Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Om nog even terug te komen op hoe je met de operatie omgaat: Ik vind het zeker niet niks, maar ik ben eigenlijk met álle operaties wel een ijskonijn. Maak me er niet druk over, meer zoiets van: er zijn tig mensen voor me geweest die het overleefd hebben, ik zal het ook wel overleven en er goed uit komen. Ben gelukkig ook niet bang voor pijn erna. Ja, ik zal best hier en daar pijn gaan krijgen, maar dat hoort erbij.

Voor jou vind ik dat wel een heel ander verhaal Majesteit: jij hébt nu al zoveel pijn en je weet wat je (dus buiten de 'normale' operatiepijn om, wondjes enzo) boven het hoofd hangt als je te lang op je rug moet liggen tijdens de narcose!!!

Die ellende heb ik gelukkig niet. Maar wie weet valt het uiteindelijk mee, omdat je nu zo opziet tegen de 'napijn'?

Ik ben het niet eens met de stelling: snijden in een gezond lichaam. Volgens mij is een obees lichaam geen gezond lichaam meer. Hebben we niet allemaal, in meer of mindere mate, last van dat lijf? De een heeft beginnende of gevorderde suiker, hoge bloeddruk en/of cholesterol. De ander heeft gewoon chronisch pijn. Een gezond lijf doet in mijn wereld geen pijn. Ja, wel eens, maar niet dagelijks. Een gezond lijf belemmert me niet in mijn beweging, of in dingen die ik wil doen, al is het maar op een terrasstoeltje zitten in de zomer.

Een gezond lijf is er één, waarvan ik niet merk dat ik het heb....
Maaike,

Hoe is het verder gegaan afgelopen nacht?

Ben een meelopen misschien maar sluit me aan bij jou mening over gezond lichaam.

Natuurlijk is obesitas niet goed voor je verdere leven en belemmert het ook allerlei dingen.

Gelukkig daarvoor de uitgebreide onderzoeken om alles uit te sluiten qua cholesterol, hoge bloeddruk en suiker.

En als het wel geconstateerd word dan wordt daar eerst wat aan gedaan.

En dat terrasstoeltje heel herkenbaar!

Ik durf er nu ook op te gaan zitten zonder me eerst af te vragen of dat stoeltje het kan hebben.

Majesteit,

Snap je gevoel wel

Hoop ooit dat je droom werkelijkheid kan worden.

Patries,

Balen dat er nu niets meer afgaat.

Het heeft wel te maken dat het motortje blijft draaien.

Hopenlijk komt het snel op gang als je weer normaal kan eten.

Het was gelukkig niet het hart al dachten ze daar eerst wel aan.

Ze mocht niet naar de HAP komen en toen is mijn vader woest geworden.

Toch mogen komen om 8 uur en toen meteen met gillende sirene naar ziekenhuis gebracht want kon infarct zijn.

Wel hoge bloeddruk van 240!

Longen/maag goed en darmen goed verstopt.

Daarvoor een nacht gebleven en van dat vieze spul gedronken.

Gisteren weer een foto van maag/darmen en toen zag het er goed uit.Ook bloeduitslagen weer beter.

Ze is gelukkig weer thuis maar het is nog niet bekend wat het nu precies was.Controle nog wel over 4 weken.

Nu draaf ik door over andere onderwerp (sorry)...
@Patries

Valt tegen als er niets afgaat,ik ken het.Bereid je er ook op voor dat als je gaat eten dat je zelfs aan kan komen,was bij mij het geval,dan even op de tanden bijten want daarna gaat het eraf vliegen.Soms met 3 kg per week.

Bij mij gaat het nu zo snel niet meer maar ik zit nu op ruim 23 kg,dus ik denk iedere week,alle beetjes helpen.

@Maaike,wat komt het nu dichtbij,lekker.Nog even door het dieet heen slaan en klaar is Maaike der voor.

@Majesteit,nog even,Als Maaike wakker is,lig jij al bijna met 1 arm in dat operatiehemd.Oh oh komt ook al goed in zicht.

Ik moet toch nog even iets kwijt.Ik begin me bijna schuldig te voelen,maar ik heb voor en na de operatie geen traan gelaten.

Was alleen maar blij en opgelucht dat het er eindelijk van ging komen en daarna dat het eindelijk gebeurd was.Zit ik niethelemaal normaal in elkaar dan??????

Ik geloof toch van wel hoor.hihi.

Iedereen een prettige dag toegewenst,ik ga ervandoor,drukke dag.Eerst naar ZH met opa,vanmiddag verjaardag en vergadering,vanavond de nacht in.Poeh ik ben nu al moe en moet nog wakker blijven tot morgenochtend half 9.PFF
Jeetje, wat een kwebbelaars hiero.

De een nog meer dan de ander haha

@Majesteit,

als je dat kinderrestaurant opent, komen we allemaal eten bij je.

Wij hebben immers genoeg aan die kleine hoeveelheden.

Krijgen we dan ook nog die extra korting bij het tonen van dat Bariatrisch kaartje? Niet te flauw zijn met de korting he!

Wat betreft dat kaartje even serieus zijn daarover.

Mij is uitgelegd dat je het ten alle tijden bij je moet hebben.

Ook duidelijk aangeven wanneer je ooit voor andere ingrepen onder het mes moet, al is het maar je blinde darm.

Ook van belang te laten zien bij bijvoorbeeld nieuwe medicijnen die je krijgt. Als die van invloed zijn op je maagwerking kun je daar behoorlijk last van krijgen. Dus altijd even laten zien, en niet alleen in restaurantjes......
Ik ga maar even in etappes schrijven, voor het geval het forum niet werkt zoals wij graag zouden willen.

@Brenda

Dat is schrikken met je moeder.

gelukkig gaat het nu een stuk beter en is ze weer thuis. En voel je vooral niet schuldig als je hier op het forum eens uit de school klapt, want ook daar is ruimte voor. En we leven allemaal mee, als er eens andere shit op een bordje ligt. Net als Majesteit over haar GBP-schooltje zegt dat er een band ontstaat, voel ik dat hier ook zo. Langzamerhand beginnen we elkaar wat meer te kennen.

Hoe gaat jou afvallen momenteel?

Hoeveel ben je inmiddels kwijt.

Ik blijf gewoon nog netjes hangen, al voel ik wel dat die band er zit. Maar mijn verstand zegt nog niet wanneer ik moet ophouden met al dat lekkere eten. Voor mijn gevoel moet er nog een pietsie in dat bandje, vooralleer mijn verstandig knoppie aan het werk gaat.

Tja, tis wat majesteit al aangeeft, net als de obeesteamen dat zeggen, het zit grotendeels in aangeleerd gedrag!

Wat er jaren achter elkaar zit ingebakken, en er niet zomaar uit wilt.
@Maaike

Drinken is heel belangrijk bij je Crashdieet, anders krijg je vreselijke hoofdpijn.

Ik kan me voorstellen dat het moeilijker is met al dat lekkere spul in je winkeltje. Er liggen natuurlijk ook wel gezonde dingen in het schap, maar daar kijk je sneller overheen, vooral als je gammel bent. Mijn ervaring is dat de eerste dagen het moeilijkste zijn, alsof je lijf eraan moet wennen en omgeschakeld moet worden.

Nog maar 13 dagen, dan mag je ophouden. Je bent een mazzelkont, want gebruikelijk is om 6 weken vooraf te beginnen met crashen.

Ben wel benieuwd hoeveel je nu nog afvalt voor de operatiedag.

Heb je al op wde weegschaal gestaan, het gaat vooral in het begin hard met de getalletjes omlaag. Je verliest dan veeel vocht namelijk, en omdat je veel drinkt, komen er ook heel veel afvalstoffen mee af. Drink je niet voldoende, dan geven die afvalstoffen die hoofdpijnklachten.

Sterkte.......HOU VOL

Je kunt het.
@Sassika

Tis normaal hoor dat je in het begin als een speer gaat en later wat minder. Je lichaam moet even " resetten" zeg maar en de balans terug krijgen.

Je zult zien dat je dadelijk weer effect krijgt te zien op die weegschaal.
@ Majesteit

Nog even aan jou adres.

Jij hebt nog veeel leuke dingen op je afscheidstournee staan.

lekkere etentjes, afgelopen vrijdag een avondje met je manneke weg geweest, naar een of andere wedstrijd toch?

Was het wel gezellig?

En komende nacht ben je ook niet thuis, omdat je een " nachtuitje" van je kiddies hebt gekregen. Ben benieuwd wat je daar allemaal gaat uitspoken, hopelijk kom je wel aan slapen toe.

Is wel tof, dat je kinderen ook zo creatief zijn in het bedenken van leuke uitjes. Hebben ze vast van de schooljuf-mama ge-erfd.

Ben benieuwd naar je verslagje over die wel heeel bijzondere nacht op een heeel bijzondere locatie.

En dan nog heerlijk op vakantie, even alle beslommeringen aan de kant en genieten van die heerlijke rust, warmte en vrijheid. Niks moet, alles mag ( behalve heeel veeel zoete en vettige hapjes naar binnen werken.) maar ach, ook daar mag je wel eens over de schreef gaan. Tis immers je laatste mogelijkheid om te zondigen. Wanneer gaan jullie?

En weet wel dat we hier je opvrolijkers zullen gaan missen.

En als je terugkomt van wegwezen, dan is het bijna zover....

Weer inpakken die koffers, en op naar de OK.

Het gaat sneller voorbij dan je zult denken, met al die leuke dingen in het vooruitzicht.
@Patries

Je ebt niet te klagen he.......wat een MIN- KILOOS.

En dat al in zo'n korte tijd.

Je bent weer volop aan het werk en dat gaat goed?

Ben je weer helemaal fit?

@@@Maaike.

Hoe ga jij dat regelen met je baas?

Krijg je ruimschoots de mogelijkheid om te herstellen van de ingreep?
limburger dankjewel, natuurlijk heb je gelijk en weet ik het allemaal ook wel. maar na de afgelopen 2 jaar van de ene naar de volgende dokter gesjouwd te hebben, constant van de hoop in het gat geduveld, te zijn heb ik een soort van burn out opgelopen. het constante huilen wordt nu eindelijk wat minder, dus de wereld ziet er wat lichter uit. Ik blijf zoals ik nu ben qua pijn, maar wie weet gaat die operatie nog iets voor me doen. afvallen gaat zeker lukken,maar het effect op de pijn moet ik nog afwachten. en ach, soms ga ik ineens weer even een stapje achteruit. maar ik kom er wel, en zeker als mn weg er uitziet zoals nu, giga leuke uitjes, (vrijdag was een ijshockeywedstrijd, pff heftig) vakantie (2 -14 april) en bingo ! de pillen voor de avond ervoor liggen al klaar. EN ja, ik kan alleen vertellen dat we natuurlijk samen in de jacuzzi gaan (bleh) en hoog zullen eten. zie bij surprise factory.eu eens naar ervaringen op grote hoogte, en kwijl mee. vul de rest maar lekker zelf in. hihi.

brenda fijn dat je moeder weer zover is opgeknapt. manlief is nu de hond naar zijn logeeradres brengen en dan gaan wij ook.

EN natuurlijk zijn jullie welkom in mn restaurantje, krijgen jullie kosteloos een paar gerechten niet vanwege de gbp. gewoon zonder kaartjes.......

fijne dag allemaal......kmoet wel klaar staan zo natuurlijk.
@Limburger: ja, ik drink rond de 2 liter per dag, naast de koffie en thee. Afgelopen nacht kreeg ik mijn sjeek al bijna niet op, zo smerig! Ik sta dan bijna te kokhalzen... Dit bekijk ik nog tot vrijdag en haal eventueel nog iets anders sjekerigs van Modifast. En als dat net zo misselijkmakend is, ga ik bellen met Eindhoven. Volgens mij gaat met 'gewoon' lijnen je lever ook krimpen. En de eiwitten zijn voor je spieren, zodat die niet verdwijnen, ipv het vet. Als ik verder geen vet, koolhydraten enzo eet, maar veel rauwkost en roerbakgedoe en wat zuivel en een eitje, gaat het net zo goed. Zo niet nog sneller. Ik val na één weekje Weight Watchers ongeveeer 4-5 kilo af. En de week erna nog eens een kilo of 3.

Met dit gedoe verwacht ik ongeveer hetzelfde.

Wat ik me nu afvraag: ik weeg 120 kilo. Na 2 weken crashen is mijn lever geslonken. Als je nu iemand neemt, die 200 kilo weegt en die gaat 2 weken crashen: dan is díé lever toch nog altijd een stuk vetter dan mijn lever nu?

Of zie ik dat verkeerd?

Nou ja, niet zeuren: gewoon die lever een rotschrik bezorgen, zodat ie zich gedeisd houdt!

@Brenda: gelukkig dat het weer beter gaat met je moeder! Zo vervelend, dat mensen je al afwimpelen aan de telefoon! Ik begrijp best, dat er mensen zijn die de HAP gewoon gebruiken alsof het de huisarts in het weekend is, maar bij dit soort klachten moet er toch zorgvuldig bekeken worden!

Goed dat je vader zich heeft laten horen...
Mijn baas heb ik in het eerste stadium al op de hoogte gebracht. Hij staat helemaal achte me, is zeer IN voor een gezonde werknemer. Ik sta nu al 3 weken ziek ingepland. In de loop van die weken bekijken we gewoon hoe het gaat en wanneer ik ongeveer weer zou kunnen hervatten. Natuurlijk eerst met halve dagen en alleen kassawerk. Of ander licht werk. Ik ga daar gewoon rustig de tijd voor nemen. Daar is iedereen bij gebaat.

Er is me ook al op het hart gedrukt, niet meteen in te veel wisselende diensten te werken, omdat het eetritme toch goed moet komen.

Mijn baas zegt gewoon: ik heb er veel meer aan, als je nu een paar weken ziek bent en je tijd neemt om te herstellen, dan dat je over een paar jaar langdurig gaat uitvallen met: hartklachten, diabetes, gewrichtsklachten en ga zo maar door... Wat natuurlijk een waarheid als een koe is. Nu even inversteren voor effect op de lange duur.

Ik ga even koken voor mijn huisgenoten en ben straks bij jullie terug...
Maaike, als je het zo smmmmeeeeriggg vind (in een arm land zouden ze blij zijn met zo'n sheekkie) ........

probeer dan eens een ander merk.

Het is de bedoeling dat je zo'n 600-750 kalorietjes opneemt en niet meer.

Dan is het raceeffect op je gewicht het effectiefste.

Normaliter zijn die aantal calorien een stuk hoger om het uit te kunnen houden. Maar juist door de minimale opname gaat die lever in een razend tempo in krimpstand. Daarom is het ook maar van tijdelijke aard.

De dietiste (ja die dus!) geeft aan dat het evn afzien is, en zeker geen voorstander van zulke dieetkeuze en zeker niet geschikt voor langere tijd, maar wel een groot effect heeft als voorbereiding op OK.

Dus, wellicht een ander merk kiezen, met een iets smakelijkere outlook.
@Majesteit: o, wat gun ik het je, dat je als er gewicht verdwijnt, ook wat van die chronische pijn verdwijnt!!! En met meer kilo's ook meer pijn natuurlijk!

Ik vind dat je je enorm goed houdt onder de ellende. Roeien met de riemen die je hebt en niet kijken naar wat je niet meer kunt, maar van alles doen om te blijven genieten van het leven!!! En dat lukt aardig, als ik je zo lees....

Het ijshockey was ik even vergeten. Ik heb ooit, heel vroeger, een paar maanden verkering gehad met een Amerikaanse ijshockeyer... Beetje té macho voor mijn smaak.

Maar het uitje op grote hoogte had ik even gemist. Leuk, als je kinderen dat soort verassingen bedenken.

@Sassika: zooooo, niet normaal gewoon, zoveel kwijt al! Ik word trouwens steeds blijer al, met het vooruitzicht dat mij dat ook gaat lukken!

Volgens mij hebben we allemaal bepaalde 'gewichtsplateau's', waarop we dus blijven hangen een poosje. Meestal hebben die dingen onze eerdere lijnpogingen naar hun mallemoer geholpen, omdat het dan zó moeilijk was om door te blijven zetten! Nu gá je gewoon door, omdat er niks in kan.

Ennuh.... Ik ga ook niet huilend de OK in. Ik ga zingend. En zingend er weer uit, ik beloof het jullie!!!

De enige huilbui die ik had, was toen mijn datum dan eindelijk gekregen had. De spanning van al die maanden zweven tussen hoop en vrees, moesten er wel even uit.

Nu loop ik alleen maar luid zingend door mijn leven... Er is weer een flink stuk vrolijkheid teruggekomen. Gevoel van: ik krijg mijn eigen leven weer terug!

UIt dat gevoel haal ik nu ook, dat ik dus toch wel een stuk ongelukkiger was in mijn zere, dikke omhulsel, dan ik deed voorkomen.

Moest trouwens wel heel erg lachen om de foto's die we maakten als 'voor' foto's. Ik lijk wel opgeblazen. Vanaf wangen tm bovenbenen een soort van Michelinvrouwtje. En dan (gelukkig) wel weer heel slanke benen. Ik stel me mezelf dan voor met een enorm rietje in mijn kont en een of andere reus die me dan opblaast. Nou, het rietje gaat eruit, I'm going to be deflated, hihihi.

Majesteit: heel erg veel plezier maar weer!!!!
Ja, ander merk zeker te weten (ligt hier potverdorie voor ¤36 aan Modifast... liefhebbers???).

Maar ik ga vannacht eens even tellen wat ik tot me neem, als ik niet die shakes eet, maar veel groenvoer zonder iets en af en toe een ei of stukkie kipfilet. Weer lekker ouwerwets calo-tellen

Of met 2x een shakerigs iets en wel 's avonds groen met ei. Of kip.

Weet je, ik val gewoon om, als ik ook nog moet werken. Sta helemaal te trillen van de honger. Afgelopen nacht werd ik er helemaal akelig van in hoofd en maag, met koud zweet en trillen. En gruwelijke koppijn. Ondanks de liters vloeistof die ik tot me neem.

Van eergister naar gister was ik een kilo afgevallen, voor de rest voel ik me alleen maar belabberd.

Kan gelukkig wel de verleiding weerstaan om het magazijn op werk in te duiken en te gaan vreten wat ik allemaal tegenkom. Als ik dat nu zou doen, werd ik echt heel erg misselijk, vrees ik... :puke:

@Sassika: ik heb vanavond mijn laatste naggie, dus ik ben er (nu voor een hele poos) weer even vanaf.

En dat herken ik zo; die eerst nacht. Ik zit hier ook altijd te kloten om nog wat vooruit te slapen, omdat ik anders om een uur of 3 zo moe word dat het pijn doet.

Dus ik wens je vast erg veel sterkte je eerste naggie.
quote:limburger schreef op 01 maart 2011 @ 09:10:

@Brenda

Dat is schrikken met je moeder.

gelukkig gaat het nu een stuk beter en is ze weer thuis. En voel je vooral niet schuldig als je hier op het forum eens uit de school klapt, want ook daar is ruimte voor. En we leven allemaal mee, als er eens andere shit op een bordje ligt. Net als Majesteit over haar GBP-schooltje zegt dat er een band ontstaat, voel ik dat hier ook zo. Langzamerhand beginnen we elkaar wat meer te kennen.

Hoe gaat jou afvallen momenteel?

Hoeveel ben je inmiddels kwijt.

Ik blijf gewoon nog netjes hangen, al voel ik wel dat die band er zit. Maar mijn verstand zegt nog niet wanneer ik moet ophouden met al dat lekkere eten. Voor mijn gevoel moet er nog een pietsie in dat bandje, vooralleer mijn verstandig knoppie aan het werk gaat.

Tja, tis wat majesteit al aangeeft, net als de obeesteamen dat zeggen, het zit grotendeels in aangeleerd gedrag!

Wat er jaren achter elkaar zit ingebakken, en er niet zomaar uit wilt.

Ben ook blij dat het beter gaat met moeder.

Wat een schrik!

Was gisteren dus goed vooralsnog, wel een dikke arm van infuus wat verkeerd zat en foto's/bloed goed en over 4 weken terug.

En tabletjes slikken.

Voel het ook zo als een hecht groepje en alles kwijt te kunnen.

Fijn dat het mogelijk is!

Gaat niet heel hard met afvallen.

Zit op -31 kilo en ben daar uiteraard zeer content mee

Heb 3 of 3,5 cc in bandje dat moet ik de 17e even navragen.

Ik voel bandje ook vaak zitten als ik een keer wat meer tot me neem.

Ik stop na 1 boterham en drink heel veel op een dag.

Maar moet nog steeds wennen om 30 minuten te wachten na het eten.

Wanneer heb jij een afspraak in ziekenhuis?

Welk vitamine gebruik jij?

Heb ook diep respect voor jou!
Majesteit,

Wat heerlijk op hoogte en in jacuzzi!

Geniet ervan!

Je hebt het verdiend!

Maaike

Fijn dat je baas zo meelevend is!

Groot gelijk nu even investeren en over paar jaar gezond oud worden met een fijne baan.

Je moet wel aan jezelf denken en als je het niet volhoudt iets anders proberen.

Mijn vader houd zich dan niet stil en gelijk heeft hij.

We betalen genoeg voor de zorg.

Limburger,

Mij is dat ook verteld van kaartje altijd bij je dragen mocht je wat overkomen.

Heb het gesealed en in mijn portemonee.
en deze dame heeft genoten op grote hoogte, allemaal kleine, heerlijke hapjes, en idd allemaal mager ook nog.nogmaals goochelmmaar eens op de koperen hoogte dan hoef ik niet meer te zeggen. en tijdens het eten draait de toren rond.

maaike, wij mogen dat vooraf afvallen doen met een 1300 cal dieet. en ik eet nu ook al mager, en zonder shakes.bel anders eens met de chirurg.........sterkte, mn hondje komt thuis.....
Ja Majesteit, ik had het gegoogled. Leuke site ook, met nog veel meer heel leuke dingen!!! Hier in de buurt, in Aken, is een restaurant in zo'n ronddraaiende toren, met werkelijk prachtig uitzicht, kilometers ver.

Maar er dan ook nog slapen en een jacuzzi en al die luxe... mmmmm, kon mij ook wel bevallen!

Ik heb eens wat nagelezen en ben er helemaal achter wat ik moet doen: ik moet weinig tot geen koolhydraten en vet en wel veel eiwit. En dat ga ik dus op natuurlijke wijze doen. Met wel 1 of 2 shakes per dag, voor de vitamientjes en andere ongein die daarin zit.

Afgelopen nacht ben ik al de fout ingegaan, na pas 3 dagen... Ik had zó'n honger!!! En toen is er dus een satékroket naar binnen gevlogen. Jaja, ik doe het ook meteen helemaal goed, niet een boterhammetje met kaas, neeeee, meteen helemáál fout.

Vandaag weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.... Nu nog even anderhalve week netjes mijn best doen. Geen uitglijers meer.

Onze lieve Kiwi, de jongste van de 2 hondjes heeft een aanval gedaan op de WLS Forte vitamines... De hele huiskamer stonk naar die vieze dingen. Hij heeft er niet echt wat van opgegeten, zal wel niet lekker genoeg zijn. Ik maakte me even zorgen offie niet een overdosis vitamines had gekregen, maar alles gaat goed.

Met dat beest in huis, kun je dus echt helemaal níks op de salontafel laten liggen, wat zacht en kauwbaar is. Dat wordt bekeken, en goed bekeken. Hij gaat dan dus gewoon op dat tafeltje staan. Nou ja, zo houden we het wel altijd heerlijk netjes hier. Het is een maf beest, want hij doet dat alleen, als er iemand thuis is geweest na weg zijn, en dan vervolgens wéér weggaat.

Ik ga een zus terugmailen, die bang is dat mijn leven na de operatie erg tegen gaat vallen. Wat me op dit moment enigszins irriteert, omdat ze erbij zegt, dat ik van binnen toch gewoon dezelfde, oude Maaike blijf. (ze is maatschappelijk werkster, een hele goeie ook, maar af en toe...) Ze heeft zelf een erg pijnlijk lijf, met fibromyalgie, artritis of -trose (dat vergeet ik steeds), maar wel netjes slank. Ik denk dan steeds: jij moet toch wéten hoe rot het is om steeds maar pijn te hebben? Nou ja, ik vrees dat ze niet zo heel erg in de gaten heeft wat er als eerste voor een voortraject aan vooraf gaat, en ten tweede hoe je er mee bezig bent, maanden en maanden achterelkaar. Dat het zowat een studie wordt.

De andere zus (die uit Veghel met zieke zwaagman) is ook te zwaar en heeft ook zere gewrichten en hoge bloeddruk en op het randje van suikerziekte. Maar zij heeft er (duidelijk) minder last van dan ik. Ik zit nu toch ook bij mezelf te denken aan waarom het me irriteert dat ze zoiets zegt. Het gevoel niet serieus genomen te worden? Of (ik ben 10 jaar jonger dan die zus) een soort van 'bemoederd' worden?

Wat ik erbij denk: (heel onaardig, maar ik voel het wel zo) Je weet niet waar je het over hebt. Je kent me dus blijkbaar niet zo goed, anders wist je wel, dat ik echt niet over één nacht ijs ga met zoiets.

Nu ben ik dus ook aan het denken hoe ik dat goed onder woorden kan brengen in een mailtje. Zij woont in Haarlem, dus ik kan er niet even naartoe om het er eens goed over te hebben....

Pffff, dit raakt me dan ineens. Alsof ik (en dat zégt ze helemaal niet, dat hóór ik) zo maar even zoiets bedacht heb en het verder niet doordacht heb.

Ik hou jullie op de hoogte!!! Ik denk eerst nog even door.
O ja: ze opperde dat ik misschien zelfs wel in een soort 'rouwproces' zou kunnen komen???

Heeft iemand van jullie dat zo ervaren? Ik kan me er namelijk helemaal niks bij voorstellen.......
Rouwproces niet herkenbaar en huilen ervoor en erna ook niet.

Voor mij vandaag 1 jaar geleden van mijn operatie.

En ben echt zo blij en heerlijk in mijn vel.

Beste stap ever!!!
Wat @Maaike schreef over die plateaus.....

Die plateaus bestaan dus echt heb ik ook van Marina gehoord. Elke keer als ik op controle kom (nu wat frequenter omdat ik blijf hangen op een plateau) vraagt ze aan me of dit gewicht in het verleden langdurig aan mijn lichaam heeft gehangen. Pffffttt....eigenlijk weet ik dat niet meer zoo. Marina zegt dus dat het afvallen ook in etappes gaat van plateau naar plateau.

Nou hopelijk val ik snel naar het volgende plateau, want hier ben ik nu wel lang genoeg blijven hangen. Volgens mij al enkele maaaanden.
@majesteit, ik heb ook even gespiekt........ohw wat een aparte dingen kun je toch beleven gaan.

Ik hou die site wel eens in gedachte, voor ooit eens iemand, indien nodig te verrassen.

Zoals binnenkort mijn teamleider, die een jubileum viert.

Gaan we haar ook op grote hoogte brengen, of iets dergelijks haha

En ik vind dat je wel heeel bijzonder omgaat met alle shits en down's die op je pad kwamen de laatste tijd. Tis ook niet niks, wat er allemaal gebeurd is rondom je heen. En dan weten wij nog maar een heel klein beetje van die ijsberg die je meesleept aan kwalen en onhebbelijkheden zoals pijn, moe, nog meer pijn, met alle gevolgen vandien.

En ik weet wel zeker dat je weer uit die neerwaartse spirella aan het klimmen bent. Ik merk het namelijk aan je schrijfwijze, je manier van schrijven ten opzichte van je beginperiode hier is aanzienlijk veranderd.

En strakkies, als je wat gewichtige balast kwijtbent, zul je misschien, ondanks je pijnen, je een heel stuk energieker gaan voelen. Die extra kilo's MINDER, geeft je echt zoveeel meer lucht, puf en energie, dat is echt voelbaar.

Ik hoop dat jij dat straks ook gaat merken, dat scheelt enorm.

Tuurlijk gaat het je lukken.

Vanaf 18 april 2011!!!!
Zal ik je even komen duwen??? Dan val je zomaar een plateau lager, hihi.

Ja, zelfde verhaal gehoord. En ik weet het wel nog, de gewichten waar ik bleef hangen.

Limburger, hier komt de duw!!! -->
@Brenda

Gefeliciteerd met je 1 jarige verkering vandaag.

Verkering met je vriend voor het leven!

Missen wil je hem natuurlijk niet.

Nu niet en noooit niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven