muf luchtje

19-02-2011 22:00 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vraagje aan jullie dames, de haartjes van mijn kleintje ruiken erg muffig. ik was ze iedere dag en doe er haarlotion in maar het luchtje blijft. zelf ruikt hij wel gewoon lekker fris (hmm zwitsal). weten jullie misschien iets hiertegen ?
Geen idee, ik was zoons haar om de dag, iedere dag schijnt ook niet zo goed te zijn.

Eerste dag ruikt het naar shampoo, tweede dag neutraal.
Vanwaar moeten haren een constante shampoo-lucht hebben trouwens?
zijn haar hoeft geen contstante shampoo lucht te hebben alleen dit ruikt ook niet lekker. dacht eerst dat het mss kwam door spuug in zijn haren s'nachts dus was ik zijn haartjes nu s'ochtends maar ook dat helpt niet :(

wil gewoon dat mijn ventje lekker ruikt
Stop met wassen. Hoe klein is je kleintje? Alleen water zal genoeg zijn. Het kan zijn dat de PH een beetje in de war is door de dagelijks shampoo. Ik neem aan dat je kleintje niet dagelijks vet haar heeft?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ruikt het echt vies dan? Anders dan hoe je eigen haren ruiken als je ze een dag niet hebt gewassen?
Je kan een kan warm water vullen en daar een scheutje azijn in doen en daarmee als laatste spoelen, dan verdwijnen muffe luchtjes als sneeuw voor de zon. Wel gewone voedselazijn natuurlijk, geen huishoudazijn.

Hou het hoofdje achterover zodat het niet in de oogjes komt.
mijn eigen haar ruikt toch wel fris als ik het een dag niet was. zelfs na 2 dagen ruikt het nog oke bij mezelf.

maar bij het kleintje is het echt muffig.

mss inderdaad dat van het ph gehalte, hij is morgen precies 9 weken
Bij 9 weken zou ik de shampoo helemaal weg laten, dient geen enkel doel.
9 weken! Geen shampoo gebruiken! Sowieso bij babies volstrekt overbodig.
O, wel gefeliciteerd trouwens! Maar stop die shampoo maar even ver achterin de comode!
quote:Des_ree schreef op 19 februari 2011 @ 22:16:

mijn eigen haar ruikt toch wel fris als ik het een dag niet was. zelfs na 2 dagen ruikt het nog oke bij mezelf.

Maar ik ga er van uit dat jij niet het grootste deel van de dag op je rug ligt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 19 februari 2011 @ 22:20:

[...]

Maar ik ga er van uit dat jij niet het grootste deel van de dag op je rug ligt?*twijfelt of ze deze opmerking zal inkoppen*
Stoppen met shampoo, nergens voor nodig.
ja ? is dat echt slecht ? had de shampoo idd al weggelaten (ivm het krijgen van berg) en was nu zijn haartjes met zeeploze wasgel (zwitsal) misschien moet ik die ook maar eens weglaten. ze zien er wel wat vettig uit als ik ze een dagje niet was, maar dat komt door het liggen en zweten (ja,dat doet hij erg veel hij heeft het ook echt snel warm).
Even achter de oortjes ruiken, misschien komt het daarvandaan.
@ fame; thank you very much !

@ himalaya; nou over het algemeen niet, wissel wel eens van positie (grapje ! ;) )
quote:Des_ree schreef op 19 februari 2011 @ 22:22:

ja ? is dat echt slecht ? had de shampoo idd al weggelaten (ivm het krijgen van berg) en was nu zijn haartjes met zeeploze wasgel (zwitsal) misschien moet ik die ook maar eens weglaten. ze zien er wel wat vettig uit als ik ze een dagje niet was, maar dat komt door het liggen en zweten (ja,dat doet hij erg veel hij heeft het ook echt snel warm).Is hij dan niet te warm gekleed/bedekt? Mijn zoon had het ook snel warm, en heeft vorig jaar winter (toen hij een paar weken oud was), ook altijd alleen maar in een dun shirt en een dun broekje gelegen. Vestjes brandde hij echt in weg.
pappa heeft snel even snel geroken aan zijn oortjes en daar komt het niet vandaan. wat zou dat kunnen zijn dan, als het uit de oortjes komt ? ben nieuwschierig.

maar ga de shampoo idd maar even wegleggen. is haarlotion wel oke ?
Ik gebruik ook niet elke dag shampoo op de hoofdjes van mijn kinderen, wel haal ik er elke ochtend (gaan savonds in bad) een natte washand zonder zeep overheen. Al is het alleen maar voor mijn eigen idee.

En die natte lap gaat toch al over de gezichtjes en de handjes heen en als allerlaatste even een frisse natte lap over de billetjes, dus waarom dan ook niet even over de haartjes.

Staan de haartjes van dochter ook niet meer kaarsrecht overeind
@Des_ree, je bent wel erg verliefd op je zoontje hè?

Het spat van je postings af en ik vind het erg lief

Ik heb zelf een zoontje van bijna 2,5 en iedere dag word ik nog gekker op hem dan ik al was
Frankly my dear, I don"t give a damn
@ jorina:

hij heeft meestal een rompertje met lange mouwen aan en een broekje. tenminste als we thuis zijn, als we weggaan dan heeft hij er een dun shirtje overheen en zijn jasje. als ik hem dan uit de maxi cosi haal is hij helemaal bezweet. mja kan hem toch niet zonder jasje naar buiten nemen in dit weer ?
quote:Des_ree schreef op 19 februari 2011 @ 22:28:

@ jorina:

hij heeft meestal een rompertje met lange mouwen aan en een broekje. tenminste als we thuis zijn, als we weggaan dan heeft hij er een dun shirtje overheen en zijn jasje. als ik hem dan uit de maxi cosi haal is hij helemaal bezweet. mja kan hem toch niet zonder jasje naar buiten nemen in dit weer ?

Als hij helemaal bezweet uit de MC komt, denk ik dat het hem echt te warm is.

Ik had zoon meestal een vestje aan, als we naar de auto liepen sloeg ik even een dekentje om hem heen.

Niet dat mijn manier de juiste is hoor, maar misschien dat zijn 'vieze' haartjes worden veroorzaakt door het zweten?
@ calvijn1 :

ben idd erg gek op hem, zie er ook weer tegenop om dadelijk weer aan de slag te gaan en hem zoveel te moeten missen :(

vind het soms alleen erg moeilijk dat er in mijn omgeving geen jonge mamma's zijn. even lekker babykletsen zit er dus niet in. dat vind ik soms wel pittig, maar als ik dat lieve smoeltje van mijn kleintje zie maakt me dat helemaal niets meer uit !
quote:Des_ree schreef op 19 februari 2011 @ 22:33:

@ calvijn1 :

ben idd erg gek op hem, zie er ook weer tegenop om dadelijk weer aan de slag te gaan en hem zoveel te moeten missen :(

vind het soms alleen erg moeilijk dat er in mijn omgeving geen jonge mamma's zijn. even lekker babykletsen zit er dus niet in. dat vind ik soms wel pittig, maar als ik dat lieve smoeltje van mijn kleintje zie maakt me dat helemaal niets meer uit !

Ik had ook niemand in mijn omgeving en dat is inderdaad soms lastig.

Heb veel gehad aan het forum en nu nog steeds
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven