Mode & Beauty alle pijlers

vetvlek op Uggs

15-01-2009 11:15 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

gister lekker aan het koken en hups een gebakken aardappel valt op mn ene ugg en springt over op de andere. Vetvleken dus op beide uggs. Heb ze gelijk schoongedept met een doekjes en wat afgedaan met heel weinig afwasmiddel en aardig wat water en alten drogen. KOm vanochtend beneden en zie dat vetvlekken wel wat minder zijn maar ze zijn er nog en ook is het water niet heel mooi opgedroogd. dat zou nog weg kunnen trekken heb ik gelezen maar hoe krijg ik ze nu echt weer helemaal mooi?! heb iets gelezen over een koud bad ofzo, werkt dat idd? heb zelfs iets gelezen over was machine, vind dat mega eng natuurlijk. Iemand ervarign hier met schoonmaken van Uggs?

Groetjes,

Goof
Echte Uggs of van die neppe stoffen??
@goof: Ga alsjeblieft niet je Uggs poetsen! Ik heb dat bij mijn ene andere Uggs ook gedaan en dat is eigenlijk nooit helemaal goed gekomen. Toevallig viel bij mij vorige week ook 1 vette gebakken aardappel op mijn nieuwe Ugg! Ik heb er niets aan gedaan. De volgende dag was de vlek weg!!! Dat is helemaal mooi.

Mijn ervaring is dus: niet poetsen.

Vlekken slijten trouwens ook.
Echte Uggs, maar maakt dat uit dan?

poetsen heb ik idd niet gedaan, heb meer gedept enzo. Wist gelukkig dat je suede nooit mag boenen. Heb ook iets gelezen over stomen maar misschien laat ik ze wel even met rust, misschien trekt t weg
Ik heb ze ook en spuit ze altijd in. Eén paar is echt zeiknat geweest (Disneyland in de regen), tot natte voeten aan toe. Is gelukkig weer goed gekomen. Maar ik weet van iemand die ze importeert en verkkopt dat zij haar Uggs altijd in de wasmachine mikt als ze vies zijn. Dat gaat mij net ff te ver, maar blijkbaar gaat het dus wel goed...
Ja de wasmachine gooi ik ze ook in vandaar ik vroeg of het echte waren.. En anders suedeblokje halen bij schoenwinkel en vlek weggummen..
Weggooien natuurlijk
Met zo'n speciaal borsteltje en reinigings middel voor uggs, kun je kopen bij Ugg-stores en vaak ook bij verkooppunten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Eensch met Star, gelijk wegsmijten
668, the neighbour of the Beast
Balen!!!

Scheelt erg veel of het nep- of echte Uggs zijn. De echte zijn goed voorbehandeld in de fabriek. (En hopelijk heb je ze zelf ook ingesprayd?)'Reinigingsmiddel van Ugg werkt het beste als je ze ook voorbehandeld hebt met de Ugg spray.

Anders is een suede blokje inderdaad een goede optie. Maar inderdaad niet gaan poetsen met zeep!

Dat stomen.... tja.... geen ervaring mee. Misschien als je ermee naar de stomerij gaat dat ze je meer kunnen vertellen? Of naar de schoenmaker? Die heeft ook vaak veel verstand van suede, tenminste, als het zo'n echte ambachtsman is

Succes!
quote:goof5 schreef op 15 januari 2009 @ 11:15:

Hoe krijg ik ze nu echt weer helemaal mooi?!

ón-mo-ge-lijk!
de behandelende vlek eruit knippen met een scherpe schaar!
Op de Ugg-hyve is hier ook een onderwerp over. Misschien kan je daar even kijken of er tips staan. Het is wel balen zeg.
quote:mariesophie schreef op 15 januari 2009 @ 12:13:

Op de Ugg-hyve is hier ook een onderwerp over. Misschien kan je daar even kijken of er tips staan. Het is wel balen zeg.echt zonde he???
Voor Uggs worden schaapjes geslacht...

Heb ze zelf ook van 5 jaar terug maar vind het toch zielig, ze zijn niet eens mooi. (wist dat toen nog niet trouwens van dat slachten)

Succes met schoonmaken.
Denk je dat voor jouw leren schoenen (en jacks) geen koe geslacht wordt?
Ik heb het ook eens gehad en heb toen de stoom-techniek toegepast Heb ze boven mijn waterkoker gehouden, toen die ging stomen, daarna met mijn nagel voorzichtig over de vlek gegaan. De vlek is niet helemaal weg, maar valt wel veel minder op... misschien kun je dat nog proberen? Succes!
Ik had gisteren ook wat vuilvlekken op 1 ugg. Heb hem boven de waterkoker gehouden en gestoomt. Daarna afgedept en beetje gewreven met een doekje. Het is al een stuk minder geworden nu. Ook heb ik een suede-borsteltje gebruikt om het wat lichter te maken. Heb ook 1 paar in de wasmachine gegooid en dat kan dus prima. Vlekken van water kan je er met een suedeborstel ook uit krijgen. Gewoon je hele ugg "kammen" en je ziet het niet meer (is mijn ervaring).
Wassen, borstelen.... het lijkt wel een furby
En als al deze eerdere tips niet hebben gewerkt kun je ook een beetje wasbenzine op een doek doen en daarmee over de vetvlek blijven wrijven tot de benzine helemaal verdampt is en voila, de vlek is weg!

Een tip over het wassen van Uggs in de wasmachine: dat heb ik ook eens gedaan en ging eigenlijk best prima (het waren wel oude vieze Uggs dus het kon ook eigenlijk alleen maar beter worden), maar leg ze vervolgens aub niet op de verwarming om te drogen, want dan krimpen ze echt een paar maten. Ik heb mijn oude schoongewassen Uggies dan ook aan mijn buurmeisje kunnen geven. (Je kunt ze het beste rustig op kamertemperatuur laten drogen en frot er een paar verfrommelde kranten in om de vorm goed te houden en mogelijke krimp tegen te gaan.)
Veel stomerijen maken reclame voor het speciaal reinigen van Uggs, is dus ook een optie.
Aai aai aai!

Ook ik heb echte uggs en dit gehad!

Hier de tip werkt super!

Stukje keukenpapier of wcpapier op de vlek leggen, wel van dat goedkope wc papier zonder motiefjes en dingen want dan zit er geen rommel in.

Dan pak je de strijkijzer en die doe je op de vlek met het wcpapiertje, daarna even borstelen met een suedeborstel en voila weg is de vlek. Ik heb het wel een paar keer moeten herhalen....

Ik had net purol op mn mond gedaan en toen me uggs aan, dikke vette purol vlek op de voorkant van me uggs :(

Ik heb deze methode van de website, oma weet raad. Heb gegoogeld op vet vlek suede en zo kreeg ik deze oplossing. Vond het wel erg spannend om te doen...

Succes ermee!
Mijn Uggs lijken een beetje kaal te worden bij de neus (alleen mn linker). Heb geen idee hoe het komt (denk door de sneeuw+zout (van het strooien) en regen in de winter). Heeft iemand tips hoe ik ze weer een beetje kan opknappen? De kleur is donkerbruin...
Tegen slijtplekken is niks te doen. Wordt het kaal bij je grote teen? Kan zijn dat die voet iets groter is en je teen tegen de voorkant zit. Dit geeft ook vaak slijtplekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven