hitte.
Soort allergie ofzo. Het is echt erg. Ik raak soort aan de kook.
vrijdag 18 februari 2011 om 16:29
vrijdag 18 februari 2011 om 17:35
@Iones, ik ga haar ook laten helpen hoor, maar pas over een paar maanden.
@Tjongetjonge, mijn is gek op water, dus ik liet haar ook veel zwemmen. Rennen doet ze alleen op plekken waar veel water is, zodat ze af kan koelen. Ze is ook zwart, dus ze heeft heel veel last van de warmte.
Alleen geheugenspelletjes red ik het ook niet mee hoor. Moet wel wat met haar doen.
@Tjongetjonge, mijn is gek op water, dus ik liet haar ook veel zwemmen. Rennen doet ze alleen op plekken waar veel water is, zodat ze af kan koelen. Ze is ook zwart, dus ze heeft heel veel last van de warmte.
Alleen geheugenspelletjes red ik het ook niet mee hoor. Moet wel wat met haar doen.