muf luchtje

19-02-2011 22:00 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje aan jullie dames, de haartjes van mijn kleintje ruiken erg muffig. ik was ze iedere dag en doe er haarlotion in maar het luchtje blijft. zelf ruikt hij wel gewoon lekker fris (hmm zwitsal). weten jullie misschien iets hiertegen ?
Even achter zijn oortjes kijken of er niet in de plootjes een beetje smet zit. (Ja, dat kan, ben je niet gelijk een slechte mama hoor!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
hmm dat kan het idd zijn. ga iig de winterzak uit de maxicosi halen en gewoon een dekentje over hem leggen. thuis ligt hij nooit onder een dekentje, vind hij niet prettig. hij slaap in alleen een rompertje met lange mouw en zijn slaapzakje
quote:Des_ree schreef op 19 februari 2011 @ 22:36:

hmm dat kan het idd zijn. ga iig de winterzak uit de maxicosi halen en gewoon een dekentje over hem leggen. thuis ligt hij nooit onder een dekentje, vind hij niet prettig. hij slaap in alleen een rompertje met lange mouw en zijn slaapzakjeHerkenbaar, zoon lag hier altijd zonder deken in de kinderwagenbak, onder luid protest van schoonmoeder
ik heb idd ook veel aan het forum. kom zelf niet meer bij mijn moeder dus kan aan haar ook geen advies vragen. mijn schoonmoeder is een beetje van de oude stempel (eten op vaste tijden enz) maar ze doet haar best en is ontzettend lief voor ons. vriendinnen komen steeds minder, zijn met hele andere dingen dan luiers en voedingen bezig. snappen ook niet goed dan ik nu gewoon graag thuis ben met mijn gezinnetje of wat aan het knommelen thuis ben.
haha mijn schoonmoeder moppert inderdaad dat hij te weinig aan heeft haha. maar anders zweet hij als een ottertje.
oeh hij slaapt, kruip ik er ook snel een uurtje in !

welterusten xx
Ik heb hier ook zo'n zwetertje. Zoon is bijna vier maanden en eigenlijk altijd warm. Dekentjes en vestjes zijn dus vaak overbodig.

Inderdaad niet iedere dag met shampoo de haartjes wassen, da's echt niet nodig voor zo'n klein babietje. Check ook even op smetjes, toen ons mannetje nog wat kleiner was had hij daar last van. Man en ik hadden het eerst niet door, we dachten alleen steeds: "Wat ruikt dat kind toch naar kaas". Op een gegeven moment bleek dat het in zijn nekplooitjes en onder zijn okseltjes een beetje was gaan broeien. Terwijl hij toch gewoon om de dag in bad ging. Sindsdien maken we het iedere dag goed schoon en droog (vooral droog is belangrijk!) met een hydrofiel en heeft hij er eigenlijk nooit meer last van.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Desree, je schrijft dat hij berg heeft. Dat kan ook muf ruiken (of zelfs heel erg stinken). Als je er (sneller) vanaf wilt kan je eventueel bergpads kopen. Bijvoorbeeld bij Etos hebben zie die, van hun eigen merk. Op die verpakking staat wel dat je het, als je de olie 's avonds op zijn hoofdje hebt gedaan, met shampoo weer uit moet wassen.
Oh ja, berg heeft mijn zoontje ook een tijdje gehad. Dat kan inderdaad een beetje muffig ruiken. Wat wij deden: zijn hoofdje insmeren met babyolie. Hij kreeg er wel een ontzettend vette kop van, maar als het een beetje ingetrokken was kon je de berg heel voorzichtig van zijn hoofdje afhalen. Het kwam wel om de zoveel tijd een beetje terug, maar dan herhaalden we olie-truc gewoon weer. Nu is het helemaal over.
quote:Des_ree schreef op 19 februari 2011 @ 22:22:

ja ? is dat echt slecht ? had de shampoo idd al weggelaten (ivm het krijgen van berg) en was nu zijn haartjes met zeeploze wasgel (zwitsal) misschien moet ik die ook maar eens weglaten. ze zien er wel wat vettig uit als ik ze een dagje niet was, maar dat komt door het liggen en zweten (ja,dat doet hij erg veel hij heeft het ook echt snel warm).

Je geeft het antwoord zelf al: berg stinkt.

Direct stoppen met Zwitsal want daar wordt berg alleen maar erger van en berg is een vorm van eczeem. Zwitsal is heel slecht voor eczeemhuidjes dus als ik jou was zou ik overstappen op een ander, parfumloos, merk.
Am Yisrael Chai!
Ik zou trouwens niet te veel zelf rommelen aan berg, over het algemeen wordt het daar alleen maar erger van. Invetten kan wel, maar niet zelf de korstjes eraf gaan schrapen ofzo.
Am Yisrael Chai!
Mijn kindje heeft ook berg en het ruikt idd niet naar een zwitsalbabietje.

ook had hij wat smet achter zijn oortjes in een plooitje/gaatje waarvan ik niet wist dat dat bestond.

Zijn nekplooi en vooral onderkinplooi moet ik ook 2x per dag droog wrijven,want die gaat ook snel stinken.

De berg smeer ik 1x per maand in met olie en dan haal ik de losse schilfers er met een speelkaart vanaf.

Verder laat ik het met rust.

haren was ik ook maar 1x per maand, gewoon met Neutral, dan zie je wel verschil en staat ook erg lief, maar vaker wassen is echt niet nodig en verergert de berg juist.

Ik ben nu wel van plan om Dermalex te gebruiken, want de ergste berg is wel weg, maar er zit gewoon een hardnekkig stukje.

Hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt!

Oh,misschien iets voor jou..

Burberry heeft een baby-parfum, familie van ons had dat voor hun baby en ik vond het eerst heel stom, maar het rook toch wel heel lekker. Niet te sterk enzo en het is maar 1x sprayen gewoon op de kleertjes.
Die onderkinplooi is inderdaad tricky. Man en ik hadden in eerste instantie ook niet door dat het daar kon gaan broeien. Sindsdien heeft onze zoon de bijnaam 'Monsieur Fromage' (vanwege de onwelriekende lucht die daar vanaf kan komen) . Droog houden is het allerbelangrijkst, dan gaat het niet broeien en smetten.
De truuk is bij een bijna vreemde aan te bellen daar een bakkie te ontfrustelen en dan een fles parfum te jatten.

Geen last meer van muffe luchies.
Hahahahaha! Ja, dat topic volg ik ook al de hele dag :-).
Des_ree, wat bij mijn kindje goed hielp was de "schuim shampoo voor newborn" van Mustela.

Ruikt lekker en helpt goed tegen berg.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Mustela is goed en voor broeiplekken onder de kin kun je prima maizena gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven