Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
5x5, Heel veel sterkte

Misschien is het ook wel goed als je nu op genomen wordt want het gaat echt niet goed met je. Elke nacht naar de hap moeten is toch ook niks. Zo trek je het niet hoor...
Goeie zaak! Spannend! Zet 'm op!
Sterkte 5x5

Ik zit nu ook in zhuis, wacht op mijn vriend. Ik ben zenuwachtig, heb er buikpijn van.

Vanmorgen met baas gesproken. Hij was het met me eens dat ik nu die andere functie niet moet doen. Hij had heel andere dingen over de inhoud vd functie gehoord. Dat gaat hij nog wel navragen, maar dat wat ik gehoord heb, gaat dus niet door.
5x5, wat een ellende! Meisje toch ... Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, behalve dat je maar goed de tijd moet nemen om hiervan (wat het ook is) te genezen. En laat je niet met een kluitje in het riet sturen hoor! Je stelt je niet aan!

Ik ben moe. Ben iets eerder van mij nwerk weg gegaan (goed he). Mijn eerste opdracht was af en ik wilde nog aan de tweede beginnen maar dat doe ik dus altijd en dan blijf ik veel te lang hangen. Dus dat expres niet gedaan.

Opperbaas nog even gesproken (lg is er niet), aangegeven dat ik erg moe ben en niet weet of ik het red, 4x4. Hij deed begripvol. Ik heb ook een klein voorzetje gegeven over CSR, maar niet teveel, gewoon even genoemd en gezegd dat het nog wel zijn kant op komt. Hij deed niet erg afwijzend en hij gaf wel aan dat ba er een rol bij zou moeten spelen maar dat hij inmiddels wel iets beter bekend is met hoe de ba haar werk doet. Dat zet ik wel even op Hyves.

Nou, dat is dus positief, het is alleen zo jammer dat ik nu zo moe ben.
quote:zonnestraaltje1 schreef op 24 februari 2011 @ 00:01:

Dus eigenlijk ben je gewoon stront eigenwijs

Hoezo over je eigen grenzen heengaan.....Ja, ik ben eigenwijs. En ik wil daar graag van af mee leren omgaan, maar er zijn sleutelpersonen in mijn reintegratie die vinden dat ik gewoon door moet zetten en dat maakt het voor mij niet echt makkelijker. Ik moet nu wel heel erg mijn poot stijf houden nu, voor mezelf kiezen, mijn grenzen bewaken, enzovoorts. Alles wat ik nooit heb gekund, anders zat ik hier niet. Alles wat ik bij cognitieve therapie heb geleerd, en meer, en dat vind ik wel een grote uitdaging. Het lijkt wel een testcase.

Maar je hebt gelijk. Gewoon gelijk.
Oke ik weet het niet meer hoor of het nou wel of niet beter gaat..doet er ook niet toe eigenlijk, misschien is het wel ontkenning dat ik minder hier te vinden ben.

anyway vannacht weer heel raar en naar gedroomd en slecht geslapen ik werd midden in de nacht wakker met kramp in mijn kaken, had ik dus blijkbaar heel hard op mijn tanden zitten bijten ofzo.

arbo vrouw belde net hoe het ging...ik zei gaat wel ben alleen vreselijk moe, dat schoof ze af op mijn ziek zijn en vanaf volgende week moet ik 4x3 uur gaan werken!!! dus van 3x2 ineens naar 4x3 uur...pff ik aangegeven grote stap, vermoeidheid enz enz krijg ik als antwoord ja ga het maar gewoon proberen, als het niet lukt hoor ik het wel.
Welkom bij de club toffe.

Let goed op jezelf. Heel goed. Ik zit in hetzelfde schuitje en het is echt heel moeilijk om tegen zo'n wijsneus doktersadvies in te gaan. Ze heeft je niet eens gezien!

Kan het zijn dat je je beter voordoet dan je je voelt? Net zoals dat je hier schrijft dat het blijkbaar heel erg goed met je gaat, tot er wordt doorgevraagd en je er ineens achter komt dat er ook nog wel veel is dat niet gaat?

Slecht slapen en nachtmerries is iets wat ik in het begin van bo veel heb gehad. Als dat nu weer terugkomt, ben je niet rustig in je hoofd en moet je de tijd nemen/krijgen om dat weer te worden.

Kun je hierover met een lg of collega's praten? Dat die je steunen als het niet lukt? Dan voel je je wat meer gesterkt als je voor jezelf moet kiezen.

Proberen kan geen kwaad, maar aangeven dat het niet lukt is zó moeilijk.
weet je lief...ik vind het gewoon zo moeilijk, ik ben namelijk al aan het invullen wat andere weer van me denken. dus die arbo mevrouw vind me een zeikerd ( vul ik dan in) mijn collega´s zijn heel lief maar als ik weg ga zeggen ze ga je nu al WEER ( ( dus ik vul in dat ze me ook een aansteller vinden) enz enz.

mijn LG was vorige week heel aardig en begrip vol en zei dat ik rustig aan moest doen enz enz, maar toch durf ik hem nu niet te mailen dat ik het niet trek...ik weet het gewoon ff niet.

en idd ik denk dat ik doe alsof het zo goed gaat, terwijl het ook wel zo voelde hoor, tis niet dat ik aan het liegen ben.

maar wat je zegt die rare dromen enzo zijn er ook niet zomaar natuurlijk.

pfff als je al niet burn out was zou je wel burn out raken van een burn out!!!
Ja ik vind het ook hard werken hoor, een burnout depressie (van mijn ba mag ik niet zeggen dat ik een burnout heb, ik heb een depressie. OK, goed, maakt het mij uit).

Invullen kan ik ook heel goed ja. Daarom zitten we hier he. Omdat we zo bang zijn dat anderen ons veroordelen en daarom èxtra ons best doen. En nooit, nooit kmen we op het punt dat we denken: Ze waarderen osn, want er is altijd wel iets waar je over twijfelt.

Doen alsof het goed gaat, doe je in eerste instantie tegen jezelf. Daarom ben je over je grenzen gegaan, want als je dat niet deed, dan had je aan jezelf toegegeven dat je moe was en dan was je wel eerder gestopt met rennen.
Ben even aan het spieken hier, wachten wachten zeg maar. Er is al wel eea onderzocht maar ik ben er nog niet voorlopig. M'n schoonmoeder is bij me, echt superlief!
Sterkte 5x5!
sterkte 5x5

en abc ook in het ziekenhuis toch, sterkte en succes ook

Ik had dus vannacht weer gedroomd over mijn hond en mijn kat die afgelopen jaar zijn dood gegaan. en ik droomde dus nu dat ze heel ziek waren en ik kon maar niet bij de dierenarts komen na hele lange tijd was ik er eindelijk en toen werd hond geopereerd, maar ze zou nog maar een paar dagen leven ( vond ik dus stom dat ze dat zo zeker wisten en dan dat arme bessie toch nog opereren) en de kat was niet meer te helpen was zo ziek en ging dus ook dood. echt raar.

verder heb ik pijn in mijn kiezen!! was maandag naar de tandarts, hij had vorige keer gezien dat ik 2 gaatjes had en nu had ik er ineens 6. ik had nergens last van, nu heeft hij ze dus gevuld enzo en alles doet pijn, eten drinken als ik lucht naar binnen zuig enzo. misschien is het ff wennen, geef het nog een paar dagen en als het nog niet over is ga ik weer bellen.

Nu ga ik shoppen want ik heb erg de behoefte om geld uit te geven!!!
Weet je wat mijn bmw gisteren zei? Ik heb de laatste weken op mijn werk meermalen aangegeven dat het niet ging en dat ik op mn tenen liep, en die signalen zijn niet opgepakt, en daar ben ik teleurgesteld over. Bmw zei toen: dat signaal gaf je verbaal. Maar welke signalen gaf je nog meer af? Verscheen je elke dag fris en fruitig op je werk (ja, redelijk) kreeg je je werk gewoon af? (met hangen en wurgen grotendeels wel) Tsja, dan geef je dus, zonder dat je doorhebt, dubbele signalen af. Zo had ik er nog niet naar gekeken.
Succes Abc! Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Is ook niet niks, een IVF traject ingaan. Ik hoop echt dat het prikken meevalt, en dat je na 1x gewoon lekker harstikke zwanger bent!

(ik ben nu trouwens twee dagen overtijd. Maar dat zegt niet zoveel bij mij, dus ik haal er maar niet teveel geen hoop uit)
Je bmw heeft een goed punt maris. Ik ben nu in de ochend wel goed, maar ik val 's middags om. Heb vandaag wat rustiger gedaan zodat ook echt het signaal vermoeid eruit komt. Ik stortte uiteindelijk ook echt in, had toch het idee dat, omdat ik het er meer liet zijn, het ook sneller gebeurde.

En ook ik heb veel aangegeven dat het te druk was, maar omdat ik gewoon doorstoomde, gaf lg laatst aan, nam hij die signalen met een korrel zout. Achteraf niet goed, maar ik kan er ook wel wat begrip voor opbrengen als hij het zo stelt. Wel jammer dat hij in dezelfde zin de term dramaqueen noemde. Naja, expressief dus

nee, ik ga níét negatief doen! Ik laat géén negatieve gedachten toe!Ik doe het niet! Ik Doe Het Niet!
Ik denk dat dat ook klopt als een bus Lief, als je het er laat zijn, is het er ook meer. Denk maar terug aan je laatste weken voor je bo. Toen liep je op je tandvlees, maar je liep nog wel! Toen ik eenmaal was 'ingestort', de huilbui eenmaal begonnen was, was het ook niet meer te houden. En toen die kogel door de kerk was, begon de ellende pas echt (kotsmisselijk, trillen, huilen, etc. etc. etc.) Nu heb je daar een verkleinvormpje van denk ik.

Moet ik nog een zakje positiviteit langs brengen? Met aardbeien thee en chocola zonder koekje? (ik heb niet zoveel zakjes positiviteit, dus kan er helaas niet heel scheutig mee zijn, maar voor jou heb ik er wel één hoor, als je 'm nodig hebt!)

*stuurt nog een extra succeswens naar 5x5 en abc in het ziekenhuis *
Nee hoor, ik ben veel te moe om negatief te zijn, dus gebruik je zakje maar lekker voor jezelf!

Of voor onze ziekenhuisgangers...

Ik ben net bij de ijzerhandel geweest omdat mijn kraan alweer stuk was na een half jaar. Het water kwam er halverwege uitgespoten Kreeg zonder vertoon van een bonnetje gratis een nieuwe, omdat ik zo beleefd had gevraagd of ik het plakbandje mocht doorknippen om in de doos te kijken of het de goeie maat was

Hebbie trouwens nog bij het ba-topic gekeken op Hyves?
Ja zag het gister op mn telefoon maar met telefoon heb ik niet altijd puf om te reageren, kost zoveel tijd om te typen... maar No Hard Feelings! Als dat is waar jij je het beste bij voelt, dan is het een goeie beslissing

Ik heb net ff leuk geshopt Verf voor de zolder, mn ouders hebben het vandaag in de grondverf gezet en gaan morgen écht verven, leuk leuk! Verder leuke dingetjes gekocht voor in huis. Kijk maar eens bij het topic van vandaag 'wat doe ik met deze houten schaal'

Nu ff wat eten maken (ben alleen) en vanavond komt er een vriendin op de thee.

5x5, alweer thuis? Of in het ziekenhuis gebleven? Ben erg benieuwd hoe het met je is...

Abc, hoe was de voorlichting?
Ik zou de blauwe druifjes doen

Oh en ik heb vandaag ook nog iets bij ba-topic gezet.
Ik ben er weer. Ik ben heel moe van alle indrukken en spanning en heb heel verstandig mijn sport voor vanavond dus maar afgezegd, ik was echt total-loss toen ik thuis kwam. Voel me nu wel weer beter, maar ben heel blij dat ik niet meer weg hoef en straks lekker vroeg naar bed kan na een hete douche (ik heb het zo koud!).

De voorlichting was heel duidelijk en het spuiten viel me echt 1000% mee. We hebben nu alle recepten binnen en ik weet precies wanneer ik met wat moet beginnen. De bijwerkingen van de hormonen die ik het langst moet spuiten zijn vooral opvliegers, nachtzweten en vermoeidheid . Je lichaam reageert alsof je in de overgang bent. Die vermoeidheid vind ik niet zo leuk, maar goed het is maar drie weken, dus dat zal ik wel overleven. Desnoods zet ik alle activiteiten stop en doe ik alleen wat echt moet. Precies in die periode hebben wij heel veel verjaardagen (11 in iets meer dan een maand), dus ik denk dat ik daar heel veel van ga overslaan dit jaar. Een ander nadeel is dat de medicijnen 's morgens vroeg elke dag op hetzelfde tijdstip gespoten moet worden, dus uitslapen zit er in die periode niet in. Aan het einde van het traject moeten andere medicijnen drie keer per dag precies om de acht uur vaginaal ingebracht worden dus dat kan ook nog leuk worden als ik dan weer hele dagen werk. Dan moet ik dat op mijn werk doen . Maar goed, dat hoort erbij en ik heb het er voor over. Moet het alleen nu wel even kwijt, sorry voor de details en het ego bericht.
Het zijn narcisjes geworden lief, kheb al blauwe druifjes in huis

Abc, wat intensief joh! Jeetje, dat is veel meer dan ik dacht.... fijn dat het prikken meeviel. Heel benieuwd hoe je het verder gaat ervaren. Oh ik hoop zo dat het niet lang nodig is, spannend zeg! Schrijf je wel eens op de kinderpijler? Zijn heel veel topics van mensen die in hetzelfde schuitje zitten, misschien wel fijn om daar wat ervaringen te lezen en vragen kwijt te kunnen...
Ik ben blij dat je er weer bent abc, en dat het spuiten je wel meeviel. Dan is één hobbel waar je bang voor was, genomen!

De rest ziet er inderdaad nogal belastend uit, en ik denk dat je blij bent dat je redelijk in rustig vaarwater vwb werk.

Denk je dat je alweer fulltime werkt dan, als je die vaginale kuur moet starten? En is dat dan net als een tampon? Dat kan ook op je werk, dus dat zou redelijk moeten gaan. En om de acht uur, dan zijn de nachten ook niet erg lang... Of gebroken.

Overigens heb ik het ook altijd héél erg koud als ik moe ben. Niet meer warm te krijgen, alleen met een hete douche en dan veel kleren aan. En een dekentje.

Wanneer begin je?

Vanaf die dag doe ik elke dag een wensje voor jou!

Ik ga even eten.
Er komt geen opname, maar ik word wel doorgestuurd naar de internist omdat de problemen toch van m'n darmen komen hoogstwaarschijnlijk. Over 3 weken kan ik er terecht en voor die tijd weer bloed prikken en bij de afspraak vervolgonderzoek bespreken. Ontstekingswaarden zaten wel in het bloed dus kans op een ontsteking bij m'n darmen is wel aanwezig. Rest van de uitslagen waren verder prima. Moet de komende weken hopen door te komen met een combi van diclofenac en paracetamol. Verder zal ik de reumatoloog volgende week wel bellen of ik niet weer met de medicijnen kan beginnen, want heb het gevoel dat het sinds die tijd ook slechter is gegaan met m'n darm en gewrichtsklachten en de hartkloppingen zijn niet minder geworden van het stoppen met de medicijnen.

Ben even alle spanning en moeheid eruit aan het janken, wat een slopende dag. Ben blij dat ik thuis ben uiteindelijk, daar zit ik toch het liefste samen met man en kinderen. Hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen en straks een beetje kan ontspannen.
Abc, hoe was het vandaag?

5x5, weet je nu al iets meer?

Lief, wat goed dat je vandaag op tijd gestopt bent.

Je hebt vandaag duidelijk je grenzen aangegeven. Dus je kan het wel. Zoals Maris en je lg al zegt, je geeft het signaal af dat het allemaal wel gaat. Terwijl je van binnen aan het vechten bent om maar niet op te geven.

Bij kwam trouwens na het invullen van die lijsten, de uitslag: angststoornis. Zelfs mijn therapeute had al zoiets van dat dit niet klopt. Hecht zelf ook totaal geen waarde hieraan.

toffe, gewoon mailen naar je lg. Zeker als je het gevoel hebt, dat het gewoon niet gaat lukken. Je hebt toch een goede band met haar? Dan zal ze alleen maar op prijs stellen dat je eerlijk bent over hoe het met je gaat.

Herkenbaar van welke signalen je wel of niet afgeeft. Als mensen aan mij vragen hoe het gaat, dan zeg ik ook altijd: het gaat wel. Terwijl het dan eigenlijk hartstikke slecht gaat. Ben erg sterk in het bagatelliseren.

Dan zat ik b.v. een paar weken thuis in de ziektewet en als ik een gesprek met lg of ba had, dan kwam ik in mijn mooiste kleren naar het werk. Terwijl ik dan thuis al een hele week in dezelfde trainingsbroek rondliep. Zag dan vaak wel de verbaasde blikken.

Mensen kijken toch als eerste naar wat ze letterlijk voor zich zien. En dat is in eerste instantie een goed verzorgde vrouw, die zegt dat het allemaal wel meevalt.

Alleen als het gesprek erg persoonlijk werd, dan kwamen de tranen... Welke lichaamstaal straal je uit?

Mijn directe lg kent me ondertussen veel te goed, dus die ziet precies aan mijn gezicht dat het de verkeerde kant op gaat. Maar ook omdat ik dan heel erg stil ben en meer afstand neem.

Als hij dan aan me vraagt hoe het is wil ik me nog steeds groot houden en het niet toegeven, dat ik beter naar huis kan gaan.

Pff..... wel lastig dit.
Abc, wat komt er veel bij kijken. Dat lijkt me best wel eng om jezelf te spuiten. Oh jee, je vriend zal veel te verduren krijgen de komende tijd door al die extra hormonen ;)

Maar we gaan allemaal voor je duimen, dat je maar heel snel zwanger mag worden.

Maris, die zolder van jou gaat super mooi worden. Lief van je ouders, dat ze morgen komen schilderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven