Gezondheid alle pijlers

Heftige doorbraakbloeding

22-02-2011 22:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zondagnacht voor het eerst in mijn leven een doorbraakbloeding gehad. Ik slik al zeker 8 jaar de pil, dus schrok me wild toen ik 's ochtends opstond. Overal bloed...en ik zit in de derde stopweek, dus ik moet pas volgende week ongesteld worden.

Ik had gehoopt dat de bloeding na een dag zou stoppen, maar zit vandaag al aan de derde dag. Ik slik de pil maar gewoon door; nog 3 daagjes en dan zit ik aan het eind van mijn strip. De bloeding is overigens veel heftiger dan een normale menstruatie. Echt zwaar. Ik heb een beetje buikpijn gehad gisteren, maar voor de rest niet.

Is dit normaal of moet ik me zorgen gaan maken? Het enige wat ik de afgelopen tijd anders heb gedaan, is dat ik sinds 3 weken ben begonnen met intensief sporten; hardlopen iedere dag, fitnessen 2/3 keer per week. Voor de rest is er lichamelijk niks verandert. Ik heb wel af en toe stress...maar dat lijkt me niet echt een oorzaak, toch? Ik vind het maar eng..ga volgende week ook gewoon een stopweek houden anders komt mijn cyclus in de war.
Hey hey,

Ik heb ook wel eens doorbloedingen gehad, vaak is er niks aan de hand.

Je sport nu veel, en daardoor verandert je lichaam ook.

Ik was van microgynon 50 naar 30 overgestapt. daardoor kreeg ik doorbloedingen (Weekelijks) Toen ben ik wederom naar de dokter gegaan, aangezien ik al 10 jaar continu aan de pil zit heeft de art mij geadviseerd om 3 maanden te stoppen met de pil, om vervolgens overnieuw te beginnen. Om alles even te 'resetten'.

Ik zou gewoon de pil door te slikken tot je stopweek, je stopweek aanhouden, en weer beginnen met de pil.

komt het terug?!..toch even bij de doc advies inwinnen.
Hoi Nazkar!

Bedankt voor je reactie! Ik maakte me best veel zorgen, omdat het voor mij de eerst keer is in 8 jaar. En het is echt extreem. Als het aanhoudt, zal ik idd eens naar de huisarts gaan. Maar ik denk dat je gelijk hebt dat mijn lichaam aan het veranderen is. Ik zal je advies opvolgen en gewoon mijn strip afmaken en een stopweek inlassen. Benieuwd of ik dan opnieuw een bloeding krijg.
Hey!

De eerste keer keek ik ook heel raar op hoor, dat is dus niet zo vreemd.

Als je 'ineens' intensief gaat sporten, stress hebt enz gaat je lichaam daar gewoon op reageren.. net zoals dat je hoofdpijn krijgt als je te weinig drinkt.

Misschien is het handig dat je iets rustiger aan doet, Het sporten een beetje opbouwen...

Gewoon na je stopweek weer beginnen, Krijg je het weer even naar de arts gaan, die kan je natuurlijk veel beter adviseren dan ik dat kan.

Succes en laat even weten hoe het met je gaat!
Ja, klopt. Ik loop iedere dag hard, dus misschien is het wel handig m rustdagen in te lassen. Ben ook 2 kilo aangekomen door spieropbouw waarschijnlijk. Ik ga het de komende dagen rustig aandoen, want mijn lichaam is toch wel heilig hihi..

Ik zal in ieder geval laten weten hoe het verloopt. Ben wel benieuwd...bedankt voor alles!
Graag gedaan hoor ;)

Daar is het forum voor!
Soort gelijk verhaal bij mij maar er bleek wel degelijk wat aan de hand te zijn en 2 operaties verder.

Dus ga naar je huisarts of gyno en overleg.

Beter voor niks je lichten even op steken daar.

Succes.
nu maak je me wel zenuwachtig. Wat had je dan precies als ik vragen mag, Angel 1971?
Als je twijfels hebt, altijd even langs de dokter gaan, maar de kans is groot dat het onschuldig is. Heb het een tijd geleden ook gehad voor het eerst -ik slik microgynon 30- en maakte me enorme zorgen. Vooral omdat het bloeden niet vanzelf stopte. Gelukkig bleek er niks aan de hand te zijn en moest ik uiteindelijk een paar dagen primolut nemen totdat de bloeding stopte. Toen na een stopweek weer gewoon de pil verder geslikt. Sterkte, laat even weten hoe het verder gaat.
thnks jenniferb. Ik hou het sowieso de komende dagen even goed in de de gaten. Merk wel dat het minder is geworden..sinds vanmiddag
thnks jenniferb. Ik hou het sowieso de komende dagen even goed in de de gaten. Merk wel dat het minder is geworden..sinds vanmiddag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven