Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
Lauwe doet jullie loopgroep verder niets aan krachttraining? Je zou de oefeningen die je daar doet dan thuis wat uitgebreider kunnen doen.

Ha charlar je bent de weg een beetje kwijt. Bij deze dan.

Baukje, vrouw 47,loopt sinds november 2005.

Traint voor de zestig van Texel op 25 aril 2011.

Eerst volgende wedstrijd 30km trail de l'ourthe 5maart 2011.

En nu kijken of de dikgedrukte lettertjes gelukt zijn.
Nou niet alleen charlar hoor, ik moet ook steeds denken, wie ging nou weer wat doen. Dus...

Lauwe, vrouw 43, loopt sinds april 2005.

Traint voor de kempenrun halve marathon op 5 juni 2011.

Eerst volgende wedstrijd waarschijnlijk 14 km op 20 maart.

Beste tijd tot nu toe 21,1 km in 1.51.18

Nee op onze club wordt niets gedaan aan krachttraining. We hebben geen echt clublokaal, alleen een zaal waar normaal feesten en partijen worden gegeven. Die mogen wij zondagochtend gebruiken om kleding neer te hangen en later nog koffie of thee te drinken.
anoniem_61420 wijzigde dit bericht op 25-02-2011 14:29
Reden: vet gedrukt deed ik toch!!!
% gewijzigd
He wat leuk. Ik heb vanochtend een hardloop schema op internet gevonden... en dacht misschien is er een topic hier over hardlopen. Heb net to pagina 4 gelezen. Dus sorry als ik dingen dubbel zeg !
dikgedrukt gaat me niet lukken (mobiel)

tijgermeisje, 36, nog geen half jaar bezig, training voor 5 km loop in april. Eh, beste tijd...? Haha als ik m maar uitloop!
quote:tijgermeisje schreef op 25 februari 2011 @ 18:09:

dikgedrukt gaat me niet lukken (mobiel)

tijgermeisje, 36, nog geen half jaar bezig, training voor 5 km loop in april. Eh, beste tijd...? Haha als ik m maar uitloop!Een ding is zeker, als je hem uitloopt (hetgeen je zeker gaat doen gezien de goede voorbereiding) dan ben je verzekerd van een pr.
Loes gezellig dat je mee komt schrijven. Ga je vanaf nul beginnen of heb je een schema gevonden naar een gericht doel?
Bedankt voor al wat samenvattingen (ik word ook een dagje ouder)

Ha, ha, een PR ga je zeker redden Tijgermeisje! Je bent zo fanatiek bezig dat ik zeker weet dat je die 5km gaat redden!

Vanmiddag 20km in een rustig tempo 10,5km/uur gelopen. Nog "geoefend" met drinken onderweg en na 15km heb ik een energy gel weggewekt. Ik wil de komende tijd wat verschillende merken uitproberen en erachter komen of het echt een verschil maakt. Na 20km had ik nog wel puf over om verder te lopen, heb de laatste kilometer zelfs op 13km/uur kunnen lopen. Ik had mijn dochter beloofd om bij haar zwemles te komen kijken en moest ik dus wel stoppen, eigenlijk had ik nog wel door willen lopen om te zien hoe ver ik zou komen...

En Loes, je hoeft echt niet alles te lezen hoor, we zullen je niet overhoren :-)
Charlar, als je de energy gels te zoet vindt, ik heb er ooit een gevonden die een appelsmaakje had en iets frisser smaakte, dan de hele zoete aardbeien variant. Bij de tuinen, maar niet bij elke tuinen hadden ze die smaak.

Tijgermeisje, gaat goed komen. Wel hier vol trots komen vertellen wat je nieuwe pr is geworden he. En misschien de datum er nog bij. Dan vergeten we zeker niet om je de dag van te voren nog extra aan te moedigen!!

Loes, leuk dat je gaat mee schrijven!!
Zo, er is weer veel bijgeschreven zeg! Hierbij mijn gegevens:

Videlle, vrouw, 23 jaar, loopt sinds maart 2010

Traint voor City-Pier-City (Den Haag) 10 km op 13-03-2011

Tevens eerste loopwedstrijd

Vanmiddag weer een rondje lopen, over 2 weken is het zover! Gek idee hoor.
Allemaal leuk en wel die leeftijden erbij ,maar ik ben hier toch zeker niet de oudste he?

Vanmorgen samen met mijn tweede oudste zoon getraind. Piramide loop gedaan. We waren net voor de regen thuis. Sterker nog we hebben zelfs heel even de zon gezien. Ik hoop dat er morgen tussen 10.00 en 12.45 ook niet teveel nattigheid valt.
Tis slechts 1 topic op het Vivaforum he baukje ;)

Best leuk toch ook? De mater familias van de hardlopers hier?

Vandaag ongeveer 3x7 gerend, met hier en daar wat versnellingen, ging wel lekker, had wel langer door willen gaan maar was geen tijd voor.
Kreeg vandaag nog een geldprijs met de post van de midwinter marathon. Toch wel aardig he dat ze het gewoon opsturen.

Zo gaat het sparen voor de jungfrau marathon snel.

Mijn dochter maakte heel bijdehand de opmerking dat ik er wel het inschrijfgeld vanaf moest halen. Maar daar doen ze natuurlijk niet aan he.
Baukje, je bent misschien wel de oudste maar ook de snelste dus zo erg is het niet! Leuk dat ze het geld nog opsturen. En je kunt toch nog even sparen of moet de jungfrau marathon nog gelopen worden voor je 50 ste.

Tijgermeisje, jammer dat je dan weer niet veel tijd hebt als het net lekker gaat. Volgende keer weer beter. Je gaat goed!

Vanmorgen getraint. De trainers hadden weer eens iets verzonnen. Beetje het zelfde idee als met die kaartenloop. Alleen waren het nu letters die onder de pionnen verstopt lagen.

Dus bij elke pion een letter meenemen en dan later er een woord mee verzinnen of ondertussen al bedenken en de goeie letters meenemen. 16x dus aan het einde hadden we nu toch wel 11,4 km gelopen. Viel me op dat nu mijn kc gebruik wel erg hoog was meer dan 1000 kc verbruikt! Klopt dat ding wel? (Garmin)
Lauwe het lijkt me wel veel. Heeft natuurlijk ook te maken met je gewicht. Maar zoveel zwaarder als ik ben jij toch ook niet. Heb je dat wel ingesteld op de garmin? Ik heb vandaag 30km gelopen en bij mij gaf de garmin 1611kc aan. Maar iemand van 75kg zou over hetzelfde stuk volgens mij een 2500kc verbruiken. (het leven is weer eens heel oneerlijk).

En de snelste dame hier op de kortere afstanden is volgens mij met stip fiekes. En bij de eerste de beste halve marathon die ze gaat lopen gaat mij tijd er denk ik ook aan.

Leuke spellen doen jullie lauwe. Ik ga niet tot mijn 50ste wachten met de jungfrau marathon. Zat zelfs met de gedachte te spelen hem dit jaar nog te doen. Maar dan moet ik snel een loopmaatje vinden en de knoop doorhakken want anders is hij vol. Maar anders toch zeker volgend jaar al. Ben vanmorgen nog enthousiaster geworden dat dan ik al was. Dat is het heerlijke aan dat soort trainingslopen. Er loopt gewoon een poel van ervaring en kennis om je heen. En als je 2hr50 aan het lopen bent kun je onderweg heel wat lospeuteren.
Ik durf het bijna niet hardop hier te vertellen, maar volgens de weegschaal van de sportschool weeg ik bijna 70 kg. Maar volgens mijn eigen weegschaal is het iets minder en heb ik in mijn garmin 68 kg ingevuld. Morgen heb ik weer een hermeting op de sportschool, dus ben benieuwd. Het gaat mij eigenlijk meer om mijn vetpercentage of dat weer wat omlaag is gegaan. Zat nu op 33 % en kwam van 36%.

Leuk dat je weer zoveel informatie hebt bijeen gesprokeld. En dat je niet gaat wachten tot je 50ste. Vind het jammer dat er zo weinig animo is binnen onze club voor bepaalde dingen. Nou ben ik daar ook wel schuldig aan, want 4-5 mei moet ik ook weer aan me voor bijlaten gaan, omdat we waarschijnlijk op vakantie zijn. Maar ook voor het wheel of energy is erg weinig belangstelling. Voor veel mensen is het toch een probleem om een hele dag van huis te zijn. Ik kan eigenlijk ook niet, maar ik wil zo graag in dat ding lopen dat ik nu heb verzonnen dat de hele familie dan maar mee moet en dan rechtstreeks van amsterdam naar de familiedag gaan. Het is bij mijn ouders in de schuur, dus kan ik mooi daar nog even douchen. Nu alleen nog de rest van de familie overhalen!!
Lauwe en Baukje: goed van jullie dat jullie nog zijn gaan lopen. Hier regent het de hele dag al en het is nog geen minuut droog geweest.

Vandaag heb ik mijn verjaardag gevierd en nu heb ik geen fut/zin meer om te gaan. Hopelijk wordt het nog ooit droog....
Charlar, gefeliciteerd dan met je verjaardag! Toch jammer dat je niet bent gegaan, want in het bos vond ik het toch wel mee vallen met die regen. Wel mijn petje opgezet, dan lijkt het ook al een stuk minder regenen. Het is natuurlijk wel een beetje een blupzooi in het bos, maar de trainers hadden goeie paden uitgezocht die vrij hard waren.
In eerste instantie wilde ik in de ochtend al gaan maar om 11 uur stond het eerste bezoek al op de stoep. 's Avonds om 8 uur had ik echt geen puf meer...

Vanavond naar de sportschool en woensdag weer intervallen. Heb gisteren van mijn ouders een boek over trainen met hartslagmeter gekregen. Eens kijken of ik wat schema's kan maken op mijn Garmin.

En Lauwe: volgend jaar word ik 40! Maar ja heb er nog een jaar om aan te wennen :-)
Charlar nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Vandaag eerst maar eens mn stopwatch boven water zien te krijgen en dan n lekker stuk lopen. Heb er zin in maar mis de data om in mn looplogboek op te schrijven.
Charlar van harte gefeliciteerd nog.

Heb vorige week nog sportonderbroeken en hempjes gekocht bij de lidl.Nu vind ik dat renspul van de lidl meestal tegenvallen. Maar het ondergoed beviel me prima voor tijdens het rennen.

En tijdgermeisje is je stopwatch al boven water?
Beste allemaal,

Daan, 34 jaar, loopt sinds september 2010, doel de 10 km op de IJsselloop te Deventer op 17 april. Beste tijd? Heb alleen nog maar de 8 km bij de Midwintermarathon in Apeldoorn gelopen!
baukje heb jij ook die naadloze Jolinesse dingen? Huidskleur en zitten zo lekker tijdens het rennen.

Heb er 2 en wil er meer, hopelijk bestaan ze ook in zwart en wit.

Nee stopwatch niet gevonden, snap er nix van.

Vandaag bleek ik achteraf ruim n uur op pad te zijn geweest, hoei das wat veel voor mij, met name omdat ik voor lopen op asfalt had gekozen ivm blubberige bospaden. Maar ik voel me verder prima.
Tijgermeisje die ik bedoelde zijn van crivit sports. Deze waren in het zwart en wit. De bh is overigens aardig voor dagelijks gebruik maar absoluut niet stevig genoeg als sportbh.

Inderdaad oppassen met asfalt als je het niet echt gewend bent. De kinderen trainen bijna alleen maar op de baan. De oudsten doen soms met mij een ronde en dan lopen we zo veel mogelijk in het bos. Maar de tweede oudste voelde ook gelijk zijn schenen toen we vanweg de blubber echt uit moestne wijken naar het asfalt.

O ja lidl had ook weer een aanbieding van stopwacth/hartslagmeter. Ik weet van andere gebruikers dat hij ook signalen van andere lopers oppikt. Maar als je in je eentje loopt maakt dat niet uit.

Daan die 8 km van apeldoorn was een mooi opstapje naar de 10 waar je voor aan het trainen bent.
He nog niemand geweest vandaag. Ben net weer terug van de baantraining. De interval training weer gecombineerd met een rustig duurloopje erheen en weer terug. En zo dus toch weer ruim 20km. Morgen een rustig duurloopje van 90min
Vandaag gekozen voor n dik uur fietsen ipv hardlopen. (Kep gisteren 1,5 uur in de tandartsstoel gezeten, nu napijn, vandaar)

Geniet van de zon mensen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven