clips op YouTube plaatsen, mag dat?

28-02-2011 10:28 10 berichten
verwijderd ivm achterhaald
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2017 18:18
Reden: OP leeggehaald, maatregelen zijn getroffen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva forum
96.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen, hoogstens word hij eraf gehaald.
Oké, dus dat is het ergste wat gebeuren kan, dat je video wordt verwijderd?
Ja. Bij mij hebben ze het geluid gemute bij een filmpje omdat ik niet de rechten van het liedje had.
Oh oké, bedankt !!!
Het mag niet. Je bent geen rechthebbende. Maar voordat je een claim krijgt, zal je wel eerst vriendelijk worden verzocht om de clip te verwijderen en dat er anders mogelijk sancties volgen.

Tv-programma's maken zich er overigens ook schuldig aan. DWDD mag officieel niet zomaar iets laten zien en dan vermelden: "Bron:YouTube". De bron is nl. niet de rechthebbende, alleen het kanaal dat het verspreidt. "Nederland 1" is ook geen bron.

Conclusie: Je kunt het doen, maar de kans is groot dat je veel werk voor niks doet en er een hoop gedoe achteraf mee hebt.
Toch niet?

Maar als het gaat om clips van zeg maar 25 tot 30 jaar oud? Bijvoorbeeld optredens van TopPop, die niet terug te vinden zijn op YouTube, en waar er nog wel veel andere van zijn, die er dan blijkbaar wel op mogen staan?
Make niet uit dat die clips al 25 jaar oud zijn. Toppop is volgens mij van de Avro, dus zij zijn rechthebbende. De Avro is de enige die een toppop-clipje mag plaatsen.
anoniem_44014 wijzigde dit bericht op 28-02-2011 20:26
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
@Izabelle Er is een mediawet die je kunt gebruiken om dit te voorkomen en dan is het dus wel "legaal". . Helpt vooral goed als je ergens een nummer onder zet want die worden heel snel gemute. Ook helpt het om nummers via I - tunes erop te zetten. Omdat er dan een Itunes link onder komt om het nummer aan te schaffen mag het dan wel.

filmpje over hoe het moet:

http://www.youtube.com/watch?v=LjKUFTYPnhE

Is ook wel te googlen.
Hee, daar kan ik wat mee , ik moet het nog even uitzoeken allemaal, maar ik ga ermee aan de slag, bedankt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven