hartige taartjes

21-02-2011 12:19 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van een ramp in de keuken, naar een vamp in de keuken. Of nou ja, ik ben in ieder geval op weg.

Ik ben sinds kort wat meer in de keuken te vinden, wat dingen uit proberen en de basics onder de knie krijgen.

Nu heb ik een lekker recept gevonden in een kookboek. Een hartig taartje in het klein. Dus uit zo'n muffinvorm.

Nu heb ik een combi oven en daar past niet zo'n ovenschaal in met van die muffin vormen erin. Zijn er ook ronde bakplaten met muffinvormen? Of kan ik wat anders gebruiken? Kunnen stenen bakjes in de oven?

De bodem van het hartige taartje is niet van bladerdeeg maar van hartige taart deeg, het moet wel iets stevigs zijn om de bodem te kunnen bekleden zeg maar.

Wie weet wat ik zou kunnen doen?
Geen idee, maar ik lees wel even mee. Ook een combi oven, en idd de meeste bakblikken etc passen daar niet in..
Is recept ook om te rekenen naar meer-persoons? Naar bijvoorbeeld een spring-vorm van 24cm? Die past wel!!!!
Ik denk dat dat wel mogelijk is.

Ik vind het echter leuker om het kleine eenpersoons taartje als bijgerecht te serveren.

Maar als dat echt niet kan, zal ik het toch in een grote taart moeten doen.

Bedankt!
Kun je niet gewoon papieren bakvormpjes gebruiken? Of van die aardewerk bakjes?
quote:anjapanja schreef op 21 februari 2011 @ 12:19:

Nu heb ik een lekker recept gevonden in een kookboek. Een hartig taartje in het klein. Dus uit zo'n muffinvorm.

Deze 'dus' vind ik niet heel logisch. Waarom probeer je niet een klein formaat springvorm? Bijvoorbeeld de HEMA heeft deze.

Jouw recept gaat denk ik over hartige muffins.

Bij Action verkopen ze een siliconen muffin vorm, van nog geen 3 euro, hij is blauw. Misschien dat je deze in 2-en kan knippen, zodat het wel in je oven past? Ohja, en altijd van die papiertjes gebruiken, altijd! Succes!
Vuurvaste schaaltjes als deze kan je prima gebruiken:

Bedankt voor de tips allemaal!

Waar kun je die vuurvaste schaaltjes kopen? Ook bij de xenos?
Hema, Xenos, Action.

Go wild!
Bedankt!
Ik heb bij de blokker een 6 muffin vorm gekocht die in mijn kleine combi magnetron past.
ik doe muffins gewoon in papieren bakvormpjes in mijn combi-oven en dat gaat ook gewoon prima. Ze zijn iets minder rond soms, maar zeer zeker nog herkenbaar als muffin hoor!

Voor hartige taartjes, zou ik gewoon wat van die ovenbakjes zoals hierboven op de foto gaan. overal te koop en ze kosten niet veel. ook voor al je souffles, chocolademousse en weet ik wat handig
Zakken ze dan niet uit?
quote:SeptemberGirl schreef op 21 februari 2011 @ 13:51:

Zakken ze dan niet uit?

ik heb mijn bericht na beter lezen van de OP even gewijzigd .

Voor een hartig iets wat je warm eet, zou ik toch voor de ovenbakjes gaan. Maar je hebt grote kans dat papieren muffinvormpjes ook genoeg zijn, het ziet er dan wel een beetje raar uit.
Ik heb een siliconen muffinvorm en heb deze door de helft geknipt, dan past het wel in de oven.
quote:Tinkeldel schreef op 21 februari 2011 @ 14:24:

Ik heb een siliconen muffinvorm en heb deze door de helft geknipt, dan past het wel in de oven.Stukje kaas erbij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven