Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
fem:gefeliciteerd met je meissie! Had je een zware bevalling?

mikado: wat fijn dat de ontlasting zachter is.

stuwing: brrr, vreselijk ja. De top houdt ongeveer 24 aan, dan wordt het minder. Strakke bh aan, koelen en paracetamol hebben hier goed geholpen. Ik moest ook de druk eraf kolven.

onderkantje: Oeh wat een pijnlijke verhalen allemaal. Wat een eer dat jij in de top 5 staat.kwik! Ik mag dan niet meer zeuren met alleen wat bekken pijn.

jennifer: Ik hoop dat je je morgen beter voelt.

Morgen maken we ons eerste uitje als gezin, we gaan naar de markt. Niks bijzonders maar wel lekker om er even uit te zijn en wat anders te zien dan het dagelijkse blokje om...

hoe vaak komen jullie kindjes voor de fles? Hier komt hij om de 3 uur maar krijg er niet meer in dan 80cc per fles. Hij schreeuwt moord en brand als hij honger heeft maar zodra hij 40cc op heeft valt hij in slaap en is heel moeilijk wakker te krijgen... lekker ding!

Ik ga lentekind naar bed brengen. Daahaag!
Hier komt meneer braaf al om de 3 uur en slurpt in 1 keer zijn flesje leeg! Nu moeten we proberen de fles in tweeën te geven om kramp te gaan voorkomen.

Net m'n borsten maar even "gelucht" en gekoeld. Hoop dat het snel over is! Helpt ook niet met de kraamtranen:)
Joehoe

Man heeft foto's op hyves gezet

Senshi dat geeft toch helemaal niet meid! Ik vergeet ook meer dan de helft van de meiden *sorry hihi*

Wat lief van je Kwik. Ik was wel een klein beetje verdoofd, maar t was nog wel uitermate pijnlijk.

De kleine man is verlost van al z'n draadjes

Vanmiddag mocht ie van de monitor af en vanavond lekte z'n infuus, maar de dokter zei dat hij geen nieuwe hoefde. Dus hij is nu een vrij man haha.
@meekletser: wat en goed nieuws dat t beter gaat!

@Douze: Weg met al die draadjes! Goedzo

@Stuwing: Ik heb gelukkig daar geen last van, klinkt echt pijnlijk als ik jullie zo hoor.

Vandaag echt super veel geleerd en informatie gehad van de kraamzorg. Ben moe joh. Krijg steeds op mijn donder dat ik teveel wil doen haha. Kan moeilijk dingen uit handen geven dan voel ik me zo'n profiteur

Zo meiden.. morgen weer tijd voor een nieuwe baby? Ik hoop t zo voor jullie wachtenden..

Weltruste!
douze wat goed! Dat is zeker een vreugde dansje waard!

Senshi, ja lastig he, om nu veel minder te doen. Ik ken het. Probeer het toch maar, straks heB je al je energie nodig!

meneer heeft gepoept, fijn zo 's nachts...
Ik ben zo trots op mijn jongen! Hij huilt echt alleen als ie een krampje heeft. Om 11 uur zijn we gaan slapen en ik had mijn wekker om 3 uur gezet.. dacht ik. Maar is niet afgegaan dus werd om kwart over 3 zelf wakker. Lag meneertje nog zo mooi te slapen. En heeft binnen 5 min zijn 30cc opgedronken. De eerste keer vandaag heel zijn fles. Net verschoont en getempreatuurd en nu slaapt ie mooi weer verder. Zo lief (L)

Jennifer, Kriwi, Kupcake,Amelief? Voelen jullie al iets meiden?

Zit nu ff op de laptop ipv telefoon dus heb eindelijk de foto's van Laurens, Robin en Mb-zoon gezien.. wat lief! Nouja eigenlijk hoef ik dat niet te zeggen.. vindt alle baby's lief en mooi die ik zie bij ons op de foto's.. *smelt*

Mama gaat weer even slapen.. Daaaag
Ah wat lief Senshi! En idd laat je goed verwennen hoor!

Lekker Lente een nchtelijk poepbroek hihi. Das danweer een van de weinige voordelen nu voor mij

Daar heb ik nog geen last van.haha. Elk nadeel heeft z'n voordeel he
wow... net even op hyves gespiekt... wat een lieve babytjes allemaal zeg !! echt heerlijk !! Hoop dat jullie allemaal een goede nacht hebben gehad...!!

Hier lijkt het nu toch serieus te worden, gisteravond al wat lichte weeën... maar dat zette niet echt door ofzo... nu vannacht om 4 uur weer klaarwakker, ook weer onregelmatig en lichte krampen....

om half 6 weer naar bed gegaan... en om 7 uur wakker geworden van iets wat toch wel heel serieus voelt !! dus nu aan het timen... en straks de VK maar eens bellen... maar wil liever nog even wachten... weet dat ze gisteravond/vannacht een bevalling heeft gehad... dus gun d'r nog wel even wat slaap....

zal proberen jullie op de hoogte te houden :-)
Jaaa kriwi, wat spannend! Zet hem op!
Spannend Kriwi! Wat lief van je dat je zo'n rekening houdt met je vk. Succes vandaag Zet m op..
Mogge dames!

Hier de uitgerekende datum gepasseerd zonder dat er iets is gebeurd... Best een raar gevoel, maar dat gevoel is voor de meesten van ons bekend inmiddels... Leuk om die verhalen van de kersverse mama's te lezen!!! Handig ook voor straks om ervaringsdeskundigen 'in huis' te hebben!!

Kriwi: spannend, zou het dan vandaag gaan gebeuren bij jou? Heel veel succes!

Douze: fijn dat je ventje zonder de draadjes is, zo kun je veeeel beter knuffelen lijkt me!

Jennifer: ben je wat opgeknapt na (hopelijk) een goede nachtrust? Ik zag idd op Hyves dat de kraamzorg al geregeld is, daar zit een verhaal bij dat ik wel even op onze Hyves uitleg..

Dit weekend nog maar even gezellig doen met manlief, zou het dan eindelijk ons laatste weekend saampies zijn? Fijne dag vandaag allemaal!
o spannend !! weer een live bevalling !!!

hier gaat het best lekker. ik voel me steeds beter en minder moe. en mijn meissie drinkt al 120!!! en dtat om de 4 uur en 's nachts om de 5 uur of zo. ze had gisteravond zo honger nog dat we maar zijn gaan ophogen.

@wakker houden: je kan ze ook verschonen tijdens de voeding. daar worden ze meestal wel wakker van! ik verschoon altijd voor de voeding. en daarna is ze wwakker genoeg. ben heel benieuwd of ze gisteravond rond 9 uur nog lang heeft liggen spoken. of dat lief ontspannen tv heeft kunnen kijken.

Lief wilde al uiteten met z'n drieen maar dat vond ik toch nog te snel. er zwerven in een restaurant iets te veel virussen rond vind ik. Aanstaande dinsdag zijn we voor het eerst de hele dag met z'n tweeetjes. mijn lief gaat dan een dagje naar de sauna. ik ben wel jaloers hoor!! maar ja ik mag toch nog niet mee.
zo even een update voor de nieuwsgierige onder ons...

VK is om 10.00 geweest..had 4cm dus heel netjes..ze bleek vannacht dus 2 bevallingen gehad te hebben OEPS !

weeen zijn goed te doen,zal vast zo wel heftiger moeten worden...kan me niet voorstellen dat dit het is namelijk..

nu lekker rond lopen...en af wachten !

groetjes
Woehoe weer een baby op komst Succes Kriwi.
Succes Kirwi!!!!

Wat klinkt iedereen verliefd op zijn kindjes! Heerlijk hoor!

Gisteravond is m'n verloskundige nog langsgeweest voor de laatste controle. Ze heeft wat knoopjes van me hechtingen doorgeknipt. Over de aambeien zei ze dat ik maandag de huisarts maar moet bellen als het niet minder is geworden.

Curanol is normaal het wondermiddel en aangezien ik de pillen en de zalf gebruik zou het wel al beter moeten zijn.

Wat voor fles gebruiken jullie? "Catootje" Drinkt sinds gisteren niet meer haar flessen leeg en aangezien ze na een week nog niet op haar geboortegewicht is vindt ik het toch spannend.

Wij hebben difrax flessen en heb vriendje nu even naar de etos gestuurd voor een andere speen of fles.

Ze zou nu 90 moeten drinken, maar heeft zonet maar 60 op.

Ze krijgt om de drie uur en zit te twijfelen of ik he om de 3,5 uur moet geven dan.

@Senshi: Moet jij je kleine wakker maken voor de fles in de nacht? Wij mogen haar zelf laten komen zodra ze honger heeft.

De nachten gaan nog steeds goed, Als ze gedronken heeft gaat ze terug in bed en slaapt lekker verder. zo hebben we tot 10 uur geslapen vandaag.

Nog even een dilemma: De man van me oma is gisteravond overleden en dus volgende week een begravenis. Nu weet ik dat ik dat never nooit vol ga houden om zolang ta staan.

Op zicht hoef ik voor die man niet te gaan. Ken hem al vanaf m'n 3e maar is nooit een opa voor mij geweest. Lang verhaal, maar is een rotvent.

Voor me oma wil ik er gewoon wel zijn, maar me pa zegt dat dat helemaal niet van mij verwacht wordt op dit moment.

Ppff wel of niet gaan....

Vanmiddag vrienden op bezoek, als het goed is lossen ze elkaar af, maar toch 8 man achter elkaar. Nu nog even een powernap doen dus.
Ik voel me ietsje beter vandaag. Mijn hoofdpijn is nog licht aanwezig en ben nog wat slapjes. Als het weer erger wordt toch maar even contact opnemen met het zkh vanwege de bloeddruk. (denk ik..ik twijfel nog)

Ik ben het nu echt 'zat' aan het worden...zit er een beetje doorheen. Ik kijk er zo naar uit...en kreeg net het laatste geboortekaartje van de pufclub. Ik ben de laatste, terwijl de helft na mij was uitgerekend. Erg confronterend voor mijn tranen...zucht. Ik voel echt niets...geen krampen/steken meer, alleen veel harde buiken. En vandaag alweer 40+3.

OK: ego UIT!

Fem: Ik ben benieuwd naar je verhaal! Maar heerlijk dat je kleine meid er is.

Kriwi: Spannend zeg…het is begonnen…ik ben erg benieuwd…You go girl!

Lente: hoe was je uitje vandaag?

Prinsesje: heeft het luchten van je borsten geholpen? Hoe werkt dat opbinden? Daar kan ik me niks bij voorstellen…

Douze: wat een mooi moment…geen draadjes e.d. meer! Dat is een feestje waard! Fijn meid! Je ziet er zo gelukkig uit op de foto en wat een schattig mannetje is het…

Senshi: ik kan me voorstellen dat je niet wil profiteren maar daar is de kraamzorg gedeeltelijk voor, he meid!? Jij hoort te rusten, te genieten en te leren…

Kupcake: ik hoop dat dit het laatste weekend is met manlief saampjes. Dat zou toch heerlijk zijn…straks je kleintje in je armen. Ik duim voor je!

Mikado: je lief is wel snel zeg…maar goed…jullie voelen het het beste aan of een restaurant bezoekje wel of niet goed voelt. Een sauna bezoekje lijkt me ook weer zo heerlijk…maar dat duurt nog even voordat dat weer kan…Lekker dinsdag saampjes zijn!

Feb: Fijn dat er al wat knoopjes doorgeknipt zijn. Ik hoop dat de huisarts iets kan betekent voor je maandag. Of dat het al minder is geworden voor die tijd. Ik zou tot het laatste moment aankijken hoe ik me voel en of ik een begrafenis aan kan.

Je moet je zeker niet verplicht voelen want ja…je zit nu eenmaal in deze situatie. Maar dat je er graag bij wil zijn, snap ik heel goed. Je moet dan doen wat voor jou goed voelt.

En je oma zal dit best begrijpen…schrijf een mooie brief/kaart voor haar bv.
Lieve Jennifer ik hoop zo voor je dat je snel mama bent. Dat wachten is echt verschrikkelijk. En het is idd frustrerend dat je nu de laatste van de pufclub bent terwijl er nog meerdere na je uitgerekend waren. Maar helaas kun je de natuur niet sturen. Hoe gaat het nu met je? Heb je de vk nog opgebeld voor je bloeddruk? Goed in de gaten houden hé!

@Feb: Wat een vervelende situatie meis. Maar je moet nu echt aan jezelf denken. Je familie zal dat echt begrijpen en weten dat je met je gedachten zeker bij hun zal zijn.

We hoeven Milan niet wakker te maken meer. Nu mogen we ook gewoon wachten tot hij honger heeft. Vanaf de volgende fles mogen we 60cc gaan geven.

Vandaag is Milan gewogen en hij is maar 80 gram afgevallen. Dus alles was goed

Wat is het hier rustig vandaag. Nog geen Kriwi baby nieuws zie ik.. rustig afwachten dan maar
Iedereen is vandaag druk aan het genieten van hun kleintjes en/of van hun partner. Het is hier zo rustig...

Hier een avondje met manlief...helaas komen we niet verder dan de bank...dankzij mij

Oh Senshi, ik had je gemist...

Het gaat hier wel OK. Mijn hoofdpijn blijft maar heel lichtjes aanwezig...dus zolang het niet heftiger wordt...

Mijn frustratie (en tranen) blijven...maar ik mag niet klagen van mezelf omdat ik er niet mee op schiet.

Fijn dat het zo goed gaat met Milan! Heerlijk!

Kriwi: je houdt ons wel erg in spanning. Ik hoop dat alles goed gaat of goed is gegaan.
feb: Hier ook difrax flessen met een s speen. zoon hier is niet echt een drinker. Drinkt sinds vanmorgen pas zijn 90cc flessen leeg.Maar 's nachts drinkt hij ook wel eens 60cc. Op zich kunnen baby's zelf wel aardig goed regelen hoeveel ze nodig hebben. In principe moeten baby's binnen 2 weken op geboorte gewicht zitten dus je hebt nog wat speling. Ik schrijf voor mezelf op wat hij drinkt. Per 24u tel ik jet op en kijk ik of hij voldoende krijgt met het reken sommetje. 150 ml per kilo.

En je andere dilemma, volg je eerste gevoel. Je bent ook net bevallen, dat begrijpt je oma vast wel.

Jennifer: Fijn dat je je wat beter voelt. Ik snap volkomen dat je het zat bent. Zeker met al dat baby praat van ons...

Niet naar de markt geweest vandaag, wel even naar het winkel centrumvanmiddag. Heerlijk om even weg te zijn. Maar na een uur was ik er wel klaar mee.
Jennifer vervelend dat je nog steeds zo'n hoofdpijn heb! Hoop dat jullie kleine snel komt!

Kriwi spannend!! Of ben je al mama?

Mikado wat lekker dat ze zo goed drinkt! En dat je je alweer wat actiever voelt!

Feb gecondoleerd met je opa. Iedereen snapt het als je niet komt, maar je wil toch. Ken het gevoel. Misschien gewoon op de dag zelf even kijken hoe je je voelt. En je hoeft toch niet de hele dag te gaan?

Douze mochten jullie nou al naar huis? Of was Laurens nog op de afdeling? Hij heeft wel mooie kijkers hoor op de foto! Echt mooi mannetje!

Er zijn zoveel baby's geboren dat ik tot mijn schaamte niet meer weet bij wie welke baby's horen! Ben ik zo in de wolken met mijn eigen kleine Robin dat ik echt verandert ben in zo'n kwijlende ouder die de hele dag alleen naar zijn baby ligt te staren hihi en ik geniet er ook nog van!

Het "opbinden" betekend strak inpakken van je borsten. BH heel strak en daarna nog een sjaal of handdoek er heel strak omheen. Hierdoor schijnt er minder plek te zijn voor het vocht waardoor het weer sneller afgevoerd wordt. Gelukkig duurt het ergste niet langer dan een dag. Vandaag is het al een stuk minder! Heb ze dan ook (gelukkig) niet meer opgebonden. Echt lekker zat het niet hihi.

Wij gebruiken difrax flessen. Het schijnt dat de Aventflessen grotere spenen hebben. Hier wordt er iets te fanatiek gedronken dus na 10 à 15 slokken moet ie het even met een speentje doen voor een paar minuutjes voordat ie weer de fles mag. Hierdoor krijgt ie minder krampjes
Hoop dat het doorzet Kriwi, dan heb jij straks ook je engeltje in je armen!

Fijnom te lezen dat het goed gaat met alle nieuwe kindjes, en als ik zo lees dat Lente en Mikado alweer de deur uitgaan... phoe wat snel lijkt dat voor mij.

Vandaag zijn mijn hechtingen verwijderd en voor het eerst in 6 dagen kan ik een beetje lopen en een beetje zitten! Echt een wereld van verschil Ben 2 uurtjes beneden geweest en dat is echt een mijlpaal voor me.

Onderkantje herstelt langzaam, maar nu wel gestaag. Als ik nu ook meer kan zitten en kan gaan bewegen herstelt het ook sneller.

Kwikzoon is echt superlief: gisteren had hij de hielprik. Hij was natuurlijk aan het krijsen (en ik lag in bed toe te kijken op 2 meter afstand) toen heb ik slaap kindje slaap voor hem gezongen en hij was binnen 15 seconden stil! Die vrouw van het consultatiebureau had dat nog nooit meegemaakt.... het is dus toch ergens goed voor geweest al dat slaap kindje zingen tijdnes het wandelen de laatste maand.

En vannacht ook 5 uur aan een stuk kunnen doorslapen. Echt heerlijk zo'n lief makkelijk ventje! Morgen gaan we met hem onder de douche met hulp van de kraamverzorgster. Spannend!

Liefs van kwik
(was nog niet klaar met posten hihi) ook krijgt Robin 10cc meer water in de fles hiervoor. Heb nog geen poepbroek ontdekt vandaag, dus het zal wel een verdrietig huiluurtje worden vanavond.

Robin woog bij de geboorte 3535 en gisteren 3390. Hoop dat ie morgen weer wat aangekomen is. Ook ziet ie best wel geel, dus hoop ik op een zonnetje morgen!

Probeer al drie dagen het bevallingsverhaal en foto's op Hyves te plaatsen maar is nog niet gelukt! Misschien vanavond of morgen.

We gaan ook morgen eventjes eten bij mijn ouders. Ben benieuwd hoe dat gaat, of ik niets vergeet enz... Nu even een tukje doen denk ik hihi
Even voor de duidelijkheid: jullie babypraat verveelt niet hoor!

Ik vind het juist erg leuk om te lezen...ik weet namelijk dat dat voor mij binnen 1,5 week ook zo is.
Gelukkig maar Jennifer! Straks hopen we van jouw ook een heleboel gelukkige verhaaltjes te lezen.

Ze heeft vanmmidag weer 90 cc gedronken, thanks voor het meedenken en dat is een goede van dat rekensommetje!

Zo Prinses, nu al eruit? Ik moet er niet aan denken.....

Hier ook een karig meisje met al die keren bloed prikken en der hielprik. Ze is verder ook zo tevreden en makkelijk.

Ik kijk het idd even aan met die begravenis, het is pas woensdag dus we hebben nog eventjes!

@Meekletser: Hoe is het nu met de kleine meid?

Ik kom even goed nieuws brengen. Wij mogen morgen naar huis. Ja dat zei ik goed: wij .

Vannacht slaapt laurens bij mij op de kamer en dan wordt ie morgen nog 1x gecheckt door de kinderarts en dan mogen we naar huis.

Laurens drimkt ook uit de difrax fles trouwens.

Ach lieve Jennifer, hou nog even vol meid. Ik had ook een paar dagen weinig gerommel. En toen ineens maandagmiddag iets bloedverlies, en om 18 uur begon het vanuit het niets. En wat je zegt klopt, nog max 1,5 week. Dat hield ik mezelf ook steeds voor.

Toch een dikke voor jou.

Morgen heb ik m'n laptopje weer dus doe ik weer gezellig mee met jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven