Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
omdat erkenning of gezag aanvragen niet hetzelfde is als adoptie. Mijn lief heeft nu geen enkele wettelijke band met Yara. Erkenning kan alleen als je een man bent. Gezag kan wel maar dan is yara niet automatisch ook een erfgenaam van mijn lief. Door de adoptie wordt het echt haar dochter !!
@Mikado: Ik ken dat commentaar, echt HEEL irritant. Mijn oma heeft dat vanmiddag ook gedaan.. om gek van te worden. Ik moest maar meer melk geven dan dat de kraamhulp zei.. en er moest een andere omslagdoek om Milan heen.. en.. bla bla. Irritant.

Echt super goed dat ze een goede luier had vanmorgen! Wel zielig al die krampjes enzo.. lekker troosten dan hé Wat fijn dat je lief 4 weken verlof krijgt! Ideaal.
Ha meiden,

Kriwi gefeliciteerd! Geniet ervan en doe rustig aan

Ik vind het wel handig dat we nu bijna allemaal bevallen zijn, ik loop niet steeds meer 6 pagina's achter. Nu gewoon weer 2-3 op een dag. hehe, zo is het makkelijker iedereen een beetje te volgen.

Vervelend dat je nog niet kunt plassen! Gewoon nog even tijd nemen, het komt allemaal wel.

Douze heerlijk dat je naar huis mag! Laat je lekker verwennen door de kraamverzorgster!

Feb: tip voor de aambeien: heel veel masseren met de Curanol. Bij mij doet de kraamverzorgstere dat 2x per dag (echt lief, want dat hoeft niet maar ze doet het graag voor me) en dan doe ik het 's avonds nog zelf. En de spanning is er nu af.

Vandaag 3 uur hele leuke rustige visite gehad, lekker beneden gezeten. Daarna 2,5 uur geslapen. Het gaat lekker hier. We houden het ook nog vrij rustig hoor met visite. 1 a 2 per dag en niet te lang.

MOrgen is de laatste dag van de kraamzorg, we kunnen het nu zelf. Vanmorgen hebben we gedoucht met kwikzoon, heerlijk dat frummel tegen papa's buik. Hij vond het lekker. Allebei dan he. Morgen ga ik voor het eerst een wandeling maken met de kraamzorg, even oefenen met de wagen enzo. Maximaal 300 meter dat is wel weer genoeg voor mij. En de rest van de week is kwikman vrij.

Lekker doorgaan met genieten he meiden!

En de zwangeren: ik denk aan jullie en als het bevallen begint: denk aan de beloning!
Hoi hoi,

We zijn thuis

Ik ben niet helemaal bijgelezen, maar dat ga ik morgen doen, * beloofd*

De kraamzorg is vandaag 2 uurtjes geweest en heeft van alles aan manlief uit gelegd. Ik heb sowieso nog recht op 3 volledige dagen ( 8uur p/d) kraamzorg, en ik heb ook nog recht op een verlenging ivm met mijn ks en Laurens slechte start. Dus dat gaan we van de week bekijken of we dat nodig hebben.

De poesjes zijn weer helemaal blij dat ik weer thuis ben en zijn mij ondertussen plat aan het knuffelen.

En man heeft net samen met de kleine op de bank liggen slapen
mikado ik wist niet dat erkenning alleen kon als man. belachelijk! Fijne oplossing en lekker 4 weken verlof.

douze heerlijk, dat is toch anders genieten lijkt mij.

hier nog steeds alles erg rustig....zouden er dan helemaal geen voortekenen zijn-komen?
jen, bij lentekind had ik ook geen enkel voorteken, harde buik, kramp oid. Toen begonnen de weeen gewoon. Dus het kan hoor !
ok...dus er is nog hoop...het voelt zo vreemd...na al die weken met pijntjes en voorweeen voel ik nu echt, al dagen, niets!

alleen t gedraai van ons kleintje in een te krappe buik.

ik had eerst nog wel eens een valse hoop na rare pijntjes maar hoop kan ik nu eig. nergens uihalen hihi.

Wel harde buiken trouwens maar ja...dat zegt volgens mij vrij weinig. ik wil zo graag dat t natuurlijk begint want dat heeft voor ons nog iets speciaals...toch jammer als we straks ineens n geplande ks zouden hebben. minder romantisch...

stom?
Bedankt voor jullie medeleven!

Het gaat op zich goed met Meisje, maar ik ben wel erg onzeker . Ze slaapt nu erg veel, vannacht bijv van 21u tot 4u en toen tot 9.30u. Op zich natuurlijk heerlijk, maar ik ben bang dat ze te veel slaapt, is ze te ziek / benauwd / suf? Ze had vanmorgen ook weer wat verhoging. Dus t blijft een beetje tobben…

Ze slaapt echt heel de dag, is totaal een paar uurtjes wakker en niet eens bij elke voeding. Helaas mogen we voorlopig niet met haar naar buiten. Dus dat wordt dagen knutselen met grote zus 

@Kraamvisite: wij gaan nu een kraamfeest doen voor de mensen die nog niet geweest zijn. Dit vond de kinderarts ook een heel goed idee! Iemand nog tips? Qua tijdstip en andere tips?

We mogen komende week iig liever geen visite naast opa’s en oma’s ontvangen.

Kriwi, gefeliciteerd met jullie zoon! Fijn dat je je zo goed voelt!

Douze, fijn dat je nu nog zo blij bent met een nachtvoeding

Hoe is het thuis? Lief dat je zoon bij manlief op zn buik heeft geslapen!

Kaat, balen van je katheder! Maar wel heel fijn dat t met Lotte goed gaat.

Feb, heerlijk hé (?!) die toeschietreflex!

Jennifer, sterkte met wachten!

@Fopspeen: GroteZus is hier nog steeds zwaar verslaafd! Gelukkig is Meisje nu soms al aan het duimen. Want een duim kan ze niet uit bed gooien / kwijt raken. Bij GroteZus stonden we ’s nachts regelmatig spenen te zoeken. Maarja, een duimenkind is gewoon geluk hebben volgens mij… (Ik vind de speen afleren ook moeilijk!)

Oja, ik heb begrepen dat de Difrax speen die aan 2 kanten gelijk is (rondje op een staafje), beter is als je borstvoeding geeft. Voor de tepelspeen verwarring.

@Vrije dagen manlief: hij is ruim 2 weken thuis geweest! Maar dit was vooral fijn voor GroteZus. Ook voor mij, maar voor mij niet per definitie ‘nodig’.

@Krampjes: hier helpt het om haar op haar rug te leggen en dan de bovenbenen tegelijk n draaiende beweging zachtjes tegen haar buikje te duwen. Met de klok mee. Mss helpt het bij jullie ook. (En infacol voor de voeding!)

Kwik, idd heel fijn dat bijna iedereen bevallen is! Het is weer bij te lezen
ha lieverds

ik denk dat ik dinsdag weer kom reageren.

kriwi van harte met je zoon!

en voor de rest een dikke

liefs mb
Nou leuk hoor nachtvoeding haha, en het is nog niet eens zo heel laat. Op een of andere manier wil meneer na z'n voedinf van 22 uur niet slapen.... Heb bijna tot net aan toe bij hem gezeten. Nu is man hem weer naar bed aan het doen.

Oh het is redelijk rustig nu...

Nou tot de volgende voeding maar weer he
gezellig he douze, 's nachts!

hi mb!

helaas begin ik alweer wat te ruiken hier... Volgens mij is het een echt nacht poeperd! Nou, aan de slag maar weer!
Zou dat nachtpoepen bij de mannekes horen? Mijne net ook een flinke luier vol. Wel fijn hij heeft van 11 tot half 4 geslapen.. de lieverd.

Morgenvroeg komt de vk en het cb voor de hielprik. En hij wordt weer gewogen, ben benieuwd

Truste nog ff..
Nou hier een bijna elke luier-poepert, haha. Gossie possie na zn voeding van half 1 wilde ie dus ook niet slapen en is man meet hem bezig geweest tot 2 uur. Nu begint ie langzaam weer te pruttelen dus dat is mooi.

Alleen is deze avomd/nacht nog te zwaar voor mij geweest want ben nu helemaal niet lekker

Dus heel zielig voor man,maar hij moet me toch echt helpen zo anders val ik om denk ik.
Haha jazeker Senhi! Mijn meisje had net alleen maar een ruikluier! Idd zijn de nachtvoedingen gezellig, maar op t moment duurt alles een beetje lang: ze kwam netjes om half vier (laatste was 23.30), maarja, daarna wil ik ook nog even plassen (wat tegenwoordig onder de douche gebeurt) en lig nu pas weer in bed...

Ben trouwens nog steeds inde kraamkliniek, waar ik echt fantastisch verzorgd wordt.

Hoop één dezer dagen m'n bevallingsverhaal op te schrijven hoor!

Blijf met jullie meelezen, maar ik heb gewoon geen tijd om te reageren.

Van wie las ik nou net dat ze vier keer bezoek zou krijgen op een dag? Ik had gisterochtend een gezin en 's middags nog één, beiden directe failie, maar ik hebze 's middags toch vriendelijk weggestuurd! Het werd me echt te veel en t was voor Rianne duidelijk vermoeiend, al gaf ze geen kik!

Kriwi gefeliciteerd met je zoon! Het is geloof ik weer tijd voor jongetjes ofzo, hier op de afdeling is mijn dochter de enige meid tussen 9 jongens!

Nou, ik ga proberen wat te slapen. Dikke knuf aan iedereen! En Jennifer, zet em op hè!
Hoi Fem.

Wat fijn dat je zo goed verzorgd wordt in de kliniek Jullie meid boft maar met al die mannen om haar heen haha. Maar ik had gisteren 3x visite idd. Maar het was niet zo heel druk en Milan slaapt gewoon door in de armen van andere mensen. Maar nu is het weer doordeweeks dus overdag zowiezo al geen tot misschien 1 visite.

@Douze: Hier ook onderhand elke luier poep hoor.. alleen de een wat meer dan de andere. Ik weet zeker dat je man het helemaal niet erg vindt om jou te helpen meid. Ik heb het zelfs nog wel dat ik sta te draaien op mijn benen door de drukte en slaapgebrek. Laat staan jij, na zo'n operatie.. rustig aan hé
goedemorgen. wat zij n jullie actief vannacht. hier ga ik plassen. warm ik de fles op in de flessenwarmer, geef yara een schone luier (vannacht ook een beetje poep) en geef de fles, laat haar boeren en dan gaan we allebei weer slapen.

Hihi feesten doet ze wel van 9 tot 11 of zo.Helaas voor lief. Hoewel het gisteren dus echt bijna de hele dag prut was. Nu ligt ze weer lekker te slapen.

@gewichtL wie heeft de weegschaal al weer aangedurfd?? Ik wel. ik ben totaal (vanaf net voor de zwangerschap tot week 39 of zo) 12 kilo aangekomen. na 1 week was er al 10 kilo af en na week 2 de laatste 2 kilo!! kijken of er nog meer spontaan verdwijnt!!!
Mikado, wow! Jouw gewicht gaat goed! Ik ben van de 18 kilo nu ongeveer 12 kilo kwijt. Dus moet nog wel even, ook al ben ik ruim 2 weken verder.

Wel gaat eindelijk mijn buik een beetje slinken...

Hier ook een aardige nacht gehad. Alleen om 4u gegeten en net om 9u weer. En toen geen behoefte gehad om te internetten :-) Ik was blij dat het binnen een half uur gepiept was!

Ik ga even douchen, doeg!
anoniem_86575 wijzigde dit bericht op 21-02-2011 09:47
Reden: Foutje
% gewijzigd
Goedmorgen meiden,

Lekker he al die poepluiers, Hier had ze er ook bijna elke voeding 1, maar dat wordt al minder gelukkig.

Ik had wel geluk net want vriendje heeft vannacht haar luier niet goed gedaan en mevrouw had dus een bouwvakkersspleet. gelukkig geen poep haha

Net de Huisarts gebeld voor andere creme, de curanol helpt hier niet goed genoeg. Nu krijg ik een creme met pijnstilling. Hopelijk kan ik dan vanmiddag een stukje lopen buiten. of doen jullie dat niet als het zo koud is????

@Douze: Fijn dat jullie thuis zijn, maar doe je wel rustig aan meid!

@Senshi: Lig je nog steeds beneden in bed? Wij hebben gisteren de kratten eronder vandaan gehaald en het lijkt wel of ik op de grond lig.

@Meeklester: Je mag best een beetje onzeker zijn hoor!! Gewoon weer bellen als je twijfeld! Hier voel ik me al rot omdat ze haar flessen niet leeg drinkt. Maar ga ervanuit dat ze genoeg binnen krijgt. Dus in jouw geval niet twijfelen!!

@Mikado: Zooooo 4 weken vrij! Dat is nog is goed geregeld!

Fijn dat dat mogelijk is!

@De rest een zwaai!!!!!
@naar buiten: wij gaan gewoon naar buiten. of in de draagzak (lekker warm) of in de wandelwagen. leker warm aankleden, mutsje op en dan moet het gaan hoor. maar van mijn moeder mag ik ook niet..........

@bed: is hier ook van de klossen af en ik heb ook het gevoel op de grond te liggen! hoe wel er in en uit stappen nu wel een stuk makkelijker is !!

ik ga even douchen en aankleden.
de wijkverpleegkundige is met geweest Ik had toch verteld dat hij de liezen kapot had? Zoonlief heeft spruw! ze zeggen "spruw in de mond, is spruw op de kont" Dus zo maar even naar de apotheek. En hij is bijna op geboorte gewicht, jeej!

Ik ga ook gewoon naar buiten hoor met dit weer!

Kilo's, ai ai ai. Ik was 18 kilo aangekomen, nu is er 11,5 kilo vanaf. Wanneer ik weer ga sporten gaat de rest wel vanzelf. Was bij lente kind ook zo.

Hi fem! Wanneer ga je weer naar huis?

Senshi, hoe ging het vanmorgen? Is milan aangekomen?

Feb, hoop dat de nieuwe zalf werkt!

ik ga ff aan de wandel, tot later!
Goedemorgen mama´s! (mama's-to-be zijn erg stil)

Ik volg vrij weinig van de nachtelijke gesprekken...want dan (probeer ik) slaap ik. Vannacht *** geslapen omdat ik zonder tv wilde inslapen...niet meer doen dus!

En dat rot zeiltje schuift steeds...ben blij als ik niet meer zo'n 'bouwpakket' ben. Ik ben de 3W's maar aan het afwerken.

Wandelen-Wip-Wijn. Ik pas het alleen een beetje aan door bitterlemon te drinken ipv wijn. Het gaat allemaal niet van harte maar als het helpt...graag!

Gisteren heeft manlief ook maar even met een bouwlamp geschenen om de uitgang te verduidelijken.

Manlief van vandaag thuis...vanwege de vorst. Dus het zou perfect zijn als de kleine geboren zou worden want hij kan nu toch niet werken...dat scheelt weer een heleboel op financieel gebied. Maar...baby bepaald...dat is ondertussen wel duidelijk!

Hoe is het met JUULS? KUPCAKE? AMELIEF? (vandaag in zkh geweest, toch?)

Misschien tot strakjes!
Oe ik ben jaloers op degene die al naar buiten kunnen. Ik zit hier zo opgesloten binnen :( Maarja.

Milan was nu weer 20 gram aangekomen. Dus zit nu nog maar 60 gram onder zijn geboortegewicht. Zometeen komt het consultatiebureau voor de prik.

@Lente: Wat zielig dat je zoontje Spruw heeft. Wel fijn dat ie bijna op gewicht is.. grote jongen

@kilo's: Ik heb geen weegschaal die ligt ergens in een doos achter het schot. Maar zal hem van de week eens zoeken.. Ongeveer 24 kilo aangekomen, veel vocht wel. Dus ben benieuwd.
@Kilo's: Ik was 22 kilo aangekomen en vorige week 11 eraf.

Wilde vanmorgen wegen, maar was het vergeten en dat moet natuurlijk wel helemaal naakt en zonder magere yoghurt in me buik haha

Oké zo een poging tot een wandeling, ben beniuewd.

Net m'n oma aan de telefoon gehad en ze wil eigenlijk niet dat ik kom. Heb gezegt dat ik het probeer en wel zie hoever ik kom.

Het is eerst condeleance dan een dienst en dan de begravenis.

Ze zegt dat er niet veel plek is en dat ik weinig kans heb om te kunnen zitten.

Vriendje wilt een rolstoel vragen haha
Weegschaal ... eng :P heb er al wel weer opgestaan

ben nu 3 weken verder ... vorige week zat er nog steeds 14 kilo exrta aan :S maar ja als je bedenkt dat er 24 bij zat is 10 kilo in 3 weken eigelijk wel veel .. maar die 14 zit me nog GOED in de weg ...

weg

ik moest erg om je lachen douze .. elke luier poepert

hier ook .. leuk met bv als we er niet op tijd bij zijn is het elk pakje onder de poep :P maar ja als mevrouw slaapt doe ik haar niet uit bed trekken gezien ik net zo blij ben dat ze eindelijk in haar eigen bed slaapt (sinds zaterdag!!!) iets langer als 30 minuten :P

wij hebben een wakker kind :D super leuk natuurlijk maar ook wel vermoeiend zo af en toe. Herken wel wat van de nachtelijke feest uurtjes. mevrouw slaapt hier 1 voeding wel ... en dan blijft ze wakker tot de volgende voeding met een haze slaapje van 5 minuten :S wel heel gezellig hoor :P maar snachts neit handig van 4-7 wakker zijn

nou ik ga maar weer eens kijken of mevrouw nog slaapt

knuffel voor de wachtende mama's to be, zieke baby's, kersverse mama's en hun zielige onderkantjes en alle hormoontjes van de mama's en mama's to be ;).
Dag dames!

Gisteren is om 11.26 uur onze prachtige dochter thuis geboren! Ze woog 3350 gram en alles gaat goed! Naam zal ik op Hyves zetten en tzt een foto erbij! Ik ga nu ff slapen, zal later wel even uitgebreid wat vertellen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven