Onvervulde andere wensen

19-02-2011 21:14 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
n.a.v. het onvervulde wensen topic vraag ik me af wat jullie onvervulde wensen zijn.

ben benieuwd!
quote:limoentaartje schreef op 19 februari 2011 @ 21:47:

Mooie wens cateautje

Ik denk dat iedereen wel altijd wat wensen heeft, al zijn ze soms klein. Sommige wensen gaan weer over, andere worden direct vervangen door een nieuwe als de wens in vervulling is gegaan is mijn ervaring.Ik heb verder niets meer te wensen. Ik hou van mijn huisje en dat is met die tafel helemaal compleet. Ik hoef niet zo nodig twee of drie keer per jaar op vakantie, ben ook niet bezig met de duurste merkartikelen of iets dergelijks. Misschien dat ik ooit nog een wens krijg die belangrijk voor me is, maar daar kunnen zomaar jaren overheen gaan. Ben over het algemeen erg tevreden met mijn leven en met wat ik heb.
Ik heb mijn grote wens ook al vervuld, maar heb nog zoveel andere wensen.... En ik werk ervoor om die ook te gaan vervullen, want met hard werken en groot incasseringsvermogen kom je al een eind.

Kinderen zijn een 'misschien'wens. Misschien als ik ooit de juiste man tref, want ik denk wel dat ik een goede en lieve moeder zou zijn en ik hou heel veel van kinderen.
quote:Cateautje schreef op 19 februari 2011 @ 21:52:

[...]

Ik heb verder niets meer te wensen. Ik hou van mijn huisje en dat is met die tafel helemaal compleet. Ik hoef niet zo nodig twee of drie keer per jaar op vakantie, ben ook niet bezig met de duurste merkartikelen of iets dergelijks. Misschien dat ik ooit nog een wens krijg die belangrijk voor me is, maar daar kunnen zomaar jaren overheen gaan. Ben over het algemeen erg tevreden met mijn leven en met wat ik heb.
quote:doeiiiii schreef op 19 februari 2011 @ 21:49:

hanneke je maakt me echt te nieuwsgierig nu!!!! Je zal er wel ontzettend blij mee zijn in ieder geval Het is niet iets materialistisch hoor! Dus wat dat betreft "heb" ik niks Maar het klopt; ik heb de ogen uit mijn kop gejankt toen bleek dat het ging gebeuren. Zelden zo gelukkig geweest!
@doeiii, ja daar ben ik ook heel blij mee, heb ook een hondje uit een huis gehaald , het was op sterven na dood, ze is nu al meer dan 10 jaar bij mij.

Mijn wens is gewoon, meer te kunnen doen dan wat ik al doe.

En ooit komt het uit, daar geloof ik echt in
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 21:50:

[...]

Ik zeg niet dat er iets mis mee is he. Maar wensen komen per definitie uit jezelf, het hebben van een wens is een keuze. Dat mijn wensen vervult zijn volgt uit het feit dat ik kies niets meer te wensen.Vind je dat ook voor een kinderwens? Een van mijn grootste wensen heb ik inderdaad door hard werken weten te bereiken. En ondanks dat ik nog graag veel dingen zou willen ondernemen, zijn dat niet meer zulke diepe wensen. (sterker nog; ik hoop dat ik het ooit kan doen, maar echt wensen? nee, dat is het niet) Maar een kinderen/gezin, ja, dat is echt iets wat écht ooit hoop te mogen krijgen. Maar waar ik, in mijn ogen, niet alleen keihard voor kan werken. Daarin ben ik tenslotte ook afhankelijk van iemand anders en bijvoorbeeld van gezondheid.
quote:nummerzoveel schreef op 19 februari 2011 @ 21:52:

@rider

Dat snap ik. Maar ik ben dan wel heel benieuwd waarom je daarvoor kiest? Kennelijk ervaar jij het hebben van wensen als negatief, als je er voor kiest ze niet meer te hebben?Ik geloof volstrekt in de vier edele waarheden
Wens: leuke man, die kan leven met mijn handicap. Het houdt nogal wat in, dus of het een realistische wens is???
quote:carenza schreef op 19 februari 2011 @ 22:03:

Wens: leuke man, die kan leven met mijn handicap. Het houdt nogal wat in, dus of het een realistische wens is???Daar zou ik iets genuanceerder tegenover staan, op ieder potje past een dekseltje en (bij wijze van spreken) achter elke rolstoel loopt een geliefde. Ik weet natuurlijk niet wat je hebt, maar dat hoeft niet te betekenen dat je niet geschikt wordt bevonden voor de liefde, dus hou je ogen en je hart open.
@rider

Heb net even gegoogeld en ga het morgen nog eens rustig doorlezen...
carenza, ik heb er ook 1 gevonden! Er is altijd hoop op zo een wens!

Rider, zou je nog op mijn reactie op jou kunnen reageren? (over het feit dat je kiest niets meer te wensen)

Over dat lijden gesproken, daar wil ik nog wel eens aan denken als het zwaar wordt, voel me direct stukken beter
Nou, er is geen echt "sinds". Ik ben nooit zo'n wenser geweest. Ik heb zolang ik me herinner de neiging gehad tevreden te zijn met wat ik heb, en aan weinig echt te hechten. Ik geniet makkelijk, en verlang weinig van nature.

Toen ik ze tegen kwam, herkende ik de vier edele waarheden zonder moeite als waarheid:

‘Dit, monniken, is de Edele Waarheid van het Lijden: geboorte is lijden, ouderdom is lijden, ziekte is lijden, de dood is lijden, verdriet en weeklagen, pijn, smart en wanhoop zijn lijden; omgaan met hetgeen waarvan je een afschuw hebt is lijden, gescheiden worden van het geliefde is lijden, niet krijgen wat men wil hebben is lijden – kortom, de vijf groepen (die object zijn) van hechten, zijn lijden.’

‘Dit monniken, is de Edele Waarheid van de Oorzaak van Lijden: verlangen en hartstocht. Dit verlangen dat wedergeboorte veroorzaakt en gepaard gaat met genietingen en wellust, en bevrediging zoekt in dingen, dan weer hier, dan weer daar, namelijk: verlangen naar zintuiglijke geneugten, verlangen naar bestaan, en verlangen naar niet-bestaan.’

‘Dit, monniken, is de Edele Waarheid van de Opheffing van Lijden: Het is het gaandeweg verdwijnen en uiteindelijk ophouden van voornoemd verlangen. Het opgeven, het laten varen, het loslaten en de verwerping van dat verlangen zonder dat er een spoor van overblijft.’

‘Dit, monniken, is de Edele Waarheid van de Weg die leidt naar de Opheffing van Lijden: Het is simpelweg het Edele Het Achtvoudige Pad, namelijk: juist inzicht, juiste intentie, juiste spraak, juist handelen, juiste wijze van levensonderhoud, juiste inzet, juist aandachtig zijn, juiste concentratie.’

—Boeddha
Mijn grootste wens is een baby.

Helaas is deze wens na meer dan 3 jaar hopen en proberen nog steeds niet uitgekomen.

Verder heb ik helemaal niets te wensen, ben verder compleet gelukkig, dus eigenlijk een tevreden mens
quote:Eva82 schreef op 19 februari 2011 @ 23:02:

Mijn grootste wens is een baby.

Helaas is deze wens na meer dan 3 jaar hopen en proberen nog steeds niet uitgekomen.

Verder heb ik helemaal niets te wensen, ben verder compleet gelukkig, dus eigenlijk een tevreden mens
Mijn grootste wens is dat mijn kinderen onbezorgd uit mogen groeien naar leuke volwassen persoonlijkheden die doen wat ze leuk vinden en eruit halen wat er in zit.
Ik wens wereldvrede . Ik ben heel serieus, ik vind het heel erg dat mensen elkaar respectloos behandelen, en allemaal nare dingen aandoen en toewensen. Hoop dat dat voorbij gaat.
Ik houd het bescheiden en best te realiseren:

Een uitvoering van Mozart's Requiem bijwonen in een concertgebouw waar de akoestiek echt magnifiek is.
quote:nummerzoveel schreef op 19 februari 2011 @ 21:41:

Ik geloof niet dat het hebben van wensen zoveel zegt over hoe je in het leven staat. Er is toch niets mis met het hebben van wensen? Je kunt prima een tevreden en gelukkig mens zijn, maar evengoed nog wat te wensen hebben.

Eens. Ik ben van top tot teen gelukkig, maar dat wil niet zeggen dat al mijn wensen al vervuld zijn. Ik ben pas 34; er moet toch iets overblijven om van te dromen?
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 22:42:

Nou, er is geen echt "sinds". Ik ben nooit zo'n wenser geweest. Ik heb zolang ik me herinner de neiging gehad tevreden te zijn met wat ik heb, en aan weinig echt te hechten. Ik geniet makkelijk, en verlang weinig van nature.

En ook hier; eens. Ik denk dat verschillen in antwoorden, misschien verschillen in definities zijn. Jij vertaalt (kort door de bocht gesteld) wensen in eisen, ik in dromen
ach, mijn grootste onvervulde wens is natuurlijk dat luukje* had blijven leven. Daarbij vallen bijna alle andere wensen in het niet.

Behalve die van dat huub groot en gezond heel oud mag worden en dat hij nog minimaal 1 broertje of zusje mag krijgen :-D

maar een hoop dingen die ik vroeger wilde zijn nu totaal onbelangrijk geworden.
quote:hanneke000 schreef op 19 februari 2011 @ 21:59:

[...]

Vind je dat ook voor een kinderwens?.ja hoor
quote:arc schreef op 20 februari 2011 @ 09:12:

ach, mijn grootste onvervulde wens is natuurlijk dat luukje* had blijven leven. Daarbij vallen bijna alle andere wensen in het niet.

Behalve die van dat huub groot en gezond heel oud mag worden en dat hij nog minimaal 1 broertje of zusje mag krijgen :-D

maar een hoop dingen die ik vroeger wilde zijn nu totaal onbelangrijk geworden. Wat kan ik hierop zeggen....Verschrikkelijk dit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven