Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Daar waren we al mee klaar. Zoveel zijn dat er namelijk vaak niet.
quote:VIVAfeelfree schreef op 30 december 2007 @ 20:40:

Oooooooooooooooooooooooooooo

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Ggggggggggggggggggggggggggggg

33 pagina's over al dan niet het toilet laten gebruiken door klanten, mensen, gebruik die tijd voor het uit je hoofd leren van de locaties van openbare toiletten

Ik zie je smiley, maar toch....

Het gaat niet om niet naar openbare toiletten te WILLEN, maar het niet meer KUNNEN ophouden tot het openbare toilet...

Dat het toch maar even duidelijk is
quote:fashionvictim schreef op 30 december 2007 @ 13:03:

[...]

En nee, ik bedoelde dus niet dat mijn ex (alhoewel ik daar in alle eerlijkheid niet mijn hand voor in het vuur durf te steken als het zijn eigen moeder betrof) of mijn broer die mensen zouden zijn. En dáár zou ik ook niet trots op zijn, ik zou slechts trots zijn als het de volgende situatie betrof: " ach stom mens, doe toch niet zo moeilijk, waar is dat toilet? Kom maar hoor mevrouwtje, houdt u zich stevig vast, dan gaan we zelf dat toilet wel zoeken als zij het niet voor u doet!" *duwt verkoopster aan de kant en zwaait bejaarde over de schouder op zoek naar het toilet*En toen drukte de verkoopster, die niet aangeraakt laat staan geduwt wenst te worden door hondsbrutale arrogante klant die denkt dat ie alles kan maken, op de alarmknop. De bewaking werkt arrogante klant, die overigens nooit meer binnen mag komen al zou hij willen, op de grond en hij wordt uiteindelijk ingerekend. De ontredderde bejaarde blijft in haar eentje achter zich afvragend hoeveel dagen arrogante niet opgevoede zoon op verhoor moet blijven op het politiebureau waar hij van ons aller vriendjes in het blauw zeer "klantvriendelijk" een fijn toilet op zijn celletje krijgt.

Ik maak het verhaaltje maar even af. We leven namelijk in de echte wereld en niet in een aktie film waar de held alles kan maken.
quote:VIVAfeelfree schreef op 30 december 2007 @ 20:40:

Oooooooooooooooooooooooooooo

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Ggggggggggggggggggggggggggggg

33 pagina's over al dan niet het toilet laten gebruiken door klanten, mensen, gebruik die tijd voor het uit je hoofd leren van de locaties van openbare toiletten

Zinnige bijdrage dit...

Aangezien ik (bijna) alle locaties al weet kan ik me met andere dingen bezig houden.
quote:athena schreef op 30 december 2007 @ 20:36:

Uhuh, als mimsey in haar posting zelf al zegt dat ze jouw tekst heeft aangepast, dan legt ze je juist helemaal geen woorden in de mond. Ze laat alleen heel mooi zien hoe de tekst 2 kanten op kan werken.

Idem dito voor de opmerking over vervelende gevolgen.Ik maak kenbaar dat ik het geen stijl vind als je iemand tekst aan gaat passen in je eigen voordeel, en als iemand dat doet dan interesseert diens mening mij niet bijster veel meer. Gaat namelijk tegen mijn idee van forum etiquette in.

Overigens laat ik al de andere kant zien met mijn opmerking over de vervelende gevolgen, aangezien er met name gesproken wordt over de vervelende gevolgen als het niet mag/kan. Ik benoem de vervelende gevolgen als het wel mag.
Natuurlijk laat jij de andere kant zien minny, dat is precies wat mimsey doet, laten zien dat zoiets 2 kanten heeft. En ze legt je geen woorden in de mond. Iedereen kan zien dat dit niet jouw mening is, maar juist het omgekeerde....
Eens met Lika, ik snap wel wat Mimsey er mee uit probeert te leggen en ze legt je geen woorden in de mond, ze laat zien wat het tegenovergestelde van jouw opmerking is en dat dat ook werkt. Als jij beter zou lezen zou dat niet nodig zijn, nu is het punt heel waardevol weer.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Overigens vind ik Mimseys posts erg genuanceerd. Hell, ze snapt zelfs dat iemand haar Hero weigerde, ook al had dat hele vervelende gevolgen. Als je aan iemands posts geen aanstoot zou moeten nemen zijn het die van Mimsey wel. Maar goed, volgens mij is de discussie inmiddels wel zo ver dat iedereen wel snapt dat je in een normale situatie niet overal naar het toilet kan. Er zijn volgens mij alleen veel mensen die bij echt hoge nood (hupsend kind, of Mariannas moeder, of iemand met een blaasprobleem) zelf een uitzondering zouden maken en echt niet snappen dat een ander dat niet kan of wil uit angst voor een baas en van die mensen ben ik er eentje...
Formuetiquette? Omdat iemand laat zien dat je redenering met wat aanpassingen 2 kanten uit kan werken? En dat er zelf ook vast even bijzet?

Als ze nou had gedaan of die aangepaste tekst van jouw hand kwam en daarop was doorgegaan, was het een heel ander verhaal geweest. Net zoiets als het wel of juist niet vermelden van een bron als je daarvan teksten leent.
Mooi samengevat Lika, en heel eerlijk ook. Dat is knap. Ik zou dat zelf maar moeilijk toe durven geven en god zij dank hoeft het niet, want ik weet vrij zeker dat ik de uitzondering wel zou maken. Baas of geen baas. Het is ook wel eens gebeurd bij oude werk. Dat ging heel ergens anders om (iemand die uit IJsland was gekomen om bepaalde voorstelling te zien en echt stond te huilen toen het niet bleek te kunnen en ze er niet in mocht heb ik er toch ingelaten) maar ik ging wel tegen de regels in om iemand te helpen. Ben er nog steeds blij om en gelukkig heeft er geen haai naar gekraaid terwijl ik het ten over staan van collega's deed.
Iemans tekst aanpassen vind ik persoonlijk nou eenmaal niet netjes en ik kan het ook absoluut niet waarderen. Daar kan men anders over denken, prima, maar het is mijn tekst en ik waardeer dat dus niet.
eh... ik zou de uitzondering ook maken Inad, dus zo moeilijk is het niet om eerlijk te zijn ;) (maar misschien stond het er wat krom)
Het is niet jouw tekst aanpassen. Als ze gewoon zélf een zelfde soort stukje had geschreven en wat had geparafraseerd was het effect het zelfde geweest. Ik vind het echt aanstelleritus. Niemand denkt dat jouw originele tekst zo was als die van Mimsey hoor (als dat wel zo was had het trouwens alleen in je voordeel gewerkt wat betreft de meerderheid van de forummers hier geloof ik ) wees daar maar niet bang voor. Jouw mening is luid en duidelijk overgekomen.
quote:Lika schreef op 30 december 2007 @ 21:15:

eh... ik zou de uitzondering ook maken Inad, dus zo moeilijk is het niet om eerlijk te zijn (maar misschien stond het er wat krom)
Oooh verkeerd gelezen Lika, sorry. Ik vond het al zo dapper en enorm eerlijk

hm... gaat weer lekker, ik wilde alleen de smiley in mijn vorige bericht even corrigeren (zo dus)
quote:minny schreef op 30 december 2007 @ 21:13:

Iemans tekst aanpassen vind ik persoonlijk nou eenmaal niet netjes en ik kan het ook absoluut niet waarderen. Daar kan men anders over denken, prima, maar het is mijn tekst en ik waardeer dat dus niet.

Lees deze tekst van Inad nog eens:

Eens met Lika, ik snap wel wat Mimsey er mee uit probeert te leggen en ze legt je geen woorden in de mond, ze laat zien wat het tegenovergestelde van jouw opmerking is en dat dat ook werkt. Als jij beter zou lezen zou dat niet nodig zijn, nu is het punt heel waardevol weer.

Mims laat alleen zien dat jouw redenatie ook opgaat als je precies het tegenovergestelde beweert.
die is leuk he?
Hij haske goed Inad.
Is. Is haske goed. Tjonge jonge.
Goh..kan Mimsey ook voor zichzelf praten?! Anyway, zoals ik al eerder schreef heb ik niet zoveel op met de mening van iemand die er dergelijke discussie methodes op nahoudt. Als je een discussie voert, doe dat dan met stijl graag.

Ik vraag mij trouwens af wat de reacties zouden zijn als ik de tekst van Mimsey had verbouwd naar mijn eigen voordeel....!
Dat dit nog steeds doorgaat na ik weet niet hoeveel posten....jemig wij worden het allemaal nooit eens met elkaar en dat hoeft ook niet daarom heet zoiets een discussie!

Maar wat mij heel erg opvalt is dat als iemand post en de mogelijkheid is er om iemand aan te vallen dat die ook met twee handen wordt gegrepen......
Minny, het ging er alleen maar om te laten zien dat door een paar woorden te vervangen exact de tegenovergestelde redenatie ook kloppend is. Ik snap niet wat daar niet stijlvol aan is.

En ja, die redenering kan beide kanten op. Persoonlijk voel ik liever voor de menselijke kant en kies ik voor de redenatie van Mimsey. Zoals er vast ook mensen zijn die volledig achter jouw redenatie staan.
Aanvallen? Get real Bettyboob.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven