Onvervulde andere wensen

19-02-2011 21:14 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
n.a.v. het onvervulde wensen topic vraag ik me af wat jullie onvervulde wensen zijn.

ben benieuwd!
Ik heb dat topic niet gelezen, maar ik geloof niet dat ik onvervulde wensen heb. Wel wensen voor de toekomst, die nu niet echt realistisch zijn, zoals een groter huis, kinderen. Hier is het nu voor mijn gevoel nog niet de tijd voor. Ik ben erg tevreden met mijn leven zoals deze nu is, een fijn gevoel. Ik realiseer mij dat dit voor anderen, of op een ander moment in mijn leven anders kan zijn. Daarom probeer ik mij bewust te zijn van wat ik heb en hier geniet ik van.

Ben benieuwd naar jouw eigen onvervulde wensen TO?
Al mijn wensen zijn vervuld, en meer. Ik wens dat mijn kinderen dat ook kunnen zeggen op mijn leeftijd.
Dat is een mooie wens Rider
Ik heb vele wensen. Kleine wensen en grote wensen. Wensen voor mezelf en voor anderen. Maar boven alles wens ik dat al die wensen ooit uit zullen komen!
Wat zijn jullie een bofkonten!

het andere topic ging ook over onvervulde wensen maar dan op sexueel gebied haha. Toen ik de titel zag dacht ik dat het over alle soorten wensen zou gaan vandaar dat ik zelf een topic heb geopent hierover.

Ik heb meerdere onvervulde wensen. Een daarvan is om ooit kinderen te kunnen hebben.
Bofkonten? Misschien. Ik denk dat het vooral een levenshouding is.
Is je kinderwens iets wat nu onvervuld is of blijft deze wens ook in de toekomst onvervuld? Moeilijk lijkt me dat, als je het zo graag wilt maar het lukt niet, om welke reden dan ook.
niet alles is een levenshouding natuurlijk. helaas...
Mijn grootste wens, die ik vanaf kinds af aan heb gehad, heb ik op mijn 23ste kunnen vervullen. Wat dat betreft, heb ik weinig meer te wensen!

Wel hoop ik echt, dat ik ooit kinderen mag krijgen. Ik denk, dat dat wel echt een groooote wens is
quote:doeiiiii schreef op 19 februari 2011 @ 21:36:

niet alles is een levenshouding natuurlijk. helaas... De Feiten niet. Hoe je er op reageert wel.
het blijft onvervuld. Proberen zit er niet eens bij. Door mijn gezondheid is het zeer onverstandig en voornamelijk egoistisch naar een eventueel kind toe.
Ik heb maar een klein wensje en dan heb ik alles wat ik me wensen kan. Het zit in de planning dat deze wens deze maand in vervulling gaat, dus ik ben blij.

Het is zoiets eenvoudigs als een salontafel, en wel deze.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50136671
ja dat is waar Rider. Ik ben ook absoluut heel gelukkig. Maar nog steeds is het een onvervulde wens natuurlijk

Hanneke wat was die wens, die al is vervult?
@rider

Ik geloof niet dat het hebben van wensen zoveel zegt over hoe je in het leven staat. Er is toch niets mis met het hebben van wensen? Je kunt prima een tevreden en gelukkig mens zijn, maar evengoed nog wat te wensen hebben.
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 21:37:

[...]

De Feiten niet. Hoe je er op reageert wel.Ik denk dat dat in veel gevallen inderdaad opgaat. Maar gaat het ook op, in het geval van een onvervulde kinderwens? Als het na jaren niet lukt, en er wordt besloten om 'er mee te stoppen', is dat dan ook het einde van die wens? Ik denk dat het inderdaad een plek (kan) vinden, maar of daarmee de wens ook verdwijnt?
Ik realiseer me wel dat het niet vanzelf sprekend is wat ik heb, fijne jeugd, goed contact ouders, broer, lieve partner en een goede gezondheid ( om een paar voor mij belangrijke dingen te noemen). Ik denk dat als er dingen niet lopen in je leven zoals je zou willen, het moeilijk kan zijn om positief te zijn, nu ervaar ik dit niet als moeilijk omdat ik geen reden heb om negatief te zijn. Zoals rider noemt is de instelling die je hebt denk ik wel bepalend in hoe je om gaat met de dingen die in je leven komen.

Ik vind het wel moeilijk om te zien dat veel mensen zoveel nare dingen voor hun kiezen krijgen, dingen die ons allemaal kunnen overkomen :(
@doeiii, dat is me iets te persoonlijk, sorry. Ik heb er 13 jaar voor gewerkt (ja, dat is vanaf mijn 10e hoe gek het ook klinkt, maar ben er serieus vanaf toen mee bezig geweest, al dan niet op een kinderlijke manier.), 5 jaar serieus voor gespaard en kei- kei- keihard voor gewerkt.
Mooie wens cateautje

Ik denk dat iedereen wel altijd wat wensen heeft, al zijn ze soms klein. Sommige wensen gaan weer over, andere worden direct vervangen door een nieuwe als de wens in vervulling is gegaan is mijn ervaring.
mijn onvervulde wens is om mishandelde en verwaarloosde dieren op te kunnen vangen.Ik bedoel daarmee dat ik daar dan de ruimte en het geld voor heb om zoveel mogelijk dieren te helpen. Ik heb nu inmiddels 8 konijnen , waar ik 3 koppels van heb kunnen maken, ze hebben het nu goed en heel veel ruimte maar ik heb het geld en de ruimte niet om meer dieren op te vangen en daar baal ik van.
hanneke je maakt me echt te nieuwsgierig nu!!!! Je zal er wel ontzettend blij mee zijn in ieder geval

Limoentaartje, wat ontzettend fijn. Eigenlijk heb ik maar 1 wens voor mezelf en dat is een goede gezondheid. Dan zijn alle andere wensen ook niet meer nodig want dat veranderd direct mee.

En dan natuurlijk nog wensen die je voor anderen hebt.
quote:nummerzoveel schreef op 19 februari 2011 @ 21:41:

@rider

Ik geloof niet dat het hebben van wensen zoveel zegt over hoe je in het leven staat. Er is toch niets mis met het hebben van wensen? Je kunt prima een tevreden en gelukkig mens zijn, maar evengoed nog wat te wensen hebben.Ik zeg niet dat er iets mis mee is he. Maar wensen komen per definitie uit jezelf, het hebben van een wens is een keuze. Dat mijn wensen vervult zijn volgt uit het feit dat ik kies niets meer te wensen.
julymoon1 het is toch al prachtig dat je 8 konijnen kan opvangen! Wie weet wat de toekomst brengt.
@rider

Dat snap ik. Maar ik ben dan wel heel benieuwd waarom je daarvoor kiest? Kennelijk ervaar jij het hebben van wensen als negatief, als je er voor kiest ze niet meer te hebben?
quote:rider schreef op 19 februari 2011 @ 21:50:

[...]

Ik zeg niet dat er iets mis mee is he. Maar wensen komen per definitie uit jezelf, het hebben van een wens is een keuze. Dat mijn wensen vervult zijn volgt uit het feit dat ik kies niets meer te wensen.sinds wanneer? En misschien belangrijker, welke wensen waren op dat moment al uitgekomen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven