Voordat het weg is...??

28-02-2011 09:35 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op een paar topics over verschillende zaken lees ik steeds weer

dat je ergens snel bij moet zijn want anders is het weg, of heb je geen keuze meer. Zoals bv met vakanties, kinderkleding/schoenen, mode etc. is dit niet een klein beetje overtrokken?

We hebben zoveel keuze in dit land, zoveel winkels, zoveel mogelijkheden. Waarom hebben dan veel mensen de neiging om bij zulke zaken als eerste te moeten zijn?

Men komt net van vakantie terug en boekt alweer de volgende voor volgend jaar, want anders is die reis weg.

Houden we dit niet vreselijk met z'n allen in stand??

En want dan nog, we hebben alles in overvloed. Er zijn zat landen in de wereld waar het er heel anders aan toe gaat.

Of ligt dit aan mijn maandagochtend gevoel
Ben het met je eens, maar het is grotendeels je maandagochtend gevoel Anders zou het je aan je kont kunnen roesten lijkt me
Ik denk niet dat "ze" anders weg zijn maar dat dan de leukste weg zijn en ja, maandagochtend sucks!
En dan is het ook nog regenachtig weer. Daar word je ook niet vrolijker van..:-)
Ik ben het met je eens. Onzin vind ik het om nu al zomerkleren te gaan kopen en die maanden in de kast te hebben liggen 'omdat het leuke anders weg is'. Alsof winkels de voorraad nooit aanvullen. Ik koop het spul wanneer ik het nodig heb, niet eerder.
Ik heb er niet zo'n last van, geloof ik Maar ik wens je een snelle lente, dan is alles leuker!
quote:flatscreen schreef op 28 februari 2011 @ 09:35:

Op een paar topics over verschillende zaken lees ik steeds weer

dat je ergens snel bij moet zijn want anders is het weg, of heb je geen keuze meer. Zoals bv met vakanties, kinderkleding/schoenen, mode etc. is dit niet een klein beetje overtrokken?

We hebben zoveel keuze in dit land, zoveel winkels, zoveel mogelijkheden. Waarom hebben dan veel mensen de neiging om bij zulke zaken als eerste te moeten zijn?

Men komt net van vakantie terug en boekt alweer de volgende voor volgend jaar, want anders is die reis weg.

Houden we dit niet vreselijk met z'n allen in stand??

En want dan nog, we hebben alles in overvloed. Er zijn zat landen in de wereld waar het er heel anders aan toe gaat.

Of ligt dit aan mijn maandagochtend gevoel

Heb je mijn post op het Wintersporttopic 2012 gelezen soms?

Tja, ik hoef echt niet de eerste te zijn die boekt voor volgend jaar voorjaarsvakantie 2012 als ik maar wel iets heb waar we met zijn vieren in kunnen overnachten.Blijkbaar hebben mensen afspraken met pensionhouders om hun elke voorjaarsvakantie een kamer te garanderen. Als je daar later bij aansluit (zoals wij) dan vis je achter het net. Mag je toch best jammer vinden? Zeker op een maandagochtend.....
Poep, wie heeft jou gescheten?
Oh, en met schoenmaat 42 moet ik soms ook op tijd zijn want nee, die maten worden lang niet altijd aangevuld.
Nee, maar standaart winkels zoals hema, v&d hebben het spul zo weer op voorraad.
Soms is goed voorbereid zijn het halve werk. Weet je nog die pakken sneeuw? De ANWB verkocht van die handige sneeuwijzers..... Je raadt het al, binnen een vloek en een zucht uitverkocht. In september waren ze er echter in overvloed en ook dat raad je vast al, toen heb ik ze dus gekocht. Waarom in lange rijen gaan staan, 3x terug moeten, wachtlijsten etc als het ook zo simpel kan zijn?
Tja, mijn ervaring is inmiddels dat leuke kinderkleding in bepaalde maatjes toch al snel uitverkocht is. Als ik nu dus iets leuks zie voor mijn dochter qua zomerkleding, dan koop ik het alvast. Zou het dan jammer vinden als ik het later weer opzoek en het blijkt al uitverkocht te zijn. Dat heb ik afgelopen winter net iets te vaak ervaren Uiteraard zijn er dan wel weer andere leuke dingen te vinden, maar dan heb ik best spijt dat ik niet eerder dat ene leuke heb gekocht.

Met vakanties heb ik die ervaring niet, daar zijn we juist vaak laat mee.
quote:Flowerfield schreef op 28 februari 2011 @ 09:50:

Nee, maar standaart winkels zoals hema, v&d hebben het spul zo weer op voorraad.Is dit een reactie op mijn eerdere post? Zo ja: Hema en V&D hebben niet eens schoenen in maat 42.
Jep louise, maar heb het fenomeen al vaker voorbij zien komen. En ook in mijn priveleven hoor ik het om me heen dat mensen vaak zo vroeg boeken naar een andere vakantie.

Ik snap wat je bedoeld hoor, maar toch, we houden het zelf in stand denkik.

Verder geen aanval, gewoon een maandagse constatering.

Nu ga ik voor de lol mijn strijk doen!

Beetje zon is wel welkom inderdaad :-)
quote:flatscreen schreef op 28 februari 2011 @ 09:52:

Jep louise, maar heb het fenomeen al vaker voorbij zien komen. En ook in mijn priveleven hoor ik het om me heen dat mensen vaak zo vroeg boeken naar een andere vakantie.

Ik snap wat je bedoeld hoor, maar toch, we houden het zelf in stand denkik.

Verder geen aanval, gewoon een maandagse constatering.

Nu ga ik voor de lol mijn strijk doen!

Beetje zon is wel welkom inderdaad :-)Het zou al schelen als ze leerplichtige kinderen 5 sniiperdagen per jaar geven. Dan hoeven we niet allemaal perse in die ene week massaal in file naar de Alpen. Tja, ik weet, erg luxeprobleem zo' n (wintersport)vakantie.*bloos*
quote:plops schreef op 28 februari 2011 @ 09:50:

Soms is goed voorbereid zijn het halve werk. Weet je nog die pakken sneeuw? De ANWB verkocht van die handige sneeuwijzers..... Je raadt het al, binnen een vloek en een zucht uitverkocht. In september waren ze er echter in overvloed en ook dat raad je vast al, toen heb ik ze dus gekocht. Waarom in lange rijen gaan staan, 3x terug moeten, wachtlijsten etc als het ook zo simpel kan zijn?Helemaal waar!
wij wilden op de camping waar je deze zomer heengaan graag een bepaalde plaats. Dan moet je er gewoon op tijd bij zijn, anders is die plek al geboekt. We hebben btw niet meteen na de vakantie geboekt, maar halverwege januari. Ik ga niet eerder boeken omdat ik dan nog niet zeker ben dat mijn vakantie-aanvraag goedgekeurd worden.
Met bijzondere dingen moet je er idd vaak snel bij zijn. Maar neem de snowboots afgelopen winter. Massaal uitverkocht. Nergens meer te koop. Toen heb ik twee weken gewacht en tadaaaa, nieuwe ladingen binnen. En zo gaat het ook met andere standaart dingen. Dus nu dingen voor de zomer kopen doe ik echt niet.
quote:Flowerfield schreef op 28 februari 2011 @ 10:08:

Met bijzondere dingen moet je er idd vaak snel bij zijn. Maar neem de snowboots afgelopen winter. Massaal uitverkocht. Nergens meer te koop. Toen heb ik twee weken gewacht en tadaaaa, nieuwe ladingen binnen. En zo gaat het ook met andere standaart dingen. Dus nu dingen voor de zomer kopen doe ik echt niet.En ondertussen ben je al wel 3x naar de stad geweest om te kijken en ben je al 12 winkels langsgeweest. Hartstikke mooi dat ze er twee weken later weer zijn, maar die moeite die daar aan vooraf gaat bespaar ik me graag. Als ik nu door de stad zou lopen en ik zie mooie zomerschoenen dan gaan ze echt mee naar huis. Net als de leuke zomershirtjes/rokjes/whatever.
Dan zou ik nooit meer wat kunnen doen, want ik plan alles het liefst 1 dag van te voren

Maar misschien kan het ook omdat ik heel flexibel ben (geen kinderen bijvoorbeeld)
Tsja, zolang we niet allemaal de boel boycotten, en pas zomerspullen gaan kopen als de zon schijnt, en paaseitjes, pepernoten en kerstkransjes vanaf een paar weken voor het feest ipv 3 maanden, zullen de winkels daar op inspelen.

En volgend jaar nog vroeger komen,zodat over een paar jaar de collectie voor volgend jaar al dit seizoen in de winkel ligt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 28 februari 2011 @ 11:07:

Tsja, zolang we niet allemaal de boel boycotten, en pas zomerspullen gaan kopen als de zon schijnt, en paaseitjes, pepernoten en kerstkransjes vanaf een paar weken voor het feest ipv 3 maanden, zullen de winkels daar op inspelen.

En volgend jaar nog vroeger komen,zodat over een paar jaar de collectie voor volgend jaar al dit seizoen in de winkel ligtDat vind ik dan weer juist goed, ik vreet me nu al weer vol met chocolade-eitjes
Nou, snel kopen dan, voordat alle lekkere weg zijn!
Dat is gewoon een eeuwenoude verkooptruc.

Zodra mensen het idee krijgen dat iets schaars is of misschien wel gaat worden, gaan ze kopen.

werkt als een trein
Ja, dat blijkt wel weer.
Ik heb mijn zomergarderobe idd al bij elkaar gekocht voor aankomende zomer. Maar dan wel in de uitverkoop, uit de collectie van vorig seizoen.

En ook ik heb de ANWB sneeuwdingen pas geleden alvast gekocht, voordat ze straks weer weg zijn.

Inspelen op de situatie noem ik dat. Weten wanneer het wel en wanneer het niet moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven