Geld & Recht alle pijlers

extra vrij door ziekenhuisopname kind tijdens zw. verlof?

22-02-2011 19:02 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Mijn zoontje van 12 weken is onlangs voor de 2e keer in het ziekenhuis opgenomen ivm een virus. De 1e keer heeft hij er een week gelegen en de 2e keer 5 dagen. Zelf heb ik helaas sinds de bevalling het ziekenhuis ook vaak van binnen gezien. Kortom: ik had mij mijn zwangerschapsverlof anders voorgesteld. Maar goed, nu sprak ik gisteren een vriendin die aangaf dat ik nu recht heb op extra vrije dagen. Ik kan niks hierover vinden op internet.Ikzelf vind dat ik wel lang genoeg vrij heb gehad en heb ook wel weer zin om te werken,maar zoonlief mag voorlopig niet naar het kdv, dus ik kan de vrije dagen wel gebruiken. Wie geeft mij duidelijkheid?
Volgens mij is dat iets waar nu over gepraat wordt, om dat in te voeren. Maar nu dus nog niet zo is.
volgens mij is er een topic over op de pijler Actueel, zal even kijken of ik het zo snel kan vinden.

Voor zover ik me herinner is dit een wetsvoorstel en is het nog niet actuuel.

Beterschap voor zowel jezelf als je zoontje!
mosterd: zoals spoken zegt dus.
ik dacht dat dat wetsvoorstel alleen ging als je kind direct na de bevalling langdurig in het ziekenhuis ligt
quote:-a- schreef op 22 februari 2011 @ 19:02:

. Wie geeft mij duidelijkheid?Je HR-afdeling.
Kan je geen ouderschapsverlof opnemen?
quote:Star schreef op 22 februari 2011 @ 19:08:

Kan je geen ouderschapsverlof opnemen?zit ik ook aan te denken
Navragen bij HRM of P&O afdeling. Mogelijk heb je recht op zorgverlof.
quote:Star schreef op 22 februari 2011 @ 19:06:

[...]

Je HR-afdeling.stom dat ik dat zelf niet bedacht had
Idd, je hebt helaas geen extra recht op verlof.
quote:-a- schreef op 22 februari 2011 @ 19:13:

[...]

stom dat ik dat zelf niet bedacht had Hormonen
quote:chatnoir schreef op 22 februari 2011 @ 19:10:

Navragen bij HRM of P&O afdeling. Mogelijk heb je recht op zorgverlof.Maar waarom zorgverlof? Haar kindje is nu niet ziek.
Pien, hij mag voorlopig niet naar een KDV, dus echt helemaal fit is hij ook niet denk ik?
Waarom mag hij niet naar een KDV?
Maar daarvoor is zorgverlof toch niet? Zorgverlof is er voor de noodzakelijke zorg voor een zieke. Ze heeft toch voldoende tijd om andere opvang/oppas te regelen? Daarnaast, als zoontje niet naar KDV mag omdat hij erg makkelijk infecties oploopt, geldt dit niet voor 2 weken, maar voor langere tijd. Redt je niet mer zorgverlof.
Er is wel een verschil volgens mij Pien, lang- en kortdurend zorgverlof.

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=23134
Ja maar het kind is niet ziek. Er is alleen opvang/oppas nodig. Dit hoeft niet persé door moeder zelf gedaan te worden en er is geen sprake van een levensbedreigende ziekte bij het kind.
Ik weet nog niet waarom zoontje van TO niet naar het KDV mag, dus kan er verder niet over oordelen.
1e keer RS virus

2e keer een nog niet bekend virus.
Maar waarom kan hij niet naar KDV dan?
quote:Star schreef op 22 februari 2011 @ 19:59:

Maar waarom kan hij niet naar KDV dan?

Nou dat vroeg ik me ook af, zeker omdat ik nog een dochter heb die wel gaat (en dus ook van alles 'mee 'kan nemen)

Maar volgens de artsen is hij vatbaar voor virussen en kan dat nu nog sneller op z'n longen slaan.
Ah,echt op doktersadvies dus. Ik zou gewoon contact met je werk opnemen en overleggen over de mogelijkheden.
Ik zou snel op zoek gaan naar een gastouder.
...
quote:ankalida schreef op 22 februari 2011 @ 20:44:

Ik zou snel op zoek gaan naar een gastouder.daar zijn de kinderen niet ziek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven