Gezondheid alle pijlers

Wie kent dit? (rode vlekken)

28-02-2011 12:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Ringworm? Dan wordt het midden van de rode plek langzaam witter, zodat je een echte ring krijgt.
o jakkes!
..
Kan van alles zijn. Gewoon even afwachten tot donderdag, zo lang is dat echt niet, en dan die vervangende dokter ernaar laten kijken. Waarschijnlijk krijg je dan een zalfje waarmee je er binnen een paar dagen vanaf bent. Of in het 'ergste' geval een verwijzing naar de dermatoloog en dan zal je ook weer even moeten wachten voor je daar terecht kunt. Het is niet anders.
Wellicht iets eczemerigs.

En dan geldt inderdaad wat heelveelkleurig zegt .

(als je hier gevoelig voor bent, kan dat inderdaad de kop opsteken als je weerstand een beetje lager is)
Jeukt het? Ik heb het namelijk ook een keer gehad, en bleken het galbultjes te zijn. Van de huisarts creme gekregen en het is nu zo goed als weg. Je kan ze krijgen door bijvoorbeeld stress etc...
het is trouwens niet besmettelijk ofzo
kan het een schimmeltje zijn? ringworm is overigens ook een vorm van schimmel...

en verder sluit ik me aan bij heelveelkleurig...
Kan het niet gewoon wat irritatie zijn? Dat je door de kou en verminderde weerstand er nu last van hebt.

Heb je er zelf al wat vaseline opgesmeerd? Helpt bij wel altijd.

Ik heb 's winters veel last van droge rode plekken op bovenarmen en benen.

Ik zou er gewoon alvast beginnen met er wat vaseline op te smeren. Baat het niet dan schaadt het niet. Gaat het niet over dan alsnog donderdag even naar de huisarts.
Ik heb dit ook gehad. Bij mij waren het in het begin rode vlekjes en ze werden witter na verloop van tijd. Ik had pityriasis versicolor, dat is een schimmel. Ik kreeg Selsun shampoo en moest dit een paar keer opsperen, s'nachts laten zitten en s'ochtends weer afspoelen. Dat doodt de schimmel, de plekjes moeten wel gewoon door de zon weer bijkleuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven