wie collecteert er ook?

28-02-2011 11:35 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week is het Reumacollecte week en ik heb mezelf nav een stukje in de krant aangemeld om te collecteren. Naast dat het natuurlijk voor het goede doel is hoop ik op deze manier ook wat meer in contact te komen met mensen in deze wijk (woon hier nog maar een paar maanden). Hoop dat dat lukt en men niet teveel baalt van een collectant aan de deur!

Zijn er hier nog meer collectanten en hoe zijn jullie ervaringen?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik heb dat vroeger wel gedaan. Ervaringen zijn heel wisselend, de meeste mensen hier geven 0,50. Je hebt ook mensen die zeggen, ik heb vanmorgen al gegeven ( en dat kan dus niet)

Ik heb een jaar in een dorp gewoond en daar kwamen ze met een lijst naast de collectebus, zodat je kon zien dat de buren / de rest van het dorp ook ¤2 hadden gegeven en je dat ook moest doen, dat vond ik erg vervelend.
Ik heb één keer gecollecteerd. Ik had niet het idee dat mensen baalden. De mensen die echt niet willen, hebben zo'n sticker op de deur. Het geeft een goed gevoel om te doen. Weet niet of het echt helpt om in contact te komen met de buurt.
Ik collecteer voor de dierenbescherming in oktober, vlak voor dierendag. Ik heb alleen maar leuke reacties. Nou moet ik zeggen dat ik alleen maar collecteer om geld op te halen en niet om vriendschappen op te doen.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik, voor de brandwonden stichting.

Vind het door de jaren heen steeds minder worden, mensen onbeschofter en harder.

Denk erover om te stoppen.

Is misschien niet wat je wil horen, maar wel hoe ik het voel.
Ow, dat lijkt me ook niks!

Ik moet zeggen dat ik soms ook baal van een collecte aan de deur hoor, naar mijn gevoel altijd op een onhandig moment. Maar aan de andere kant denk ik nu zelf ook eraan om begin van de avond te gaan, dan zijn de meesten natuurlijk thuis.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ik hoop wel dat het zo makkelijker wordt om een praatje aan te knopen met mensen die je nu alleen groet op straat
Ik ga dit jaar voor het eerst voor het astma fonds collecteren. Ben benieuwd hoe het gaat
Ik heb het vroeger ook gedaan, maar ik vond het toch wel vervelend worden. Veel mensen die hier niet eens de deur voor me openmaakten.

Gewoon door de deur riepen dat ik weg moest gaan!! Bereid je ook voor op een zware collectebus. Mensen die gaan graven naar één, twee en vijf centen en dat dan met een zelfvoldane smile in je bus gooien. Weegt dus vrij veel dan aan het einde van de avond, maar is bedroevend weinig qua waarde.

Ik collecteerde o.a. voor het diabetesfonds, reacties:

Nou dat heb ik niet hoor, dan hoef ik ook niks te geven.

Ik ken die ziekte niet eens!

Dat heb ik, bla bla bla bla, en dan na tien minuten zeggen dat je niks geeft.

GRRR. Ik ben ermee gestopt. Misschien dat ik het nog een keertje oppak, maar voorlopig ben ik er een beetje klaar mee!!

(dit is nu wel heel negatief, er waren natuurlijk ook leuke mensen waar ik bij aanbelde, maar de 'rottige' blijven toch meer hangen).
Ik, voor het KWF. Meestal hele positieve reacties en mensen geven ook bijna altijd wel iets.

En ook puur voor t goede doel. Tip: collecteer tussen 5 en 7, dan zijn de meesten wel thuis.

Succes!
Ik heb het 1 keer gedaan. Vier uur lang in de stromende regen rondgelopen voor Amnesty. Ik vond er niets aan, mensen reageerden niet hartelijk, met moeite kon er een kleine bijdrage af, ik heb mensen weg zien duiken achter banken en gordijnen en zelfs mensen gezien die vanachter hun raam boos aan het wegsturen waren. De opbrengst was uiteindelijk een miezerige 20 euro. Ik heb de organisator verteld dat ze me van de lijst mocht halen. Ik ga niet 4 uur rondsjokken voor zo'n opbrengst. Dan kan ik beter een paar uur meer werken en de opbrengst daarvan storten.

Wel jammer dat het zo liep, ik had me er meer bij voorgesteld.
Ik heb een keertje gecollecteerd en vond het best leuk om te doen.

De reacties wisselden van "nee, dank je" tot iemand die me huilend in de armen vloog (was met de aardbeving in turkije, jaren terug). maar nooit onbeschoft.

Ik begrijp werkelijk niet dat iemand onbeschoft durft te doen tegen een vrijwilliger die voor het goede doel loopt. Wat is dat voor domme instelling?

Leuk dat je dit gaat doen!
quote:heleen1234 schreef op 28 februari 2011 @ 11:45:

Ik heb het vroeger ook gedaan, maar ik vond het toch wel vervelend worden. Veel mensen die hier niet eens de deur voor me openmaakten.

Gewoon door de deur riepen dat ik weg moest gaan!! Bereid je ook voor op een zware collectebus. Mensen die gaan graven naar één, twee en vijf centen en dat dan met een zelfvoldane smile in je bus gooien. Weegt dus vrij veel dan aan het einde van de avond, maar is bedroevend weinig qua waarde.

Ik collecteerde o.a. voor het diabetesfonds, reacties:

Nou dat heb ik niet hoor, dan hoef ik ook niks te geven.

Ik ken die ziekte niet eens!

Dat heb ik, bla bla bla bla, en dan na tien minuten zeggen dat je niks geeft.

GRRR. Ik ben ermee gestopt. Misschien dat ik het nog een keertje oppak, maar voorlopig ben ik er een beetje klaar mee!!

(dit is nu wel heel negatief, er waren natuurlijk ook leuke mensen waar ik bij aanbelde, maar de 'rottige' blijven toch meer hangen).Hmmm... misschien moet ik voor ik ga maar even een glaasje wijn nemen. Overigens is dit wel een hele vriendelijke buurt heb ik de indruk... iedereen groet elkaar en is beleefd.
quote:felice71 schreef op 28 februari 2011 @ 11:43:

Ik hoop wel dat het zo makkelijker wordt om een praatje aan te knopen met mensen die je nu alleen groet op straat Ik zou zeggen, neem een hond. Als ik met dochter in de wagen en hond op stap ben, zou ik soms willen dat mensen niet tegen me spraken .
Ik heb ook voor het astma fonds gecollecteerd. 1x riep iemand: "Bedelaar ad deur!", maar deed wel open. Moest er wel om lachen, maakte er een grapje over dus geen probleem. Vond het zelf wel leuk om de buurt zo een btje te leren kennen.
quote:didi01 schreef op 28 februari 2011 @ 11:45:

Ik, voor het KWF. Meestal hele positieve reacties en mensen geven ook bijna altijd wel iets.

En ook puur voor t goede doel. Tip: collecteer tussen 5 en 7, dan zijn de meesten wel thuis.

Succes!Én net aan eten.
Dat mensen wegduiken heb ik ook wel eens gehad ja, erg vervelend vond ik dat.
quote:heleen1234 schreef op 28 februari 2011 @ 11:45:

Weegt dus vrij veel dan aan het einde van de avond, maar is bedroevend weinig qua waarde.

Je haalt zelf natuurlijk geen honderden euro´s op, maar als het wordt opgeteld van de hele wijk, komt er tocj altijd wel een mooi bedrag uit hoor. Bij het KWF krijg je ook een mooi overzichtje wat je hebt opgehaald...heel slim, want daar wil je dan het jaar daarop natuurlijk wel overheen
ik heb een paar keer gecollecteerd waarvan 1 keer met een groep dames samen. Bij meerder huizen vroegen ze om ID. Die hadden we dus niet gekregen dus ook geen geld.

Ik vond het wel leuk om te doen maar niet meer in mijn eigen buurt.
Ik heb het gedaan. Maar ik vond het vreselijk. Deuren die in je neus dichtgegooid werden, mensen die echt geïrriteerd reageerden. En dan de opbrengst, was echt bedroevend laag. Ik geloof 14 euro in de hele wijk.

Ik geef zelf altijd wel iets. Maar dat is schijnbaar niet bij iedereen zo.
Ik collecteer voor het epilepsiefonds en dierenbescherming.

De mensen geven duidelijk meer voor de dierenbescherming.

En meestal gaan de kids uit de straat mee(omstebeurten de collectebus vasthouden

vind ik ook wel een goed voorbeeld,om te laten zien.
Vind collectanten alleen maar irritant. Denk dat je daar geen vrienden mee maakt in je buurt. Als je sociale contacten op wil doen kun je volgens mij beter 'n andere hobby kiezen.
quote:didi01 schreef op 28 februari 2011 @ 11:49:

[...]

Je haalt zelf natuurlijk geen honderden euro´s op, maar als het wordt opgeteld van de hele wijk, komt er tocj altijd wel een mooi bedrag uit hoor. Bij het KWF krijg je ook een mooi overzichtje wat je hebt opgehaald...heel slim, want daar wil je dan het jaar daarop natuurlijk wel overheen Ik bedoelde ermee, dat die één en twee centen veel wegen! Kijk een euro of twee euro of briefje van vijf/ tien dat wil ik wel draagen. Maar 50 muntjes van één cent!! De instelling van de mensen werd mij een beetje te gortig. Zelfvoldaan tien muntjes erin gooien die dan totaal een waarde hebben van 15 cent!, komop zeg. Mooie auto voor de deur, leuke inrichting, ik kon de nieuwe plasma tv ook zien hangen door de gordijnen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 28 februari 2011 @ 11:51:

Ik geef zelf altijd wel iets. Maar dat is schijnbaar niet bij iedereen zo.Ik geef dus nooit wat. Ik heb een hekel aan het gebedel aan de deur. Ik maak geld over naar 1 goed doel en dan geef ik liever een groot (groter) bedrag.
Ik geef ook altijd iets.

Lijkt me gewoon algemene beschaving toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven