Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Het is ook gek Bo, ik geloof het altijd pas echt als we op Schiphol staan en alles volgens schema loopt. De eerste dag is niet zo leuk, je slaat zo maar een hele nacht over, als je in je hotel aangekomen bent is het daar 10 uur 's morgens, even slapen is dan moeilijk, tenminste mij lukt het niet. Het beste is de dag gewoon uitzitten, dan wen je het snelst. Maar in de 34 graden met je moeie lijf valt dat niet mee. Gelukkig is het de volgende ochtend weer bijna goed.

Nu ga ik eerst weer even sporten, ik heb de afgelopen week niet veel gedaan met die medicijnen toestand.
Ben gewoon jaloers op je Gelukkeling. Het voorjaar wil hier nog niet zo erg. Het heeft vannacht weer flink gevroren.

Het zonnetje schijnt wel lekker. (Als je binnen zit).

Vandaag is weer zo'n rare dag. Nienke's sterfdatum en de verjaardag van mijn nichtje. Mijn andere nichtje was gisteren jarig.

Straks even naar het graf. Ik heb er vorige week al voorjaarsbloemen op gezet. Staat wel vrolijk. (Gek eigenlijk hé).

Er staat een mooie engel op haar graf, maar die had nogal wat te lijden gehad door de sneeuw. Die moet ik opnieuw bronskleurig spuiten. Dan is ie weer mooi. Eerst even doen dan kan ze er weer neergezet worden. 't Is zo kaal zonder engel.
Jeetje Zoeb... Dat is een vervelende datum. Hoop dat je van het graf wat moois kan maken in dit koude weer. Het wordt weer tijd voor vlindertjes, vind je niet?
voor jou Zoeb.... wat een dag voor je. Ik steek een kaarsje aan.
Ik word elke keer weer stil als ik je met zoveel liefde over Nienke lees... lieve Zoeb!
Zoeb, ik hoop dat er snel meer mooie voorjaarsbloemen, vinders en vogeltjes bij je meis komen.

Hoe denk je dat ze het zou vinden om tante te worden?
Zoebie
Wat lief jullie berichtjes.

Luont daar hadden we het gisteren nog over, hoe geweldig ze het zou hebben gevonden dat ze tante zou worden. Oudste en zij waren vier handen op één buik.

De engel ziet er weer mooi uit. Ik kan nooit verven zonder zelf onder te zitten. Hoe krijg ik dat toch voor elkaar. Ik let toch echt goed op.

Ik zit die dag gewoon her te beleven. Zo van: Oh ja 's middags was ze nog best goed. Eigenlijk ging het vanaf 6 uur 's avonds pas erg snel. Inwendige bloedingen. Ze is om 22.18u overleden. Zelfs toen was ze nog goed bij.

En ja de vlinders mogen wel komen nu.

Bo ik ga ook een hartje van jou meenemen en er een mooi plekje voor zoeken. Er hangt er al één aan haar foto.
Wat een prachtige engel Zoebie! zo eentje heb ik er nog nooit gezien.
Ik heb hem bij iemand die heel creatief is laten maken Gelukkeling. Je ziet ze inderdaad nooit. Des te mooier staat ie bij Nienke. Haar naam staat in de voet gegraveerd. Omdat ik in het begin erg bang was dat ze hem mee zouden nemen. Er is een tijd geweest dat er nogal veel werd gestolen. Maar hij staat er al jaren.
Hij is prachtig, Zoeb!

Het blijft pijnlijk, te denken dat ze nu tante zou zijn geworden.

Het leven gaat door en zij heeft te vroeg moeten stoppen en het blijft voor altijd "wat als".

Het is wat je zegt Bo. Het leven gaat door. Ik ben ook helemaal niet verdrietig. Ik heb toch maar mooi een pracht van een dochter

die ik ook nog elf jaar bij me heb gehad. Ze is wel de hele dag in mijn gedachten maar op een mooie manier. En zo fijn dat er ook anderen mooie voorjaarstukjes op haar grafje hebben gezet. Het is weer één bloemenzee. Zo fijn dat anderen er ook nog steeds aan denken. Het valt wel op. Haar gedichtjes waren weer gelezen.

Ik zag het dan ook al van ver. Het geel van de narcissen en het paars van de hyacinten. Mooi is dat hé. Dat geeft mij toch een geweldig fijn gevoel. Ik heb er gele rozen op gezet. Die vond ze altijd zo mooi. En ook al zijn ze morgen bevroren. Ik kon het niet laten.
quote:Luonto schreef op 20 februari 2011 @ 14:45:

It's ik had het dus naar jou gestuurd, maar het pakje is terug gekomen, maar heeft al die tijd bij de buurvrouw gestaan :s.Even deze terug halen, thanks Luonto voor het melden. Dit is dus niet de eerste keer dat zoiets gebeurd maar de zoveelste keer grmbl
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Wat fijn dat zo veel mensen nog aandacht besteden aan Nienke, Zoeb!

Daar zou ik ook blij van worden, ze leeft in veel harten nog voort.
En dan nu ontopic

Lieve zoeb, een dikke knuffel voor je/

ik ben niet zo goed met wandelen en fietsen. Ik vind het heel leuk maar kan niet doseren. Als ik het al doe moet het snel of zoiets en dan ben ik dus al heel snel op het punt van hyperventilatie. Ik kan alleen met Itsman wandelen omdat ik dan verplicht ben zijn tempo aan te houden

Gelukkeling nog even en dan mag jij heerlijk op vakantie
overigen kan ik wel gewoon door de stad en winkel wandelen (anders zou ik wel heel raar zijn), maar wandelen in de natuur vergt nogal wat inspanning
Lieve Bo: ik ben gisteren internet niet op geweest en ben dus helegaar jouw verjaardag vergeten. Alsnog van mij een welgemeend "van harte gefeliciteerd" en ik hoop nog vele jaren erbij! Prachtige leeftijd, trouwens, 35 jaar. Dat is 1 van de verjaardagen die mij altijd is bijgebleven, omdat ik het echt een mijlpaal vond.... Inmiddels ben ik bijna 9 jaar verder!

Zoeb: ook van mij een dikke op deze bijzondere dag. En wat fijn dat iedereen ook nog zo met Nienke bezig is. Dat doet je goed, hé? Als je ziet dat anderen ook nog aan jouw kleine denken.

Ik vond het laatst heel bijzonder om te zien dat Henk zijn zoon ook bij hem langs is geweest. Hij had een mooie bos bloemen en een briefje voor hem achtergelaten.

Ik zit momenteel in een dipje. Tranen zitten erg hoog en ik mis hem vreselijk. Eigenlijk bij elke stap die ik zet... Heb vandaag dus al meerdere keren de tranen de vrije loop gelaten. Zal vanavond nog wel erger worden, want ik ga het horloge van Henk aan zijn broer geven. Die heeft helemaal niets van hem en eerst vond ik het niets (werd op het idee gebracht door mijn schoonmoeder), maar heb nu toch besloten om het hem te geven, na er uitgebreid over te hebben gesproken met mijn moeder. Nu ligt het alleen maar stof te vangen, en dat is ook eeuwig zonde...
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Dank je, Netje!

Ik hoop dat vanavond een mooi moment kan worden, met de overdracht van het horloge.

En voor je tranen een .

Its, jij bent dus geen wandelaar :-)

Dan moet je met Phoehee mee de fiets op, als we naar de Donon gaan
Zoebie Nienke wordt toch tante, voor mijn gevoel is mijn moeders broer toch echt mijn oom ondanks dat ik hem nooit heb mogen leren kennen. Moeilijke dag..

Helemaal op de fiets naar Bo, dat is tof! Over de Donon en dan rechtsaf.

Bo hoe is het met de kippenplannen?

Al is Bonnie nog niet broeds hoor, meestal rond Pasen voor het eerst.
Oh, de kippenplannen gaan zeker door!

Ro en ik zijn vastbesloten.

Het gaat nu plotseling heel snel met de bank, het kan dus zijn dat de overdracht al eerder is en dan weten we dus al heel snel vanaf welke datum er kippies kunnen komen.

Ik moet alleen Ro de tijd geven een hok te bouwen :-)

Hoe is het met jou Phoehee? Heb je het druk qua werk, nu met het beurzenseizoen voor de deur?
Ah Bo wat goed dat het nu snel gaat. Het zou wel fijn zijn hé.

Hoe lang gaan jullie erover doen met de fiets?

Het lijkt me wel een mooie route, dwars door Belgie, Luxemburg en een stukje Frankrijk.
Dus ik kan op zoek naar Brahma eitjes? Ik kan ze toch pas echt kopen als Bonnie broeds is, maar dan weet ik alvast waar. En hoeveel? Ik kan het geslacht weer niet voorspellen.

Op werk is het bijna rustig, baas gaat morgenochtend vroeg naar de beurs. Vandaag laatste dingen gedaan en dan even wat rust.
Het ras, daar zijn we officieel nog niet over uit, Phoehee.

Ro wil eerst Brahma's in het echt zien, dus gaan we naar één of andere boerenbeurs binnenkort Serieus, een soort veebeurs met allerlei boederijdieren. En dan gaat hij beslissen.

Zoeb, fiets je mee dan? Of kom je met het Renaultje (hou er rekening mee dat Ro hem op een goede dag verstopt hoor! Die heeft zijn oog erop laten vallen).
Jullie kunnen hier Brahma's kijken! Weet niet of ze ze daar hebben.
Is ook een idee! En een gezelliger idee dan de boerenbeurs, hoewel ik vrees dat we daar sowieso heen gaan; hij is er vol van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven