Werk & Studie alle pijlers

opzeggen

25-02-2011 09:59 9 berichten
Als alles goed gaat ga ik maandag mijn bij mijn nieuwe werkgever mijn contract tekenen. Ik ga daar dan op 1 april beginnen. Ik ga dan dus maandag opzeggen bij mijn huidige werkgever. Daar hebben wij een programma op de computer voor. Dus moet ik de datum van het einde van mijn dienstverband aangeven. Maar moet ik daar dan 31 maart of 1 april aangeven?

Dan zit ik ook nog met het volgende. Ik heb 4 directe collega's. Maar wij zitten niet op 1 kantoor en bij iedereen zitten wel andere mensen. Om te voorkomen dat het een groot 'ding' wordt als ik bekend maakt dat ik wegga, zat ik te bedenken hoe ik dit op een nette manier kenbaar kan maken want ik wil dat eerst mijn directe collega's het weten, voor de rest van het bedrijf het weet. Ons werkoverleg is pas een week later en als ik iedereen bij elkaar vraag, wordt het voor mijn gevoel een groot 'ding'. Nu kreeg ik de suggestie om een mail te sturen met daarbij de uitleg dat het is om te voorkomen dat de roddel sneller is. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet gewoon even langslopen, het vertellen en dan weer werken, lijkt me persoonlijker dan een mailtje.

Ik weet niet wat er gebruikelijk is bij dat bedrijf, of het contract dan de laatste of eerste dag v/d maand afloopt, kan je dat niet aan een leidinggevende vragen?
Ik vind dat je er zelf nu al een groot ding van maakt eigenlijk. Waarom vertel je het niet persoonlijk aan je leidinggevende en maak je dan even een rondje langs je directe collega's? Voor mijn part met een zak met koek, als traktatie omdat je een nieuwe baan hebt.
31 maart en verder wat de rest zegt: even persoonlijk langslopen
Ik zou me niet druk maken. Als mijn vertrek een "groot ding" is, ben ik blijkbaar errug belangrijk.En dat ben ik niet, dus nee, ik zou er geen acties voor gaan organiseren.
Je contract loopt 31 maart af, en loop gewoon je directe collega's even langs, wel zo netjes.
31 maart en loop bij je collega's langs.

Als dat niet kan, stuur dan even die 4 mensen een persoonlijk mailtje. Niet te veel uitwijden over het hoe en waarom, gewoon lekker positief, dat ej straks aan een nieuwe uitdaging mag beginnen. :-)
Ik zou het behalve via dat systeem ook even persoonlijk aan je direct leidinggevende vertellen.
Ik zou eerst bij leidinggevende langslopen, daarna invoeren in het systeem en je collega's inlichten persoonlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven