Puber en relatieprobleem

27-02-2011 18:54 129 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Met alle respect je zoon is 15! Als ie geen zin heeft om naar zijn vader te gaan, dan hoeft dat toch niet hoop ik?

Tsjee vriendinnen van gescheiden ouders mochten het altijd zelf weten, als je maar belden...
Ja, ik vind ook dat echt dat je het heel goed doet TO. Mooi en fijn ook hoe je over je ex praat als vader van je kinderen. En goed dat je ook achter je man staat. Hulde! Echt waar!
.
.
.
anoniem_111252 wijzigde dit bericht op 27-02-2011 21:26
Reden: Dubbel
% gewijzigd
quote:Karen24 schreef op 27 februari 2011 @ 21:24:

Met alle respect je zoon is 15! Als ie geen zin heeft om naar zijn vader te gaan, dan hoeft dat toch niet hoop ik?

Tsjee vriendinnen van gescheiden ouders mochten het altijd zelf weten, als je maar belden...15! Je doet net of er 21 staat. En nee ik zou niet mijn kind dwingen ergens naar toe te gaan, maar ik zou ook niet zo maar een 15-jarige toestaan alleen thuis te blijven.
quote:Karen24 schreef op 27 februari 2011 @ 21:24:

Tsjee vriendinnen van gescheiden ouders mochten het altijd zelf weten, als je maar belden...met 15 jaar ben je nog steeds een kind en val je onder de verantwoordelijkheid van je ouders. Dus NEE, dat beslissen ze niet zelf.Dat gaat in overleg. Ouders maken afspraken en kinderen dienen zich hieraan te houden. Voor henzelf als voor hun ouders. Kinderen hebben het recht om hun ouders te zien en andersom ook.
quote:Noerie schreef op 27 februari 2011 @ 21:24:

Ja, ik vind ook dat echt dat je het heel goed doet TO. Mooi en fijn ook hoe je over je ex praat als vader van je kinderen. En goed dat je ook achter je man staat. Hulde! Echt waar!Dit wilde ik ook typen. Volgens mij komen jullie er pirma uit samen!
.
Luxaflex, mag een 15-jarige niet alleen thuisblijven? Jeetje, dat deed ik al met mijn 12 geloof!

15, dan zit je in de 4e....dan zijn er nog wel regels, maar er gaat toch super veel in overleg? Mijn nichtjes/neefjes hebben die leeftijd maar die hoeven niet op een bepaald tijdstip thuis te zijn om te eten etc, als maar wat laten weten. Een nichtje is ook van gescheiden ouders en mag altijd naar haar vader als ze daar zin in heeft....of bij haar moeder blijven....
TO, jullie zitten echt op de goede weg! Pubers problemen zijn lastig en ook de rol van een stiefvader hierin.

Heeft mij en mijn man heel wat hoofdbrekers gekost. Voor mij als moeder en als vrouw van mijn man om daar een goede rol in te hebben. Achter je man blijven staan en een goede moeder te zijn voor de kinderen.

Hulde!
Kakelvers, wat ik me afvraag heeft je zoon iets gesloopt, heeft er iemand gekotst of is er iemand met de ambulance afgevoerd dat je zo streng gereageerd?
,
Oke, dan snap ik het punt....mijn excuses Ik dacht dat het ging om indrinken met heel veel mensen ofzo. Maar volgens mij was ik best braaf.

Is het geen optie om hem de schade te laten vergoeden ofzo?
quote:Karen24 schreef op 27 februari 2011 @ 21:35:

Kakelvers, wat ik me afvraag heeft je zoon iets gesloopt, heeft er iemand gekotst of is er iemand met de ambulance afgevoerd dat je zo streng gereageerd?moet er iets kapot dan? Regels zijn regels. als je bij je vader bent, ben je niet bij moeder om stiekem een feest te geven!
.
quote:Karen24 schreef op 27 februari 2011 @ 21:34:

Luxaflex, mag een 15-jarige niet alleen thuisblijven? Jeetje, dat deed ik al met mijn 12 geloof!

15, dan zit je in de 4e....dan zijn er nog wel regels, maar er gaat toch super veel in overleg? Mijn nichtjes/neefjes hebben die leeftijd maar die hoeven niet op een bepaald tijdstip thuis te zijn om te eten etc, als maar wat laten weten. Een nichtje is ook van gescheiden ouders en mag altijd naar haar vader als ze daar zin in heeft....of bij haar moeder blijven....

Nou ik vind het niet vanzelfsprekend dat een 15 jarige een weekend of een week alleen thuis zit terwijl ouders weg zijn. Natuurlijk kan een avondje alleen thuis wel, maar dan zullen ze ook niet geneigd zijn meteen een feest voor 50 man te houden met alle gevolgen van dien.

Ik zou laaiend zijn als er zoveel schade aan mijn huis zou zijn toegedaan. Ik vind eigenlijk dat ie er nog vrij makkelijk vanaf komt. Misschien had hij bij mij mogen meebetalen aan schadeherstel een maandje of 12 van zijn zakgeld.
mimootje, ach in mijn omgeving kunnen ouders dat soort stunten wel waarderen (ze deden het zelf vroeger ook) en zolang er niks sneuvel is het een week huisarrest voor de vorm en meer niet. En dat huisarrest werd niet gehandhaafd hoor ;), zolang we het maar niet eerder week deden.

Is de charme van de puberteit, we hoefden het eigenlijk ook nooit stiekum te doen, er was altijd wel ergens een huis waar de ouders niet thuis waren, dan kwamen er 15 a 20 man en ouders zorgen voor de drank....
.
.
.
.
.
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven