Werk & Studie alle pijlers

getting things done, david allen

19-02-2011 21:07 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie kent dit boek? Of deze manier van werken?

Ik heb te weinig overzicht in mijn werk. Maak overal lijstjes van. Word bij wijze van spreken benauwd wanneer ik bedenk wat ik allemaal nog moet afhandelen en wanneer ik dat zou moeten doen. Heb bijna alles in mijn hoofd en niet in op papier. Nou heb ik 2 jaar geroepen "ik moet gewoon opschrijven wat ik moet doen en me daar aan houden", maar ik doe het dus niet.

Ben er nu zat van. Ik merk dat ik kleine fouten begin te maken omdat ik veel ad hoc oplos. Time-management is iets wat iedereen me aanraadt. Op internet heb ik een en ander gelezen over "getting things done". Heb het boek gekocht en ben het nu aan het lezen.

Wie kent het boek en werkt ermee? Vond je het makkelijk toe te passen? Waarom dit boek en niet een ander time-managementboek?
Kijk, je bent al goed op weg om je inslaap-problemen aan te pakken!

Goed dat je je bezig gaat houden met time-mangement.

En heb je nog nagedacht over yoga?

Zou dit wat zijn? Ik vind het altijd leuke en toegankelijk boeken:

quote:SeptemberGirl schreef op 19 februari 2011 @ 21:09:

Kijk, je bent al goed op weg om je inslaap-problemen aan te pakken!

Goed dat je je bezig gaat houden met time-mangement.

En heb je nog nagedacht over yoga?

Zou dit wat zijn? Ik vind het altijd leuke en toegankelijk boeken:

[afbeelding]

Hahaha. Heb idd nav dat topic wel besloten dat ik mijn werk constructiever aan moet pakken. Ben normaal gesproken ook fan van de dummy boeken. Dit boek leek me echter prettig vanwege de concrete aanpak die erin beschreven staat.

Yoga nog niet over nagedacht. Is op dit moment moeilijk in te plannen met mijn werk en gezin.
Ik gebruik de methode van Getting things done nu ongeveer een jaar en het bevalt mij erg goed. Mijn valkuil is dat ik het na verloop van tijd laat verslonzen (vooral na een vakantie en dus honderden ongelezen mails in mijn mailbox) en dan werkt het systeem niet meer. Het boek van David Allen vind ik goed omdat het vanuit praktisch oogpunt de theorie beschrijft. Om het systeem daadwerkelijk goed te implementeren heb ik veel gehad aan het boek van Taco Oosterkamp: 'Elke dag je hoofd en inbox leeg'. Hierin staat stap voor stap beschreven hoe outlook te gebruiken is als basis voor GTD.
quote:sophiax schreef op 19 februari 2011 @ 21:23:

Ik gebruik de methode van Getting things done nu ongeveer een jaar en het bevalt mij erg goed. Mijn valkuil is dat ik het na verloop van tijd laat verslonzen (vooral na een vakantie en dus honderden ongelezen mails in mijn mailbox) en dan werkt het systeem niet meer. Het boek van David Allen vind ik goed omdat het vanuit praktisch oogpunt de theorie beschrijft. Om het systeem daadwerkelijk goed te implementeren heb ik veel gehad aan het boek van Taco Oosterkamp: 'Elke dag je hoofd en inbox leeg'. Hierin staat stap voor stap beschreven hoe outlook te gebruiken is als basis voor GTD.Dat boek heb ik ook in mijn handen gehad. Wij werken echter niet met outlook op het werk. Wil als onderdeel van mijn POP wel een eendaagse cursus aanvragen die die Taco geeft.
Ik heb het boek gelezen en ben nu net bezig met het te 'implementeren'. Eerst hier thuis en dan als ik het onder de knie heb op het werk.

Ik merk al meteen het verschil. Het feit dat ik weet dat ik alles - maar dan ook alles - opgeschreven heb heeft het al een stuk rustiger gemaakt in mijn hoofd.

Sophiax heeft wel gelijk. Je moet het wel bijhouden, maar aan de andere kant. Als je het trucje eenmaal door hebt is het heel makkelijk om er weer even voor te gaan zitten en het weer op te pakken.

Ik zou het zeker gaan proberen.
ha krokus, de lente komt eraan dus waarom zou je je in een stoffig boek gaan verschuilen.Jij bent gewoon van het directe oplossen, en wat nou je hebt geen overzicht?je hebt alles in je hoofd zei je al, dus wat is het probleem, kleine foutjes mogen er zijn, (zolang het maar geen grote grove fouten zijn). je hebt het druk zat(werk,ook nog gezin) dusse..relax!

ipv boek "moeten" lezen en dan ook nog natuurlijk 'moeten'gebruiken zou je ook gewoon lekker buiten kunnen gaan wandelen met je gezin, echt ; geeft veel meer ruimte!
quote:ml04 schreef op 19 februari 2011 @ 22:06:

ha krokus, de lente komt eraan dus waarom zou je je in een stoffig boek gaan verschuilen.Jij bent gewoon van het directe oplossen, en wat nou je hebt geen overzicht?je hebt alles in je hoofd zei je al, dus wat is het probleem, kleine foutjes mogen er zijn, (zolang het maar geen grote grove fouten zijn). je hebt het druk zat(werk,ook nog gezin) dusse..relax!

ipv boek "moeten" lezen en dan ook nog natuurlijk 'moeten'gebruiken zou je ook gewoon lekker buiten kunnen gaan wandelen met je gezin, echt ; geeft veel meer ruimte!hahaha. Als dat de oplossing voor me zou zijn. Zo werkt het voor mij helaas niet. Ik heb teveel in mijn hoofd wat nog geregeld moet worden. Dat moet eruit!
Hoi Krokusje,

Ik zag gisteren dit topic van je en heb het boek gelijk besteld na de reviews gelezen te hebben op bol.com. Ik herken je postings helemaal!

Ik zie jouw naam nogal eens voorbij komen (ben zelf meer een meelezer) en vind het dan zó herkenbaar wat je schrijft.

Volgens mij hebben we ook kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd.

Ik ben dus ook erg benieuwd wat je van het boek vindt en hoe ik het zelf ga vinden.

Ben nu echt op een punt dat ik structuur in de chaos moet hebben, ik ben van mezelf behoorlijk ordelijk, maar nu met de drukte van kinderen, studie, huishouden en een baan zoeken ben ik de weg wat kwijt. Ik wil orde, ruimte voor ontspanning en me niet de hele tijd afvragen wat ik nu ook alweer allemaal vergeten ben....

Ik hoop dat het boek je helpt en dat je jouw ervaringen nog eens komt posten!
hey krokus,

beetje laat weer eens een reactie van mij,(heb een heeeeeeele lange wandeling gemaakt) seriues waarom dan nog meer in je hoofd stoppen? gooi het eruit schrijf het op een takenlijstje en pak er gewoon elke keer wat uit om af te ronden, en neem genoeg pauzes en tijd voor jezelf (gek genoeg doe je in die tijd en/of door die tijd veel meer dan wanneer je geen pauzes neemt)

hey, succes !
Na het lezen van dit topic heb ik het boek ook besteld. Ik zat al helemaal te balen van de 3 weken levertijd, maar hij was na 2 dagen al binnen :-) Ik ben erg benieuwd of er al mensen mee begonnen zijn en of ze die ervaring nog even hier zouden willen posten!?!

Ik zie er zelf namelijk een beetje tegenop om ermee te beginnen omdat ik het zo druk heb. Als de reacties een beetje positief zijn raak ik vast gemotiveerder en weet ik wel een plekje in mijn agenda te vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven