Werk & Studie alle pijlers

Startsalaris

18-02-2011 15:34 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik zit met een vraag waar ik niet helemaal zelf uitkom. Ik werk sinds begin januari bij een groot bedrijf. Ik werk er nu 24 uur per week, met de bedoeling om uren te gaan opbouwen.

Na mijn proeftijd, die begin april afloopt, krijg ik een halfjaarcontract. Nu hoorde ik dat het startsalaris voor een fulltime start daar 1795 euro bruto bedraagt (40 uur per week). Dan zou ik met 24 uur per week uitkomen op 1077 bruto per maand. Ik zit nu in de Wajong en ontvang netto 915 euro per maand :s. Ik ben afgestudeerd op HBO-niveau en heb ook wat relevante werkervaring, maar er wordt bijvoorbeeld ook niet gekeken naar leeftijd.

Is dit een reeel startsalaris?

Groetjes,

Snoopy
Wij kunnen niet voor jouw bepalen of het een reeel startsalaris is. In de ene branch wordt er meer betaald als in de andere. Kijk maar naar de verschillen tussen technisch en maatschappelijk bijvoorbeeld.
Ja volgens mij is dat wel redelijk normaal, maar dat ligt ook aan de branch en het type functie.

Voor 24 uur per week vind ik 1077 niet slecht, ik zou 1100 verdienen als ik fulltime werk(maar ik heb gewoon een kutbaan)
Je suggereert dat je Wajong maar een heel klein beetje minder is dan je salaris, wat voor 24u/week ook wel zo is, maar vergeet niet dat je Wajong een 'full time' uitkering was zeg maar (dat neem ik tenminste aan) en je zegt zelf al dat je meer uren wilt gaan werken. Je gaat dus sowieso netto nog steeds meer verdienen.

Dat er na 21 (als ik de leeftijd goed heb) niet meer naar leeftijd wordt gekeken is in ieder geval vrij normaal in mijn ogen. Mijn eerste salaris was volgens mij 1800 netto, dat is een jaar of 8 geleden en ik had een WO opleiding.
Je kan op intermediair.nl checken wat zo ongeveer gemiddeld is.
Die 1077 is voor 24 uur per week. Als je meer gaat werken, dan ga je ook meer verdienen.

Die 915 is natuurlijk niet voor 24 uur! Die is voor 24 uur x 7 dagen per week! Oftewel je kunt het een niet met het ander vergelijken, maar uit jou reactie proef ik wel dat je dat doet.
Wat fijn dat je 24 uur per week kan gaan werken! Dat je die wajong dus blijkbaar niet meer nodig hebt.
@Kastanjez: dat ik meer uren wil en kan werken is afgesproken met de werkplekbegeleider. Maar dit is afhankelijk van de mogelijkheden binnen het bedrijf (ik werk nu bij DSM).

Een wajonguitkering wordt niet bepaald voor een aantal uren, maar aan de hand van het percentage dat je arbeidsongeschikt bent. Ik heb een journalistieke vooropleiding, maar werk nu op de afdeling HR.
Daar komt ook nog bij dat dit een startsalaris is, als jij je best doet en de juiste stappen zet dan ga je waarschijnlijk hogerop komen en dus ook meer verdienen.
@Maja, ik zit op intermediar.nl te kijken. Val ik als bedrijfsjournalist onder marketing / PR of onder media?

@Ruza, wat bedoel je met de juiste stappen zetten? Je gaat er elk hafljaar iets op vooruit qua salaris, maar dit scheelt 50 euro per keer..
quote:Snoopy80 schreef op 18 februari 2011 @ 15:34:

Ik ben afgestudeerd op HBO-niveau en heb ook wat relevante werkervaring, maar er wordt bijvoorbeeld ook niet gekeken naar leeftijd.

Is dit een reeel startsalaris?

Je vertelt niet welke opleiding je hebt, welke ervaring je hebt, welke werkgever je hebt, welke functie je hebt, welke taken je hebt, maar je wil wel graag weten of het een reëel startsalaris is?

Even zien hoor.

Nee, het is 5 euro te laag!
quote:Snoopy80 schreef op 18 februari 2011 @ 15:44:

@Kastanjez: dat ik meer uren wil en kan werken is afgesproken met de werkplekbegeleider. Maar dit is afhankelijk van de mogelijkheden binnen het bedrijf (ik werk nu bij DSM).

Een wajonguitkering wordt niet bepaald voor een aantal uren, maar aan de hand van het percentage dat je arbeidsongeschikt bent. Ik heb een journalistieke vooropleiding, maar werk nu op de afdeling HR.Kijkaan al meer informatie. Je werkt dus voor DSM, je hebt een niet-relevante vooropleiding, en je doet "iets met HR". Je startsalaris lijkt me heel redelijk.
quote:Snoopy80 schreef op 18 februari 2011 @ 15:55:

@Maja, ik zit op intermediar.nl te kijken. Val ik als bedrijfsjournalist onder marketing / PR of onder media?

@Ruza, wat bedoel je met de juiste stappen zetten? Je gaat er elk hafljaar iets op vooruit qua salaris, maar dit scheelt 50 euro per keer..

Ah, en nog meer informatie! Je bent bedrijfsjournalist.

Nou, ik vind wel dat je een bonus moet krijgen voor je vermogen relevante informatie over drie verschillende teksten uit te smeren. Zo komt het personeelsblad wel vol!

Ik vind je startsalaris overigens nog steeds heel behoorlijk.
1077 is dus je bruto salaris bij 24 uur werken of niet? Daar gaat dan nog belasting vanaf, hoeveel hou je dan over?
@ Rider:

Samenvattting : Opleiding : School voor Journalistiek, afstudeerrichting Bedrijfsjournalistiek

Relevante werkvaring : ruim 1 jaar

Mijn werkgever: groot chemieconcern (meer dan 5000 medewerkers)

Functie: medewerker HR Overleg

Taken : maken jaarverslagen, maandverslagen, vertalingen en ondersteuning van afdeling Communicatie

De insteek was ook (reintegratieplan) om bij de afdeling Communicatie te beginnen, dit bleek praktisch niet mogelijk vanwege bezuinigingen daar.
quote:Snoopy80 schreef op 18 februari 2011 @ 16:13:

@ Rider:

Samenvattting : Opleiding : School voor Journalistiek, afstudeerrichting Bedrijfsjournalistiek

Relevante werkvaring : ruim 1 jaar

Mijn werkgever: staat er DSM (meer dan 5000 medewerkers)

Functie: medewerker HR Overleg Nederland

Taken : maken jaarverslagen, maandverslagen, vertalingen en ondersteuning van afdeling Communicatie

De insteek was ook (reintegratieplan) om bij de afdeling Communicatie te beginnen, dit bleek praktisch niet mogelijk vanwege bezuinigingen daar.

Ah, dan werk je voor mij

Maar echt, ik vind je startsalaris bepaald niet beroerd.
Ik zou de naam van je werkgever weg halen. Nu ben je veel te makkelijk te googlen.
Rider, hoezo werk ik dan voor jou?
Ik vind het erg slecht betaald.

Maar je zult het moeten accepteren en blij zijn dat je als Wajonger aan het werk kunt.
Bommi,

ik heb dit overlegd met mijn werkplekbegeleidster, zij heeft me 'uitgedaagd' om dan uit te zoeken wat een normaal startsalaris zou zijn. Het salaris is een algemeen CAO-salaris (schaal C34), waarbij niet gekeken wordt naar vooropleiding of relevante werkervaring.

Hoeveel procent belasting gaat er bij 24 uur van je brutoloon af?
Waarom is jou salaris bruto gelijk aan netto.

Als ik 1077 als bruto loon invul op loonwijzer(is maar een indicatie) dan komt ik uit op 930 netto.

In het algemeen is het salaris inderdaad niet zo hoog voor een afgestudeerde hbo'er.
Hoeveel belasting je betaalt is niet afhankelijk van je aantal uur maar van je loon!
@Mooiedromen, 1077 is mijn bruto salaris na mijn proeftijd, netto heb ik niet vermeld. Mijn WAJONG is 915 netto.
quote:[message=8477605,noline]Snoopy80 schreef op 18 .

Dan zou ik met 24 uur per week uitkomen op 1077 netto per maand. Ik zit nu in de Wajong en ontvang netto 915 euro per maand :s. jawel hoor..
Je wordt niet beloond voor je mooie opleiding maar voor het werk wat je doet. Als je een MBO baan hebt krijg je vaak ook MBO salaris. Of je moet aan kunnen tonen dat jij de functie naar een hoger plan trekt, en dat de werkgever daar ook behoefte aan heeft.

Als je een baan hebt die veel mensen wel zouden kunnen, en die veel mensen ook zouden willen doen, krijg je natuurlijk ook minder betaald.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven