Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Haha..nou ik moet er niet aan denken om er vullingen in te doen.. Me huid is nu al niet wat het moet zijn door het steeds aankomen en afvallen in snel tempo vaak..dus stevig zijn ze allang niet meer..dan lijken me vullingen ook niet alles..geef mij maar een kleiner maatje.. Joehoe heerlijk lijkt me dat.. Eindelijk weer eens lekker sporten zonder dat ze alle kanten opschieten denk ik dan gelijk haha.. Ok dan wacht ik even af tot me gesprek met me chirurg..
dank je maaike :D
Maaike,

Fijn dat je verwijskaart hebt gekregen!

Afspraak gemaakt?

Majesteit,

Moet wel lachen om je stukje over dat kaartje.

En wil best het woord doen maar dan samen met jullie, kunnen we opbrengsten ook delen

En is ook slikken van het eten maar fijn dat je dan kaartje mag laten zien.

Heb er 1 gekregen (lag op nachtkastje toen ik wakker werd) en heb het ingesealed en in portemonee.

Altijd handig.

Vandaag is het precies jaar terug dat ik gebeld werd door ziekenhuis dat ik me 5 dagen later moest melden om half 8 in de ochtend.

Weet het nog precies hoe het ging.

Dat ik aan het werk was en dat het 3 minuten voor 2 was

Ik daarna om 14 uur pauze had. Ik meteen terugbelde en ze dat heel snel vonden hahaha

Omgevlogen dit jaar!!
Ja Brenda, omgevlogen, net als de kilo's die eraf vlogen.... En ik zou denk ik ook mijn benen breken om bij de telefoon te komen als ze me gebeld hebben!!!

Je hebt het geweldig gedaan het hele jaar. En het is nog niet klaar, met al het sporten dat je doet, zul je heerlijk steeds meer richting streef komen! En wij mogen gezellig met je meelopen. En naar je goede adviezen luisteren!

Eigenlijk ben je ook een soort moeder Gans voor ons, net als Toos (Majesteit, dat is Limburger). Jullie zijn de veteranen onder ons. Onze nestors, hihihi.

Dus ga zo door, met kilo's knallen en ons steunen!

Ik heb nog geen afspraak gemaakt, had het weer zo druk vandaag. Dus maandag is het grote moment.

Morgen even eieren, en Modifast halen. En de dumbells en dan kan het feest beginnen maandag.

Ik zal dit weekend ook eens even op Puddings Hyves site gaan kijken, en een berichtje achterlaten! Ze blijft nu wel erg lang weg hier....
Goedemorgen allemaal. Ik krijg zonder een gram te zijn afgevallen al steeds meer energie. Of is het adrenaline....

Ook steeds vrolijker, dus ik ga écht zingend die OK in. En trouwens ook weer uit! Want je krijgt in Eindhoven zo'n lichte narcose, dat je IN de OK al overstapt van ok bedje naar je eigenste ziekenhuisbed....

Dus Brenda: het zal me gaan lukken.

Ik vroeg me vanmorgen hardop af, wat ik zou gaan zingen dan. Zingt Henk me voor: friet met mayonaaaaaaaise, niet met sate niet met ??? maar gewoon met mayonaaaaaaaise.... Vinnik wel een goeie.

Hoe is het met iedereen verder?
ik hoor nog helemaal niet bij de veteranen, ik kan alleen nog maar zo ongeveer onthouden wie brenda, limburger en maaike zijn, en de rest is wat vager . ik gooi het maar op het gat in mn geheugen vanwege de medicatie. stel je voor als ik weer helemaal helder ben. Kan inderdaad heel hard lachen om dat pasje brenda, ga ik ook sealen, als ik er eentje krijg.....

en idd maaike, er schijnen nogal wat mensn huilen die operatietafel op te stappen. krijg je hier ook geen pre-medicatie dus, en vragen ze je tig keer naar naam adres geboortedatum en noem maar op. en dan onder zeil met een kapje. ik denk dat ik om aardbeiensmaak vraag, kinderen mogen toch ook kiezen?

als ik maar niet om ijs vraag als ik bijkom, ohhh zou ik errug vinden. heb ik hier moeite met naar de wc gaan, ondanks al die extra medicatie erbij, en ik groei nu ipv af te vallen, ik word er chagrijnig van. dus als iemand nu tegen me zegt; krijg de shit roep ik heel hard; graag !!!! nou voor ik het nivo verder naar beneden haal, ga ik maar gauw even wat was vouwen......
Maaike,

Dat is echt een goeie dat liedje!!

Wat zullen ze opkijken!!

Het is nu echt wel de adrenaline!

Wat een lief stukje, dank je wel!

(Van moeder gans en nestors cq voorbeeld)

Ik help graag mensen met mijn ervaringen en samen komen we echt een heel eind.

Blijf dat zeker ook doen!!

Hier wordt je ook op holding voorbereid met plakkers en aangeprikt voor zuurstof en dan met je eigen bed naar OK gereden (vaak stap je op holding over op OK bed) en mag je daar overstappen.Bij erna toe rijden zag ik chirurge in ruimte zitten wachten.

Weet het nog precies ook dat ik een anesthesiemedewerker had die een Duits accent had, dat zuurstof omgezet moest worden en dat er wat op mij viel (klein druppeltje) en dat het rond 10 uur was.

Ook hier lichte narcose zodat je zelf overstapt na operatie (met hulp) maar daar weet ik verder niets meer van haha

Verder weet ik dat ik tegen 13 uur wakker werd en dat ik tegen 14 uur naar mijn kamer werd gereden (van 2 hoog naar 4 hoog) en dat ik met bed en al over drempel van lift moest.

Vond dat wel wat hebben om zo door ziekenhuis te crossen

(Op dat moment was het 5e operatie in 2 jaar)

Heb een heel boekverslag gemaakt met daarin alle afspraken (dagboekvorm) en alle kaarten en dieetadviezen.

Majesteit,

Geeft toch niet dat je niet alles kan onthouden?

Hier krijg je wel pre-medicatie en vragen ze je ook paar keer je naam en geboortedatum en meer.

Hier ook een kapje en ze zeggen dan zit zuurstof in (je kan mij meer vertellen maar dat geloof ik niet)

Wat je misschien eens kan proberen is Stimul@nce te halen van Nutrici@

Dat helpt goed met stoelgang, en dat adviseren ze hier te gebruiken tot het weer goed is en kan tussendoor ook gebruikt worden.

Majesteit, ik bedoelde jou niet als veteraan, ik legde je uit dat Toos eigenlijk Limburger is....

Wij zijn volgend jaar ook veteranen! En Patries enzo ook. (ik ben ook even wat namen kwijt... Komt wel terug als ik ze weer lees!)

Wat een goed idee van dat dagboekding! Dat vind ik ook leuk zoiets. Denk dat ik dat ook ga maken. In een plakboek ofzo, met ingeplakte afprakenkaartjes enz enz.

Net Modifast gekocht, één doos aardbeienshakes (enige die ik lekker vond) en een doos van die muesli. Ik moet me er nog wel echt toe zetten, dat pre-dieet. Maar heb toch wel besloten, dat ik niet naar de Griek ga. Gewoon frietjes met zuurvlees en mayo. En morgenavond een gezonde maaltijd. Na mijn vreet-escapade van gisteren, heb ik het afscheid nemen losgelaten. Het is op de een of andere manier niet meer zo belangrijk. Lijkt of er een knopje om is in mijn hoofd. Eten uit mijn systeem....
Zo Majesteit: ik heb ook de viezemientjes besteld en ben alvast maar vaste klant geworden ook. Korting en inderdaad iets gratis. Ik heb voor de Omega3 visolie gekozen. :puke:

Begin nu aan mijn laatste avondje wijndrinken. Dat is het enige eet-drink afscheid dat ik nog doe . En morgen een ijsje ergens.

Dan is het klaar.

Fijne avond allemaal en tot morgen ofzo!

Hebben de ervaringsdeskundologen ook zo afscheid genomen van alle (voorlopig) verboden voedsels?
ik zit nog niet helemaal in de afscheidsfase, ja af en toe nog een afscheidsetentje van mn werk, maar vaochtend wel weer 2 kiwi's gehad en een broodje.heb voor de vakantie wel een aantal modifast repen mee. heb ik deze week idd een etentje gehad bij de wok en bij het kinderrestaurant, maar die weegschaal vliegt omhoog, niet te geloven.....bij de wok vooral sushi gehad en bij de kids natuurlijk weinig controle over de ingredienten, maar nu toch even heel voorzichtig an doen, ook nog op vakantie. en dinsdag nachtje uit van de kids. zo'n bijzondere lokatie dat we dat niet kunnen laten lopen. maaike die afvalpillen vn hun zijn wel groot, maar helpen me hopelijk de boel nog een beetje in toom te houden, en doe ik zelf toch maar wat modifast, als lunchreep bv. en dan maar afwachten.
Goedemorgen....

Ja, ik denk dat dat ook al een heel stuk scheelt, afwisselen met modifast dingen! En je avondeten met mager vlees en veel groente en salades (natuurlijk met weinig dressing ;-( ) En zo min mogelijk koolhydraten heb ik begrepen. En als je nu al begint met er op letten, ben je vast wel gewicht kwijt tegen de 18e april!!! Je kunt rustig aan een paar kilootjes kwijtraken en je lever laten slinken.

Wat leuk trouwens dat er bij jullie een echt kinderrestaurant is! Dat soort dingen hebben we hier niet.... Ik woon op een plek waar je minstens 5 km moet rijden om maar bij een friture te komen, het eerst beste restaurant is ook ongeveer die afstand.

Nou ja, voor de komende maanden is dat alleen maar goed voor me!

We hebben net ontbeten met zelfafgebakken broodjes en een lekker zachtgekookt eitje. En véél aardbeienjam erop, mmmm.
is ook geen echt kinderrestaurant hoor....mijn zoon is jeugdwerker, en een van de groepen bestat uit een aantal kids van 10-12 die 3 weken oefenen olv een kok en dan de 4e week als in een echt restaurant mensen ontvangen, zo'n 25 mensen. en het is elke keer weer even geeldig om die glunderende koppies te zien, en de ene keer zijn de resultaten ook beter dan de andere keer, maar wj gaan voor het genieten van die kids. tzou wel geweldig zijn om een kinderrestaurant te hebben, misschien iets voor mij als ik straks weer beter ben.......en aan het werk moet/kan. ja enig gewoon.

en ik MOET wel aan het lijnen omdat mn gewicht gewoon enorm aan het oplopen is.....stress??
O ja, dat kan best: stress. Ik merkte ook wel dat ik een beetje grenzenloos aan het worden was.... Nu dus even heel streng. Zit ik nu toch wel wat te twijfelen over wel of geen Chinees halen straks..... Denk dat ik te lui ben om het te gaan halen, dus doen we iets gezonds.

Dat is een heel erg goed idee, van dat restaurantje! Ik ken je natuurlijk niet goed, maar op de een of andere manier vind ik het goed bij je passen! Onderzoeken zeker waard! En wat een super initiatief, met die kinderen. Kan me de koppies wel voorstellen, zo trots als een pauw natuurlijk. Heerlijk!!!

Het is natuurlijk ook een hele verantwoordelijkheid, al die grote mensen ontvangen en voor ze koken en ze bedienen!

Ik heb vandaag op de Hyves van Pudding een berichtje achtergelaten. Over dat we haar wel missen. Enzo.

Verder heb ik met mijn liefste samen alvast de vóór foto's gemaakt. Straks ook nog even wegen. En buik, heupen, armen, benen enz opgemeten, zodat ik iedere maand mijn vorderingen kan bijhouden. Dumbells liggen klaar, vanaf morgen gaat er getraind worden. Verder ga ik erg streng zijn voor mezelf en echt iedere dag minimaal een uur onafgebroken flink doorwandelen. Helaas moet het oude hondje Sem dan ofwel thuisblijven, ofwel in zijn kinderwagentje zitten sommige stukken... Kiwi zal het alleen maar geweldig vinden. Nu gaan we 3-5 keer een half uur, omdat Sem dat onafgebroken kan lopen. Maar Kiwi kan veel langer, dus die ga ik een groot plezier doen!!!

Dan zal die stomme lever toch wel een rotschrik gaan krijgen? In combinatie met het shaken? Ik heb me al in geen maanden meer hier thuis gewogen, was wel klaar met de weegschaal. Nu moet het weer. Over een week gaan ze me bellen over hoe het gaat met crashen....
Gaat helemaal goedkomen maaike !! ik weet nog dt ik voor het eerst je blog las, over je plannen....en kijk nu eens.! het is al zover. Nog maar 2 weken, helemaal geweldig.ik heb net maar weer een flesje water weggeslurpt. volhouden die maag.hihi mijn hondje heeft zich aan zijn baas aangepast en helaas ook artrose...maar van dat wagentje klinkt goed, misshien ook een optie hier oor ons 13 jarig hondje....kzie me al lopen door de buurt. eerst zei niemand wat, maar ze begonnen te babbelen toen ik zwetend met mn krukken mn rondje doorworstelde, en elke dagvoor hun deur langs kwam. en sinds kort doe ik dat ook wel met de rollator.....heb ik ineens aanspraak

morgen weer naar de GBPschool.....ben benieuwd. kzal jullie alle nieuwtjes doorspelen, fijne avond
Logisch de zenuwen ook al willen we het heel graag!!

Majesteit,

Vind het ook bij je passen zo'n restaurant.

Succes morgen op school en vind het heel interresant om te lezen en mee te mogen delen.

Maaike,

Nog chinees gehaald?

Goede voornemens uur wandelen en dan hondje gezellig mee in kinderwagen.

Succes met crashen!!
Gatverdakke... weer stuk getikt, kijk even op omdat er klanten weggingen: m'n hele schrijfsel weg.

Ik doe het straks nog wel eens overnieuw ofzo, nu ff geen zin meer in. Dit overkomt me wel vaak de laatste tijd.

Ik duw denk ik op een verkeerd knopje ofzo.....
Ondervind wel vaker problemen met dit forum.

Als je eerst wil kijken wat je getikt hebt dan kan ik niet op verstuur klikken maar dan moet ik eerst kopieren en plakken.

Inloggen wil soms ook niet.
leuk dat jullie dat zeggen van dat restaurantje, ik heb 25 jaar voor de klas gestaan waarvan zeker de helft speciaal onderwijs.helaas dus nu afgekeurd. maar ja, zoiets voor elkaar krijgen als een kinderrestaurantje kost weer jaren bureaucratie en daar heb ik de kracht niet meer voor.

vandaag veel ondelinge gesprekken op mn gbp schooltje, leuke groep, dus ook leuke gesprekken. valt op dat er wel veel meer zijn die gaan vanwege ziekte.vandaag over voor en nadelen gesproken oa, en dan kom je leuke dingen tegen....sex bv.maar ook kleding kopen, het ongezonde goedkope eten tegenover de duurdere verse groentes en fruit enz enz. lijkt niks als ik het zo opschrijf, maar geeft wel een ander inzicht als het teruggekoppelt wordt naar je eigen gedrag. roept er bv eentje; veel is lekker. en daar kun je hele leuke discussies over hebben. maar steeds komt het uit bij ons gedrag, en dat moet straks veranderen. vragen over wel/niet sporten en waarom wel/niet. en heerlijk, zonder ook maar ergens een veroordeling of vooroordeel bij. Ik zou jullie ook zo'n ochtend gunnen, zeker nu de club hechter wordt en we weten dat we 7 jaar bij elkaar blijven. Adressen en mails worden al uitgewisseld.....lachen dus.IK merk dat het me geestelijk sterker maakt. en van dat pasje, schijnt idd ergens gebruikelijk te zijn, krijg je dus korting in restaurants . of gewoon een aangepaste portie tegen een aangepaste prijs. is dus al uitgevonden.

maar nu is het hoogste tijd om een uurtje te liggen......groetjes
oh ja, ik geloof met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid er niet ben op 18 april. dat wordt dan mijn d-day. voor 90% zeker.
Ooooo Majesteit....... Is het echt nu zo goed als zeker? Gefeliciteerd!!! Concrete datum is toch fijner dan het ongeveer weten!

Ik ben blij voor je!!! Valt er bij jou nu ook een soort van last van je schouders?

Ik zit te denken over zo'n restaurantje: je zou het misschien ook via een buurthuis ofzo op poten kunnen gaan zetten?

Het zou zo ontzettend jammer zijn, als al jouw ervaring en dan met name die in het speciaal onderwijs, ongebruikt blijft. Eerst maar eens deze horde nemen en van herstelen. En als met wegsmeltende kilo's wellicht ook de pijn minder wordt, kun je nog wel nadenken over misschien wel een andersoortige carriére met kinderen/jeugd? O, dat zou ik je zo gunnen! Wie weet waar je nog ooit terecht komt nadat er kilo's geknald zijn...

Ik heb mijn eerste nacht/dag crash er bijna op zitten. Nog maar 13, hihihi. Ik heb nachtdienst en heb ontzettend zitten rekenen en puzzelen om mijn maaltijden geregeld te krijgen. Afgelopen nacht heb ik maar zo lang mogelijk gewacht met eten, zodat ik vanaf dat moment steeds 3 uur erbij optelde en dan het volgende stukkie happen mocht. Pffffff. Vandaag bij opstaan om een uur of 2 begonnen met een peer. Om 17.15 een omeletje met chinese roerbakgroenten, zonder olie of boter. En een bakje modifast muesli. Wat dus eigenlijk een kruising is tussen een shake en muesli. Bijzonder smerig, vond ik. Appel-kaneel???? Niet geproefd.

En dan mag ik straks weer wat rauwkost van mezelf. In de nachtdienst doe ik maar gewoon om de 3 uur iets eten, als ik weer in een normaal ritme zit, doe ik wel helemaal goed met shakes en muesli op ontbijt, lunch en dinertijden. En een ei hoort erbij.

Het valt nog niet heel erg tegen, maar ik hoef ook nog niet zo erg hard te werken in mijn naggies. Dat hoeft eigenlijk volgende week pas weer, in mijn laatste 3 werkdagen in de vroege dienst. Dus dan is het ook al bijna klaar met crashen. En we zullen het zien dan tegen die tijd.
Majesteit,

Fijn dat het een leuk clubje is!

Ik vind het ook leuk om te lezen je ervaringen.

Wauw 18 april

Maaike,

Respect voor je met zo'n zwaar beroep en dan crashen!

Je moet wel om jezelf denken!!

Zo dit was even snel, ga nu naar mijn ouders. Moeder die was gisteren met spoed naar seh was gebracht.

Hectische dag.

Lang verhaal maar ze is net weer thuis hoor ik net.

Tot later!
HALLO IEDEREEN,

Allereerst majesteit, van harte proficiat met je datum, 18 april.....

Hoe gaat het Maaike, ik lees dat je al bewust afscheid aan het nemen bent van allerlei lekkers, komt ook echt dichtbij jouw datum, kei spannend hoor!!

Ik heb even een paar baal dagen gehad, zit nu 14 dagen op streng vloeibaar, mag vanag vandaag drie dagen dik vloeibaar en dan starten met crackertjes. Ik allemaal braaf volhouden, en nou val ik al 6 dagen niets af..

Ben wel ontevreden hoor, de eerste week was ik al 10 kilo kwijt, en nu even niets, ben misschien wel verwend maar het valt me zwaar tegen. Hoe kun je nu niet afvallen als je alleen maar drinkt! Pietje ongeduld ben ik toch. Misschien moet ik proberen meer water te drinken, nog meer....

Nou klaar met klagen, is niet goed voor al mijn forumvriendinntjes die nog gaan voor de ok!

Tot laters, liefs Patries
Jawel hoor patries, want het is niet alleen mar zonneschijn wat we doen. ik heb me al afgevraagd of iedereen nou zo stoer doet of dat het idd zo weinig voorstelt. ik had het er vanochtend ineens erg moeilijk mee dat ik tijdens de ok zo lang op mijn rug moet liggen en me zo'n zorgen maak om de pijn die dat zal geven bij het uit de narcose komen en niet anders kunnen liggen. dus daar vloeide het tranenspul. jullie moeten met al die hormoonsveranderingen toch ook regelmatig je huilbuien hebben, en zeker als je even niet afvalt. en ja we doen dit allemal om er beter van te worden maar dat wil niet zeggen dat het leuk is, we laten llemaal snijden in een verder gezond lijf ! dat doen we niet zomaar !! dus alsjeblieft klaag wel, dan kunnen wij ons daar op voorbereiden !!!!!

en wat dat restaurantje betreft; dit gaat ook uit van het jeugdwerk, en als ik straks precies weet hoe het gaat met mn afgekeurd zijn en werken dan wil ik wel dit soort vrijwilligerswerk doen. maar ik zou ook wel voor vast een klein simpel restaurantje op willen zetten met een aantal kids. maar zonder subsidie is dat nooit haalbaar.ook voor mij lichamelijk niet. maar het idee is idd geweldig al zeg ik het zelf.

alles goed bij je moeder brenda?
Jawel hoor patries, want het is niet alleen mar zonneschijn wat we doen. ik heb me al afgevraagd of iedereen nou zo stoer doet of dat het idd zo weinig voorstelt. ik had het er vanochtend ineens erg moeilijk mee dat ik tijdens de ok zo lang op mijn rug moet liggen en me zo'n zorgen maak om de pijn die dat zal geven bij het uit de narcose komen en niet anders kunnen liggen. dus daar vloeide het tranenspul. jullie moeten met al die hormoonsveranderingen toch ook regelmatig je huilbuien hebben, en zeker als je even niet afvalt. en ja we doen dit allemal om er beter van te worden maar dat wil niet zeggen dat het leuk is, we laten llemaal snijden in een verder gezond lijf ! dat doen we niet zomaar !! dus alsjeblieft klaag wel, dan kunnen wij ons daar op voorbereiden !!!!!

en wat dat restaurantje betreft; dit gaat ook uit van het jeugdwerk, en als ik straks precies weet hoe het gaat met mn afgekeurd zijn en werken dan wil ik wel dit soort vrijwilligerswerk doen. maar ik zou ook wel voor vast een klein simpel restaurantje op willen zetten met een aantal kids. maar zonder subsidie is dat nooit haalbaar.ook voor mij lichamelijk niet. maar het idee is idd geweldig al zeg ik het zelf.

alles goed bij je moeder brenda?
O Brenda, dat is schrikken!!! Was het haar hart? Gelukkig dat ze in ieder geval weer thuis is!

Hé bah Patries Pas 10 kilo??? Nee, grapje hoor, ik zou ook balen als ik zo'n poos niks kwijtraakte. Maar als er alleen maar minimaal spul inkomt, kan er volgens mij ook weinig af. Iets van motortjes die draaiend gehouden moeten worden? Bovendien hebben de meesten van ons met al ons gelijn, ons lieve lijf zo in de war geschopt, dat het volgens mij na zo'n operatie ook aan het resetten moet....

Het lijkt me zó eng, als je na zo'n operatie ineens stilstaat met afvallen... Denk je dan: hij doet het niet meer? Of de dokter heeft het niet goed gedaan, het gaat toch nog gewoon naar mijn grote maag door.....

Dank je wel, lieve Brenda voor je respect! Ik ben net begonnen met werken en heb dus te lang gewacht met eten. Nu dus net een salade zonder dressing naar binnen gewerkt, maar ik ben nog wel even bibberig. En koppijn! Dus nu maar wat water erachteraan, dan zal het zometeen wel bijtrekken.

Valkuilen dus voor mij: te lang wachten met eten. Ik ben nu natuurlijk supergemotiveerd, maar ik ben hierdoor in het verleden wel ook de fout weer ingegaan.... Gelukkig is dit dus echt de laatste keer dat zoiets moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven