Engeland/Londen

26-02-2011 10:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik wil graag in de zomer van 2011 naar Engeland/Londen met een vriendin. We willen primair eigenlijk Londen bezoeken en daar alle standaard toeristen dingen doen. Het lijkt ons ook wel leuk om nog verder door Engeland te reizen maar is geen pre.

Nou is het probleem dat we geen idee hebben hoe veel tijd we nodig hebben in Londen. Kan je de Towerbridge en Londen eye op 1 dag doen, etc. etc. Het liefst willen we dus een soort van georganiseerd programma zodat we zeker weten dat we overal komen.

Wij kunnen die programma's alleen vinden inclusief busreis en waarschijnlijk niet echt onze doelgroep mensen (wij zijn 18-20).

Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
Waarom niet gewoon zelfstandig een vlucht en hotel/hostel/B&B boeken, en gewapend met een kaart de stad in? Er is genoeg te doen, dus je vermaakt je hoe dan ook wel.
quote:hanneke000 schreef op 26 februari 2011 @ 11:02:

Waarom niet gewoon zelfstandig een vlucht en hotel/hostel/B&B boeken, en gewapend met een kaart de stad in? Er is genoeg te doen, dus je vermaakt je hoe dan ook wel.Daar denken we inderdaad ook over na! Dus tips voor hotels e.d. zijn zeer welkom!
Jesus... er zijn al tientallen topics over Londen.

Beetje zoeken op Google helpt ook...

Zijn de kinderen tegenwoordig te lui om zelf een beetje onderzoek te doen?
www.hostelworld.com

en dan goed de recensies lezen. Heb ik tot nu toe altijd leuke, betaalbare plekken gevonden om te overnachten.

De 'bezienswaardigheden' in London zijn leuk, maar je kan 1 dag in zo'n hop-on-hop-off bus gaan zitten en je hebt ze allemaal gezien. Heb je de andere dagen voor de écht leuke dingen in London.
quote:hanneke000 schreef op 26 februari 2011 @ 11:06:

www.hostelworld.com

en dan goed de recensies lezen. Heb ik tot nu toe altijd leuke, betaalbare plekken gevonden om te overnachten.

De 'bezienswaardigheden' in London zijn leuk, maar je kan 1 dag in zo'n hop-on-hop-off bus gaan zitten en je hebt ze allemaal gezien. Heb je de andere dagen voor de écht leuke dingen in London.Oke bedankt. En wat zijn de écht leuke dingen dan? ;)
quote:rivjem schreef op 26 februari 2011 @ 11:08:

[...]

Oke bedankt. En wat zijn de écht leuke dingen dan? ;)Ja, haha, ik ben het eens met Spectral. Een beetje googlen doet wonderen. Daarbij heb ik nog geen enkel idee of je van musea/shoppen/cultuur/rust/weet ik veel houd, en ik ga hier niet een heel essay schrijven over London, als zowat alles al met 1 google-search te vinden is. Het is jullie vakantie.
quote:hanneke000 schreef op 26 februari 2011 @ 11:11:

[...]

Ja, haha, ik ben het eens met Spectral. Een beetje googlen doet wonderen. Daarbij heb ik nog geen enkel idee of je van musea/shoppen/cultuur/rust/weet ik veel houd, en ik ga hier niet een heel essay schrijven over London, als zowat alles al met 1 google-search te vinden is. Het is jullie vakantie.

Ja daar hebben jullie zeker gelijk in maar google geeft een beetje to much information.

1 laatste vraag dan: hoeveel dagen hebben we zeker nodig?
quote:rivjem schreef op 26 februari 2011 @ 11:13:

[...]

Ja daar hebben jullie zeker gelijk in maar google geeft een beetje too much information.

1 laatste vraag dan: hoeveel dagen hebben we zeker nodig?Dan moet je je zoekopdracht verfijnen. Hoeveel dagen je nodig hebt, hangt helemaal af wat je allemaal wil doen. Ik kom er pak-m-beet 5x per jaar, dus dan loop ik anders rond dan dat je voor de eerste keer op reis gaat. Zoek even rond hier op de reizen pijlen, daar alleen al heb je heeeeeeeel veel topics over London, met nog meer goede tips.
anoniem_56111 wijzigde dit bericht op 26-02-2011 11:15
Reden: spelfout
% gewijzigd
quote:hanneke000 schreef op 26 februari 2011 @ 11:14:

[...]

Dan moet je je zoekopdracht verfijnen. Hoeveel dagen je nodig hebt, hangt helemaal af wat je allemaal wil doen. Ik kom er pak-m-beet 5x per jaar, dus dan loop ik anders rond dan dat je voor de eerste keer op reis gaat. Zoek even rond hier op de reizen pijlen, daar alleen al heb je heeeeeeeel veel topics over London, met nog meer goede tips.oke bedankt!
Je hebt 's ochtends toch binnen 5 minuten besloten wat je gaat doen die dag?
Duik de bibliotheek in en haal de Lonely Planet op over Londen. Ga daarna naar de VVV en haal een plattegrond van Londen.

Op de laatste kun je aangeven welke dingen je waar wilt zien. Die dingen kun je heel goed halen uit de Lonely Planet. Reizen kun je met de tube doen (snel) of met de bus (meer zien).

Wij hebben een aantal jaren terug een weekend Londen gedaan en dat was te weinig!
Wat ècht leuke dingen zijn hangt natuurlijk van jouw eigen voorkeuren af. Ik vind persoonlijk de musea in London erg leuk. Maar ik heb me ook uitstekend vermaakt in de London dungeons. Tower of London is ook erg leuk.

Check van te voren wat voor speciale tentoonstellingen er zijn in de musea en boek je kaartjes online. Je kan dan een timeslot uitkiezen om te gaan: je hoeft niet in de rij en het aantal bezoekers is beter gedoseerd, dus minder druk.

Winkelen doe ik graag in London, ik vlieg er vaak een dagje heen om even lekker te shoppen. Vooral qua kleding is er een veel gevarieerder aanbod dan in Nederland. Lekker rondsnuffelen in de boekwinkels aldaar.

Naar een toneelstuk gaan is leuk. Of Hever Castle buiten de stad is leuk. Maar goed, wat vind jij leuk!

Check zelf de prijzen van de vluchten op internet bij de verschillende maatschappijen zelf. British Airways is vaak de goedkoopste, KLM het duurst. EasyJet is wel goedkoop, maar landt op Gatwick en dan ben je veel tijd kwijt om naar het centrum te komen en kost het zeker 20 pond qua vervoer. Als je op Heathrow landt ben je voor 3 pond een dik half uur later in het centrum. Ga niet boeken bij cheaptickets ofzo, want het lijkt goedkoop, maar vlak voor het betalen komen er allemaal boekingskosten bij. Let daar dus goed op.

Reisbureaus bieden vaak goedkope deals aan van vlucht met hotel, maar let op, dat zijn dan meestal ongunstige vluchten: heen pas om zes uur 's avonds en terug in de ochtend, dan mis je zo twee hele vakantiedagen. Succes ermee!
quote:PearlGirl schreef op 26 februari 2011 @ 11:24:

Wat ècht leuke dingen zijn hangt natuurlijk van jouw eigen voorkeuren af. Ik vind persoonlijk de musea in London erg leuk. Maar ik heb me ook uitstekend vermaakt in de London dungeons. Tower of London is ook erg leuk.

Check van te voren wat voor speciale tentoonstellingen er zijn in de musea en boek je kaartjes online. Je kan dan een timeslot uitkiezen om te gaan: je hoeft niet in de rij en het aantal bezoekers is beter gedoseerd, dus minder druk.

Winkelen doe ik graag in London, ik vlieg er vaak een dagje heen om even lekker te shoppen. Vooral qua kleding is er een veel gevarieerder aanbod dan in Nederland. Lekker rondsnuffelen in de boekwinkels aldaar.

Naar een toneelstuk gaan is leuk. Of Hever Castle buiten de stad is leuk. Maar goed, wat vind jij leuk!

Check zelf de prijzen van de vluchten op internet bij de verschillende maatschappijen zelf. British Airways is vaak de goedkoopste, KLM het duurst. EasyJet is wel goedkoop, maar landt op Gatwick en dan ben je veel tijd kwijt om naar het centrum te komen en kost het zeker 20 pond qua vervoer. Als je op Heathrow landt ben je voor 3 pond een dik half uur later in het centrum. Ga niet boeken bij cheaptickets ofzo, want het lijkt goedkoop, maar vlak voor het betalen komen er allemaal boekingskosten bij. Let daar dus goed op.

Reisbureaus bieden vaak goedkope deals aan van vlucht met hotel, maar let op, dat zijn dan meestal ongunstige vluchten: heen pas om zes uur 's avonds en terug in de ochtend, dan mis je zo twee hele vakantiedagen. Succes ermee!Hartstikke bedankt! Klinkt super leuk allemaal! Handig die vliegtips. Zal ik zeker rekening mee houden.
Vlieg op Londen City, vaak goedkope tickets en je zit zo in het centrum.
quote:Pepermint_Patty schreef op 26 februari 2011 @ 11:22:

Duik de bibliotheek in en haal de Lonely Planet op over Londen. Ga daarna naar de VVV en haal een plattegrond van Londen.

Op de laatste kun je aangeven welke dingen je waar wilt zien. Die dingen kun je heel goed halen uit de Lonely Planet. Reizen kun je met de tube doen (snel) of met de bus (meer zien).

Wij hebben een aantal jaren terug een weekend Londen gedaan en dat was te weinig!Op een plattegrond uitstippen is een goede tip! Bedankt! Ik denk inderdaad dat we misschien 1 dag zo'n bustour doen en dan later beslissen wat we nog een keer goed willen zien.
quote:PearlGirl schreef op 26 februari 2011 @ 11:24:

Check zelf de prijzen van de vluchten op internet bij de verschillende maatschappijen zelf. British Airways is vaak de goedkoopste, KLM het duurst. EasyJet is wel goedkoop, maar landt op Gatwick en dan ben je veel tijd kwijt om naar het centrum te komen en kost het zeker 20 pond qua vervoer. Dit is niet waar. Ik vlieg voornamelijk op Gatwick. Met een half uur (en 12,50) op Victoria. Mijn ervaring is, dat een goedkope EasyJet vlucht naar Gatwick, +12,50 goedkoper is dan een BA vlucht op Heathrow. Wel het uitzoeken waard natuurlijk, want als je op een dure EJ vlucht zit, kan je inderdaad beter op Heathrow vliegen.
En dan hangt het er ook maar net af waar je hotel zit, qua vervoerskosten van-naar vliegveld.
En als je voor low-budget gaat, en genoeg tijd hebt, kan je ook luton of stansted vliegen en met een national express bus naar de stad. Als je Ryanair vliegt op een van die twee, en je boekt in zo'n actie periode, dan vlieg je voor een euro of 5, een paar pond voor de bus, en dan ben je voor een appel en een ei in London. Moet je alleen wel met de bus, en dat is een even rot, dus dat moet je willen.
quote:hanneke000 schreef op 26 februari 2011 @ 11:34:

En als je voor low-budget gaat, en genoeg tijd hebt, kan je ook luton of stansted vliegen en met een national express bus naar de stad. Als je Ryanair vliegt op een van die twee, en je boekt in zo'n actie periode, dan vlieg je voor een euro of 5, een paar pond voor de bus, en dan ben je voor een appel en een ei in London. Moet je alleen wel met de bus, en dat is een even rot, dus dat moet je willen.Hoezo is de bus zo vervelend?
quote:rivjem schreef op 26 februari 2011 @ 11:38:

[...]

Hoezo is de bus zo vervelend?Dat is persoonlijk. Ik reis het halve hele land door met National Express (of MegaBus) omdat ik geen cent te makken heb, en extra reistijd kan vrijmaken (om geld te besparen). Ik vind het daarom geen probleem. Als je het kan betalen, dan sta je natuurlijk liever binnen een half uur in het centrum. En dát is met National Express niet het geval. En dan is zo'n bus dus heel vervelend.
quote:hanneke000 schreef op 26 februari 2011 @ 11:30:

[...]

Dit is niet waar. Ik vlieg voornamelijk op Gatwick. Met een half uur (en 12,50) op Victoria. Mijn ervaring is, dat een goedkope EasyJet vlucht naar Gatwick, +12,50 goedkoper is dan een BA vlucht op Heathrow. Wel het uitzoeken waard natuurlijk, want als je op een dure EJ vlucht zit, kan je inderdaad beter op Heathrow vliegen.Daar heb je gelijk in, ik heb al in geen jaren meer op Gatwick gevlogen dus mijn informatie is gedateerd. Maar het blijft wel zaak om de prijzen van EasyJet goed te vergelijken met de andere aanbieders, want zo goedkoop is het vaak niet.
quote:PearlGirl schreef op 26 februari 2011 @ 11:41:

[...]

Daar heb je gelijk in, ik heb al in geen jaren meer op Gatwick gevlogen dus mijn informatie is gedateerd. Maar het blijft wel zaak om de prijzen van EasyJet goed te vergelijken met de andere aanbieders, want zo goedkoop is het vaak niet.Absoluut. Gatwick is nu bezig met een metamorfose, en is enorm opgeknapt. Maar zoek & vergelijk. Kijk waar je hotel zit, en hoe je daar kan komen, en houd rekening met die kosten. Ik vlieg voor 50/60 euro retour op Gatwick (incl alles dus) en dat zou me op heathrow met BA nooit lukken.
quote:hanneke000 schreef op 26 februari 2011 @ 11:41:

[...]

Dat is persoonlijk. Ik reis het halve hele land door met National Express (of MegaBus) omdat ik geen cent te makken heb, en extra reistijd kan vrijmaken (om geld te besparen). Ik vind het daarom geen probleem. Als je het kan betalen, dan sta je natuurlijk liever binnen een half uur in het centrum. En dát is met National Express niet het geval. En dan is zo'n bus dus heel vervelend.Oke op die manier. Geld besparen is altijd fijn dus bedankt voor de tip in ieder geval.
Nog een tip : als je vanaf stansted airport de bus neemt dan uitstappen op het eerste beste metrostation dat je tegenkomt. De bus naar Londen gaat al niet zo vlot maar in Londen nog langzamer. Dan zit je sneller in de metro.

Of investeer toch even 30 pond in de trein...... Scheelt zo anderhalf uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven