Sollicitatie.
vrijdag 18 februari 2011 om 15:24
Hallo allemaal,
3 weken geleden heb ik gesolliciteerd op een hele leuke functie.
Vorige week woensdag ben ik op gesprek geweest, En dit was erg positief.
Ik was ook erg enthousiast.
Afgelopen woensdag heb ik een middag meegelopen binnen het bedrijf, En naar mij eigen gevoel ging dit erg goed.
En ik was ook erg enthousiast.
Nu beloofde het bedrijf dat ze mij gisteren zouden bellen of ik het was geworden of niet.
Ik heb de hele dag thuis bij de telefoon gezeten, Maar helaas niks gehoord.
Vandaag en maandag zit het bedrijf dicht, Dus ik kan ze pas dinsdag weer bereiken.
Maar doordat dit is gebeurd ben ik eigenlijk wel teleurgesteld.
Ten eerst omdat ik de hele dag in de zenuwen heb gezeten, En ten tweede heb ik de hele dag thuis gezeten omdat ze mij op mijn vaste nummer zouden bellen.
Wie heeft dit ook wel eens gehad?
En heeft het jou nog beinvloed of je de baan nam of niet?
3 weken geleden heb ik gesolliciteerd op een hele leuke functie.
Vorige week woensdag ben ik op gesprek geweest, En dit was erg positief.
Ik was ook erg enthousiast.
Afgelopen woensdag heb ik een middag meegelopen binnen het bedrijf, En naar mij eigen gevoel ging dit erg goed.
En ik was ook erg enthousiast.
Nu beloofde het bedrijf dat ze mij gisteren zouden bellen of ik het was geworden of niet.
Ik heb de hele dag thuis bij de telefoon gezeten, Maar helaas niks gehoord.
Vandaag en maandag zit het bedrijf dicht, Dus ik kan ze pas dinsdag weer bereiken.
Maar doordat dit is gebeurd ben ik eigenlijk wel teleurgesteld.
Ten eerst omdat ik de hele dag in de zenuwen heb gezeten, En ten tweede heb ik de hele dag thuis gezeten omdat ze mij op mijn vaste nummer zouden bellen.
En heeft het jou nog beinvloed of je de baan nam of niet?
vrijdag 18 februari 2011 om 15:27
vrijdag 18 februari 2011 om 15:37
quote:_Strawberry86_ schreef op 18 februari 2011 @ 15:24:
ja maar dan andersom. Ze zouden me over 2 dagen bellen met hun beslissing, maar ze belden me dezelfde dag nog dat ik het geworden was.
En heeft het jou nog beinvloed of je de baan nam of niet?heb je de luxe om de baan te weigeren dan?
ja maar dan andersom. Ze zouden me over 2 dagen bellen met hun beslissing, maar ze belden me dezelfde dag nog dat ik het geworden was.
En heeft het jou nog beinvloed of je de baan nam of niet?heb je de luxe om de baan te weigeren dan?
vrijdag 18 februari 2011 om 15:43
Ik heb wel eens twee weken moeten wachten na een gesprek - ze hadden al gezegd dat het even kon duren, maar na twee weken vond ik het welletjes en heb ik zelf gebeld. De personeelfunctionaris die ik aan de telefoon kreeg reageerde heel casual dat ik het was geworden, heel rare gewaarwording. Ik wilde de baan erg graag en was heel blij, maar ik vond het vreemd dat ik daar zelf om had moeten bellen. Achteraf bleek deze gang van zaken tekenend voor de organisatie. Als ik op die manier nog een keer een baan zou krijgen, zou ik hem niet nemen.
vrijdag 18 februari 2011 om 15:50
quote:layla1969 schreef op 18 februari 2011 @ 15:44:
Tja, waarom heb je ze dan geen mobiel nummer gegeven? Dan had je niet de hele dag thuis hoeven te zitten afwachten. En verder had je aan het eind van de middag inderdaad wel even zelf kunnen bellen.
Sterkte met het afwachten!
Mijn mobiele nummer stond op mijn cv, die hadden ze ook.
Maar ze zei dat ze op het vaste nummer zouden bellen, Omdat ze dat altijd standaard doen vertelde ze.
Dus ik heb me verder niet druk gemaakt, Ik dacht dat ik wel op tijd gebeld zou worden...
Tja, waarom heb je ze dan geen mobiel nummer gegeven? Dan had je niet de hele dag thuis hoeven te zitten afwachten. En verder had je aan het eind van de middag inderdaad wel even zelf kunnen bellen.
Sterkte met het afwachten!
Mijn mobiele nummer stond op mijn cv, die hadden ze ook.
Maar ze zei dat ze op het vaste nummer zouden bellen, Omdat ze dat altijd standaard doen vertelde ze.
Dus ik heb me verder niet druk gemaakt, Ik dacht dat ik wel op tijd gebeld zou worden...
vrijdag 18 februari 2011 om 15:51
vrijdag 18 februari 2011 om 15:56
het is ook niet dat ik zou weigeren als ik aangenomen zou worden. want ik vind het een hele leuke functie..
maar ik begin toch te twijfelen..
Want stel dat het omgedraaid was, Dat ik het bedrijf vandaag bv moest bellen..
En ik was dat door omstandigheden vergeten.
Dan was bij hun ook het vertrouwen een beetje weg denk ik..
vrijdag 18 februari 2011 om 16:06
quote:_Strawberry86_ schreef op 18 februari 2011 @ 15:56:
het is ook niet dat ik zou weigeren als ik aangenomen zou worden. want ik vind het een hele leuke functie..
Ik denk dat dat erg afhankelijk is van soort functie, soort bedrijf, arbeidsmarktpositie e.d.
Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad recent. Dat was geen reden om de kandidaat heel anders te bezien.
Ik denk dat dat erg afhankelijk is van soort functie, soort bedrijf, arbeidsmarktpositie e.d.
Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad recent. Dat was geen reden om de kandidaat heel anders te bezien.
vrijdag 18 februari 2011 om 16:30