Zoete Popcorn - de lekkerste?

01-03-2011 11:20 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is vrijdag jarig en gaat aan de klas popcorn uitdelen.

Zoet moet het zijn.

Maar, zegt hij, je moet wel lekkere popcorn kopen want soms is het geen lekkere.??? Er trakteren weleens vaker kinderen op popcorn en daar blijkt dus verschil in te zitten.

Ik eet het niet en ik koop het nooit.

Wie weet waar ik de lekkerste popcorn kan kopen?

Alvast bedankt!
quote:Ligeia schreef op 01 maart 2011 @ 12:30:

Ik gok dat jouw zoontje de ouderwetse popcorn bedoelt, dat is de popcorn met het plakkerige suikerlaagje (zonder botersaus) en die is bij elke supermarkt te koop. De zelfmaakmagnetronpopcorn (drie keer dubbele woordwaarde!) is anders, die heeft een laagje van poedersuiker of zout, dat schudt je inderdaad door de zak heen...Maar die plakt door het ontploffen der mais ook aan de popcorn vast hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:borderwalk wrote on 01 March 2011 @ 12:29:

[...]

Verziekt als de smaak popcorn niet optimaal omdat er geen proefsessie is gehouden? Zolang het niet oud, zwart, niet gepoft of zout is zijn de verschillen tussen verschillende soorten kant en klare zoete popcorn ook niet dusdanig groot dat TO daarmee iets kan verzieken.

Het verschil tussen magnetronzoet en kant-en-klaar-zoet is wat mij betreft wel groot, hoor.

Ik zou inderdaad een pre-party-proefsessie houden, Beautyfly, dan kun je niet missen...
quote:himalaya schreef op 01 maart 2011 @ 12:33:

[...]

Maar die plakt door het ontploffen der mais ook aan de popcorn vast hoor.

Met als gevolg dat dan de helft van de kindjes smakeloze (want: geen suiker) popcorn heeft, en de andere helft heeft een boel plaksuiker waarin wat verdwaalde (en niet ontplofte) maïskorrels inzitten.... Over verzieken gesproken!!

quote:himalaya wrote on 01 March 2011 @ 12:33:

[...]

Maar die plakt door het ontploffen der mais ook aan de popcorn vast hoor.

Ja, om precies te zijn aan drie plofstukjes! De rest is weeïg. Bah!

Nee, je kiezen moeten er gewoon van aan elkaar plakken, dan is het pas goeie! *jengel*
Ow, ik tik te langzaam, zie ik.

Ik ga inderdaad vragen welk klasgenootje de lekkerste popcorn had en vraag waar ze die vandaan hadden.
Jeetje wat reageer jij aangevallen.

Ik heb geen kinderen, dus mijn post kan je sowieso overslaan, dan.
Ik denk dus echt dat de ongezondste versie het meest favoriet is bij kinderen en dat is de superplakkerpopcorn...
quote:SeptemberGirl wrote on 01 March 2011 @ 12:37:

Jeetje wat reageer jij aangevallen.

Ik heb geen kinderen, dus mijn post kan je sowieso overslaan, dan.

Ik heb ook geen kinderen, maar ik ben er wel eentje geweest!

Alleen kregen wij vroeger op school nooit popcorn, maar appels met een dropveter en twee tumtummetjes. Ik stem kant-en-klare plakpopcorn uit de supermarkt...
Een proefsessie met verschillende merken? Een "verjaardag verziekt" als de popcorntractatie niet zo lekker is?

Sorry hoor, wordt het belang van de smaak van een tractatie in de klas van een kind hier niet enorm overdreven?

TO, ga gewoon hierheen www.popcornexpress.nl !
Ik heb geen aandelen...
quote:beautyfly schreef op 01 maart 2011 @ 12:36:

Ik ga trouwens wel vaker af op meningen van anderen, wat is daar mis mee?

Als er meerdere mensen iets lekker vinden zal het niet vies zijn, denk ik dan.

Ik hoopte eigenlijk op wat mensen die gingen roepen dat hun kinderen die en dat merk het lekkerste vinden.Je reageert wel erg aangevallen hoor. Wat is er mis met de tips die hier gegeven worden? Je zoontje weet wat hij wil. Zóveel moeite is het toch niet om even een paar verschillende zakken te kopen en hem te laten proeven (is ook nog een leuk begin van de verjaardag!) of een andere ouder te bellen welke haar kind heeft getrakteerd?
quote:beautyfly schreef op 01 maart 2011 @ 12:36:

Ik hoopte eigenlijk op wat mensen die gingen roepen dat hun kinderen die en dat merk het lekkerste vinden.

Mijn kinderen vinden alle popcorn lekker want het gaat meer om de naam popcorn dan om de smaak net zoals het kartonnen eten van de Mac.

Zoek gewoon de goedkoopste uit, verpak het lollig (bijv. in een beplakte milkshake beker zodat het op bbioscoop-popcorn lijkt met naam en evt foto van je kind erop) en je kan niet meer stuk.
Is niet alles overdreven in dit land?

Als kind een voorkeur heeft en moeder weet niet welke, maar gunt jarige job wel de goeie versie, is een proefsessie toch gewoon geinig? Wat is daar nou mis mee? Leef en geniet, zeg...
Nee, niet alles is overdreven 'in dit land'.

En 'leven en genieten'? Tja, dat doe ik zeker Ligeia.

Voor mij heeft dat weinig te maken met dingen kopen of met snoep-proefsessies. Maar goed, sommigen vinden dat kennelijk echt leven en genieten .

Ik heb juist het idee dat als je je druk maakt om de smaak van popcor, zelfs het idee hebt dat die smaak 'een verjaardag kan verzieken' niet echt relaxt aan het genieten bent.

Leef en geniet inderdaad- m.a.w. hou je niet zo bezig met dit soort futiliteiten..
Waar heb jij geen aandelen in Ligeai ?!
quote:rococo wrote on 01 March 2011 @ 12:55:

Waar heb jij geen aandelen in Ligeai ?!In superplakkerpopcorn, Rocooc...
quote:hanneke000 schreef op 01 maart 2011 @ 12:42:

[...]

Je reageert wel erg aangevallen hoor. Wat is er mis met de tips die hier gegeven worden? Je zoontje weet wat hij wil. Zóveel moeite is het toch niet om even een paar verschillende zakken te kopen en hem te laten proeven (is ook nog een leuk begin van de verjaardag!) of een andere ouder te bellen welke haar kind heeft getrakteerd?

Nee hoor, aangevallen? Ik zeg helemaal niet dat er iets mis is met de tips, waar zeg ik dat dan?

Zal ik het nog even uitleggen dan? Ik heb donderdag pas tijd om boodschappen te doen, in ons dorp geen winkel dus moet in de auto. Niet handig om allerlei zakken popcorn in te slaan om die te keuren en dan kan ik weer terug om daar 4 zakken van te kopen.

Dus hier al rondgevraagd op het werk, maar die eten weinig popcorn dus daar werd ik niet veel wijzer van.

Hier gevraagd en inderdaad geven mensen tips, hartstikke leuk maar ook niet allemaal bruikbaar. Jumbo niet in de buurt, zelfmaken wil ik niet, en die videozaak zit ook hier vast niet in het dorp, dus ja dan vallen die tips af.

Net wat ik zeg, ik dacht misschien zijn er mensen met kinderen die het weten.

Ik stel gewoon een vraag en dan zijn er mensen die niet aardig reageren, waarom weet ik niet, wat is er zo irritant dan dat ze zo moeten reageren? Dus dan denk ik dat die mensen zelf een probleem hebben en dat zo afreageren. Maar als je dat zegt dan ben je zelf weer onaardig.
Persoonlijk houd ik meer van zoute popcorn.

En ik bak het zelf.

Maar dat terzijde
quote:rococo wrote on 01 March 2011 @ 12:54:

Nee, niet alles is overdreven 'in dit land'.

En 'leven en genieten'? Tja, dat doe ik zeker Ligeia.

Voor mij heeft dat weinig te maken met dingen kopen of met snoep-proefsessies. Maar goed, sommigen vinden dat kennelijk echt leven en genieten .

Ik heb juist het idee dat als je je druk maakt om de smaak van popcor, zelfs het idee hebt dat die smaak 'een verjaardag kan verzieken' niet echt relaxt aan het genieten bent.

Leef en geniet inderdaad- m.a.w. hou je niet zo bezig met dit soort futiliteiten..

Ach, wat lollig.

Reken maar dat ik weet wat leven en genieten betekent. Ik weet ook wat nauwelijks leven en niet meer kunnen genieten betekent. Ik haal leuke dingen uit van alles, ook uit futiliteiten...
quote:rococo wrote on 01 March 2011 @ 12:58:

Persoonlijk houd ik meer van zoute popcorn.

En ik bak het zelf.

Maar dat terzijde Ik vind de zoute magnetronpopcorn tegenwoordig de lekkerste, krijg je zo'n lekkere uitgedroogde lap van...
quote:beautyfly schreef op 01 maart 2011 @ 12:57:

[...]

Nee hoor, aangevallen? Ik zeg helemaal niet dat er iets mis is met de tips, waar zeg ik dat dan?

Zal ik het nog even uitleggen dan? Ik heb donderdag pas tijd om boodschappen te doen, in ons dorp geen winkel dus moet in de auto. Niet handig om allerlei zakken popcorn in te slaan om die te keuren en dan kan ik weer terug om daar 4 zakken van te kopen.

Dus hier al rondgevraagd op het werk, maar die eten weinig popcorn dus daar werd ik niet veel wijzer van.

Hier gevraagd en inderdaad geven mensen tips, hartstikke leuk maar ook niet allemaal bruikbaar. Jumbo niet in de buurt, zelfmaken wil ik niet, en die videozaak zit ook hier vast niet in het dorp, dus ja dan vallen die tips af.

Ik stel gewoon een vraag en dan zijn er mensen die niet aardig reageren, waarom weet ik niet, wat is er zo irritant dan dat ze zo moeten reageren? Dus dan denk ik dat die mensen zelf een probleem hebben en dat zo afreageren. Maar als je dat zegt dan ben je zelf weer onaardig.

Eerst even deze voor je:

En dan:

quote:Ik heb donderdag pas tijd om boodschappen te doen, in ons dorp geen winkel dus moet in de auto. Niet handig om allerlei zakken popcorn in te slaan om die te keuren en dan kan ik weer terug om daar 4 zakken van te kopenWaarom koop je niet meteen 5 zakken van allen, je maakt van allen 1 zak over om te proeven, van degene die je lekker vind creëer je de traktatie, en de overige 15 niet lekkere zakken breng je terug naar de supermarkt met het bonnetje. Bon plan?
Grappig, ik ook.

Dat heeft er bij mij toe geleid dat ik geniet van van alles, maar me om de kleine dingen niet druk maak.

Daar zit een verschil tussen.

Als mijn zoon tracteert geniet ik daarvan, van het voorbereiden, van het feit dat hij jarig is. Wat ik niet doe: me zorgen maken of het de juiste smaak popcorn is.

Dat bedoel ik.

En je reageert flauw. Jíj begint met "leef en geniet, zeg" en legde zo die link, haalde het in een groot verband.

Ik reageerde gewoon met name op iemand die over een verziekte verjaardag begon- vond het overdreven.

Zie nog steeds de link met leven en genieten die jij daarna maakt niet.
quote:beautyfly schreef op 01 maart 2011 @ 12:57:

[...]

En wat ga je dan doen als mensen-met-kinderen zeggen dat merk X het lekkerste is, en ze dat niet hebben in de supermarkt waar je met de auto heen moet donderdagavond?

Of dat je zoontje dat toch eigenlijk helemaal geen lekkere popcorn blijkt te vinden?

Nogmaals: laat je zoontje, om teleurstellingen van beide kanten te voorkomen, een traktatie kiezen waarvan je zeker weet dat hij het lekker vindt en je het ook nog kunt krijgen in jouw supermarkt donderdagavond.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jaha, ik hoef geen chill pill hoor. Ik kan me daar verder niet over opwinden. Bovendien heb ik mijn buik nu al (bijna) vol van de popcorn. Laten we het er maar op houden dat de lekkerste popcorn er niet is.
quote:Ligeia schreef op 01 maart 2011 @ 13:00:

[...]

Ik vind de zoute magnetronpopcorn tegenwoordig de lekkerste, krijg je zo'n lekkere uitgedroogde lap van...

Juist lekker. En dan wegspoelen met cola.

Zeg, laten we maar geen 'ruzie' maken over popcorn en genieten he... Is 't niet waard.. te futiel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven