Geld & Recht alle pijlers

2* heffingskorting laten toepassen en nu?

19-02-2011 21:40 29 berichten
In de tijd dat ex en ik nog samen waren, heeft hij bij twee werkgever de heffingskorting laten toepassen. Daarmee dus te weinig belasting betaald en nu moet er terug betaald worden. Tot nu toe nog begrijpelijk. Maar wat ik niet snap.

De toeslagen worden gebaseerd op het brutojaarinkomen. Veranderd dit brutojaarinkomen niet als ex het geld terug betaald? Hij heeft teveel geld uitbetaalt gekregen, maar betaalt dat nu terug. Dan heeft hij toch per saldo minder jaarinkomen gehad of niet? Ik snap er niets van. Iemand hier wel?

Om het te verduidelijken: (getallen zijn fictief)

Hij heeft 25000 brutojaarinkomen ontvangen

Hij moet 1400 euro terug betalen ivm dubbele heffingskorting.

Gaat dan die 1400 van die 25000 af of niet?

Toeslagen waren gebaseerd op 23000, maar worden nu gebaseerd op 25000 waardoor ik ineens ruim 900 euro terug moet betalen.
anoniem_112517 wijzigde dit bericht op 19-02-2011 21:42
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je ex kan toch even opzoeken wat hij heeft verdiend in 2009 door op de jaaropgave te kijken?
Kijk goed naar jullie verzamelinkomen. Is 2009 voor jou en je ex al definitief gesteld? Zo ja, dat gezamenlijk inkomen telt. Ik zou even geduld uitoefenen, want dit soort brieven willen wel eens snel op elkaar volgen. Als er enige tijd verstreken is en je van mening bent dat de laatste brief onjuiste informatie wat betreft het (gezamenlijk) verzamelinkomen bevat, dan toch maar weer eens bellen naar de Belastingtelefoon.
quote:Botervliegje schreef op 19 februari 2011 @ 22:55:

Fisbel, maar wie wijzigt er dan dingen? .De belasting krijgt gegevens van bijvoorbeeld werkgevers en uitkeringsinstanties. Hierdoor kan er een wijziging komen zonder dat jij iets door hebt gegeven.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Tip voor de toeslagen:

1. In januari 2011 aan de toeslagen doorgeven dat je verwacht dit jaar een miljoen gaat verdienen

2. Je krijgt een brief waarin staat dat je geen recht hebt op toeslagen en je krijgt dus dit jaar geen voorschot.

3. Aan het eind van 2011 krijg je je jaaropgaves, je ziet nu dat je geen miljoen hebt verdiend, maar veel minder.

4. Begin 2012 geef je aan de toeslagen door dat je minder verdiend hebt dan je verwacht had en zij betalen je braaf alle toeslagen in een keer uit.

Zo voorkom je dat je ooit hoeft terug te betalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven