Wat mis jij níet van vroeger?

26-02-2011 09:09 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even zin in een onzintopic...

Ik zie regelmatig van die topics voorbijkomen vol nostalgie, heerlijk om te lezen, maar ik bedacht mij dat er ook veel (soms hilarische) zaken zijn waarvan je best blij bent dat het heden te dage geen rol meer speelt... (al denk je er nu met veel plezier aan terug!)

ik trap af;

- in een door moeders gebreide (kriebelende) überkleurige trui naar school. (wat een nijverheid!)

- Het standaard (compleet smaakloze )witte bloemkoolsausje met nootmuskaat. (lang leve de voorgeprepareerde kruidenmixjes!)

- het gevecht met de magic cube, die dingen waren godspopulair, maar dat is niet leuk als je het zelf maar niet voor elkaar krijgt..

- lange kleurige oorbellen (papagaaien oid) bij een heel suf kortgeknipt kapsel kon prima

Ik weet, geen wereldschokkende zaken, maar toch...
Wat een mooi dramatisch verhaal Lizzl

Ik mis ook niet:

- mijn folderwijk

- de middelbare school docent die altijd zo streng was en véél te veel huiswerk op gaf

- huiswerk over het algemeen

- bloempotkapsels! (ik ben dus van na de matjes)

- schaatsen op 'houtjes', die dan altijd onder mijn voet vandaan gleden
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Wat veel herkenbare dingen schrijven jullie

-zondagschool gelijk na kerktijd om 11.00. Dus van 9.15 tot 12.00 stilzitten in de kerk.

-Voor 00.00 thuis zijn.

-Geur van gekookte lever.

-Zult die ma op brood deed, als ze m'n brood klaarmaakte.

-Ieder dubbeltje omdraaien.

-M'n broertjes erge driftbuien.

- Zelfgemaakte kleding.

-Huiswerk en school.

-Vader die een pietje precies is, zodat je amper fiets in de schuur durft te zetten. Dan riep ie al van ver, linker trapper omhoog. Dan beschadigde, de andere fietsen niet, als ze tegenelkaar aan hingen.
Die dikke rode vitaminepillen in combinatie met fluortabletjes
De grote schoonmaak. Op een dag in het voorjaar kwam je nietsvermoedend thuis uit school, en trof je moeder aan die staande op een wankelige huishoudtrap bezig was het plafond af te soppen.

De vloerbedekking deed ze ook. Met een boender en azijnwater. Je gelooft het niet maar ik zweer het je!

Je maakte je dan zo snel mogelijk uit de voeten want anders liep je in de weg. Dan wist je dat het de komende weken niet gezellig zou worden in huis.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

sunny_mar, 2 uur geleden

Wat een mooi dramatisch verhaal Lizzl

Ja hè, best wel
Boodschapje doen en dan weer teruggestuurd worden omdat de slager echt de lelijkste, meest vette plakjes ham had gegeven. Ik schaamde me dood. Nu begrijp ik het overigens best
Paardebloemen steken in de achtertuin. Ik kreeg van mijn vader een kwartje per bloem, maar dan moest hij wel met wortel en al verwijderd zijn, anders telde het niet.

De orthodontist. Wat had ik een bloedhekel aan dat mens. Ze zeurde ALTIJD dat ik mijn tanden niet goed poetste en deed het elke keer weer voor. Maar ik poetste wel goed, mijn ouders controleerden het zelfs, dus die vonden ook dat de ortho zeurde. Uiteindelijk gezamenlijk besloten dat die beugel eruit ging toen mijn tanden redelijk recht stonden. Wat was ik blij dat ik daar vanaf was!
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
quote:merano schreef op 27 februari 2011 @ 11:16:

De grote schoonmaak. Op een dag in het voorjaar kwam je nietsvermoedend thuis uit school, en trof je moeder aan die staande op een wankelige huishoudtrap bezig was het plafond af te soppen.

De vloerbedekking deed ze ook. Met een boender en azijnwater. Je gelooft het niet maar ik zweer het je!

Je maakte je dan zo snel mogelijk uit de voeten want anders liep je in de weg. Dan wist je dat het de komende weken niet gezellig zou worden in huis.Verschrikkelijk inderdaad! Een bloedschagerijnige moeder...Erg!
- LA Gear, de

- b-keuze Levi 501

- je ouders die in de auto rookten
De gymles, vooral het samen omkleden en dan ook nog samen douchen.. Gruwel.

Zwemles idem.
quote:Blusher schreef op 27 februari 2011 @ 12:43:

De gymles, vooral het samen omkleden en dan ook nog samen douchen.. Gruwel.

Zwemles idem.

O ja, de zwemles! Ik had een hele boze badmeester. Zwemdiploma A vond ik nog wel leuk, maar de rest deed ik via schoolzwemmen en vond ik echt heel naar!

Wat ik ook niet mis: draadjesvlees. Zo taai dat ik het echt niet wegkreeg.

En die lampekappen met draadjes eraan (beige met bruin) Jugh!
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Schoolzwemmen vond ik ook verschrikkelijk. Ik was dat kleine, dunne meisje met blauwe lippen dat achteraan stond te bibberen.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Zwemles! Met zo'n lange blauwe haak. Waarvan de rode striemen onder je oksels stonden aan het einde van de les.

Zwemmen in het buitenbad, in die klerekou. Vreselijk. Met blauwe lippen weer naar huis (wel met een zakje paprikachips)

De door mijn moeder gebreide KNALgele trui, met net iets te korte mouwen. Er stond een grote kat in 3D op gebreid, en aan de achterkant had hij een 'echte', loshangende staart. En maar zeuren dat ik hem nooit aandeed, en maar op mijn gevoel spelen (ze had er zo veel avonden aan zitten breien). Dus toch aangetrokken. In de BRUGKLAS Wat voelde ik me ongelukkig.
Verder heeel herkenbaar: de trolletjes, de gekleurde fopspenen, de plastic bril in mijn haar, de LA Gears. Mijn god, wat zag ik eruit. Zeker in mijn rastafase, met gekleurde kraaltjes onder aan de vlechtjes in mijn helblonde haar. Dit kwam vlak voor de glittergelfase.
De buurman die 2 van onze konijnen kwam slachten toen ik zes was. De bruut gebruikte gewoon zijn zakmes dat niet eens scherp was dus hij moest een aantal keer heen en weer zagen. En dat konijn maar spartelen en gillen. Brrrrr.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Liften

Toch wel aantal keren gedaan. Zat je daar een uur in de auto met een vreemde... Ja, je wilde toch een keer naar een grote stad. Nooit alleen gelift overigens.
En , water uit de kraan drinken. Zo met je mond eronder hangen.

Vroeguh had je nl. nog geen flesjes. En ik had altijd dorst (nog steeds een grote drinker ), dus daar stond je weer voor de wasbakken op de wc op school...

Blij dat die flesjes er nu zijn.
Mijn oude tochtige en vochtige huis.

De boiler bij mijn ouders thuis die altijd leeg was als ik moest douchen (met dank aan mijn zussen).

Mijn bril uit de jaren 80, zo'n kleurloos hoornen uilengeval. Ik schaam me dood als ik me bedenk dat ik dáár een aantal jaren mee gelopen, dit gevoel wordt versterkt door mijn kinderen die me keihard uitlachen bij het zien van foto's uit die tijd.
Heb niet alles meegelezen dus wellicht ben ik hopeloos mosterd maar...

De gymlessen waarbij 2 leerlingen dan hun 'teamgenoten' mochten uitkiezen!

3maal raden wie er nog als een van de laatste 2 overbleef....

Zwáár trauma aan overgehouden!!
Noelle heel herkenbaar, ik werd ook altijd al laatste gekozen

Trauma's heb ik overgehouden van de lagere school
oja, het kiezen bij gym, wat een verschrikking was dat zeg.

Een stukje moeten zingen in de klas, vond ik ook zo erg.

En glittergel, wat een plakkerig goedje.

Ik lees hier ook een aantal keer dat de hele kinderleeftijd/jeugd niet gemist wordt. Ik merk dat ik bij het denken aan wat ik allemaal niet mis, ik toch ook wel nostalgisch word hoor! Ik heb toch ook wel veel warme herinneringen aan 'vroegah'.
Mijn zus en ik hadden als klein kind een 'lekkere korte coupe'. En dan echt je-lijkt-op-een-jongetje-kort. Daar heb ik echt een trauma aan overgehouden.

Ook bij ons thuis waren ze fan van Duitse tv. Vooral zo rond carnaval. Moest je verplicht kijken naar een soort standup-comedian die in dialect grapjes stond te vertellen. Ik verstond er natuurlijk geen bal van, maar mijn ouders vonden het hi-lá-risch.

Ik vind Duits nog steeds een rottaal.

Elke zondag werd er voetbal gekeken. Geen discussie mogelijk.

De geur van balkenbrij......ik vind het nog steeds ranzig.
ik heb nog niet alles gelezen, misschien is het al genoemd: de schooltandartsbus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven