Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Ik snap ook niet wat er niet stijlvol aan is en ik denk dat dat misschien meer te maken heeft met zich beledigd voelen dat met een objectief oordeel over een manier van discussieren. Maar goed, dat is een verondersteling dus die doe ik wat voorzichtig.

Betty Boop, kijk eens naar jezelf. Lees je eigen postings nog eens na. De hele tijd roepen: ojaa maar tja we zijn op de babypijlerT he, ja op de babypijlerT hoor. Jaja. Heel volwassenen en niet generaliserend hoor. Echt knap van je.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:meave schreef op 30 december 2007 @ 21:30:

Aanvallen? Get real Bettyboob.

nee jij en vele anderen moeten eens de moeite nemen om ieders post rustig en goed door te lezen,maar nee ieder die een andere mening als "jullie" hebben mogen geen mening hebben.....

@Zuss ik weet niet of je het had gelezen maar ben best benieuwd waarom je vind dat ik te ver ga/ging?
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 21:33:

Ik snap ook niet wat er niet stijlvol aan is en ik denk dat dat misschien meer te maken heeft met zich beledigd voelen dat met een objectief oordeel over een manier van discussieren. Maar goed, dat is een verondersteling dus die doe ik wat voorzichtig.

Betty Boop, kijk eens naar jezelf. Lees je eigen postings nog eens na. De hele tijd roepen: ojaa maar tja we zijn op de babypijlerT he, ja op de babypijlerT hoor. Jaja. Heel volwassenen en niet generaliserend hoor. Echt knap van je.Tja als je had gelezen wat daar aan vooraf ging,tja dan vraag je om zo'n reactie of niet dan.....ik heb woorden naar mijn hoofd gehad(boeien) maar is dat wel normaal dan?!.....
Dan gaan wij er niet uitkomen, aangezien ik het idd van lage klasse vind getuigen als je iemands tekst op een dergelijke manier verdraait. Ik waardeer dat niet nee, en de mening van Mimsey is mij hierdoor om het even geworden. Dat heeft niets met niet goed lezen te maken.

Wellicht stof tot nadenken...als je eist dat je naar de wc mag dan zal het antwoord vaak nee zijn (wat men hier ook beweert...werken zeker allemaal in dezelfde winkel dan?). Als je kort uitlegt waarom het echt moet, dan zal het antwoord veelal ja zijn.

Voorbeeld: Toen er een vrouw naar mij toe kwam met de vraag of ze naar de wc mocht en er meteen bij zei dat ze het vroeg omdat ze een blaasontsteking had, toen was het geen probleem. Was ze naar mijn bureau gemarcheerd en had ze mij medegedeeld, niet gevraagd, dat ze naar de wc moest...jammer dan, lekker ergens anders proberen.

Ik vraag mij af op welke manier iemand die kleren op een balie gooit en Aju roept gevraagd heeft of het mocht..!
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 21:33:

Ik snap ook niet wat er niet stijlvol aan is en ik denk dat dat misschien meer te maken heeft met zich beledigd voelen dat met een objectief oordeel over een manier van discussieren. Maar goed, dat is een verondersteling dus die doe ik wat voorzichtig.Het verheugd mij dat je die veronderstelling voorzichtig doet, dan zal het wat minder hard aankomen dat je er volledig naast zit. Ik vind het echt geen stijl hebben nee, en bovendien is het in mijn optiek nog kinderachtig ook "Wat je zegt ben je zelf" Beetje jammer.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 21:35:

[...]

Tja als je had gelezen wat daar aan vooraf ging,tja dan vraag je om zo'n reactie of niet dan.....ik heb woorden naar mijn hoofd gehad(boeien) maar is dat wel normaal dan?!.....

Ehmmm,

was jij niet degene van 'verbeter de wereld begin bij jezelf?'

quote:minny schreef op 30 december 2007 @ 21:37:

Ik vraag mij af op welke manier iemand die kleren op een balie gooit en Aju roept gevraagd heeft of het mocht..!Dit is ook een fikse veronderstelling, Minny, en je doet em niet bepaald voorzichtig!
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 21:41:

[...]

Ehmmm,

was jij niet degene van 'verbeter de wereld begin bij jezelf?'

Ja ook na een post van iemand die het had over actie reactie...dus bewijst maar weer LEZEN

Maar ik reageer verder niet meer op dit,wacht alleen nog even de reactie van Zuss af en dan is het klaar voor mij,laat mij niet de grond in trappen en heb daar ook totaal geen zin eerlijk gezegd vind het nogal kinderachtig....
Ik trap je niet in de grond, ik confronteer je met je eigen uitspraken en dat je daar niet tegen kan, dat blijkt wel.
Minny, haar dochter heeft het gevraagd al hupsend met haar handen tussen haar benen, en ze heeft de kleren op de toonbank gelegd en niet gegooid. Lezen is blijkbaar ook een vak.
Lika, hoelang kom je al op het forum? Je zou moeten weten dat een groot gedeelte van de forummers een cursus begrijpend lezen bij de LOI zou moeten volgen...
oh oh, ik ben blijkbaar hardleers, want kom hier toch al even...
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 21:45:

Ik trap je niet in de grond, ik confronteer je met je eigen uitspraken en dat je daar niet tegen kan, dat blijkt wel.

Actie reactie weet je nog? wie begon daarmee? juist ik niet maar wie het wel deed weet ik ook niet meer maar iig begon ik daarna over verbeter de wereld...

Mee eens? zo niet jammer dan.....en ik kan daar wel tegen hoor anders had ik mezelf hier niet meer laten zien of wel?!.....

Zo en nou hoop ik dat ik dat ik echt op mijn handen kan blijven zitten:-]
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 21:42:

[...]

Dit is ook een fikse veronderstelling, Minny, en je doet em niet bepaald voorzichtig!Klopt en klopt. Doe ik er nog eentje achteraan: Is het niet een beetje overdreven om een verkoopster zo ongeveer te forum lynchen omdat ze een inschattingsfout maakt? Over fiks gesproken.

En is het niet zo dat men hier nogal de, bijna ziekelijke, neiging heeft om vooral op te komen voor wie men zielig vind, ipv de zaken objectief te bekijken? Vraag ik me ook meteen af of men in het echte leven ook zo correct is.

Zo, die zijn idd ook best fiks.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 21:34:

[...]

nee jij en vele anderen moeten eens de moeite nemen om ieders post rustig en goed door te lezen,maar nee ieder die een andere mening als "jullie" hebben mogen geen mening hebben.....

Oh, maar dat doe ik hoor. En als jij dat ook had gedaan, dan had je kunnen weten dat ik in een winkel gewerkt heb, er begrip voor heb dat het niet altijd kan, er voor mezelf of mijn kinderen al niet eens meer om vraag omdat je over het algemeen toch een nee krijgt en het lastig is voor het personeel in de winkel. Maar... dat ik ook vind dat je het niet kunt maken om iemand als de moeder van Mariannanas te laten zitten in haar rolstoel om zichzelf te bevuilen.

Ik heb het idee dat ik en velen met mij hier juist net niet degenen zijn die selectief lezen.
Oké, note to self; geen telefoongesprekken meer als je aan het forummen bent.

Minny, ja ik kan prima voor mijzelf opkomen, alleen moet ik, klein detail, wel aanwezig zijn.

En nee, ik heb je geen woorden in de mond gelegd; als ik dat had willen doen zou ik je geciteerd hebben, en dat heb ik heel bewust niet. Ik wilde alleen laten zien dat je het ook precies omgekeerd kunt beredeneren. Als jij dat niet snapt en je beledigd voelt, dan vind ik dat jammer. Maar dat heeft niets met het al dan niet stijlvol discussieren te maken.

Verder zijn hier maar weinig mensen die éisen dat ze ten alle tijden ergens naar de wc kunnen; we waren er allang over uit dat er in veel gevallen alle begrip is als er gewoon gezegd wordt waarom iets niet kan en er doorverwezen wordt naar een plek waar het wél kan.
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:Lika schreef op 30 december 2007 @ 21:46:

Minny, haar dochter heeft het gevraagd al hupsend met haar handen tussen haar benen, en ze heeft de kleren op de toonbank gelegd en niet gegooid. Lezen is blijkbaar ook een vak.Ik lees uitstekend begrijpend, daardoor zie ik ook dat het in de ik-vorm is geschreven vanuit de zienswijze van de schrijfster. Dat betekend dat de tekst niet objectief is en dat de waarheid ergens zal liggen tussen de zienswijze van de schrijfster en de verkoopster.
quote:minny schreef op 30 december 2007 @ 22:00:

[...]

Ik lees uitstekend begrijpend, daardoor zie ik ook dat het in de ik-vorm is geschreven vanuit de zienswijze van de schrijfster. Dat betekend dat de tekst niet objectief is en dat de waarheid ergens zal liggen tussen de zienswijze van de schrijfster en de verkoopster.En op basis daarvan weet jij te melden dat de kleren op de toonbank zijn gegooid en dat ze het zelf wel op een onbeschofte manier zal hebben gevraagd???
quote:meave schreef op 30 december 2007 @ 21:56:

[...]

Oh, maar dat doe ik hoor. En als jij dat ook had gedaan, dan had je kunnen weten dat ik in een winkel gewerkt heb, er begrip voor heb dat het niet altijd kan, er voor mezelf of mijn kinderen al niet eens meer om vraag omdat je over het algemeen toch een nee krijgt en het lastig is voor het personeel in de winkel. Maar... dat ik ook vind dat je het niet kunt maken om iemand als de moeder van Mariannanas te laten zitten in haar rolstoel om zichzelf te bevuilen.

En waar heb ik ooit gezegd dat ik dat ook niet vind?!.... juist volgens mij helemaal nergens het is al erg genoeg wat er met haar moeder is gebeurt!

En het enige wat ik wrs heb gezegd is dat op dat moment de mogelijkheid er niet was om van het toilet gebruik te (mogen)maken.........

En daarmee zeg ik niet, joh lekker puh voor je moeder! nee dat heb ik helemaal nooit niet nergens gezegd...........dus leg me nou geen woorden in mijn mond...

Ik heb het idee dat ik en velen met mij hier juist net niet degenen zijn die selectief lezen.En jij dus ook niet zie hierboven
Ik meen mij te herinneren dat ik toch duidelijk had gesteld dat ik mij niet beledigd voelde...lezen en zo. Over woorden in de mond leggen gesproken trouwens... I rest my case.

Interessant trouwens hoe slecht men er hier tegen kan als iemand het niet met hun eens is. Blijkbaar is aanval de beste verdediging of zoiets? Misschien maar beter bij een ander proberen, want ik laat mij niet in de verdedigingspositie drijven.
quote:Lika schreef op 30 december 2007 @ 22:04:

[...]

En op basis daarvan weet jij te melden dat de kleren op de toonbank zijn gegooid en dat ze het zelf wel op een onbeschofte manier zal hebben gevraagd???Melden nog wel? Je iets afvragen is iets melden? Weet je wat, volg eerst eens je eigen advies op en dan praten we verder.
Kom op zeg, Minny.

Nogmaals; ik leg je niets in jouw mond. Meid, ik zou niet durven!
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 22:04:

[...]

En jij dus ook niet zie hierboven

Maar, correct me if I'm wrong, wat ik jou nou niet heb horen zeggen is dat je vindt dat een winkelier hoe dan ook zou moeten proberen om die vrouw te helpen. Gewoon omdat die dame nou eenmaal die hulp nodig heeft om een beetje menswaardig te kunnen winkelen.

Er zijn tig excuses/redenen te bedenken waarom het niet zou kunnen. Ik zou je waarschijnlijk wel kunnen helpen er nog een paar te bedenken die nog niet genoemd zijn.

Maar die redenen vallen toch allemaal in het niet bij het leed van deze dame?

Dat is wat ik mis in jouw reacties. Je zegt wel mee te leven, maar het blijkt nergens uit. Je blijft die winkeliers verdedigen. Terwijl er volgens mij 99 van de 100 keer gewoon wel een oplossing is en je iemand niet in de kou hoeft te laten staan.
Aanvulling: en we zijn het er geloof ik allemaal wel over eens dat toiletgebruik geen recht is en dat niemand toiletgebruik te eisen heeft.

Ik begrijp alleen niet dat er mensen zijn die blind lijken te zijn/blijven voor uitzonderingsgevallen.
Betty, wat ik bedoel is die "mogen" die jij in jouw tekst tussen haakjes hebt gezet.

Wanneer je namelijk aangeeft dat je begrijpt hoe vernederend het voor die moeder was, dan kan het je toch niet schelen of iets mag of niet? Dan help je haar toch? En doe je je uiterste best om het mogelijk te maken?

Klantentoilet of personeelstoilet, in sommige gevallen maakt dat toch niets meer uit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven