zwitserse dressing
zaterdag 19 februari 2011 om 19:03
Goedenavond keukenprinsessen... vanuit Zwitserland heb ik vorige maand wat flessen dressing meegenomen (french dressing van Thomy). Zo lekker, heb thuis nu echte salattellers ipv sla
Maar.... de flessen zijn bijna op en wij gaan voorlopig niet meer naar Zwitserland. Ik heb gegoogled maar kan het niet vinden in Nederland of zoek ik verkeerd? Weet iemand waar het hier verkrijgbaar is en anders het recept voor die goddelijke zwitserse sladressings?
Maar.... de flessen zijn bijna op en wij gaan voorlopig niet meer naar Zwitserland. Ik heb gegoogled maar kan het niet vinden in Nederland of zoek ik verkeerd? Weet iemand waar het hier verkrijgbaar is en anders het recept voor die goddelijke zwitserse sladressings?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zondag 20 februari 2011 om 08:59
Je kan het online bestellen: http://www.swissmade.com/ ... _dressing_for_salads.html
zondag 20 februari 2011 om 16:30
Nie te geleuve maar er is toch echt een site speciaal voor Zwitserse producten (ik dacht dat het bij die naar kots ruikende strooikaas wel zo'n beetje ophield, maar nee)
http://www.swisshitstore.com/ki/en/Swis ... ng-42.html
http://www.swisshitstore.com/ki/en/Swis ... ng-42.html
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
zondag 20 februari 2011 om 17:54
Dat is toevallig. Ik post net op het Wat eten we vandaag topic of iemand weet of de Thomy french mayonnaise ook in NL verkrijgbaar is. Ik sleep ook altijd potten vol mee naar huis. Is zo ontzettend lekker.
Mijn Zwitserse tantetje maakt altijd salade met de volgende dressing. Is ook lekker zuur:
Aromat
Italiaanse kruiden
Schepje mosterd
Grote schep mayonaise
Scheut witte wijn
Scheut azijn
2 scheuten olijfolie
Gekneusd teentje knoflook rauw heel fijn snijden
Mijn Zwitserse tantetje maakt altijd salade met de volgende dressing. Is ook lekker zuur:
Aromat
Italiaanse kruiden
Schepje mosterd
Grote schep mayonaise
Scheut witte wijn
Scheut azijn
2 scheuten olijfolie
Gekneusd teentje knoflook rauw heel fijn snijden
maandag 28 februari 2011 om 13:55
jaaaaaa die is echt heel erg lekker. Ik weet dat je het in Luxemburg ook kan kopen, nog steeds ver weg maar wel dichterbij dan Zwitserland. Ik woon nu in Scandinavie en dat maakt het nog lastiger...
Ik maak het ook weleens zelf, bijna hetzelfde als het recept van koreveen. Smaakt anders als Thomy maar wel lekker.
1 teentje knoflook, fijn snijden of persen
schepje mosterd
scheutje koffiemelk
olie (liefst olijfolie)
witte wijn azijn
aromat
verse kruiden (evt uit diepvries) mn bieslook.
verhoudingen weet ik niet precies, gaat op gevoel. Goed kloppen dan wordt het wat luchtiger/romiger. Is echt heel erg lekker!
Ik maak het ook weleens zelf, bijna hetzelfde als het recept van koreveen. Smaakt anders als Thomy maar wel lekker.
1 teentje knoflook, fijn snijden of persen
schepje mosterd
scheutje koffiemelk
olie (liefst olijfolie)
witte wijn azijn
aromat
verse kruiden (evt uit diepvries) mn bieslook.
verhoudingen weet ik niet precies, gaat op gevoel. Goed kloppen dan wordt het wat luchtiger/romiger. Is echt heel erg lekker!